Teachers 4 Europe : “ΖΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ”

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Το σχολείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Teachers 4 Europe με το πρόγραμμα “ΖΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ”. Το πρόγραμμα υλοποιείται στην Ε΄ τάξη με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών των τάξεων και του Διευθυντή του σχολείου.

Από το 2009 έχει ορισθεί η 29η Απριλίου ως Ευρωπαϊκή Ημέρα για την αλληλεγγύη των γενεών. Ο περασμένος χρόνος (2012) είχε ανακηρυχτεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως Ευρωπαϊκό Έτος Ενεργού Γήρανσης και Αλληλεγγύης μεταξύ των γενεών.

Προτείναμε στους μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας να συμμετάσχουν σε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα  και τους καλέσαμε να διαλέξουν την θεματική ενότητα που θα διαπραγματευτούμε. Το θέμα που επιλέξαμε ήταν η Τρίτη Ηλικία και επειδή αρκετά παιδιά ζουν και περνούν πολλές ώρες με τον παππού και τη γιαγιά το θέμα του σεναρίου πήρε τον παρακάτω τίτλο:

“ΖΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ”

Τα παιδιά της προσχολικής αλλά και  σχολικής ηλικίας έχουν  δικαίωμα όχι μόνο στη γνώση της γλώσσας, των αριθμών, των κοινωνικών προβλημάτων της εποχής, αλλά έχουν ακόμη δικαίωμα να γνωρίζουν από πού προέρχονται και να γνωρίζουν τους προγόνους τους (παππούδες, γιαγιάδες, προπαππούδες, προγιαγιάδες) κ.λ.π

Τα παιδιά της προσχολικής αλλά και σχολικής ηλικίας ερχόμενα σε επαφή με τα άτομα της τρίτης ηλικίας μαθαίνουν τι θα πει υπευθυνότητα, τι θα πει αλληλεγγύη και γενναιοδωρία και γίνονται πιο ανεκτικά. Σκέφτονται τους άλλους, αναπτύσσουν την κοινωνικότητά τους και τις ικανότητες του αυριανού πολίτη , μαθαίνουν τον αμοιβαίο σεβασμό και την έννοια της αλληλοβοήθειας.

Αυτό το πρόγραμμα επιδιώκει να αντιληφθούν τα παιδιά καλύτερα την αίσθηση του χρόνου και την εξελικτική πορεία των ηλικιών της ζωής και των γηρατειών και να καταλάβουν τι σημαίνει μεγαλώνω και γερνάω.

Ακόμη έχει σαν στόχο να δώσει στο παιδί την ευκαιρία να δομήσει καλύτερα και ευκολότερα  τη δική του ταυτότητα κληρονομώντας μέσα από τις διηγήσεις και τις αναμνήσεις την ιστορία των μεγαλυτέρων σε ηλικία μελών της οικογένειας τους. Με αυτόν τον τρόπο οι νεώτεροι αντιλαμβάνονται τη διάσταση του παρελθόντος αλλά και του μέλλοντος.

Οι τομείς που θα αναπτυχθούν κατά την υλοποίηση του προγράμματος είναι η αντίληψη, η κοινωνικότητα, η κοινωνικοποίηση, η ανάπτυξη του γραπτού και προφορικού λόγου αλλά και του τρόπου έκφρασης των μαθητών μας.

Όλοι εμείς πρέπει να σκεφτούμε ότι η συμβολή των ατόμων της τρίτης ηλικίας είναι σημαντικότατη στην κοινωνία η οποία θα πρέπει να συνεχίσει να τους δίνει τη δυνατότητα να παίζουν ενεργό ρόλο προκειμένου να διατηρήσουν την υγεία τους.

Δείτε εικόνες από τη δραστηριότητα αυτή !

Δείτε το στο slideshare.net

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *