Η “ΠΥΞΙΔΑ” στο Νηπιαγωγείο μας.

Ευχαριστούμε πολύ το επιστημονικό προσωπικό του κέντρου πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας ΠΥΞΙΔΑ, που παρευρέθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 24 Σεπτεμβρίου 2025 στο νηπιαγωγείο μας.
Πιο συγκεκριμένα ευχαριστούμε τη ψυχολόγο κ. Γαβριέλα Τερζοπούλου και την κοινωνική ανθρωπολόγο κ. Κική Φυλακτού που την ημέρα που πραγματοποιήθηκε η πρώτη ενημερωτική συνάντηση γονέων και κηδεμόνων ήταν εκεί για να μιλήσουν για τη φάση της Προσαρμογής των παιδιών στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και τα Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της τρυφερής ηλικίας. 

20250924 181843 20250924 181252 20250924 182036

1η μέρα στο σχολείο….

Η πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο πέρασε πολύ όμορφα… Εδώ είναι μόνο μερικές από τις όμορφες στιγμές μας.. Παιχνίδι στις  “γωνιές”  που στην αρχή θα εμπλουτίζονται  καθημερινά με νέα παιχνίδια και στην πορεία θα ανανεώνονται συνεχώς… αλλά και στην αυλή μας με ξένοιαστο παιχνίδι.

1 2 3 4 5 6

8 10 7 9

Αγιασμός νέας σχολικής χρονιάς.

Ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά
θα γίνει
την Πέμπτη 11-9-2025 στις 9.00 π.μ. 

Αμέσως μετά θα ακολουθήσει μια σύντομη ενημέρωση
των γονέων και κηδεμόνων των νηπίων, σχετικά με τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου,
ώστε να προλάβουν όσοι έχουν παιδιά και στο Δημοτικό σχολείο να παραβρεθούν στον αγιασμό που θα γίνει εκεί στις 10.00 π.μ.

Σύντομα θα ακολουθήσει απογευματινή συγκέντρωση γονέων
για μια αναλυτική ενημέρωση.

Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν κανονικά την Παρασκευή 12-9-2025

ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ! (4ο εργαστήριο δεξιοτήτων και Δράση ενεργού πολίτη)

Το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήσαμε φέτος είχε θέμα “Τον ΚΟΚ αγαπώ – Με ασφάλεια κυκλοφορώ”, εντάσσεται στο θεματικό κύκλο “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” και στην υποθεματική “Υγεία: ασφάλεια στο δρόμο”  και είχε στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο  με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου. 

Αρχικά ανιχνεύσαμε τις εμπειρίες και τις γνώσεις των μαθητών/τριών μας, ζητώντας να μας μιλήσουν για τον τρόπο που έρχονται και φεύγουν από το σχολείο, για εμπειρίες που έχουν βιώσει ως πεζοί και ως επιβάτες και για τις γνώσεις τους σχετικά με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

Μετά με τη βοήθεια το παραμυθιού “Καλώς τον κύριο ΚΟΚ”  γνώρισαν τα σήματα και τη χρησιμότητά τους, τα χρώματα, τα σχήματα και την ερμηνεία τους,  Στην πορεία με τη βοήθεια ψηφιακού υλικού γνώρισαν κανόνες οδικής συμπεριφοράς και ήταν τόσο γοητευμένα από τις νέες γνώσεις που προχωρήσαμε σε διερεύνηση των σημάτων στη γειτονιά μας. 

KALOS TON KYRIO KOK

Βγήκαμε βόλτα, ερευνήσαμε,  αναρωτηθήκαμε…

20250529 1057101 A    20250529 105444 AA  20250529 1102281 A 20250529 105611 AA

20250520 1122300 aa

Έφτιαξαν τα δικά τους σήματα, τα στερέωσαν πάνω σε ράβδους και σε κώνους , φτιάξαμε μέσα στην τάξη μας δρόμους με σχοινάκια, διαβάσεις, τοποθετήθηκαν τα σήματα και το παιχνίδι άρχισε… άλλοι ήταν οδηγοί κι άλλοι πεζοί.

20250523 120756 AA Aa  20250523 120742 AA  20250523 120841 AA

antigrafo ftiachno shmata    20250519 094656 AA    20250519 094918 AA     20250519 095050 AA

20250519 121909 Aa 20250520 111427 Aa  20250520 112230 a  20250520 112237 AA

Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Κυκλοφορώ με ασφάλεια”  στους Μικρούς  Ήρωες, όπου οδήγησαν αυτοκινητάκια αλλά ήταν και πεζοί. ή περίμεναν στις διαβάσεις ή στη στάση…. 

20250522 091718 120250522 100238 A 1 20250522 095259 A 20250522 095017 A 20250522 094829 A 20250522 094608 A 20250522 094757 A20250522 094859 A 

Τέλος επιλέγοντας αυτή τη δράση και ως δράση ενεργού πολίτη έφτιαξαν μία αφίσα στην οποία κατέγραψαν τα ίδια τα παιδιά μερικά από όσα έμαθαν, κόλλησαν φωτογραφίες από τις παραπάνω δραστηριότητες και την κοινοποίησαν στη γειτονιά τοποθετώντας την στα κάγκελά του νηπιαγωγείου μας.

20250602 1045031 AA

Τοποθετήσαμε όμως άλλη μία και στα κάγκελα του δημοτικού σχολείου με το οποίο συστεγαζόμαστε, για να επικοινωνήσουμε όσα μάθαμε και σε όλα τα παιδιά του Δημοτικού.  Μάλιστα μίλησαν τα ίδια τα παιδιά τηλεφωνικά με το διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου και ζήτησαν την άδεια του για την πρωτοβουλία αυτή.

20250602 1038171 AA

Χρόνια πολλά μανούλα! αλλά και… Χρόνια πολλά, μπαμπά!!

Την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 θελήσαμε με ένα σεμνό τρόπο αλλά με πολλή τρυφερότητα και αγάπη να πούμε ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στα πιο αγαπημένα μας πρόσωπα.  Αφορμή ήταν ότι την Κυριακή 11/5/2025 γιορταζόταν η μέρα της ΜΗΤΕΡΑΣ.   Κι αφού η γιορτή του ΠΑΤΕΡΑ γιορτάζεται μετά τη λήξη του σχολικού έτους αποφασίσαμε να γιορτάσουμε και τους δύο γονείς μας μαζί. Τους καλέσαμε λοιπόν στο νηπιαγωγείο μας και τους είπαμε τραγουδάκια, τους δείξαμε μια όμορφη καρδιά στην οποία γράψαμε γιατί τους αγαπάμε! και τους κάναμε όμορφα δωράκια. Φορεματάκι για τη μαμά, πουκαμισάκι για τον μπαμπά και μια καρδιά από πηλό με τη φωτογραφία του παιδιού τους επάνω, με μαγνητάκι στο πίσω μέρος.

΄Και τους τραγουδήσαμε το ΕΧΩ ΤΗΝ ΠΙΟ ΓΛΥΚΙΑ ΜΑΝΟΥΛΑ! και  το  ΕΧΩ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΠΑΜΠΑ!!

  giorth mhteras A 1             GIORTH MHTERAS A

ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΣ ΠΟΛΛΑ μαμάκα και μπαμπάκα!

Επίσκεψη στο “Λαογραφικό μουσείο” του Δημοτικού σχολείου!

Μια πολύ ωραία εμπειρία ζήσαμε στις 15 Μαΐου 2025 όταν αποδεχθήκαμε την πρόσκληση των δασκάλων της Β΄ Δημοτικού, της κ. Ευμορφίας Ζερβού και της κ. Σοφίας Ιστίκογλου,  να επισκεφτούμε το λαογραφικό μουσείο που οργάνωσαν και δημιούργησαν στο γυμναστήριο του 10ου Δημοτικού σχολείου  μαζί με τους μαθητές τους.   Τα εκθέματα ήταν υπέροχα.  Εντυπωσιακά.  Κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών μας μαθητών που εξέφρασαν και απορίες.  Είχαν άλλωστε και την ευκαιρία να ξαναβρεθούν στο Δημοτικό και να ανανεωθεί η εξοικείωσή τους με το χώρο.   Συγχαρητήρια κ. Ευμορφία και κ. Σοφία.

20250515 104714 A 20250515 104844 A 20250515 105836 A 20250515 105430 A 20250515 104951 A 20250515 105118 A

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: Φίλε, φίλε μου καλέ μου, είμαι εδώ και μίλησέ μου”

Το φετινό σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας αφορούσε τις σχέσεις των μαθητών/τριών μεταξύ τους και στόχευε στην ικανότητα των μαθητών και των μαθητριών μας να αναγνωρίζουν τα  συναισθήματα και στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης,   με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν από νωρίς και να οδηγηθούν στο να σέβονται τον άλλον. Για να το πετύχουμε αυτό επιλέξαμε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων της σχολικής χρονιάς να έχει κοινούς στόχους. Έτσι…

ξεκινήσαμε με παιχνίδια κινητικά που στοχεύουν στη χαλάρωση, τη χαρά  και την καλλιέργεια θετικού κλίματος μεταξύ των μαθητών μας και συνεχίσαμε με στοχευμένες δραστηριότητες.   Να μερικές από αυτές…

Ας ενώσουμε τις καρδιές μας!

Ξεκινήσαμε ΕΝΩΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ

Εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές σε εικόνες που βρήκαμε μέσα σε μπαλόνια που έσπασαν όταν τα παίζαμε…

Ομάδα 4η Ομάδα 3η

Ομάδα 2η 20241018 124645

Γνωρίσαμε δύο μεγάλους ζωγράφους: την Μάργκαρετ Κιν  και τον Πάμπλο Πικάσο και οι διαφορές που εντοπίσαμε στα έργα τους  μας οδήγησε σε συγκρίσεις τόσο στον τρόπο που ζωγραφίζουν όσο και στα συναισθήματα που εκφράζουν στη ζωγραφική τους.

1 202411232024111

Διαβάσαμε, συζητήσαμε και στο τέλος δραματοποιήσαμε το παραμύθι “Το κάτι άλλο”

2.1 2.2 2.3 2.4 2.5

Και εδώ λίγα από τα παιχνίδια που παίξαμε… όπως το Παιχνίδι του καθρέφτη…

2

και όχι μόνο….

1

Χρησιμοποιήσαμε ρουτίνες σκέψης όπως εδώ….

Τα παιδιά που τσακώνονται

Και  φτιάξαμε με πολύ μεράκι την αλυσίδα της τάξης μας, όπου στους κρίκους της γράψαμε πώς θα φερόμαστε στους φίλους μας και  ορίσαμε και τους κανόνες της τάξης μας.

Η αλυσίδα της τάξης μας

Τα παιδιά κλήθηκαν να θυμηθούν ή να σκεφτούν καταστάσεις με εντάσεις και αφού τις περιέγραψαν στη συνέχεια τις δραματοποίησαν δίνοντας παράλληλα μία λύση που θεωρούσαν σωστή. Σε μερικές περιπτώσεις η λύση αυτή αμφισβητήθηκε και μετά από συζήτηση μεταξύ τους άλλαξε το τέλος της ιστορίας.

20250130 122445 A 20250203 094729  20250130 122653 A

20250327 124325 A  20250327 123958 A    20250327 124058 A   20250203 094931  

Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ στο θέατρο Μετροπόλιταν, αφού εστιάσαμε και πριν και μετά στα σημαντικά μηνύματα του έργου.

20250317 111115 20250317 111312 20250317 111417 20250317 115445 20250317 120826  20250317 114209 AA

 

Στο σχέδιο δράσης μας βοήθησαν πάρα πολύ τα βιβλία που διαβάσαμε και που αγάπησαν πολύ τα παιδιά μας. Μερικά από αυτά είναι τα παρακάτω:

20250530 082934    20250602 110906

Επίσης δημιουργούσαν  -στις ελεύθερες δραστηριότητες- αυτοσχέδια δικά τους παραμυθάκια με θέμα τα συναισθήματα που τα εικονογραφούσαν  κι έφτιαχναν βιβλιαράκια που τα παρουσίαζαν στην παρεούλα.

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης  καλέσαμε στο νηπιαγωγείο μας την κ. Κλεάρχου Κατερίνα,  αφηγήτρια παραμυθιών, που με την εξαίρετη ικανότητα της, μας μετέφερε στον υπέροχο κόσμο της φαντασίας.   Με το πρόγραμμα της “Δυο κουκιά και δυο ρεβίθια… της φιλίας παραμύθια”   και χρησιμοποιώντας  την μαγευτική φωνή της,  τη συνοδεία μουσικών οργάνων και τραγουδιών και  μουσικοκινητικές δραστηριότητες μας με μετέφερε στον κόσμο της αγάπης, της φιλίας,  της αποδοχής του άλλου,  και της συγχώρεσης.  Ευχαριστούμε πάρα πολύ κ. Κατερίνα!

eikona Viber 2025 05 14 22 39 10 757 eikona Viber 2025 05 14 22 38 29 029 A 1 eikona Viber 2025 05 14 22 40 15 932 1

Έφτιαξαν ακόμα κι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, σε μορφή σαλίγκαρου, το οποίο  αφού το χώρισαν σε κουτάκια , κόλλησαν επάνω εικόνες από θετικές και αρνητικές αντιδράσεις που προκύπτουν από συναισθήματα που αισθανόμαστε και μετά τα αρίθμησαν.   Αποφασίστηκε λοιπόν κάθε φορά που θα σταματούσαν σε μια εικόνα με αρνητική συμπεριφορά θα γύριζαν στο κουτάκι από όπου ξεκίνησαν. Ενώ όταν θα σταματούσαν σε εικόνα με θετική συμπεριφορά, ή σε εικόνα που παρόλο που υπάρχει λόγος για στεναχώρια  δεν υπάρχει αρνητική συμπεριφορά θα ξαναρίχνουν το ζάρι. Αυτό τους ενθουσίασε. Μόλις το δημιούργησαν δεν περίμεναν να το βάλουν καν σε τραπέζι!

20250526 120212  20250526 120147  20250526 122321 a    20250526 122244 A   

Τέλος μάθαμε και ένα τραγουδάκι που έγραψε η κυρία μας με τίτλο  “Φίλε, φίλε μου καλέ μου, είμαι εδώ και μίλησε μου” στο οποίο τονίζει την αξία της φιλίας στη ζωή μας.

Στοχεύοντας όμως και στην ενίσχυση των γονέων στο γονεϊκό τους ρόλο, προσπαθούσαμε από την αρχή της χρονιάς να οργανώσουμε  μία συνάντηση με εισηγητή/τρια ψυχολόγο από το σύλλογο “Το Χαμόγελο του Παιδιού” για ενημέρωσή τους. Αλλά η απάντηση ήταν αρνητική λόγω έλλειψης προσωπικού.

Χαρήκαμε λοιπόν πάρα πολύ όταν δεχθήκαμε τηλεφώνημα από τη νέα συνεργάτιδα του συλλόγου κ. Κουτσαντούλα Μαρία, ψυχολόγο,  η οποία παραβρέθηκε στο νηπιαγωγείο μας την Τρίτη 3 Ιουνίου 2025 και υλοποιήθηκε τελικά πρόγραμμα πρόληψης με θέμα “Κοντά στους γονείς: Ψυχική ανθεκτικότητα και ενδυνάμωση” . Το πρόγραμμα διήρκησε συνολικά 2 ώρες και είχε στόχο να δοθούν βασικές συμβουλές φροντίδας του εαυτού τους, ώστε να μπορούν να φροντίζουν και τις ανάγκες των παιδιών τους. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρουσιάστηκε και η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 και η Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000.

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Κουτσαντούλα αλλά και όλους τους γονείς που παραβρέθηκαν.

Synathsh me psychologo 3 6 2025 B      Synathsh me psychologo 3 6 2025 A

Λίγο πριν το ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ…

Το Πάσχα πλησιάζει και μάθαμε για τα Πάθη και την Ανάσταση του Χριστού μας.  Είδαμε σχετικά βιντεάκια στον Η/Υ, παίξαμε παιχνίδια για εμπέδωση των γνώσεων που αποκτήσαμε, κάναμε χειροτεχνίες,  βάψαμε αυγά….

   20250409 1258191   20250407 1431581 20250407 1433181 20250408 0939521 A 20250408 0940581 A

Και ήρθε και η Παρασκευή, η παραμονή του Σαββάτου του Λαζάρου…

Και υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας την κ. Ελένη, πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας καθώς και την κ. Μαρία και τον κ. Γιώργο και φτιάξαμε  Λαζαράκια!!  Υπέροχη ιδέα κ. Ελένη.   Ευχαριστούμε και την κ. Ιωάννα που μας τα έψησε στο κυλικείο του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου.  Καλή Ανάσταση!

eikona Viber 2025 05 01 21 14 54 848 A eikona Viber 2025 05 01 21 15 02 310 A eikona Viber 2025 05 01 21 15 02 362 A eikona Viber 2025 05 01 21 15 02 415 A eikona Viber 2025 05 01 21 15 02 468 A eikona Viber 2025 05 01 21 15 02 668 A eikona Viber 2025 05 01 21 15 02 937 A eikona Viber 2025 05 01 21 15 03 174eikona Viber 2025 05 01 21 15 03 120 A eikona Viber 2025 05 01 21 15 03 569 A

Με το Α και το Β κούκου άκου κούκου κοίτα….

Η ενασχόληση με τα γραμματάκια είναι κάτι που αρέσει πάρα πολύ στα παιδιά μας.

Από την αρχή της χρονιάς χρωμάτισαν και έκοψαν  τα αρχικά γράμματα των ονομάτων τους και τα τοποθετήσαμε στον τοίχο. Μετά έψαχναν και έβρισκαν λέξεις που αρχίζουν από αυτά και τις καταγράφαμε σε καρδούλες.  Μάθαμε να τα γράφουμε αρχικά με το σώμα μας μετά με ομαδικό τρόπο και φυσικά και με κάποια φύλλα εργασίας  (πολύ δημοφιλή για τα παιδιά) .  Πάρα πολύ διασκέδαζαν  συνδυάζοντας καρτέλες με τα γράμματα του αλφάβητου και σχηματίζοντας λέξεις.

20250505 1057331  20250505 1157521  To B                               To E 1      Grammatakia     20250505 112051120250505 1117121   20250505 1118411