Σύμφωνα με την εγκύκλιο που έστειλε η Υφυπουργός Παιδείας σχετικά με την εβδομάδα για την Ψυχική Υγεία των μαθητών, στο σχολείο της χαράς και της αγάπης προγραμματίσαμε δραστηριότητες ευεξίας και δημιουργικής Έκφρασης των μαθητών μας δύο ωρών. και υλοποιήσαμε τα εξής παρακάτω :
1η Δραστηριότητα(στις 10-10-2024)
Συνεργατικό μάθημα στα Αγγλικά.
Οι δύο εκπαιδευτικοί Πε06 και ΠΕ60 στο πλαίσιο της συνεργασίας τους αποφάσισαν να υλοποιήσουν ένα σχέδιο δράσης για την ψυχική υγεία των παιδιών και να αφιερώσουν δύο ώρες από το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας.
Έτσι λοιπόν στο πρώτο μάθημα τα παιδιά παρακολούθησαν στον υπολογιστή ένα βιντεάκι για τα συναισθήματα , η εκπαιδευτικός ρωτούσε την μασκότ της τάξης στα αγγλικά πως νοιώθεις σήμερα και η μασκότ απαντούσε : είμαι χαρούμενη! Μετά όταν ερωτήθηκαν τα παιδιά στα Αγγλικά πως νοιώθουν σήμερα είπαν: είμαστε χαρούμενοι! Η εκπαιδευτικός ρωτούσε ένα ένα παιδί και αυτό απαντούσε στα Αγγλικά.
Αποφάσισαν λοιπόν να εκφραστούν δημιουργικά και να ζωγραφίσουν τη φατσούλα της χαράς!
Έπειτα όλα τα παιδιά ακούγοντας μουσική στον υπολογιστή χόρεψαν με ευχαρίστηση με τις φατσούλες της χαράς!!
Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά στο τέλος του μαθήματος: θέλετε στο επόμενο μάθημα να παίξουμε ένα παιχνίδι με τις φατσούλες της χαράς? Τα παιδιά με ενθουσιασμό και πολύ χαρά απάντησαν :Ναι αι αι!!
Έτσι βιώσαμε το συναίσθημα της χαράς και δημιουργήσαμε ισχυρό κίνητρο ενδιαφέροντος στα παιδιά μας για το επόμενο μάθημα.. στις 17-10-2024
2η Δραστηριότητα(στις 17-10-2024)
Παιχνίδι στην αυλή
Τίτλος παιχνιδιού: Ας ανακαλύψω τη δική μου φατσούλα της χαράς!!
Βοηθητικά εργαλεία: Τα καρτελάκια ονομάτων των μαθητών, οι δημιουργίες των ίδιων των μαθητών(φατσούλες της χαράς), από το προηγούμενο μάθημα.
Αρχικά η Νηπιαγωγός έχει τοποθετήσει σε διάφορα μέρη ,τα ντοσιέ-φατσούλα των μαθητών ,στην αυλή των συστεγαζόμενων σχολείων. Γυρίζει στην τάξη και λέει στα παιδιά και στην εκπαιδευτικό ΠΕ06 ότι η Lovely(μασκότ της τάξης) θέλει να παίξουμε και έχει σκορπίσει όλα τα ντοσιέ με τις φατσούλες της χαράς των παιδιών, έξω στην μεγάλη αυλή των Δημοτικών σχολείων και μας ζητά να τις ανακαλύψουμε, κάθε παιδί να βρει τη φατσούλα του. Τι λέτε? Θέλετε να παίξουμε? Θα τα καταφέρουμε? Θα μπορέσουμε να ανακαλύψουμε τις φατσούλες? Θα μπορέσει το κάθε παιδί να βρει τη φατσούλα του? Τι μπορεί να μας βοηθήσει σε αυτό? Μετά από συζήτηση καταλήγουμε ότι τα καρτελάκια ονομάτων θα μας βοηθήσουν και ότι κάθε παιδί θα πρέπει να πάρει το καρτελάκι του μαζί του.
Μετά τα παιδιά παρατηρούν καλά για λίγο το καρτελάκι με το όνομά τους.
Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες: Μπλε ομάδα με συνεργάτη την Νηπιαγωγό και κόκκινη ομάδα με συνεργάτη την εκπαιδευτικό ΠΕ06.
Και το παιχνίδι μας αρχίζει!!
Τα παιδιά άρχισαν να ψάχνουν για να ανακαλύψουν τη φατσούλα τους.
Κάθε φορά που ένα παιδί ανακάλυπτε τη δική του φατσούλα της χαράς πετούσε από τη χαρά του!!
Στο τέλος αποφασίσαμε να κάνουμε ένα βίντεο όπου θα απαντούσαμε στα ελληνικά-αγγλικά: Πως αισθανόμαστε σήμερα?
Παίζοντας και ανακαλύπτοντας καταφέραμε να είμαστε όλοι χαρούμενοι!!
Εκπαιδευτικοί συνεργάτες
Φραγκογεώργη Φιλίτσα ΠΕ06
Ζούζουλα Αικατερίνη ΠΕ60