ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Το πρόγραμμα “Σεισμός – και τώρα τι κάνω;” αποτελείται από επτά δίωρα εργαστήρια.
Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν τα νήπια γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
Παράλληλα, τα παιδιά ζωγράφισαν, τραγούδησαν, είδαν εκπαιδευτικά και χρήσιμα βίντεο, άκουσαν μύθους γύρω από τον σεισμό, ενημερώθηκαν τα ίδια, αλλά ενημέρωσαν και τις οικογένειές τους, για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και κυρίως θα συμμετέχουν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο. Ενδεικτικά:
-Διατύπωση αρχικών εκτιμήσεων, ανάδυση βασικών ερωτημάτων και αξιολόγηση αρχικών γνώσεων “Τι προκαλεί τον σεισμό;”
-Προετοιμασία για την κατανόηση του εσωτερικού της γης. Τομή σε πορτοκάλι. Πρόβλεψη και επιβεβαίωση ή διάψευση.
Πρόβλεψη για το εσωτερικό της γης. Τα στρώματα της γης με πλαστελίνη. Τομή.
-Κινητικό παιχνίδι: Η δομή της γης
-Η κίνηση των τεκτονικών πλακών. Τι συμβαίνει όταν συγκρούονται, απομακρύνονται ή τρίβονται μεταξύ τους; Αναγνώριση ρηγμάτων…
Κατασκευή κτιρίων (“δεμένα” υλικά ή όχι;). Ποια θα αντέξουν στον πιθανό σεισμό;
Αναγνωρίζω τη σήμανση των κτιρίων
-Το φαινόμενο των ηφαιστείων – πείραμα -καταγραφή.
-Μύθοι διαφόρων λαών για το σεισμό. Ο μύθος του Εγκέλαδου. Ζωγραφική.
Προετοιμασία για την πιθανότητα σεισμού. Τι πρέπει να κάνουμε στο σπίτι, στο σχολείο, στο δρόμο για να είμαστε ασφαλείς;
Άσκηση σεισμού στο σχολείο. Εξοικείωση με νέες έννοιες. Κατασκευή σεισμογράφου.
Ενέργειες μετά το σεισμό
Ακούμε και χορεύουμε το τραγούδι των Ημισκούμπρια “Σεισμός φιλαράκο, μη σε πιάνει πανικός”




































