Πραγματικός και Φανταστικός Κόσμος – “Real and Imaginary World”

Καλως ήρθατε στον κόσμο του κινηματογράφου… Πραγματικό και Φανταστικό!!!

Ο βασικός σκοπός του ευρωπαϊκού έργου eTwinning “Πραγματικός και Φανταστικός Κόσμος”  είναι:

Να ενισχύσει τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των μαθητών μέσα από την εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στον πραγματικό και τον φανταστικό κόσμο, αξιοποιώντας μέσα όπως ο κινηματογράφος, η ζωγραφική, η αφήγηση, τα ψηφιακά μέσα και η συνεργασία με μαθητές από άλλες χώρες.

🎯 Ποιες δεξιότητες καλλιεργούνται

  1. Δημιουργικότητα & Φαντασία
  • Μέσα από τη δημιουργία σεναρίων, φανταστικών ιστοριών, ψηφιακών αφισών, βίντεο και κόμικς.
  • Η εναλλαγή μεταξύ ρεαλιστικών και φανταστικών στοιχείων καλλιεργεί την εφευρετικότητα.
  1. Οπτικοακουστικός γραμματισμός
  • Μέσα από την παρακολούθηση και ανάλυση κινηματογραφικών έργων (Chaplin), οι μαθητές μαθαίνουν να “διαβάζουν” την εικόνα και το βίντεο ως μορφή αφήγησης.
  • Δημιουργούν δικά τους βίντεο και συμμετέχουν σε διεθνείς προβολές.
  1. Ψηφιακές δεξιότητες
  • Χρήση εργαλείων όπως Padlet, δημιουργία ψηφιακών αφισών, κόμικς, ηλεκτρονικού βιβλίου και βίντεο.
  • Μαθαίνουν πώς να εκφράζονται υπεύθυνα και δημιουργικά στον ψηφιακό κόσμο.
  1. Κοινωνικές και συνεργατικές δεξιότητες
  • Συνεργασία με μαθητές από άλλες χώρες.
  • Συμμετοχή σε κοινές δράσεις (π.χ. διεθνής ψηφοφορία λογοτύπου, κοινό φεστιβάλ).
  1. Κριτική σκέψη & συναισθηματική νοημοσύνη
  • Μέσα από συζητήσεις για την πραγματικότητα και τη φαντασία, για τον ρόλο της τεχνολογίας και των οθονών.
  • Ανάπτυξη ενσυναίσθησης μέσα από τις προσωπικές αφηγήσεις των συμμαθητών τους από διαφορετικά περιβάλλοντα.
  1. Διαπολιτισμική συνείδηση
  • Έκθεση σε διαφορετικές κουλτούρες και εκπαιδευτικά συστήματα μέσω των συνεργασιών.
  • Επαφή με πολιτιστικά προϊόντα άλλων χωρών.

🧩 Το project είναι πολυδιάστατο και στηρίζεται στη διαθεματική, βιωματική και συνεργατική μάθηση. Συνδυάζει καλλιτεχνική έκφραση, τεχνολογία, πολιτισμό και παιδαγωγική καινοτομία, με στόχο την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών ως δημιουργικών, υπεύθυνων και ψηφιακά εγγράμματων πολιτών.