Άλλη μια χρονιά έφτασε στο τέλος. Την Πέμπτη 12/6/2025 πραγματοποιήσαμε τη γιορτή της λήξης. Τα παιδιά παίξανε το θεατρικό << Ταξίδι στα ελληνικά νησιά>> τραγούδησαν, χόρεψαν τραγούδια, δώσαμε το βραβείο συμμετοχής σε δράση , το ενθύμιο , μία χάρτινη τσάντα που τη ζωγράφισαν μόνα τους με δώρα και στο τέλος οι γονείς μας είχαν ετοιμάσει εδέσματα και τα πρόσφεραν σε όλους. Την προηγούμενη ημέρα δώσαμε τους φακέλους.
Σε όλα τα παιδιά μας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι!
Και στα νήπια μας, που αποχαιρετούν το νηπιαγωγείο για να ανοίξουν τα φτερά τους στο μεγάλο ταξίδι του Δημοτικού, ευχόμαστε από καρδιάς καλή πρόοδο, με υγεία, όρεξη για μάθηση και πάντα με χαμόγελο!
Αρκετή ποσότητα καπακιών από πλαστικά μπουκάλια, παραδώσαμε την Τετάρτη 11/6/2025 στην εθελόντρια κ. Δώρα εκ μέρους του Πανελληνίου Συλλόγου Πρόληψης και Συμπαράστασης ανηλίκων θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων στην Αθήνα.
Η παράδοση έγινε στο πλαίσιο δράσης μέσω της οποίας από τα καπάκια που συλλέγονται και ανακυκλώνονται προσφέρονται αναπηρικά αμαξίδια σε άπορα άτομα που τα έχουν ανάγκη.
Τίτλος :<<Ανακύκλωση θα πει ,δίνω στο χαρτί ξανά ζωή και σε άλλο τι?>>
Εισαγωγή των μαθητών στο θέμα<Ανακύκλωση>
Αφορμή πήραμε από τα γενέθλια ενός μαθητή ,όπου μαζεύτηκαν πολλά σκουπίδια(πλαστικά πιάτα, κουταλάκια, ποτηράκια κ.λ.π.
Ακολουθήσαμε τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών. Θέσαμε κάποιες βοηθητικές ερωτήσεις όπως…
Τι νομίζετε ότι σημαίνει <Ανακύκλωση>
Κάνουμε ανακύκλωση στο σπίτι μας
Πού βάζουμε αντικείμενα που ανακυκλώνονται
Τι θα έβαζες σ’ένα κάδο ανακύκλωσης
Είναι σημαντική η ανακύκλωση και γιατί
Ποιός παίρνει τα σκουπίδια από το μπλε κάδο και που πάνε μετά
Στον υπολογιστή παρακολουθήσαμε video <ο Πέρη το περιβάλλον και Άννα η ανακύκλωση
Τα παιδιά με πολύ προσοχή μαθαίνουν τι είναι η ανακύκλωση και πως γίνεται.
Μαθαίνουν το σήμα της ανακύκλωσης. Το ζωγραφίζουν και το αναγνωρίζουν σε πολλές συσκευασίες
Διαβάσαμε το παραμύθι<Σκουπίδια εν δράσει! >, της Λένας Τοξίδου, εκδ. Μίνωας.
Τα παιδιά ζωγράφισαν την εικόνα που τους άρεσε από το παραμύθι.
Συζητήσαμε, προβληματιστήκαμε και μετά αρχίσαμε να ξεχωρίζουμε τα σκουπίδια σε κατηγορίες.
Τα παιδιά επέλεξαν από ένα από τα σκουπίδια που μαζεύτηκαν στο σχολείο μας και αφού το άγγιξαν προσπάθησαν να περιγράψουν από τι είναι φτιαγμένο.
Ξεχωρίσαμε σε ομάδες τα σκουπίδια, πλαστικά, χάρτινα αλουμίνια γυάλινα.
Φύλλα εργασίας σχετικά. Σε δύο κάδους ,που ζωγραφίζουν τον ένα πράσινο και τον άλλο μπλε ,κόβουν και κολλούν αντίστοιχα αντικείμενα.
Κατασκευάσαμε ειδικούς κάδους ανακύκλωσης για χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, γυαλί .
Παίξαμε με τους κάδους , που ήταν πλαστικοποιημένοι και τοποθέτησαν τα απορρίματα στο σωστό κάδο
Και ανέλαβαν να τοποθετούν τα ανακυκλώσιμα υλικά που θα φέρνουν από το σπίτι στο κάθε κουτί.
Παρακολούθησαν το video του μπλε κάδου
Αφού διαβάσαμε την ιστορία <Ο Μπεν η Μου και τα σκουπίδια> της Σοφίας Ζαραμπούκα εκδ Πατάκη εξηγήσαμε τι σημαίνει η λέξη κομποστοποίηση και πως γίνεται.
Αφού βγήκαμε στον αύλειο χώρο του σχολείου μας και παρατηρήσαμε τι υπήρχε σ’αυτόν. (διάφορα σκουπίδια) βάλαμε τα παιδιά σε προβληματισμό, γιατί συμβαίνει αυτό, αν είναι σωστό να τα πετάμε και τι θα πρότειναν για την επίλυση αυτού του προβλήματος
Κατέληξαν ότι είναι πολύ κακό για το περιβάλλον να πετάμε τα σκουπίδια κάτω, ότι πρέπει να μπουν κάδοι απορριμάτων και κάδοι ανακύκλωσης παντού.
Αποφασίσαμε να καθαρίσουμε τον αύλειο χώρο ,αλλά και στα πλαίσια του ενεργού πολίτη αποφασίσαμε να καθαρίσουμε το απέναντι παρκάκι. Φορέσαμε γάντια και πήραμε σακκούλες
Πετάξαμε στον κάδο ανακύκλωσης τα ανακυκλώσιμα υλικά που συγκεντρώσαμε στο νηπιαγωγείο
Παίξαμε με το αυτοκίνητο της ανακύκλωσης και τα παιδιά το ζωγράφισαν .
Παρακολουθήσαμε στο youtube το παραμύθι: Η περιπέτεια της κυρίας Χάρτινης
Είδαμε video όπου μία οικογένεια πήγε να ψωνίσει και έπρεπε να επιλέξει σε ποιά σακούλα θα έβαζαν τα ψώνια σε πλαστική, σε βιοδιασπώμενη ή σε πάνινη.
Ακολούθησε συζήτηση και σχετικό εποπτικό υλικό.
Είδαμε video πως γίνεται το χαρτί, ποια είναι η πρώτη ύλη και πόσο χρήσιμο είναι σε όλους μας.
Διαβάσαμε το παραμύθι<το δέντρο που έδινε> του Σελ Σιλβερστάιν, εκδ. Δωρικός
Ζωγραφίσαμε ελεύθερα ό,τι μας έκανε εντύπωση.
Αποφασίσαμε να ανακυκλώνουμε το χαρτί αντί να το πετάμε στα σκουπίδια και να μη γίνεται σπατάλη.
Εμπλουτίσαμε το μαγαζάκι μας με πολλές συσκευασίες, μπουκάλια
απορρυπαντικά ,καφέ κ.λ.π
Χάρτινες σακούλες έγιναν όμορφα ζωάκια και μάσκες
Με τα ρολά από χαρτί υγείας φτιάξαμε κυάλια
Χαρτοδιπλωτική
Φτιάξαμε ρομπότ
Ζωγράφισαν χαρτοσακούλες
Παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι της ανακύκλωσης
Με τη συνεργασία όλων των παιδιών και τη δική μας βοήθεια δημιουργήσαμε μια ιστορία με ήρωες από χαρτοσακούλες μαναβικής
Μοιράσαμε υλικό στους γονείς σχετικά με την ανακύκλωση
Στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων
Θεματικός Κύκλος: Ζω Καλύτερα- Ευ ζην
Τίτλος :<<Τα δοντάκια μου φροντίζω και συνέχεια τα βουρτσίζω.>>
Να γνωρίσουν τα μέρη των δοντιών και κάποιες ονομασίες με την αξιοποίηση πίνακα αναφοράς ή προβολή διαφανειών καθώς και γύψινου εκμαγείου οδοντοστοιχίας.
Να πληροφορηθούν για τα νεογιλά δόντια Προβολή βίντεο
Ανάγνωση βιβλίου: “Ο γύρος του κόσμου με ένα δοντάκι”
Σ. Μπίλερ (έθιμα, νεράιδα δοντιών)
Να ζωγραφίσουν τη νεράιδα των δοντιών
Ανάγνωση της ιστορίας του “Σοκολάκη και της Ζαχαρούλας Τρυποδόντη” -Διδακτική αξιοποίηση με ερωτήσεις κατανόησης και φύλλα εργασίας
Φίλοι και εχθροί των δοντιών. Να ομαδοποιήσουν τις τροφές σε ωφέλιμες και βλαβερές με τη βοήθεια εικόνων από περιοδικά ή άλλων από το διαδίκτυο.
Δημιουργία ομαδικής κατασκευής
Φτιάχνουν τα δικά τους χαλασμένα δόντια-κατοικίες μικροβίων και σχηματίζουν μια οδοντοστοιχία.
Αποτυπώνουν με το δικό τους τρόπο τα μικρόβια των δοντιών ,μπορεί να είναι και ο Σοκολάκης με τη Ζαχαρούλα, και προχωρούν στην κατασκευή δακτυλόκουκλων. Με σκηνικό λοιπόν το στόμα παίζουν κουκλοθέατρο και εκφράζονται δημιουργικά.
Τραγούδι “Μου αρέσουν τα γλυκά πολύ”
Κατασκευή οδοντόβουρτσας με γλωσσοπίεστρο και σφουγγαράκι. . οδοντόπαστας με χαρτόνι καθώς και οδοντοστοιχίας με πλαστελίνη και φασόλια
Κατανόηση σωστού βουρτσίσματος και καθημερινής φροντίδας των δοντιών. Προβολή διαφανειών για σωστό βούρτσισμα ή παρακολούθηση της ιστορίας “Στοματική υγιεινή με τον Πίκου
Εικονικό βούρτσισμα σε πλαστικοποιημένο φύλλο με δόντια.
“Η κυρία Τερηδόνα” Τραγούδι
Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας “Δε φοβάμαι τον οδοντογιατρό”
Να ζωγραφίσουν ένα υγιές δόντι και τους συμμάχους του.
Προβολή βίντεο :“Η Πέππα στον οδοντογιατρό”
Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας
“Δόνα η Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας” του Ευγένιου Τριβιζά.
Στις 3 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη των νηπίων με την προϊσταμένη , στο 8ο Δημοτικό σχολείο, μετά από πρόσκληση της Διευθύντριας.
Όταν φτάσαμε μας υποδέχτηκαν εγκάρδια η Διευθύντρια, μία υπεύθυνη δασκάλα και η υποδιευθύντρια. Επισκεφτήκαμε σχεδόν όλους τους χώρους, το γραφείο του διευθυντή και των δασκάλων, αίθουσες διδασκαλίας, συναντήσαμε παλιούς συμμαθητές, την αίθουσα υπολογιστών, της μουσικής, των τελετών , τις τουαλέτες, το κυλικείο και το προαύλιο. Η διεύθυνση μας πρόσφερε δωρεάν χυμό. Τους ευχαριστήσαμε και τους ευχηθήκαμε καλό καλοκαίρι.
Όταν φτάσαμε στο νηπιαγωγείο αποτυπώσαμε τις εντυπώσεις μας στο χαρτί.
Την Πέμπτη 8 Μαϊου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο νηπιαγωγείο μας ενημέρωση και επιμόρφωση των γονέων – κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας από το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Καρδίτσας με θέμα :
<< Μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίες στην προσχολική και σχολική ηλικία>>.
Οι γονείς παρακολούθησαν με ενδιαφέρον το σεμινάριο, υπήρχαν προβληματισμοί και ερωτήσεις για το πως πρέπει να συμπεριφέρονται σε διάφορες συναισθηματικές καταστάσεις.
Η δεύτερη Κυριακή του Μάη είναι αφιερωμένη στο πρόσωπο που μας έφερε στη ζωή, στη μητέρα!
Μιλήσαμε για τη μαμά μας, ποιό είναι το όνομά της, τι κάνει για μας, τι πρέπει να κάνουμε εμείς για αυτήν. Γράψαμε τη λέξη, ζωγραφίσαμε, διαβάσαμε παραμύθια. Η μητέρα όλων είναι η Παναγία, που μας αγαπά και μας προσέχει. Αλλά και τα ζώα έχουν μαμά. Τέλος φτιάξαμε ένα δώρο για τη μαμά.
Το μήνυμα και η αφίσα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2025
Διαβάσαμε βιβλία, μιλήσαμε για τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν που ήταν δανός συγγραφέας και ποιητής, πασίγνωστος σ’ όλο τον κόσμο για τα παραμύθια του, φτιάξαμε σελιδοδείκτες.
Με αφορμή του σεμιναρίου για τη δημιουργία χαϊκού, διαβάσαμε ποίηση με και χωρίς ομοιοκαταληξία, όμορφα χαριτωμένα ποιηματάκια και τα παιδιά προσπάθησαν να φτιάξουν μόνα τους βλέποντας εικόνες ή να ζωγραφίσουν και μόνα τους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή