Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Κι αν ήμουν εγώ;”
Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Ανθρώπινα δικαιώματα – Συμπερίληψη
Tο Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Κι αν ήμουν εγώ;” βασίζεται στην εκμάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος, καθώς τα παιδιά αφορμούμενα από το πρόβλημα, διερευνούν, δοκιμάζουν, ανακαλύπτουν και σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση. Η μάθηση πλαισιώνεται από τη σύνδεση της εμπειρίας των παιδιών , της συνεργασίας μέσα από την συνύπαρξη ως μέλος της ομάδας , με τον αναστοχασμό των καθημερινών βιωμάτων.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
-Να μάθουν να αποδέχονται και να σέβονται τη διαφορετικότητα του άλλου.
-Να αναγνωρίζουν τα κοινά χαρακτηριστικά των ανθρώπων και τα διαφορετικά.
-Να σέβονται τις ανάγκες και τις επιθυμίες των άλλων παιδιών.
Ενδεικτικά:
Ορίζουμε αρχικά ως σήμα έναρξης του Εργαστηρίου το τραγούδι “Ν΄ αγαπάς” (Παντελής Θαλασσινός & Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου)
Προσπαθούμε να εντοπίσουμε τα κοινά και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των παιδιών
Ζωγραφίζουμε τον ξεχωριστό, υπέροχο εαυτό μας…
Μετά από συζήτηση στην ολομέλεια εργαζόμαστε σε ομάδες και προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε τι πραγματικά έχουμε ανάγκη και τι θέλουμε να έχουμε. Ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα παρουσιάζει το αποτέλεσμα στην ολομέλεια.
Σε ατομικό φύλλο εργασίας…
Με την εφαρμογή word art δημιουργούμε το Συννεφόλεξο με τις ανάγκες μας, το οποίο αποτελεί το Σύμβολο του Εργαστηρίου και το φοράμε στις αντίστοιχες δραστηριότητες…
…και το κάνουμε φύλλο εργασίας…
Μαθαίνουμε να αναζητούμε πληροφορίες (εικόνες) στο διαδίκτυο
Αναγνωρίζουμε στις εικόνες τις ανάγκες των παιδιών και ζωγραφίζουμε τα αντίστοιχα δικαιώματα…
Γνωρίζουμε τον ζωγράφο Γεώργιο Ιακωβίδη, σημειώνουμε στον χάρτη τα βασικά σημεία-πόλεις της βιογραφίας του και στους πίνακες του αναγνωρίζουμε τα δικαιώματα των παιδιών. Παρατηρούμε, χωριζόμαστε σε ομάδες και αναπαριστούμε τους πίνακες χρησιμοποιώντας υλικά της τάξης.
Ζωγραφίζουμε τον πίνακα που μας άρεσε περισσότερο…
Αν αυτό το έργο είναι το τέλος μιας ιστορίας, ποια μπορεί να είναι η ιστορία;
Χωριζόμαστε σε ομάδες και δημιουργούμε μία ιστορία με το τι έγινε πριν από αυτό που βλέπουμε στον πίνακα. Οι ομάδες παρουσιάζουν τις ιστορίες τους στην ολομέλεια.










































