Τα παιδιά ζωγράφισαν όλους τους φίλους τους ,το καθένα χωριστά, παρατηρώντας προσεχτικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και μετά από συζήτηση τονίζοντας τα προτερήματα του καθενός.
Μέσα από την ανάγνωση παραμυθιών που περιέχουν ευγενικές λέξεις και ευγενικούς τρόπους όπως το παραμύθι <<Συγγνώμη>> καταγράψαμε στην ολομέλεια τα ευγενικά λογάκια . Φτιάξαμε την Νεράϊδα Ευγενία σε ένα χαρτόνι και κολλήσαμε τις λέξεις που μας είπαν τα παιδιά.
Κάναμε ανάγνωση βιβλίων που αναφέρονταν στο ποιά χαρακτηριστικά θα έχει η φιλία, όπως να μοιράζουμε τα παιχνίδια, να μην κοροϊδεύουμε, να χαιρόμαστε με τη νίκη του φίλου μας. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες η μία ομάδα θα μοιράζει τα παιχνίδια και η άλλη θα τα διεκδικεί κάποιο παιδί χωρίς να αφήνει τους άλλους να παίξουν.Με αυτό τον τρόπο θα οδηγηθούν μόνα τους στο συμπέρασμα . Παίξαμε παιχνίδια σε δυάδες για να μάθουν να συνεργάζονται μεταξύ τους, ανταγωνιστικά ομαδικά , παιχνίδια μνήμης ,επιτραπέζια.
Προσκαλέσαμε στο νηπιαγωγείο μας τους βιβλιοθηκονόμους από την Παιδική Βιβλιοθήκη του Δήμου , να μας αναπτύξουν και να κατανοήσουμε το συναίσθημα του θυμού και τις άσχημες συνέπειές του.Τον Φεβρουάριο μας επισκέφτηκε η βιβλιοθηκονόμος , μετά από πρόσκληση και μας διάβασε το παραμύθι <<ΟΧ ΚΟΚΚΙΝΙΣΑ>> , της Χριστίνας Αποστολίδη ,εκδόσεις Μίνωα. Στη συνέχεια ακολούθησε στην ολομέλεια επικοδομητική συζήτηση με θέμα το θυμό, ερωτοαπαντήσεις, προβληματισμοί, επιθυμητές και ανεπιθύμητες συμπεριφορές, λύσεις σε περίπτωση θυμού, όπως μετράμε ανάποδα από το δέκα έως το ένα. Κατασκευάσαμε το θυμόμετρο κάθε φορά να σημειώνουμε πως αισθανόμαστε.Τα παιδιά ζωγράφισαν μία κατασκευή με προσωπάκια το ένα θυμωμένο και το άλλο χαρούμενο και στο τέλος παίξαμε θεατρικό παιχνίδι με το Φούρκα .
Μας επισκέφτηκε η γαντόκουκλα Λίλα , που μας βοήθησε να κατανοήσουμε τα συναισθήματα .
Κατασκευάσαμε το προσωπάκι και παίξαμε μετακινώντας τα μάτια, τα φρύδια, το στόμα ανάλογα το συναίσθημα, κατανοώντας ότι το πρόσωπο είναι ο καθρέφτης του σώματος.
Τα παιδιά ζωγράφισαν προσωπάκια χαρούμενα , λυπημένα , θυμωμένα, γεμάτα έκπληξη, στενοχωρημένα.
Φτιάξαμε το συμβόλαιο της τάξης. Σχεδίασαν πρώτα τα χεράκια τους τα έκοψαν και τα κόλλησαν σε ένα μεγάλο χαρτόνι με ένα ανοιχτό βιβλίο στη μέση .
Την Πέμπτη 8 Μαϊου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο νηπιαγωγείο μας ενημέρωση και επιμόρφωση των γονέων – κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας από το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Καρδίτσας με θέμα :<< Μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίες στην προσχολική και σχολική ηλικία>>.
Οι γονείς παρακολούθησαν με ενδιαφέρον το σεμινάριο, υπήρχαν προβληματισμοί και ερωτήσεις για το πως πρέπει να συμπεριφέρονται σε διάφορες συναισθηματικές καταστάσεις.
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Αχ γιατί να είμαι γάτα”, με σκοπό να αποδεχόμαστε τον εαυτό μας.
Παρατηρώντας τις ζωγραφιές του ζωγράφου Keith Haring , συζητήσαμε για το τι θέλει ο ζωγράφος να εκφράσει, όπως την αγάπη , τη φιλία. Μιμηθήκαμε παίζοντας με τις στάσεις του σώματος της κάθε ζωγραφιάς, σχεδιάσαμε μία μεγάλη καρδιά και την τοποθετούσαν ,όπου αυτά ήθελαν, ζωγράφισαν ένα έργο του ζωγράφου, ζωγράφισαν και έκοψαν ανθρωπάκια και τα κόλλησαν μέσα στην καρδιά, η οποία τους χωράει όλους και στο τέλος χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, κατόπιν επέλεγαν μία ζωγραφιά του ζωγράφου και φαντάζονταν σε ποια τοποθεσία θα βρίσκονταν.
Ζωγράφισαν τους συμμαθητές τους
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2023-2024
ΤΟ ΣΧEΔΙΟ ΔΡAΣΗΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024 ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ:
<<Ταξίδι στη βιβλιοχώρα>>
Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ Ή Η ΦΙΛΗ ΜΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΣΥΝΤΡΟΦΕΥΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
ΚΟΜΙΚΣ-ΗΧΟΖΩΓΡΑΦΙΕΣ
Η ΜΠΛΕΣΚΟΥΦΙΤΣΑ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΧΑΡΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΙΠΑ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ <<ΈΝΑ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΟΥ>>
2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΒΛΟ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ






























































































































































































