Περίοδο Προσαρμογής για το 2024-2025

20231002 081034 300x169 1 20240909 142037 20240909 09415620240912 08203720240912 101445

Οι βασικοί στόχοι αυτής της περιόδου είναι  ως προς τα παιδιά:

  1. Να έρχονται  τα παιδιά με χαρά στο σχολείο τους.
  2. Να οικειοποιηθούν την τάξη τους
  3.  Να κάνουν φίλους.

Ως προς την εκπαιδευτικό να εκμαιεύσει το προφίλ του κάθε μαθητή, την μαθησιακή ετοιμότητα των παιδιών και τη δημιουργία ενός ευχάριστου και θετικού κλίματος στο σχολικό περιβάλλον.

Εκπαιδευτικός και μαθητές, να ορίσουν από κοινού : Την  Οργάνωση της τάξης, Το Κοινωνικό Συμβόλαιο της τάξης.

20240912 113454 20240912 090431

Η Νηπιαγωγός υποδέχεται με χαμόγελο τα παιδιά , λέει το όνομά της, τους υποδεικνύει τη θέση που θα καθίσουν, οπότε αυτόματα σχηματίζονται και τέσσερις ομαδούλες μαθητών όπου η κάθε ομάδα παίρνει το όνομά της  από το χρώμα της λεκάνης που επιλέγουν τα ίδια τα παιδιά και όλοι μαζί ακούν τραγουδάκι στον υπολογιστή για την πρώτη μέρα στο σχολείο.

Έπειτα γίνεται συζήτηση με τα παιδιά για το πως πέρασαν το Καλοκαίρι(πόσα μπάνια έκαναν, πόσα παγωτά έφαγαν, που πήγαν για διακοπές).

Στη συνέχεια η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ότι θα τους διαβάσει ένα κείμενο όπου τα καλωσορίζει και τους λέει για το πως θα κυλάει η καθημερινότητα στο νηπιαγωγείο: με χαρά και συνεργασία θα παίζουν και θα μαθαίνουν όλοι μαζί και ότι κάθε μέρα θα τους υποδέχεται με χαμόγελο και μια ανοικτή αγκαλιά!!

20240912 085458 20240912 091918

Στη συνέχεια η Νηπιαγωγός μοιράζει το κείμενο στους μαθητές και τους καλεί με μαρκαδόρους να ζωγραφίσουν την εικόνα. Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ότι μπράβο , όλοι σας καταφέρατε να κάνετε πιο όμορφο το κείμενό μου, για αυτό θα πάρετε όλοι σας από ένα βραβείο!!

20240913 085641 20240913 085617 20240913 085623 20240912 094115 20240912 094234 20240912 094835 20240912 094558 20240913 093040

Τα παιδιά παρατηρούν-γνωρίζουν τα διάφορα γνωστικά πεδία, τον χώρο της τουαλέτας, την μικρή μας αυλή -το παρτέρι της . την μπασκέτα μας.

Τα παιδιά καλούνται να διακρίνουν και να κυκλώσουν τις γωνιές της τάξης τους.

20240919 105541

Η Πρώτη μου ζωγραφιά στο Νηπιαγωγείο

20240916 091958 20240916 092050 20240916 150229

Η Νηπιαγωγός φανερώνει μία ζωγραφιά στην τάξη και λέει στα παιδιά ξέρετε ποιος έχει κάνει αυτή την όμορφη ζωγραφιά? Ένα προνήπιο λέει με καμάρι: εγώ την έκανα! Ναι παιδιά ο μικρός μας φίλος την έκανε.. Στη συνέχεια παροτρύνει το προνήπιο της τάξης να παρουσιάσει στην τάξη την ζωγραφιά που έκανε όταν ήρθε στην περίοδο των εγγραφών.

20240917 084048 20240917 084101 20240917 08413220240917 085824

Το παιδί παρουσίασε με ευχαρίστηση τη ζωγραφιά του και η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά: Θέλετε να κάνετε την πρώτη σας ζωγραφιά? Τα παιδιά με ενθουσιασμό είπαν: Ναι, θέλουμε!!

20240916 095500 20240916 094339 20240916 094504 20240916 094359 20240916 094324

Ακόμη η Νηπιαγωγός υλοποιεί παιχνίδια γνωριμίας και επικοινωνίας μέσα στην τάξη  και στον αύλειο χώρο.

Κάθε παιδί προς την Ολομέλεια λέει:

20240917 091815 20240917 092331 20240917 092402

Γειά σας είμαι ο ή η… και ήρθα να κάνω φίλους. Εσένα πως σε λένε?

20240916 094709

Τα παιδιά στην τάξη  κάθονται στην θέση τους, σχηματίζονται οι 4 ομάδες όπου η κάθε ομάδα λέει κρατώντας και δίνοντας την σκυτάλη: Με λένε ….. εσένα πως σε λένε?

20240916 094842 20240916 095312

Μετά ανά ομαδούλα όπου το παιδί της κάθε   ομάδας παρουσιάζεται προς την Ολομέλεια  λέγοντας: Γεια σας!! Είμαι ο ή η ….

20240913 094031 20240913 094056 20240913 095449

Τα παιδιά συνεχίζουν να παίζουν παιχνίδια γνωριμίας στην μικρή αυλή.

20240912 095812

Ανά 4 παιδιά τρέχουν και ένα κρατάει τη ράβδο με τα παλαμάκια των άλλων παιδιών που παρακολουθούν , μόλις σταματήσουν τα παλαμάκια, το παιδί που κρατά την ράβδο λέει το όνομά του και δίνει τη ράβδο σε άλλο παιδί και έτσι συνεχίζεται το παιχνίδι.. όμορφα και διασκεδαστικά!!

20240912 11434020240912 11405920240912 11383520240912 113744

Επίσης η Νηπιαγωγός  παρουσιάζει τις τρεις κούκλες περσόνες της τάξης με τα χαρακτηριστικά τους.  Η κούκλα που μας καλημερίζει με χαμόγελο,  Η μικρή Ντόρα με τις σκανδαλιές της,  η γιαγιά Σοφία με τις εμπειρίες και τις γνώσεις της.

Η Νηπιαγωγός κάθε φορά ενεργοποιούσε στην τάξη τις κούκλες ανάλογα με την φάση : Καλημέρισμα των μαθητών, σκανδαλιές και ανεπιθύμητες συμπεριφορές της Ντόρας, συμβουλές της γιαγιάς Σοφίας και αγάπη και στοργή προς την μικρή Ντόρα.

Μετά η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά θέλετε να παρουσιάσετε και εσείς τις κούκλες? Κάποια παιδιά ανταποκρίθηκαν και ανά ζευγαράκι παρουσίασαν τις κούκλες περσόνες της τάξης που επέλεξαν, μιλώντας για τα ρούχα τους, τα χρώματα των ρούχων, το μέγεθός τους, την ηλικία τους. Με παρότρυνση της νηπιαγωγού μίλησαν και για την συμπεριφορά τους και αν οι τρεις κούκλες μπορούσαν να συνυπάρξουν στην τάξη μας και με ποιον τρόπο. Τα παιδιά λαμβάνοντας υπόψιν τις βιωματικές τους εμπειρίες με τις τρεις κούκλες εκφράστηκαν ελεύθερα και είπαν: ναι. Η γιαγιά Σοφία μπορεί να συμβουλεύει και να βοηθά την μικρή Ντόρα, η μικρή Ντόρα να ακούει την γιαγιά Σοφία, να λέει καλημέρα στην κούκλα που μας καλημερίζει, να συμμετέχει στο μάθημα και όχι να κοιμάται, να κοιμάται νωρίς το βράδυ, να μην μας κρύβει τα παιχνίδια , όταν ξυπνά να κάνει ησυχία και να μην τσιρίζει και πολλά άλλα.

20240917 093211

Στο τέλος τα παιδιά φωτογραφίζονται με τις κούκλες περσόνες.

20240920 123639

Ακόμη τα παιδιά παρακολούθησαν στον υπολογιστή  το παραμύθι με τίτλο: Το μικρό Νυχτεριδάκι που δεν ήθελε να πάει νωρίς για ύπνο. Ακολούθησε συζήτηση στην τάξη, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν ελεύθερα για τον εαυτό τους( αν πάνε νωρίς για ύπνο, αν κοιμούνται στο δωμάτιό τους), ώστε τελικά να καταλήξουν σε συμπεράσματα όπως: πρέπει να κοιμόμαστε νωρίς γιατί θα αργούμε στο σχολείο, να κοιμόμαστε στο δωμάτιό μας ώστε να μην ενοχλούμε τον ύπνο της μαμάς και του μπαμπά.

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.