ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
“Είστε για μένα τόσα πολλά
βόλτες , μπισκότα, παραμύθια, φιλιά!
Παππού και γιαγιά χρόνια πολλά!!!”
1 Οκτωβρίου, ημέρα αφιερωμένη στον παππού και στη γιαγιά. Τα παιδιά μοιράστηκαν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματα για τα δικά τους αγαπημένα πρόσωπα. Με αγάπη κατασκεύασαν καρδούλες με ένα όμορφο ποίημα στο κέντρο και στόλισαν με λουλουδάκια το δωράκι προς τη γιαγιά και τον παππού!
H K. Τοπάλη Τάσα στο νηπιαγωγείο μας!
Είχαμε τη χαρά να απολαύσουμε την υπέροχη αφήγηση της κ. Τάσας Τοπάλη στο παραμύθι”Ο φον κουραμπιές”. Τα παιδιά συμμετείχαν κατά τη διάρκεια της αφήγησης με πολλά παιχνίδια ρόλων. Σε προηγούμενη επίσκεψη της μαζί με την Βασιλική Βαλιάκα, έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με ένα υπέροχο κορίτσι που η ζωή την καθήλωσε σε αμαξίδιο. Το μήνυμα που πήραν τα παιδιά μέσα από τη θεατρική παρουσίαση ήταν πως ποτέ δεν πρέπει να το βάζεις κάτω όσες δυσκολίες κι αν σου φέρει η ζωή αλλά και πως μπορείς να καταφέρεις αυτά που ονειρεύεσαι άσχετα αν το σώμα σου σου φέρνει δυσκολίες.
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ!

Επιτέλους χιόνισε στην πόλη μας!!! Τί είναι το χιόνι; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του; Τα παιδιά παρατήρησαν, έπιασαν, έπαιξαν με το χιόνι, το είδαν να λιώνει στη ζέστη της τάξης και προβληματίστηκαν πως το νερό γίνεται χιόνι. Έμαθαν για τον κύκλο του νερού και πειραματίστηκαν με τις ιδιότητες του υγρού στοιχείου. Ποια αντικείμενα επιπλέουν και ποια βυθίζονται; Ποια διαλύονται και ποια είναι αδιάλυτα; Νέο λεξιλόγιο όπως εξάτμιση, συμπύκνωση, υδρατμοί, χιονονιφάδες, βροχόπτωση,συμπλήρωσε το λεξιλόγιο τους.
Το ταξίδι μιας σταγόνας τους εντυπωσίασε και το ζωγράφισαν…
Τραγούδησαν το γνωστό “από που είσαι ποταμάκι; ” αλλά και το υπέροχο “τραγούδι μιας σταγόνας”
και με χαρά έπαιξαν με το beebot διαγράφοντας τον κύκλο του νερού στον μουσαμά.
Αν έχεις έναν κήπο και μια βιβλιοθήκη, έχεις όλα όσα σου χρειάζονται! (Κικέρων)
Στον στόχο μας να αγαπήσουν τα παιδιά το βιβλίο, δημιουργήσαμε με τη βοήθεια και συνεργασία των γονέων την βιβλιοθήκη μας. Κάθε παιδί έφερε το δικό του βιβλίο, μαξιλάρες για τη γωνιά άνετης ανάγνωσης παραμυθιών και η κ. Ματίνα, βιβλιοθηκονόμος, ήρθε στο σχολείο μας και μίλησε για την ιστορία της γραφής.
Τους διάβασε το παραμύθι “Αν ήμουν βιβλίο ” το οποίο και ζωγράφισαν …
Με αφορμή τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τίτλο: ¨Λογοτεχνικές διαδρομές στα δικαιώματα των παιδιών”,επισκεφθήκαμε την Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαϊδας , όπου μας υποδέχτηκε η κ. Σοφία με την αφήγηση ενός ευχάριστου παραμυθιού με τίτλο: “καλώς ήρθατε”.
Έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας και ζωγράφισαν σε χαρτί του μέτρου την “σκοτεινούπολη” που έγινε “φωτεινούπολη” διασκεδάζοντας πολύ με αυτήν την όμορφη ομαδική δραστηριότητα. Η επίσκεψη μας στην πανέμορφη και ζεστή βιβλιοθήκη τέλείωσε με την αφήγηση ενός παραδοσιακού παραμυθιού “το τσουκρούτ”
Ο Κρόκος και η Σμήλαια είναι ένα παιδικό βιβλίο που μιλά για την φιλία, τον έρωτα και την απώλεια. Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου έγινε στο νηπιαγωγείο μας η παρουσίαση από την συγγραφέα του κ. Ιωάννα Κύρου και η πραγματοποίηση διαδραστικών παιχνιδιών που συνδύασαν το παιχνίδι με τη μάθηση. Τα παιδιά άκουσαν προσεχτικά την αφήγηση, διασκέδασαν και έπαιξαν παιχνίδια βασισμένα στον μύθο, συμμετείχαν σε ευχάριστες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μαζί με τις εκπαιδευτικούς και είδαν σε μεγάλη οθόνη εικόνες από την εικονογράφησή και εικόνες των φυτών κρόκου και σμίλαια. Στο τέλος ζωγράφισαν τι τους έκανε εντύπωση και τοποθέτησαν δυο βιβλία στην δανειστική βιβλιοθήκη τους.
