Δανειστική Βιβλιοθήκη

102 1025926 the tree of books by hana book treeΈχοντας ως σκοπό την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας στους μικρούς μαθητές/τριες, λειτουργεί και στα 3 τμήματα του νηπιαγωγείου Δανειστική Βιβλιοθήκη από Οκτώβριο έως και τέλος Μάϊου. 

Στόχοι του προγράμματος:

  • η αγάπη των παιδιών για τα βιβλία
  • η πρόσβαση όλων στο βιβλίο, χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τις οικογένειες
  • εκμάθηση στην υπευθυνότητα, τα παιδιά μαθαίνουν να δανείζονται ένα βιβλίο και να το επιστρέφουν στην προκαθορισμένη ημέρα στην ίδια κατάσταση που το δανείστηκαν.
  • η δημιουργία ευκαιριών για να αφιερώσουν οι γονείς ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους.

Τρόπος Λειτουργίας της Δανειστικής Βιβλιοθήκης

  1. Κάθε Παρασκευή δανειζόμαστε ένα βιβλίο  blue book waving cartoon illustration 53668520και το επιστρέφουμε τη Δευτέρα στην ίδια κατάσταση που το παραλάβαμε.          Οι γονείς οφείλουν να φροντίσουν ώστε το βιβλίο να επιστραφεί σε καλή κατάσταση και να το αντικαταστήσουν σε περίπτωση που για κάποιο λόγο καταστραφεί.
  2. Το βιβλίο αποτελεί αντικείμενο μελέτης κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.  Αφιερώνουμε χρόνο για να διαβάσουμε μαζί με το παιδί μας 2 το βιβλίο που επέλεξε και να το βοηθήσουμε να συμπληρώσει το φύλλο καταγραφής- αξιολόγησης που του έχει δοθεί από τη νηπιαγωγό του.

3.Το φύλλο καταγραφής συμπληρώνεται (πχ. γράφω όνομα – ζωγραφίζω ότι μου έκανε εντύπωση…) ΜΟΝΟ από τα παιδιά     3.     Δεν το αγγίζει μεγάλο χεράκι.

4. Τη Δευτέρα με την επιστροφή του βιβλίου το κάθε παιδί θα αναδιηγηθεί την ιστορία που διάβασε στους συμμαθητές του   f9e9be41c72ba7efdcc00e0d34552321  Γι’ αυτό καλό είναι να διαβάσουμε περισσότερο από μία φορά το βιβλίο και να το συζητήσουμε με το παιδί μας. 

 

Διαβάζοντας με τα παιδιά

Πριν αρχίσουμε την ανάγνωση ενός βιβλίου:

  • Επεξεργαζόμαστε το εξώφυλλο
  • Δείχνουμε το όνομα του συγγραφέα, του εικονογράφου και του εκδοτικού οίκου.                                                                                  Να σημειωθεί ότι τα παιδιά έχουν μάθει στο νηπιαγωγείο αυτή τη διαδικασία.
  • Διαβάζοντας δείχνουμε με το δάχτυλό μας έτσι ώστε τα παιδιά να κατακτήσουν τους κανόνες γραφής                                                 ( από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά)
  • Προκειμένου τα παιδιά να αντιληφθούν και να κατανοήσουν το περιεχόμενο του βιβλίου θέτουμε ερωτήσεις σχετικές με την ιστορία, όπως:

Ποιος;

Που;

Πότε;

Τι;

Γιατί;

Πως;

και τέλος ενθαρρύνουμε το παιδί να μας μιλήσει για την αγαπημένη του στιγμή από το βιβλίο.

      Σας ευχόμαστε καλά αναγνωστικά ταξίδια!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση