Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Κι αν ήμουν εγώ;”

Θεματική ενότητα:  Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Ανθρώπινα δικαιώματα – Συμπερίληψη

Tο  Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Κι αν ήμουν εγώ;” βασίζεται στην εκμάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος, καθώς τα παιδιά αφορμούμενα από το πρόβλημα, διερευνούν, δοκιμάζουν, ανακαλύπτουν και σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση. Η μάθηση πλαισιώνεται από τη σύνδεση της εμπειρίας των παιδιών , της συνεργασίας μέσα από την συνύπαρξη ως μέλος της ομάδας , με τον αναστοχασμό των καθημερινών βιωμάτων.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

-Να μάθουν να αποδέχονται και να σέβονται τη διαφορετικότητα του άλλου.

-Να αναγνωρίζουν τα κοινά χαρακτηριστικά των ανθρώπων και τα διαφορετικά.

-Να σέβονται τις ανάγκες και τις επιθυμίες των άλλων παιδιών.

Ενδεικτικά:

Ορίζουμε  αρχικά ως σήμα έναρξης του Εργαστηρίου το τραγούδι “Ν΄ αγαπάς” (Παντελής Θαλασσινός & Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου)

Προσπαθούμε να εντοπίσουμε τα κοινά και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των παιδιών

20241107 075345 1   

Ζωγραφίζουμε τον ξεχωριστό, υπέροχο εαυτό μας…

20241105 111906      20241106 114630 20241105 113322      20241105 113459 

   

Μετά από συζήτηση στην ολομέλεια εργαζόμαστε σε ομάδες και προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε τι πραγματικά έχουμε ανάγκη και τι θέλουμε να έχουμε. Ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα παρουσιάζει το αποτέλεσμα στην ολομέλεια.

20241107 110721  20241107 110701  20241107 110748  20241108 114207  20241107 111927  20241108 075934  20241108 121527   

Σε ατομικό φύλλο εργασίας…

20241108 121752   20241108 121734  20241107 122916  20241107 122346   

Με την εφαρμογή word art δημιουργούμε το Συννεφόλεξο με τις ανάγκες μας, το οποίο αποτελεί το Σύμβολο του Εργαστηρίου και το φοράμε στις αντίστοιχες δραστηριότητες…

20241118 110200  20241118 110214  20241112 091449  20241118 102356 1  20241118 094809  20241118 094837

…και το κάνουμε φύλλο εργασίας…

0004    0001    00030002

Μαθαίνουμε να αναζητούμε πληροφορίες (εικόνες) στο διαδίκτυο

20241118 100129  20241118 100819   

Αναγνωρίζουμε στις εικόνες τις ανάγκες των παιδιών και ζωγραφίζουμε τα αντίστοιχα δικαιώματα…

20241122 093956  20241122 094019  20241122 093938

Γνωρίζουμε τον ζωγράφο Γεώργιο Ιακωβίδη,  σημειώνουμε στον χάρτη τα βασικά σημεία-πόλεις της βιογραφίας του και στους πίνακες του αναγνωρίζουμε τα δικαιώματα των παιδιών. Παρατηρούμε, χωριζόμαστε σε ομάδες και αναπαριστούμε τους πίνακες χρησιμοποιώντας υλικά της τάξης.

20250110 081204   20241121 103752  20241121 112440  20241122 113110  20241121 113259  20241122 113718  20241121 112825  20241122 112854  20241122 112628  20241121 115001  20241122 113341  20241121 114627

Ζωγραφίζουμε τον πίνακα που μας άρεσε περισσότερο…

20241121 122847  20241121 122700

Αν αυτό το έργο είναι το τέλος μιας ιστορίας, ποια μπορεί να είναι η ιστορία;

Χωριζόμαστε σε ομάδες και δημιουργούμε μία ιστορία με το τι έγινε πριν από αυτό που βλέπουμε στον πίνακα. Οι ομάδες παρουσιάζουν τις ιστορίες τους στην ολομέλεια.

20241125 111200  20241126 081208  20241125 111311  20241126 081252  20241125 111216  20241126 080852

 


11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΙΛΚΙΣ


Περισσότερες πληροφορίες

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς