Ο Εαυτός μου το Φθινόπωρο..(Οι Μήνες της εποχής, η φύση αλλάζει!)

 

20241031 132342 

Αρχικά η νηπιαγωγός για να εισαγάγει με όμορφο τρόπο την εποχή του Φθινοπώρου διαβάζει στα παιδιά ένα ποίημα για το Φθινόπωρο.

20241104 142747

Η Νηπιαγωγός έπειτα παρουσιάζει στον υπολογιστή βιντεάκι με τους μήνες του Φθινοπώρου Π/ Μελέτη Περιβάλλοντος

Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά της τάξης να τοποθετήσουν τον εαυτό τους ανά μήνα του Φθινοπώρου Π/ΓΛΩΣΣΑ

Στη συνέχεια τα παιδιά εκφράστηκαν δημιουργικά σε χαρτί Α4

20241101 125158 20241101 125420 20241104 085707 20241105 122925

Τα παιδιά ακούν στον υπολογιστή τραγούδι για το Φθινόπωρο από την χορωδία του Λάμπρου, παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο  για το Φθινόπωρο

20241104 142939 20241104 143042

Ακολουθεί συζήτηση με την Ολομέλεια για την εποχή του Φθινοπώρου, όπου οι μαθητές καταθέτουν τις απόψεις τους.

Η Φύση αλλάζει..

Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά θέλετε να παρατηρήσουμε τη φύση από κοντά? Να περπατήσουμε στην γειτονιά μας  να παρατηρήσουμε δένδρα, να μαζέψουμε φύλλα, να παίξουμε με τα φύλλα , να μαζέψουμε ξύλα και μετά να δημιουργήσουμε το δένδρο του Φθινοπώρου στην τάξη μας?  Τα παιδιά άλλο που δεν ήθελαν, με μεγάλο ενθουσιασμό  είπαν: Ναι αι αι.

20241111 081830

Παρατηρώντας τη φύση ..

20241111 082059

Τα παιδιά ξεκινούν με το αδειανό τους καφάσι.

Περπατώντας στη γειτονιά τους, φθάνοντας στο προαύλειο της ενορίας τους παρατηρούν τα πεσμένα φύλλα κάτω.

20241108 084041

Έπειτα παρατηρούν τα δένδρα, στην αρχή ως ολομέλεια και έπειτα σε ομαδούλες ώστε μετά από την παρατήρησή τους, να μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως: Τι χρώμα έχουν τα φύλλα, τι δένδρο είναι αυτό? Τ γίνεται με τα φύλλα των δένδρων? που βλέπετε περισσότερα φύλλα?

20241108 103508 20241108 102836 20241108 103342 20241108 103932

Έπειτα τα παιδιά επιλέγουν ένα δένδρο και κάθονται από κάτω όπου συζητούν για τα φύλλα των δένδρων και στη συνέχεια η νηπιαγωγός βιντεοσκοπεί ένα παιδί που απαντά στις ερωτήσεις της.

20241108 110352

Βίντεο

Τα παιδιά αποφασίζουν να παίξουν με τα φύλλα  και αρχίζουν να τα μαζεύουν  σχηματίζοντας ένα μικρό βουνό, και βάζοντας τα χέρια τους από κάτω τα σκορπούν  προς τα πάνω παριστάνοντας το φύσημα του Φθινοπωρινού αέρα.

20241108 105919 20241108 1100210 20241108 110023

Αμέσως μετά τα παιδιά αρχίζουν να μαζεύουν φύλλα σε διάφορα χρώματα και ξυλαράκια και για να μαζέψουν πιο πολλά προχωρούν προς το πάρκο της γειτονιάς τους.

20241108 104438 20241108 104457 20241108 104607 20241108 104804 20241108 105335

Τα παιδιά εργάζονται στο πάρκο. Μαζεύουν πεσμένα κλαδιά με φύλλα  και τα καθαρίζουν, ξεχωρίζοντας φύλλα και ξύλα.

20241108 111756 20241108 112040 20241108 112512 20241108 112532

20241108 112350

Τα παιδιά με χαρά γυρίζουν στην τάξη τους με γεμάτο το καφάσι τους, οπότε θα μπορέσουν να δημιουργήσουν στην τάξη τους το δένδρο του Φθινοπώρου..

20241111 082544

Τα παιδιά δημιουργούν το δένδρο της εποχής..

20241111 084610 20241111 084726 20241111 084737

20241111 085100 20241111 085231 20241111 090012

Ανεστραμμένη μάθηση-δημιουργία παζλ

Το παζλ μπορούν να το παίζουν οι μαθητές στο σχολείο και από το σπίτι

 

Δημιουργική έκφραση των μαθητών

20241118 110029

Το ξυλοφυλλοσπιτάκι

Τα παιδιά της τάξης αποφασίζουν να δημιουργήσουν το σπιτάκι του Φθινοπώρου με φυσικά αυθεντικά υλικά(ξύλα-φύλλα).

20241118 08262120241118 083318

Αρχικά πειραματίζονται με τα υλικά σε ένα τραπέζι σχηματοποιώντας το σπιτάκι.

20241118 084649 20241118 090202 20241118 091242

Τελικό προιόν

20241118 104813

Στη συνέχεια το δημιουργούν σε χαρτί του μέτρου

Τα παιδιά δημιουργούν το παζλ ώστε να παίζουν με την ίδια τη δημιουργία τους τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι.

Δυνητική προσέγγιση  σύνθετης λέξης.: Η Νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά πως θα το ονομάσετε  το σπιτάκι σύμφωνα με τα υλικά που χρησιμοποιήσατε? Ποιες λέξεις προκύπτουν? Τα παιδιά βρίσκουν τις λέξεις: ξύλο,  φύλλο-σπιτάκι και στη συνέχεια  το ονομάζουν: Το Ξυλοφυλλοσπιτάκι ώστε να δημιουργήσουν αυθόρμητα μέσα από τη δημιουργία τους μία σύνθετη λέξη.

Τα παιδιά δημιουργούν στο chatter pix το βίντεό τους

Δημιουργία προβληματικής κατάστασης και προσέγγιση ομόηχων λέξεων.

Προμαθηματικές έννοιες: Πάνω-κάτω

20241119 124114

Τα παιδιά εργάζονται σε φύλλα εργασίας Α4

20241114 102133 20241118 112556 20241118 115630 20241118 121252

Η Νηπιαγωγός λέει στην τάξη την έκφραση : Έχω ένα φύλλο-Έχω ένα φίλο και ρωτά τα παιδιά τι σκέφτεστε ακούγοντας αυτή την έκφραση? Τα παιδιά ενεργοποιούν την κριτική τους σκέψη και αρχίζουν να λένε τις σκέψεις τους όπως: ένα φύλλο του δένδρου αλλά και ένα φίλο τον φίλο μου τον τάδε. Τα παιδιά λοιπόν κατανοούν ότι ενώ ακούν το ίδιο, τελικά το νόημα μπορεί να είναι διαφορετικό, στις λέξεις φύλλο-φίλο.   Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά αυτές οι λέξεις είναι ομόηχες.

20241122 121814

 

Τα παιδιά στη συνέχεια ανά ομάδες καλούνται να ζωγραφίσουν   αντίστοιχα το νόημα των ομόηχων λέξεων.

 

Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ βλέπε αναλυτικά στην κατηγορία Μαθηματικά.

Προσέγγιση του αριθμού  Ένα (1)

Βιωματικό παιχνίδι: Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ανά τραπέζι να πάρουν από ένα κουτί.  Έπειτα λέει στα παιδιά όποια ομάδα βάλει ένα μαρκαδόρο πιο γρήγορα στο κουτί θα είναι και η νικήτρια.

Έπειτα η νηπιαγωγός παρουσιάζει στα παιδιά τον αριθμό 1 σε φύλλο Α4 τους δίνει κάποια υλικά ανά ομάδα: καπάκια νερού, καπάκια μαρκαδόρων, μαρκαδόρους και όποια ομάδα γεμίσει -σχηματοποιήσει  τον αριθμό ένα πιο γρήγορα είναι και η νικήτρια.

Η Ολομέλεια στη συνέχεια ζωγραφίζει τον αριθμό ένα(1) ΣΕ χαρτί Α4.

20241121 124701

Στη συνέχεια η νηπιαγωγός ζητά από τα παιδιά να κολλήσουν ένα αυθεντικό φύλλο στο χαρτί τους  και να γράψουν τον αριθμό ένα(1).

Ο καιρός αλλάζει..

20241122 105125 20241130 095051

Τα παιδιά κατά την ώρα της ρουτίνας λένε τον καιρό αφού έχουν παρατηρήσει από το παράθυρο τι καιρό έχει έξω..

Τα παιδιά παρατηρούν τη βροχή, τον αέρα,  το πρωινό κρυαδάκι, και κατανοούν την αλλαγή του καιρού.

20241114 084248 20241127 075040

Δύο παιδιά βγαίνουν  έξω με παρότρυνση της νηπιαγωγού και επειδή βρέχει γυρίζουν για να πάρουν ομπρέλα. Πηγαίνουν στο παρτέρι και αγγίζουν τα υγρά χορτάρια. Μπαίνοντας μέσα το εργαλείο της ομπρέλας εμπλουτίζει το σταντ του καιρού .

20241126 092353

 

Τα παιδιά καθημερινά παρατηρούν τον καιρό και κατανοούν ότι ο καιρός αλλάζει μες στην διάρκεια της ημέρας αλλά και από μέρα σε μέρα. Μέσα από την παρατήρησή τους διακρίνουν τις καιρικές μεταβολές π. χ. ήλιος, αέρας, βροχή, κρύο, συννεφιά, ήλιος με σύννεφα.

Βίντεο των μαθητών για τη μεταβλητότητα του καιρού το Φθινόπωρο.

20241126 091833 20241126 124718

Δημιουργία παζλ

Βίντεο μαθητών

Ενεργοποίηση Ομάδας με στόχο την περιέργεια-ενδιαφέρον των μαθητών.

20241128 090559 20241128 09061320241128 090700

Η Νηπιαγωγός έχει σκεπάσει το σταντ με ένα μεγάλο θαλασσί ύφασμα, οι μαθητές όλο περιέργεια ρωτούσαν: Τι είναι αυτό το πανί? γιατί είναι εκεί? η εκπαιδευτικός τους λέει όντως γιατί να υπάρχει αυτό το πανί? Λέτε να κρύβεται κάτι πίσω από το τεράστιο ύφασμα? Μήπως το έβαλε η Ντόρα? Τα παιδιά άρχισαν να λένε: Ναι, κάτι θα κρύβεται , ναι το έβαλε η Ντόρα!! Εσείς παιδιά θυμάστε καλά τι υπήρχε στο σταντ? Ναι θυμόμαστε.. Οπότε η εκπαιδευτικός λέει στα παιδιά θέλετε να το ξεσκεπάσουμε ώστε να δούμε τί μπορεί να υπάρχει τώρα, ενώ πριν δεν υπήρχε? Τα παιδιά με ενθουσιασμό είπαν: Ναι αι αι.

20241128 090739

Οπότε η φοιτήτρια που υλοποιεί την πρακτική της άσκηση με ένα παιδί της τάξης συνεργάζονται για να ξεσκεπάσουν με προσοχή το ύφασμα από το σταντ. Παρατηρείστε καλά και βρείτε αν υπάρχει κάτι.. Τα παιδιά βρήκαν ότι οι ομπρέλες έγιναν δύο. Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά είναι ίδιες οι ομπρέλες? όχι είπαν τα παιδιά. Σε τι διαφέρουν? Τα παιδιά λένε:  στο χρώμα, η μία είναι μεγάλη και η άλλη είναι μικρή, διαφορετικό χερούλι .

Ο Καιρός επηρεάζει εμάς τους ανθρώπους? σε τι μας επηρεάζει? Μέσα από συζήτηση τα παιδιά οδηγούνται στο συμπέρασμα ότι ο καιρός επηρεάζει και το ντύσιμό μας.

20241128 091658

Έπειτα η νηπιαγωγός διαβάζει ένα ποίημα δικό της στην τάξη για τον καιρό και το ντύσιμο του Φθινοπώρου οι μαθητές το μαθαίνουν και γίνεται δραματοποίηση του ποιήματος.

Προσέγγιση χωροχρονικών εννοιών με αυθεντικά υλικά της τάξης: πλάι, μπροστά πίσω.

20241126 113216 20241126 11340620241126 113458

Το γράμμα Ο,ο

Αναγνώριση του γράμματος Ο.

Τα παιδιά λένε λέξεις που αρχίζουν από Ο: Ομπρέλα, Ορέστης, όμορφος, όλα, ωραία, ώρα.

Εργάζονται σε φύλλα εργασίας σχετικά με τον καιρό-ντύσιμο της εποχής.

20241126 11265520241126 11530320241128 10073120241128 12290720241129 09362820241129 100442

Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες και δημιουργούν με πλαστελίνη ομπρέλες σε διαφορετικά χρώματα και μεγέθη με στόχο να ανακαλύψουν την έννοια μεσαίο μέγεθος.

20241128 123539 20241128 123823 20241128 123922

Τελικά προϊόντα

20241128 12450920241128 12455120241128 124437

Βίντεο των μαθητών

 

 

Κατηγορίες: Θεματική. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.