Τα Έντομα. 3η Εβδομαδιαία Διδασκαλία της Πρακτικής άσκησης φοιτήτριας του ΠΤΕΑ του Π.Θ.

20240415 081851 20240415 083129

Θεματική: Έντομα

 

Δευτέρα 15/04/2024

«Τζίτζικας και μέρμηγκας»

 

1η Δραστηριότητα:

 

Για πρώτη μας δραστηριότητα διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου «Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας», συζητήσαμε για τον Αίσωπο και για το μήνυμα που μας περνάει ο μύθος: Πρώτα τελειώνουμε τις υποχρεώσεις μας και μετά διασκεδάζουμε. Επίσης, ακούσαμε το παρακάτω τραγουδάκι Superinia – Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας | Παιδικά τραγούδια

 

2η Δραστηριότητα:

 

Κάναμε μια εισαγωγή για τον κόσμο των εντόμων, την ανατομία τους. Τα παιδιά ήταν αυτά που καθοδηγούσαν τον διάλογο με τις γνώσεις που ήδη είχαν κατακτήσει για τον κόσμο των εντόμων.

 

3η Δραστηριότητα:

 

Η 3η δραστηριότητα ήταν μία ατομική εργασία αξιολόγησης για τον μύθο «Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας», στην οποία κλήθηκαν να ζωγραφίσουν μία σκηνή από τον μύθο που τους έκανε εντύπωση.

 

4η Δραστηριότητα:

Για τελευταία δραστηριότητα τα παιδιά συνεργάστηκαν και έκαναν με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού/φοιτήτριας δραματοποίηση του μύθου «Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας».

Στόχοι των δραστηριοτήτων ήταν τα παιδιά να μπορέσουν να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τα έντομα και να κατανοήσουν πώς είναι ο κόσμος τους. Επίσης, να καταφέρουν να συνεργαστούν και να δραματοποιήσουν ένα παραμύθι.

Τρίτη 16/04/2024

«Οι φωλιές των εντόμων»

20240416 103959

1η Δραστηριότητα:

Ως πρώτη μας δραστηριότητα είχαμε να μάθουμε τις φωλιές των εντόμων. Τα παιδιά ερωτήθηκαν γιατί τα έντομα έχουν φωλιές. Έγινε λοιπόν μία συζήτηση για το πως φτιάχνουν συγκεκριμένα έντομα τις φωλιές τους και από τι προστατεύονται.

2η Δραστηριότητα:

20240416 110404

Στη δεύτερη μας δραστηριότητα τα παιδιά κλήθηκαν να εργαστούν πάνω σε ένα φύλλο αξιολόγησης στο οποίο έπρεπε να αντιστοιχίσουν την φωλιά με το έντομο.

Επομένως, μέσω της εργασίας αυτής θέλαμε να δούμε εάν κατανόησαν το μάθημα της ημέρας.

3η Δραστηριότητα:

20240416 115414 20240416 120140 20240416 120357

Για την τρίτη  μας και τελευταία δραστηριότητα της ημέρας πήγαμε στο πάρκο της γειτονιάς ώστε να εντοπίσουμε και να καταγράψουμε διάφορα έντομα.

Μία ομάδα παιδιών είχε μεγεθυντικούς φακούς και έψαχνε τα έντομα, μία άλλη ομάδα κατέγραφε τα έντομα που εντοπίζει η πρώτη. Στο τέλος όλη η τάξη μαζί έφτιαξαν μία αφίσα με το πάρκο της γειτονιάς και τα έντομα τα οποία ζουν σε αυτό.

20240416 120924 20240416 120950 20240416 121943

20240416 124210 20240416 124829 20240416 125837

Στόχοι των δραστηριοτήτων μας ήταν πρώτον τα παιδιά να μπορέσουν να κατανοήσουν γιατί τα έντομα φτιάχνω δουλειές και ποιες φωλιές ανήκουν σε κάθε έντομο και δεύτερον να δουν σε πραγματικό χρόνο τα έντομα που ζουν κοντά μας.

 

Τετάρτη 17/04/2024

«Έντομα μέσω της τέχνης»

 

1η Δραστηριότητα:

Για πρώτη δραστηριότητα είχαμε ένα παιχνίδι ενεργοποιήσεις τα έντομο-μαντέματα Έντομο μαντέματα. Ακούγαμε κάποιους ήχους εντόμων και τα παιδιά έπρεπε να μαντέψουν πιο έντομο ήταν.

 

2η Δραστηριότητα:

Ως δεύτερη δραστηριότητα παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια ώστε τα παιδιά να εξοικειωθούν καλύτερα με τον κόσμο των εντόμων (ΕΝΤΟΜΑhttps://wordwall.net/el/resource/1856958/%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B1 ).

3η Δραστηριότητα:

20240417 114058 20240417 11482720240417 115841

 

Στην τρίτη μας δραστηριότητα συνδέσαμε την τέχνη με τα έντομα. Δείξαμε στα παιδιά δύο είδη τέχνης έναν πίνακα εξπρεσιονισμού και έναν σουρεαλισμού και τους συζητήσαμε. Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν τους δικούς τους πίνακες είτε με εκσπρεσιονιστικό είτε με σουρεαλιστικό χαρακτήρα και να έχουν ως πρωταγωνιστή κάποιο έντομο.