Η κ. Ματίνα επισκέφθηκε δεύτερη φορά τη βιβλιοθήκη μας και μαζί με τα παιδιά οργάνωσαν τη βιβλιοθήκη ομαδοποιώντας τα βιβλία ανάλογα με το είδος τους. Έφτιαξαν σελιδοδείκτες με γλωσσοπίεστρα ώστε κάθε φορά που θα δανείζονται ένα βιβλίο να βάζουν στη θέση του τον σελιδιδείκτη για να ξέρουν που να το επιστρέψουν.
Σε συνέχεια της συνεργασίας μας με την βιβλιοθήκη της Πτολεμαϊδας και στο πρόγραμμα λογοτεχνικές διαδρομές στα δικαιώματα των παιδιών, μιλήσαμε για όλα τα σημαντικά που κάθε παιδί πρεπει να απολαμβάνει στον κόσμο μας. Σαν πρώτο βήμα μαζευτήκαμε όλοι στην γωνία της βιβλιοθήκης του σχολείου μας και θέσαμε το εξής ερώτημα: «Τι κάνει ένα παιδί ευτυχισμένο;» έγινε καταγραφή των
απαντήσεων των παιδιών και συμφωνήσαμε όλοι πως ένα παιδί για να είναι
ευτυχισμένο πρέπει να έχει :
1 ο ) Δικαίωμα στην αγάπη
2 ο ) Δικαίωμα στην υγεία
3 ο )Δικαίωμα στην ταυτότητα του
4 ο ) Δικαίωμα στην εκπαίδευση
5 ο ) Δικαίωμα στο φαγητό και στο νερό
6 ο ) Δικαίωμα στην ειρήνη
7 ο ) Δικαίωμα στην ισότητα
8 ο ) Δικαίωμα στο παιχνίδι
9 ο ) Δικαίωμα στην οικογένεια
10 ο )Δικαίωμα στο σπίτι
Έγινε συζήτηση και διάλογος ανάμεσα στα παιδιά για την έλλειψη των δικαιωμάτων
αυτών π .χ. «πως είναι η ζωή ενός παιδιού σε μια εμπόλεμη περιοχή;», «τι προτείνεται
να πούμε στους ισχυρούς του κόσμου;». Έγινε καταγραφή των απόψεων των παιδιών
και συνεχίσαμε δείχνοντας 2 μικρά βιντεάκια από το διαδίκτυο πάνω στο θέμα μας.
Τελειώσαμε παίζοντας διαδικτυακά παιχνίδια με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών.
Επόμενο μας βήμα την επόμενη μέρα ήταν να σχολιάσουμε μια αφίσα που έδειχνε
εικόνες με παιδιά από όλο τον κόσμο και τα δικαιώματα τους. Αποφασίσαμε να
κατασκευάσουμε έναν ήλιο με ακτίνες του τα δικαιώματα και να ονομάσουμε την
δραστηριότητα μας: «Ένας ζεστός ήλιος για όλα τα παιδιά» .
Τέλος το κάθε παιδί έκανε επιλογή και ζωγράφισε ένα δικαίωμα στολίζοντας με αυτό τον ήλιο μας. Η κάθε ακτίνα έγραφε ένα δικαίωμα
που συνοδευόταν από μια παιδική ζωγραφιά .Όλων των παιδιών οι ζωγραφιές
απλώθηκαν από κάτω ώστε να μπορούν να τις βλέπουν.
Πλανητάριο Ιωαννίνων
Φθινόπωρο Φθινοπωράκι!!!
Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός στο σχολείο μας!
Εν όψει της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου, καλέσαμε στο σχολείο μας νοσοκόμες του Ερυθρού Σταυρού οι οποίες μας τίμησαν φορώντας τις στολές τους και μίλησαν στα παιδιά για τη μεγάλη και σπουδαία προσφορά της οργάνωσης αυτής, όχι μόνον στα χρόνια του πολέμου αλλά και σε κάθε δύσκολη στιγμή της ανθρωπότητας. Τα παιδιά αντιλήφθηκαν την έννοια του εθελοντισμού και εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους να συμμετέχουν σε μια μελλοντική εθελοντική δράση του Ερυθρού Σταυρού.
Μέρες μετά και με την άμεση ανταπόκριση των γονέων να μαζέψουν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για συμπολίτες μας που τα χρειάζονται, πραγματοποιήσαμε τη δική μας επίσκεψη στο γραφείο του Ερυθρού Σταυρού. Χαρήκαμε τον περίπατο μας με τα πόδια μέσα στην πόλη και φτάνοντας μας περίμεναν οι υπέροχες εθελόντριες με τις στολές τους. Διάβασαν τον “Τρεχάλα”, ένα παραμύθι για τον εθελοντισμό το οποίο μας χάρισαν για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.
Στη συνέχεια κάθε παιδί έβαζε στις κούτες τα προϊόντα και μόλις η κούτα γέμιζε και σφραγιζόταν τοποθετούσαν και το αυτοκόλλητο με το σήμα του Ερυθρού Σταυρού.
Η χαρά των παιδιών ήταν μεγάλη καθώς συγκεντρώθηκαν 8 κούτες με είδη πρώτης ανάγκης.
Είναι ωραίο να βοηθάς τους άλλους χωρίς να περιμένεις ανταπόδοση!
Στο τέλος αποχαιρετιστήκαμε φορώντας τα καπελάκια που έφτιαξαν για εμάς οι εθελόντριες αδερφές.
“Ο γύρος της Ευρώπης σε 60 μέρες”
Ξεκινήσαμε το συναρπαστικό μας ταξίδι να γνωρίσουμε την Ευρώπη με αφετηρία την πατρίδα μας και συγκεκριμένα την πόλη όπου ζούμε, την Κοζάνη μας. Με αφορμή την απελευθέρωση της Κοζάνης, επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο και είδαμε από κοντά στολές παραδοσιακές και εκθέματα του Μακεδονικού Αγώνα. Τα μαγαζάκια με τα παραδοσιακά επαγγέλματα που πλέον δεν υπάρχουν, εντυπωσίασαν τους μικρούς μαθητές μας καθώς και η πτέρυγα φυσικής ιστορίας.
Μιλήσαμε για την χώρα μας την Ελλάδα, για τη σημαία μας, ακούσαμε και χορέψαμε παραδοσιακά τραγούδια, είδαμε βίντεο και εικόνες με τα κύρια αξιοθέατα όπως η Ακρόπολη κι ο Λευκός Πύργος.
Επισκέφτηκε το σχολείο μας ομάδα από το Cluster Βιοοικονομίας και περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας τομέας εκπαίδευσης και μίλησαν στα παιδιά για το περιβάλλον και την προστασία του πλανήτη. Τι κάνει τον πλανήτη μας χαρούμενο και τι λυπημένο; Τα παιδιά προβληματίστηκαν για τις ανθρώπινες συμπεριφορές που βλάπτουν αλλά και για εκείνες που ωφελούν το περιβάλλον, επέλεξαν και τοποθέτησαν τις μαγνητικές εικόνες στην αντίστοιχη μεριά του πίνακα…
κι έδωσαν την υπόσχεση πως θα είναι αυτοί οι μελλοντικοί ” σούπερ ήρωες δράσης για το κλίμα|”
Στη συνέχεια έμαθαν για την Ευρώπη, είδαν το σύμβολο της , έμαθαν τι σημαίνουν τα αστεράκια της, από που πήρε το όνομα της και τι ενώνει αυτές τις χώρες…
Έφτιαξαν ταυτότητες για να ταξιδέψουν στην Ευρώπη…
ξεκινώντας από την Ιταλία…
Με τη βοήθεια γονέων μια μητέρα μας μίλησε για την Ιταλία, είδαμε τις διαφορές στη σημαία, στη γλώσσα, μάθαμε κάποιες λέξεις στα ιταλικά, ακούσαμε και χορέψαμε ιταλικά τραγούδια …
Φτιάξανε μαζί με τον σεφ πίτσα και καλτσόνε κι έμαθαν την ιστορία της πίτσας “μαργαρίτα”
Η κ. Αθανασία μιλώντας άριστα γαλλικά επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και μίλησε στα γαλλικά. Άκουσαν παιδικά γαλλικά τραγούδια, δοκίμασαν κρουασάν και παρακολούθησαν ντοκιμαντέρ και εικόνες με τα αξιοθέατα της Γαλλίας…
Η κ. Χριστίνα μεγάλωσε στο Μόναχο της Γερμανίας και παρουσίασε στα παιδιά εικόνες από τα αξιοθέατα του Μονάχου και το καταπληκτικό κτίριο του δημαρχείου του.
Τα παιδιά κατανόησαν πως πέρα από την Ελλάδα μας, υπάρχουν και άλλες χώρες με όπου οι άνθρωποι μιλάνε διαφορετικές γλώσσες, έχουν διαφορετική κουζίνα, χορούς και ενδυμασίες, όλοι όμως έχουμε τις ίδιες ανάγκες, χαιρόμαστε και θλιβόμαστε με τα ίδια πράγματα.
Η γιαγιά μας η καλή!!!!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την τρίτη ηλικία, καλέσαμε στο νηπιαγωγείο μας την κ. Καλλιόπη γιαγιά μαθήτριας μας. Μέσα από φωτογραφίες της δικής της παιδικής ηλικίας, τους μίλησε για τα χρόνια που τα παιδιά έπαιζαν ξέγνοιαστα στις γειτονιές και στις αλάνες. Τους είπε παραμύθι που το άκουγε από τον παππού της: ‘Μια φορά ήταν ένας…σηκωθείτε πάνω να σας πω!”, τραγούδησαν το: “Ήταν ένα μικρό καράβι…” και απόλαυσαν τα κεράσματα της.































































