Οι βασικοί στόχοι αυτής της περιόδου είναι ως προς τα παιδιά:
- Να έρχονται τα παιδιά με χαρά στο σχολείο τους.
- Να οικειοποιηθούν την τάξη τους
- Να κάνουν φίλους.
Ως προς την εκπαιδευτικό να εκμαιεύσει το προφίλ του κάθε μαθητή, την μαθησιακή ετοιμότητα των παιδιών και τη δημιουργία ενός ευχάριστου και θετικού κλίματος στο σχολικό περιβάλλον.
Εκπαιδευτικός και μαθητές, να ορίσουν από κοινού : Την Οργάνωση της τάξης, Το Κοινωνικό Συμβόλαιο της τάξης.
Η Νηπιαγωγός υποδέχεται με χαμόγελο τα παιδιά , λέει το όνομά της, τους υποδεικνύει τη θέση που θα καθίσουν, οπότε αυτόματα σχηματίζονται και τέσσερις ομαδούλες μαθητών όπου η κάθε ομάδα παίρνει το όνομά της από το χρώμα της λεκάνης που επιλέγουν τα ίδια τα παιδιά και όλοι μαζί ακούν τραγουδάκι στον υπολογιστή για την πρώτη μέρα στο σχολείο.
Έπειτα γίνεται συζήτηση με τα παιδιά για το πως πέρασαν το Καλοκαίρι(πόσα μπάνια έκαναν, πόσα παγωτά έφαγαν, που πήγαν για διακοπές).
Στη συνέχεια η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ότι θα τους διαβάσει ένα κείμενο όπου τα καλωσορίζει και τους λέει για το πως θα κυλάει η καθημερινότητα στο νηπιαγωγείο: με χαρά και συνεργασία θα παίζουν και θα μαθαίνουν όλοι μαζί και ότι κάθε μέρα θα τους υποδέχεται με χαμόγελο και μια ανοικτή αγκαλιά!!
Στη συνέχεια η Νηπιαγωγός μοιράζει το κείμενο στους μαθητές και τους καλεί με μαρκαδόρους να ζωγραφίσουν την εικόνα. Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ότι μπράβο , όλοι σας καταφέρατε να κάνετε πιο όμορφο το κείμενό μου, για αυτό θα πάρετε όλοι σας από ένα βραβείο!!
Τα παιδιά παρατηρούν-γνωρίζουν τα διάφορα γνωστικά πεδία, τον χώρο της τουαλέτας, την μικρή μας αυλή -το παρτέρι της . την μπασκέτα μας.
Τα παιδιά καλούνται να διακρίνουν και να κυκλώσουν τις γωνιές της τάξης τους.
Η Πρώτη μου ζωγραφιά στο Νηπιαγωγείο
Η Νηπιαγωγός φανερώνει μία ζωγραφιά στην τάξη και λέει στα παιδιά ξέρετε ποιος έχει κάνει αυτή την όμορφη ζωγραφιά? Ένα προνήπιο λέει με καμάρι: εγώ την έκανα! Ναι παιδιά ο μικρός μας φίλος την έκανε.. Στη συνέχεια παροτρύνει το προνήπιο της τάξης να παρουσιάσει στην τάξη την ζωγραφιά που έκανε όταν ήρθε στην περίοδο των εγγραφών.
Το παιδί παρουσίασε με ευχαρίστηση τη ζωγραφιά του και η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά: Θέλετε να κάνετε την πρώτη σας ζωγραφιά? Τα παιδιά με ενθουσιασμό είπαν: Ναι, θέλουμε!!
Ακόμη η Νηπιαγωγός υλοποιεί παιχνίδια γνωριμίας και επικοινωνίας μέσα στην τάξη και στον αύλειο χώρο.
Κάθε παιδί προς την Ολομέλεια λέει:
Γειά σας είμαι ο ή η… και ήρθα να κάνω φίλους. Εσένα πως σε λένε?
Τα παιδιά στην τάξη κάθονται στην θέση τους, σχηματίζονται οι 4 ομάδες όπου η κάθε ομάδα λέει κρατώντας και δίνοντας την σκυτάλη: Με λένε ….. εσένα πως σε λένε?
Μετά ανά ομαδούλα όπου το παιδί της κάθε ομάδας παρουσιάζεται προς την Ολομέλεια λέγοντας: Γεια σας!! Είμαι ο ή η ….
Τα παιδιά συνεχίζουν να παίζουν παιχνίδια γνωριμίας στην μικρή αυλή.
Ανά 4 παιδιά τρέχουν και ένα κρατάει τη ράβδο με τα παλαμάκια των άλλων παιδιών που παρακολουθούν , μόλις σταματήσουν τα παλαμάκια, το παιδί που κρατά την ράβδο λέει το όνομά του και δίνει τη ράβδο σε άλλο παιδί και έτσι συνεχίζεται το παιχνίδι.. όμορφα και διασκεδαστικά!!
Επίσης η Νηπιαγωγός παρουσιάζει τις τρεις κούκλες περσόνες της τάξης με τα χαρακτηριστικά τους. Η κούκλα που μας καλημερίζει με χαμόγελο, Η μικρή Ντόρα με τις σκανδαλιές της, η γιαγιά Σοφία με τις εμπειρίες και τις γνώσεις της.
Η Νηπιαγωγός κάθε φορά ενεργοποιούσε στην τάξη τις κούκλες ανάλογα με την φάση : Καλημέρισμα των μαθητών, σκανδαλιές και ανεπιθύμητες συμπεριφορές της Ντόρας, συμβουλές της γιαγιάς Σοφίας και αγάπη και στοργή προς την μικρή Ντόρα.
Μετά η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά θέλετε να παρουσιάσετε και εσείς τις κούκλες? Κάποια παιδιά ανταποκρίθηκαν και ανά ζευγαράκι παρουσίασαν τις κούκλες περσόνες της τάξης που επέλεξαν, μιλώντας για τα ρούχα τους, τα χρώματα των ρούχων, το μέγεθός τους, την ηλικία τους. Με παρότρυνση της νηπιαγωγού μίλησαν και για την συμπεριφορά τους και αν οι τρεις κούκλες μπορούσαν να συνυπάρξουν στην τάξη μας και με ποιον τρόπο. Τα παιδιά λαμβάνοντας υπόψιν τις βιωματικές τους εμπειρίες με τις τρεις κούκλες εκφράστηκαν ελεύθερα και είπαν: ναι. Η γιαγιά Σοφία μπορεί να συμβουλεύει και να βοηθά την μικρή Ντόρα, η μικρή Ντόρα να ακούει την γιαγιά Σοφία, να λέει καλημέρα στην κούκλα που μας καλημερίζει, να συμμετέχει στο μάθημα και όχι να κοιμάται, να κοιμάται νωρίς το βράδυ, να μην μας κρύβει τα παιχνίδια , όταν ξυπνά να κάνει ησυχία και να μην τσιρίζει και πολλά άλλα.
Στο τέλος τα παιδιά φωτογραφίζονται με τις κούκλες περσόνες.
Ακόμη τα παιδιά παρακολούθησαν στον υπολογιστή το παραμύθι με τίτλο: Το μικρό Νυχτεριδάκι που δεν ήθελε να πάει νωρίς για ύπνο. Ακολούθησε συζήτηση στην τάξη, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν ελεύθερα για τον εαυτό τους( αν πάνε νωρίς για ύπνο, αν κοιμούνται στο δωμάτιό τους), ώστε τελικά να καταλήξουν σε συμπεράσματα όπως: πρέπει να κοιμόμαστε νωρίς γιατί θα αργούμε στο σχολείο, να κοιμόμαστε στο δωμάτιό μας ώστε να μην ενοχλούμε τον ύπνο της μαμάς και του μπαμπά.
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη