Ο ΠΥΞΙΔΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΠΥΞΙΔΟΥΛΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!

ουρανιο τοξο5

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΥ ΖΗΝ.

Το εκπαιδευτικό υλικό” ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο”, σχεδιάστηκε από το Κ.Π. ΠΥΞΙΔΑ κι εφαρμόζεται στο νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με ψυχολόγους του ΟΚΑΝΑ Κοζάνης. Βασίζεται στα πιο σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, σύμφωνα με τα οποία, όσο πιο νωρίς ξεκινά η πρόληψη τόσο πιο αποτελεσματική μπορεί να είναι. Προσφέρει τρόπους ανάπτυξης που αφορούν στην καλλιέργεια των συναισθηματικών  και κοινωνικών δεξιοτήτων, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και διαχείριση της ψυχικής υγείας των νηπίων.

 Στην πρώτη οργανωμένη δραστηριότητα, το πρώτο εργαστήριο δηλαδή, τα παιδιά γνώρισαν τους νεοφερμένους φίλους από τη χώρα του ουράνιου τόξου, τον Πυξιδούλη, την Πυξιδούλα και τα ζωάκια τους. Τα παιδιά αποφάσισαν για την ονομασία της γωνιάς του μαγικού κύκλου, όπου θα υποδέχονται κάθε εβδομάδα τους φίλους τους και θα παίζουν παιχνίδια μαζί τους.

 

 

   Στο δεύτερο εργαστήριο, με τη συνεργασία και τη συμμετοχή όλων των παιδιών, δημιουργήθηκε η γωνιά του “ουράνιου τόξου” και το δέντρο της φιλίας με τα ονόματα τους στα φύλλα του  και τους κανόνες.

 

 

 

  Τρίτο εργαστήριο: Τα ζευγάρια φιλίας που δημιουργήθηκαν συζήτησαν μεταξύ τους κι έμαθαν για τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα των φίλων τους και στη συζήτηση που ακολούθησε κάθε ζευγάρι παρουσίασε  το φίλο του. 

 

 

 

 

Στο τέταρτο εργαστήριο και με στόχο την αυτοεκτίμηση, κάναμε μια δραστηριότητα για τις ωφέλιμες και βλαβερές συνήθειες του περιβάλλοντος μας. Τί θεωρούμε βλαβερό και ανθυγιεινό και τί ωφέλιμο και υγιεινό;;; Τα παιδιά πήραν όλα το λόγο και μίλησαν, ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις με αιτιολόγηση σχετικά με το γιατί κάτι είναι ωφέλιμο να το κάνουμε και γιατί κάτι άλλο μας βλάπτει, έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση κι έπειτα σε συνεργασία ανά ομάδες, βρήκαν κι έκοψαν εικόνες για να φτιάξουν το δικό τους κολάζ με καλές και κακές συνήθειες…

faghta254456386 187390513563219 7151257274839915934 n

Τέλος , έπαιξαν μουσικές καρέκλες με την απαγορευμένη καρέκλα  που κουβαλούσε επάνω της μια κακή συνήθεια όπως π.χ. το κάπνισμα…

253880580 3106240689657970 773868250393448444 n

Στο πέμπτο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με τα αγαπημένα αντικείμενα των παιδιών. Ζητήσαμε από τα παιδιά να τα  φέρουν από το σπίτι τους και να τα παρουσιάσουν στην ομάδα. Κάθε παιδί καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις όπως: Ποιος σου το χάρισε; Πώς νιώθεις που το έχεις; Αν το χάσεις πώς θα νιώσεις; Όλα τα παιδιά συμμετείχαν ευχάριστα.

254972785 156865833294545 2970384372315652559 n 1 

Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να αποδεχτούν πως καθένας είναι διαφορετικός, έχει διαφορετικές επιθυμίες, συνήθειες και του αρέσουν διαφορετικά πράγματα. Δεν μπορούν όλοι να είναι στα ίδια πράγματα καλοί. Έτσι συζητήσαμε για αυτή τη διαφορετικότητα των ανθρώπων και έπειτα ο καθένας μίλησε για τον εαυτό του επισημαίνοντας αυτά για τα οποία ο ίδιος θεωρεί πως είναι πολύ καλός αλλά άκουσε και τους φίλους του να μιλούν για αυτόν και να επισημαίνουν σε τί τον θεωρούν αυτοί δυνατό. Έπειτα γράφτηκε στην καρδούλα που είχαν ήδη κόψει τα ίδια, ένα από τα δυνατά τους σημεία.

256048747 690360891934265 9024362393166860900 n

Στο έβδομο εργαστήριο και μιλώντας για τα συναισθήματα τα οποία γνωρίσαν, ξεχωρίσαν, αποδέχτηκαν και τα αρνητικά και τα θετικά συναισθήματα, έμαθαν  πως να τα εκφράζουν  και τέλος ζωγράφισαν το συναίσθημα που θέλησαν φτιάχνοντας τις δικές τους μάσκες.

262049615 264275375683547 6265872544441926429 n

Το πρόγραμμα τελείωσε με ομαδική εργασία όπου τα παιδιά ζωγράφισαν κατι σχετικό με αυτό κι έφτιαξαν  κολάζ.

262010371 3857410764362030 8538858314930652370 n

 

 

ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!

17 Νοεμβρίου και την τιμητική της έχει η γιορτή της Δημοκρατίας. Μέσα από το βιβλίο ” η κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, τα παιδιά μπόρεσαν να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ Δημοκρατίας και Δικτατορίας. Όλες οι σπουδαίες έννοιες όπως η Ειρήνη, η Ελευθερία, η Εργασία, η Παιδεία, ενισχύονται με τη Δημοκρατία. Τα γεγονότα του Πολυτεχνείου αναφέρθηκαν σε σχέση με τις παραπάνω έννοιες. Τα παιδιά αποτύπωσαν στο δικό τους πανό το σύνθημα του Πολυτεχνείου ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ …

1 

Παρακολούθησαν το κουκλοθέατρο της Ντενεκεδούπολης …

2 3

και τραγούδησαν αφού πρώτα ζωγράφισαν το εικονόλεξο … Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο…

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ!!!

Στο νηπιαγωγείο στόχος μας είναι η εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας και η γνωριμία των μαθητών με τη γραφή, με τρόπο αβίαστο, μέσα από το παιχνίδι.  Τα παιδιά έμαθαν πως μία γραμμή μπορεί να πάρει πολλές μορφές και να σχηματίσει γράμματα, αριθμούς, σχήματα, ζωγραφιές.  Η ιστορία της μικρής γραμμούλας που βαριόταν να στέκει κάθετη, έγινε παιχνίδι, χαρά και γυμναστική!!!

Όμορφο Φθινόπωρο!!!

Είμαστε στην καρδιά του Φθινοπώρου. Ήδη η φύση φόρεσε τα πορτοκαλιά, κίτρινα, καφέ της χρώματα τα οποία αποφασίσαμε να τιμήσουμε. Κάναμε όλες τις πιθανές αναμείξεις χρωμάτων με τέμπερες για να βγάλουμε στην παλέτα όλες τις φθινοπωρινές αποχρώσεις.

Αναζητώντας τρόπους ζωγραφικής, γνωρίσαμε την μέθοδο του πουαντιγισμού και αφού είδαμε τα χαρακτηριστικά της τεχνικής στο διαδίκτυο, και αφού χωρίστηκαν σε ομάδες συνεργασίας, την εφαρμόσαν  στα φθινοπωρινά τους φύλλα.

 

 

Με μπατονέτες έφτιαξαν  πουαντιγιστικά  σχέδια και στολίσαμε τις τάξεις μας:

Μαζέψαμε φύλλα από την αυλή του σχολείου μας, και ανά ομάδες παρατήρησαν κι έκαναν συγκρίσεις ως προς το μέγεθος, το χρώμα, το σχήμα και δημιουργήσαν τους φθινοπωρούληδες !!

252267166 565024791256486 3580152121957255413 n 253004722 307365114273804 7113195194371104987 n 253091023 281887800501937 3648248839430665048 n

252445258 905586633415274 7502162264262984020 n 1252851539 6369031449838242 7673158506169404577 n252540884 1299165770530328 6566330096352973733 n

252061385 190141949970386 5916108706476722417 n 1

παίξαμε στον υπολογιστή με το ηλεκτρονικό μας παζλ, εξασκώντας έτσι τον συγχρονισμό ματιού – χεριού με το ποντίκι αλλά και την παρατηρητικότητα μας:

 

κι ένα πολύ εύκολο παζλ για τους μικρούς μας μαθητές που τώρα ξεκινάνε…

 

Παίξαμε με το φθινοπωρινό μας κουιζ….

