ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-2023
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. ΥΓΕΙΑ: Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας
Είμαι εγώ!
Είμαι μοναδικός !!
Παρατηρήσαμε τους εαυτούς μας και τους άλλους και διαπιστώσαμε ότι είμαστε όλοι διαφορετικοί αλλά μοναδικοί και ίσοι με ίδια δικαιώματα. Γράψαμε το όνομά μας , αφήσαμε το αποτύπωμά μας πάνω στο χαρτί και δημιουργήσαμε έτσι τη δική μας «ταυτότητα». Το παραμύθι «ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ» WENINGER BRIGITTE μας έδωσε την αφορμή να συζητήσουμε για τη σημασία της φιλίας, της συνεργασίας αλλά και για τις κινητικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κάποιοι άνθρωποι και δοκιμάσαμε να ζωγραφίσουμε κάπως αλλιώς…όχι με τα χέρια μας αλλά με το στόμα μας.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία
«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
«Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου
δυο καρδιές-
η καρδιά της μητέρας
η καρδιά του πατέρα.
Πάτα γερά.
Δε θα πέσεις»
Γιάννης Ρίτσος
Ακολουθήσαμε τον Έλφι τον ουρανοκατέβατο στο ταξίδι του πάνω στη γη και από την περιπλάνηση του ήρθαμε σε επαφή με την οικογενειακή πολυμορφία, είδαμε ομοιότητες και διαφορές , εκφράσαμε αντιλήψεις, ιδέες και συναισθήματα για το τι σημαίνει τελικά οικογένεια. Ο Έλφι από κάθε οικογένεια που συνάντησε πήρε δώρο το μυστικό συσταστικό της κάθε μιας για ένα σπιτικό με γερά θεμέλια και αρμονία όπως συνεργασία από την οικογένεια των λύκων, ζεστασιά από το κλωσσόπουλο, αποδοχή από τον κούκο, δύναμη από το χελωνάκι, στοργή από το καγκουρό, αγάπη από τον πιγκουίνο. Ο Έλφι αποφάσισε να μείνει στην γη με το αστροποδηλατό του και τον βοηθήσαμε να χτίσει το σπίτι του με υλικά τα δώρα των φίλων του.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής
Στα εργαστήρια αυτής της θεματικής ενότητας μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε την ελληνική χλωρίδα και πανίδα και ασχοληθήκαμε με τη διατροφική αλυσίδα και τα οφέλη του δάσους αλλά και με τους κινδύνους που υπάρχουν και απειλούν να το καταστρέψουν όπως είναι η φωτιά. Δημιουργήσαμε την αφίσα για το δάσος μας, δραματοποιήσαμε τη ζωή μέσα στο δάσος, προβληματιστήκαμε και αποφασίσαμε ότι νοιαζόμαστε και θέλουμε να δράσουμε για να το προστατέψουμε. Διατυπώσαμε ερωτήματα και καλέσαμε πυροσβέστες στο σχολείο μας για να μας ενημερώσουν για τις ενέργειες που κάνουμε εμείς αρχικά καλώντας το 199 αλλά και τις ενέργειες που κάνουν οι πυροσβέστες, τι φοράνε κλπ. Τέλος, γίναμε και εμείς πυροσβέστες φορώντας το κράνος και ρίχνοντας νερό στην αυλή μας με τη μάνικα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
1. STEM: Δεξιότητες ζωής
Γίνομαι δημιουργός της αυλής του σχολείου μου!
Στο τελευταίο εργαστήριο για τη φετινή χρονιά σκεφτήκαμε τρόπους ώστε να επιδράσουμε δημιουργικά στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας. Βγήκαμε έξω στην αυλή , γίναμε εξερευνητές και ανακαλύψαμε ποια ζώα και έντομα ζουν σε αυτή και φτιάξαμε σπιτάκια και ταΐστρες. Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς με τους κανόνες της αυλής, δημιουργήσαμε επιδαπέδια παιχνίδια , παίξαμε κρυμμένο θησαυρό, φυτέψαμε λουλούδια και χωριστήκαμε σε ομάδες για το πότισμα και τη φροντίδα τους. Προκειμένου να έχουμε φυσικό λίπασμα αποφασίσαμε να διαφοροποιήσουμε τα σκουπίδια φτιάχνοντας κάδο κομποστοποίησης και τρεις κάδους ανακύκλωσης για χαρτί, πλαστικό και αλουμίνιο. Επιπλέον, φτιάξαμε μια τοιχογραφία με τους εαυτούς μας στο πίσω μέρος της αυλής. Στείλαμε επιστολή στο Δήμαρχο Βόλου με τις ιδέες μας για τις αλλαγές που πιστεύουμε ότι θα ομορφύνουν την αυλή μας και είδαμε το σχολείο μας μέσω της εφαρμογής Google earth και φτιάξαμε μια τρισδιάστατη μακέτα της αυλής μας. Τέλος, δείξαμε την ευαισθησία μας απέναντι στα παιδιά με προβλήματα όρασης και κατασκευάσαμε μπάλες με κουδουνάκια ώστε να μπορούν μέσω του ακουστικού ερεθίσματος να κινούνται στο χώρο της αυλής μας.