20240417 121741

4η Δραστηριότητα:

20240417 122357 20240417 12263520240417 12342520240417 124205

Ως τέταρτη δραστηριότητα συνεργάστηκε όλη τάξη μαζί και φτιάξαμε το δικό μας παιχνίδι μνήμης, κάθε παιδί χρωμάτισε δύο καρτελάκια τα έκοψαν και στο τέλος παίξαμε όλοι μαζί.

 

Στόχοι των δραστηριοτήτων ήταν κυρίως τα παιδιά να δουν πως και στην τέχνη μπορεί να απεικονίζονται έντομα με διάφορους τρόπους πραγματικούς η φανταστικούς και να καταφέρουν να δημιουργήσουν την δική τους τέχνη με βάση ένα θέμα.

 

Πέμπτη 18/04/2024

«Η κοινωνία των μελισσών»

 1η Δραστηριότητα:

20240418 092355

Με αφόρμηση το παρακάτω βιντεάκι Η θαυμαστή κοινωνία των μελισσών  και η σπουδαιότητά της γνωρίσαμε στα παιδιά την κοινωνία των μελισσών. Είδαμε πως γεννιούνται και πως μεγαλώνουν οι μέλισσες, τους ρόλους των μελισσών δηλαδή την βασίλισσα, τους κηφήνες, τις εργάτριες. Είδαμε ποιες είναι οι υποχρεώσεις των μελισσών και πως λειτουργούν μέσα στην κυψέλη και τέλος ποια προϊόντα δημιουργούν.

 

2η Δραστηριότητα:

20240418 12072220240418 121420

Για δεύτερη δραστηριότητα είχαμε μία ομαδοσυνεργατική κατασκευή να φτιάξουμε τη δική μας κυψέλη. Πρώτα στα παιδιά μοιράστηκαν περιγράμματα μέλιο και κλήθηκαν να το ζωγραφίσουν και μετά να τα κόψουν. Μία άλλη ομάδα παιδιών Σε ένα χαρτί μέτρου δημιούργησαν και χρωμάτισαν τα κελιά της κυψέλης. Τέλος, κάθε παιδί κόλλησε την μελισσούλα του πάνω στην κυψέλη και ζωγράφισαν λουλουδάκια για να στολίσουν την κατασκευή.

3η Δραστηριότητα:

20240418 124046

Για τρίτη δραστηριότητα βγήκαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας και παίξαμε περνά περνά η μέλισσα. Έτσι τα παιδιά δραστηριοποιήθηκα και έπαιξαν ομαδικά.

 

Στόχοι των δραστηριοτήτων της ημέρας μας ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την κοινωνία των μελισσών και να κατανοήσουν πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος τους στην ζωή μας.

 

Παρασκευή 19/04/2024

«Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας»

20240419 085549

1η Δραστηριότητα:

 Για πρώτη δραστηριότητα είδαμε ένα βιντεάκι για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας How A Caterpillar Becomes A Butterfly | The Dodo

και μετά συζητήσαμε αναλυτικά κάθε στάδιο.

2η Δραστηριότητα:

20240419 08594820240419 091904

Ως δεύτερη δραστηριότητα τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την έννοια της συμμετρίας και της αναλογίας η εκπαιδευτικός και η φοιτήτρια δώσαμε διάφορα παραδείγματα για το που βλέπουμε την συμμετρία και την αναλογία μέσα στην τάξη μας και στη συνέχεια τα παιδιά έκαναν ατομικά δύο φύλλα εργασίας για να αξιολογήσουμε εάν κατανόησαν τις δύο έννοιες.

3η Δραστηριότητα:

Τρίτη μας δραστηριότητα ήταν η παρακολούθηση ενός παραμυθιού για τη μεταμόρφωση και το ταξίδι μιας κάμπιας που έγινε πεταλούδα Η πεταλούδα | The Butterfly Story | παραμυθια | ελληνικα παραμυθια @GreekFairyTales.

4η Δρατηριότητα:

20240419 093129 20240419 101041 20240419 100935

Τέταρτη και τελευταία δραστηριότητα τις μέρες μας ήταν μία κατασκευή που τα παιδιά ζωγράφισαν κάθε στάδιο του κύκλου της ζωής της πεταλούδας και όταν αυτά τα στάδια διπλώνονταν, εμφανιζόταν μία πεταλουδίτσα.

 

Στόχοι των δραστηριοτήτων της ημέρας μας ήταν τα παιδιά να γνωρίζουν το ταξίδι που κάνει μία κάμπια μέχρι να μεταμορφωθεί σε πεταλούδα και τα παιδιά να μπορέσουν να εξοικειωθούν και να κατανοήσουν τις έννοιες συμμετρία κενολογία.

Η Μέντορας  Νηπιαγωγός

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: Θεματική, ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.