Με τη συνοδεία κλασσικής μουσικής παρατηρήσαμε πίνακες διάσημων ζωγράφων και για λίγο γίναμε κι εμείς ζωγράφοι και ζωγραφίσαμε με τα δικά μας μάτια το φθινόπωρο…

255539884 4254251731371230 6125764947997629048 n

Και είναι πραγματικά διασκεδαστικό να μετατρέπεις την πλαστελίνη σε φρούτα !!!      \

254890134 606925407007341 3908862208001196426 n

Φυσικά, έφεραν φρούτα στο σχολείο για την αγαπημένη φρουτοσαλάτα και αφού χάρηκαν με το παιχνίδι, μάντεψε με τη γεύση ποιο φρούτο είναι…

254767756 1211277979360031 89354276589148528 n 1      254553066 1210256882815572 474051704030800223 n     

χορέψαν στον τρελό ρυθμό του φρούτα φρουτ….

και χαλαρώσαν με την ιστορία της φθινοπωρινής φρουτοσαλάτας…

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου

Στα πλαίσια του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι γιορτάζουμε αυτή την ημέρα , παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και εστιάσαμε στις έννοιες <πόλεμος> και <ειρήνη>.

Φτιάξαμε ελληνικές σημαίες χρησιμοποιώντας μπαλίτσες από άσπρο και μπλε γκοφρέ χαρτί που έκαναν τα ίδια τα παιδιά δουλεύοντας έτσι παράλληλα και την λεπτή κινητικότητα.

Πραγματοποιήθηκε γιορτή στο χώρο του σχολείου. Τα παιδιά είπαν τα ποιήματά τους, τραγουδήσαμε και κάναμε παρέλαση.

251662691 389057319580437 7457997135070154211 n 1252682459 335481765004575 2233566366089940784 n

Αγάλι, αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι!!!

ΚΡΑΣΙ

Ο Σεπτέμβριος τελειώνει και την τιμητική τους έχουν τα υπέροχα φρούτα του , τα σταφύλια. Μέσα από ποικιλία εικόνων που βρήκαμε στο διαδίκτυο, τα παιδιά παρουσίασαν τις υπάρχουσες γνώσεις τους για το αμπέλι, τα προϊόντα του, τον τρύγο, και αποφάσισαν να φέρουν από το σπίτι τους ό,τι μπορούσε ο καθένας. Έτσι, η γωνιά του σταφυλιού σιγά σιγά άρχισε να γεμίζει με ποικιλίες σταφυλιών, σταφίδες,  τσίπουρο, κρασί, ξύδι και πετιμέζι.

Αποφάσισαν να φτιάξουν τα δικά τους τσαμπιά με τη μέθοδο του τυπώματος, μια διαδικασία την οποία χάρηκαν ιδιαίτερα.  Έμαθαν να μαντεύουν με το αίνιγμα:  “Έχω εγώ ρόγες πολλές, στρογγυλές και ζουμερές. Με τρώνε το καλοκαίρι, άραγε ποιος δεν με ξέρει;;;”

Τραγούδησαν και διασκέδασαν στον χαρούμενο ρυθμό του τσιριτρό:

Όμως η μεγαλύτερη ικανοποίηση ήρθε με την παρασκευή των δικών τους σταφιδόψωμων!!! Ζύμωσαν, έπλασαν, συμμετείχαν όλα τα παιδιά και….

και το αποτέλεσμα ήταν απλώς …θεϊκό!!!

24 Σεπτεμβρίου – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

ερη3

Με αφορμή  την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού , συζητήσαμε με τα νήπια γενικά για τα αθλητισμό αλλά και τα οφέλη που προκύπτουν από αυτόν. Κι επειδή  η γνώση προκύπτει όχι μόνον από τη θεωρία αλλά με βιωματικό τρόπο, καλέσαμε στο νηπιαγωγείο την κυρία Έρη Βαρέκα, γυμνάστρια και μητέρα νηπίου μας, η οποία έδωσε τον καλύτερο εαυτό της κάνοντας ασκήσεις γυμναστικής και  ομαδικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου μας. Τα παιδιά ένιωσαν τη χαρά του αθλητισμού και της ομαδικότητας, καθώς μέσα σε  πνεύμα συνεργασίας και ευγενή συναγωνισμού , έβαλαν τα δυνατά τους για να συμμετέχουν στις παιχνιδοασκήσεις.

Παραθέτουμε φωτογραφικό υλικό από την διασκεδαστική κι επιμορφωτική αυτή σχολική μας ημέρα.

 

  

Αγιασμός στο Λιάπειο Νηπιαγωγείο!

αγιασμοσ

13 Σεπτεμβρίου 2021 και η νέα χρονιά μας ξεκίνησε με τον Αγιασμό και τις ευχές του πάτερ Νικόλα!

Μικροί και μεγάλοι, σε κλίμα χαράς συμμετείχαν στον Αγιασμό, ενώ τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας.