Συμμετοχή μαθητών ΣΤ’ τάξης σε έρευνα

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΟΝΕΑ / ΚΗΔΕΜΟΝΑ / ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΝΗΛΙΚΟΥ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ

Θέμα: Έρευνα για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων λόγω κορονοϊού (COVID-19) στην επιθετική συμπεριφορά και στην ψυχική ευεξία των μαθητών/ριών

Ερευνήτριες: Dr Χριστίνα Ρούση, Dr Ελένη Διδασκάλου και Dr Ελένη Ανδρέου

Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Τι είδους έρευνα είναι αυτή;  

Αυτή η έρευνα αποσκοπεί στο να εξετάσει την ψυχική ευεξία των μαθητών και μαθητριών των τάξεων από την ΣΤ’ Δημοτικού έως την Β’ Λυκείου, καθώς και τις εμπειρίες τους αναφορικά με επιθετικές συμπεριφορές κατά την διάρκεια που «έμειναν σπίτι» καθώς τα σχολεία παρέμειναν κλειστά λόγω του κορονοϊού.  Ο απώτερος στόχος μας είναι να αξιοποιηθούν αυτές οι πληροφορίες από την εκπαιδευτική κοινότητας σε όφελος των μαθητών/ριών.

Εφόσον συμφωνήσω να συμμετάσχει το παιδί μου στην έρευνα, τι θα του/ης ζητηθεί να κάνει;

Θα ζητηθεί από το παιδί σας να συμπληρώσει ανώνυμα και χωρίς να του ζητηθούν τα προσωπικά του στοιχεία, μια ηλεκτρονική φόρμα ερωτηματολογίου στο διαδίκτυο. Η όλη διαδικασία απαιτεί 10-12 λεπτά περίπου, και τα παιδιά απαντούν σε ερωτήσεις που αφορούν τις τυχόν εμπειρίες τους σε έκθεση σε επιθετικές συμπεριφορές (συμπεριλαμβανομένου του εκφοβισμού), κατά την διάρκεια που τα σχολεία παρέμειναν κλειστά λόγω κορονοϊού (lock-down). Περιλαμβάνονται επίσης ερωτήσεις που αφορούν γενικότερα την ψυχική τους ανθεκτικότητας, την αυτοαντίληψη και την ψυχική τους ευεξία.

Για τα παιδιά και τους εφήβους που θα συμμετάσχουν στην έρευνα δεν θα υπάρχει κανενός είδος ταυτοποίησης. Δεν θα υπάρξει επίσης κανένα είδος ταυτοποίησης και για κανένα σχολείο στο οποίο τα ίδια φοιτούν. Οι μαθητές/ριες δεν είναι υποχρεωμένοι/ες να συμμετάσχουν στην έρευνα (ακόμα και το εγκρίνουν οι γονείς τους) και δεν υποχρεώνονται να απαντήσουν σε ερωτήσεις που δεν επιθυμούν. Είναι ελεύθεροι/ες να διακόψουν την συμπλήρωση του ερωτηματολογίου και να αποχωρήσουν από την συμπλήρωση όποτε το επιθυμήσουν.

Ποια τα οφέλη από τη συμμετοχή των μαθητών/ριών σε αυτή την έρευνα;

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που θα συμμετάσχουν στην έρευνα ίσως δεν επωφεληθούν με άμεσο τρόπο. Εντούτοις, τα αποτελέσματα της έρευνας θα μας δώσουν πολύτιμες πληροφορίες για τις επιπτώσεις της κοινωνικής αποστασιοποίησης και της απομόνωσης στην ψυχική ευεξία των παιδιών και των εφήβων.  Ελπίζουμε τα αποτελέσματα της έρευνας να μας δώσουν περισσότερες κατευθύνσεις αναφορικά με το είδος της στήριξης που θα χρειαστούν οι μαθητές/ριες όταν επιστρέψουν στην κανονική σχολική τους πραγματικότητας. Το να γνωρίζουμε τις εμπειρίες των μαθητών/ριών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων που θα διασφαλίζουν το θετικό κλίμα στα μαθησιακά περιβάλλοντα των μαθητών/ριών.

Ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν για τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα συμμετάσχουν;

Υπάρχει το ενδεχόμενο ενός κινδύνου το παιδί ή ο έφηβος να αναστατωθεί από μία ερώτηση που μπορεί να του προκαλέσει η ανάμνηση ενός πολύ δυσάρεστου περιστατικού. Στο τέλος του ερωτηματολογίου θα υπάρχουν τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης που προσφέρονται στην χώρα μας για την στήριξη των μαθητών/ριών.

Είναι τα προσωπικά δεδομένα μου ασφαλή;

Στα ερωτηματολόγια δεν σας ζητάμε πουθενά να συμπληρώσετε το όνομά σας – η συμπλήρωση γίνεται εντελώς ανώνυμα. Κανείς στο σχολείο του παιδιού σας δεν θα δει τις απαντήσεις των μαθητών/ριών. Σε κάθε περίπτωση δημοσιοποίησης και δημοσίευσης των αποτελεσμάτων, οι πληροφορίες θα προσφέρονται με τέτοιον τρόπο ώστε να μην καθίσταται εφικτή η ταυτοποίηση ούτε του παιδιού ούτε του σχολείου.

Τι θα συμβεί αν έχω κάποια παράπονα για την έρευνα;

Η έρευνα αυτή έχει την έγκριση της Επιτροπής Δεοντολογίας Επιστημονικής Έρευνας του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καθώς και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας. Εάν θέλετε να εκφράσετε τις επιφυλάξεις ή τα παράπονά σας, παρακαλώ στείλτε μήνυμα στην Γραμματεία του Τμήματος, υπόψιν της Επιτροπής Δεοντολογίας Επιστημονικής Έρευνας Μελών ΔΕΠ του ΠΤΕΑ (email g-sed@uth.gr). Η Επιτροπή θα εξετάσει το ζήτημα και θα σας απαντήσει.

Και τι κάνω τώρα;

Εάν εσείς και το παιδί σας συμφωνείτε να λάβει μέρος στην έρευνα, υπάρχουν οι εξής επιλογές:

Α) Συναινώ να συμμετάσχει το παιδί μου στη έρευνα στο σπίτι.            

Στην περίπτωση αυτή δίνετε στο παιδί σας τον σύνδεσμο

https://research-all.org/covid-19-lock-down-questionnaire-for-students.php

ώστε να εισέλθει στο περιβάλλον συμπλήρωσης της φόρμας. Τονίζουμε ότι δεν συμπληρώνονται στοιχεία που επιτρέπουν την ταυτοποίηση του παιδιού, οι πληροφορίες παραμένουν εμπιστευτικές και διαθέσιμες μόνο στην ερευνητική ομάδα του ΠΤΕΑ και το παιδί σας, ακόμα και αν αρχικά συμφωνήσει να συμμετάσχει στην έρευνα, έχει δικαίωμα να μην συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο ή να διακόψει την συμπλήρωσή του όποτε το επιθυμήσει.

Β) Συναινώ να συμμετάσχει το παιδί μου στη έρευνα στο σπίτι κατά την διάρκεια της ημερήσιας φοίτησής του στο σχολείου.

Στην περίπτωση αυτή τα παιδιά θα παραλάβουν τον ίδιο σύνδεσμο και θα συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικά στον χώρο του σχολείου. Για να διευκολύνουμε την διαδικασία αυτή, θα σας επιδοθεί μια σύντομη έντυπη φόρμα αυτής της ενημέρωσης ώστε να την επιστρέψετε συμπληρωμένη στο σχολείο.

 

Εάν έχετε όποιες άλλες ερωτήσεις ή χρειάζεστε περισσότερες διευκρινίσεις μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στην ηλεκτρονική διεύθυνση xroussi@uth.gr με θέμα μηνύματος «Ερώτηση για έρευνα COVID-19». Μπορείτε επίσης να καλέσετε στο 2421074878.

Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ που αφιερώσατε τον χρόνο σας όχι μόνο για να διαβάσετε αυτές τις πληροφορίες αλλά και για να σκεφτείτε πάνω στο αν θα επιτρέψετε ή όχι στο παιδί σας να συμμετάσχει στην έρευνα.

Με ειλικρινείς χαιρετισμούς,

Χριστίνα Ι. Ρούση – Βέργου

Κατηγορίες: 2020-2021. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *