Θεματική: Έντομα
Δευτέρα 15/04/2024
«Τζίτζικας και μέρμηγκας»
1η Δραστηριότητα:
Για πρώτη μας δραστηριότητα διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου «Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας», συζητήσαμε για τον Αίσωπο και για το μήνυμα που μας περνάει ο μύθος: Πρώτα τελειώνουμε τις υποχρεώσεις μας και μετά διασκεδάζουμε. Επίσης, ακούσαμε το παρακάτω τραγουδάκι Superinia – Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας | Παιδικά τραγούδια
2η Δραστηριότητα:
Κάναμε μια εισαγωγή για τον κόσμο των εντόμων, την ανατομία τους. Τα παιδιά ήταν αυτά που καθοδηγούσαν τον διάλογο με τις γνώσεις που ήδη είχαν κατακτήσει για τον κόσμο των εντόμων.
3η Δραστηριότητα:
Η 3η δραστηριότητα ήταν μία ατομική εργασία αξιολόγησης για τον μύθο «Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας», στην οποία κλήθηκαν να ζωγραφίσουν μία σκηνή από τον μύθο που τους έκανε εντύπωση.
4η Δραστηριότητα:
Για τελευταία δραστηριότητα τα παιδιά συνεργάστηκαν και έκαναν με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού/φοιτήτριας δραματοποίηση του μύθου «Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας».
Στόχοι των δραστηριοτήτων ήταν τα παιδιά να μπορέσουν να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τα έντομα και να κατανοήσουν πώς είναι ο κόσμος τους. Επίσης, να καταφέρουν να συνεργαστούν και να δραματοποιήσουν ένα παραμύθι.
Τρίτη 16/04/2024
«Οι φωλιές των εντόμων»
1η Δραστηριότητα:
Ως πρώτη μας δραστηριότητα είχαμε να μάθουμε τις φωλιές των εντόμων. Τα παιδιά ερωτήθηκαν γιατί τα έντομα έχουν φωλιές. Έγινε λοιπόν μία συζήτηση για το πως φτιάχνουν συγκεκριμένα έντομα τις φωλιές τους και από τι προστατεύονται.
2η Δραστηριότητα:
Στη δεύτερη μας δραστηριότητα τα παιδιά κλήθηκαν να εργαστούν πάνω σε ένα φύλλο αξιολόγησης στο οποίο έπρεπε να αντιστοιχίσουν την φωλιά με το έντομο.
Επομένως, μέσω της εργασίας αυτής θέλαμε να δούμε εάν κατανόησαν το μάθημα της ημέρας.
3η Δραστηριότητα:
Για την τρίτη μας και τελευταία δραστηριότητα της ημέρας πήγαμε στο πάρκο της γειτονιάς ώστε να εντοπίσουμε και να καταγράψουμε διάφορα έντομα.
Μία ομάδα παιδιών είχε μεγεθυντικούς φακούς και έψαχνε τα έντομα, μία άλλη ομάδα κατέγραφε τα έντομα που εντοπίζει η πρώτη. Στο τέλος όλη η τάξη μαζί έφτιαξαν μία αφίσα με το πάρκο της γειτονιάς και τα έντομα τα οποία ζουν σε αυτό.
Στόχοι των δραστηριοτήτων μας ήταν πρώτον τα παιδιά να μπορέσουν να κατανοήσουν γιατί τα έντομα φτιάχνω δουλειές και ποιες φωλιές ανήκουν σε κάθε έντομο και δεύτερον να δουν σε πραγματικό χρόνο τα έντομα που ζουν κοντά μας.
Τετάρτη 17/04/2024
«Έντομα μέσω της τέχνης»
1η Δραστηριότητα:
Για πρώτη δραστηριότητα είχαμε ένα παιχνίδι ενεργοποιήσεις τα έντομο-μαντέματα Έντομο μαντέματα. Ακούγαμε κάποιους ήχους εντόμων και τα παιδιά έπρεπε να μαντέψουν πιο έντομο ήταν.
2η Δραστηριότητα:
Ως δεύτερη δραστηριότητα παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια ώστε τα παιδιά να εξοικειωθούν καλύτερα με τον κόσμο των εντόμων (ΕΝΤΟΜΑhttps://wordwall.net/el/resource/1856958/%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B1 ).
3η Δραστηριότητα:
Στην τρίτη μας δραστηριότητα συνδέσαμε την τέχνη με τα έντομα. Δείξαμε στα παιδιά δύο είδη τέχνης έναν πίνακα εξπρεσιονισμού και έναν σουρεαλισμού και τους συζητήσαμε. Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν τους δικούς τους πίνακες είτε με εκσπρεσιονιστικό είτε με σουρεαλιστικό χαρακτήρα και να έχουν ως πρωταγωνιστή κάποιο έντομο.
4η Δραστηριότητα:
Ως τέταρτη δραστηριότητα συνεργάστηκε όλη τάξη μαζί και φτιάξαμε το δικό μας παιχνίδι μνήμης, κάθε παιδί χρωμάτισε δύο καρτελάκια τα έκοψαν και στο τέλος παίξαμε όλοι μαζί.
Στόχοι των δραστηριοτήτων ήταν κυρίως τα παιδιά να δουν πως και στην τέχνη μπορεί να απεικονίζονται έντομα με διάφορους τρόπους πραγματικούς η φανταστικούς και να καταφέρουν να δημιουργήσουν την δική τους τέχνη με βάση ένα θέμα.
Πέμπτη 18/04/2024
«Η κοινωνία των μελισσών»
1η Δραστηριότητα:
Με αφόρμηση το παρακάτω βιντεάκι Η θαυμαστή κοινωνία των μελισσών και η σπουδαιότητά της γνωρίσαμε στα παιδιά την κοινωνία των μελισσών. Είδαμε πως γεννιούνται και πως μεγαλώνουν οι μέλισσες, τους ρόλους των μελισσών δηλαδή την βασίλισσα, τους κηφήνες, τις εργάτριες. Είδαμε ποιες είναι οι υποχρεώσεις των μελισσών και πως λειτουργούν μέσα στην κυψέλη και τέλος ποια προϊόντα δημιουργούν.
2η Δραστηριότητα:
Για δεύτερη δραστηριότητα είχαμε μία ομαδοσυνεργατική κατασκευή να φτιάξουμε τη δική μας κυψέλη. Πρώτα στα παιδιά μοιράστηκαν περιγράμματα μέλιο και κλήθηκαν να το ζωγραφίσουν και μετά να τα κόψουν. Μία άλλη ομάδα παιδιών Σε ένα χαρτί μέτρου δημιούργησαν και χρωμάτισαν τα κελιά της κυψέλης. Τέλος, κάθε παιδί κόλλησε την μελισσούλα του πάνω στην κυψέλη και ζωγράφισαν λουλουδάκια για να στολίσουν την κατασκευή.
3η Δραστηριότητα:
Για τρίτη δραστηριότητα βγήκαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας και παίξαμε περνά περνά η μέλισσα. Έτσι τα παιδιά δραστηριοποιήθηκα και έπαιξαν ομαδικά.
Στόχοι των δραστηριοτήτων της ημέρας μας ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την κοινωνία των μελισσών και να κατανοήσουν πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος τους στην ζωή μας.
Παρασκευή 19/04/2024
«Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας»
1η Δραστηριότητα:
Για πρώτη δραστηριότητα είδαμε ένα βιντεάκι για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας How A Caterpillar Becomes A Butterfly | The Dodo
και μετά συζητήσαμε αναλυτικά κάθε στάδιο.
2η Δραστηριότητα:
Ως δεύτερη δραστηριότητα τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την έννοια της συμμετρίας και της αναλογίας η εκπαιδευτικός και η φοιτήτρια δώσαμε διάφορα παραδείγματα για το που βλέπουμε την συμμετρία και την αναλογία μέσα στην τάξη μας και στη συνέχεια τα παιδιά έκαναν ατομικά δύο φύλλα εργασίας για να αξιολογήσουμε εάν κατανόησαν τις δύο έννοιες.
3η Δραστηριότητα:
Τρίτη μας δραστηριότητα ήταν η παρακολούθηση ενός παραμυθιού για τη μεταμόρφωση και το ταξίδι μιας κάμπιας που έγινε πεταλούδα Η πεταλούδα | The Butterfly Story | παραμυθια | ελληνικα παραμυθια @GreekFairyTales.
4η Δρατηριότητα:
Τέταρτη και τελευταία δραστηριότητα τις μέρες μας ήταν μία κατασκευή που τα παιδιά ζωγράφισαν κάθε στάδιο του κύκλου της ζωής της πεταλούδας και όταν αυτά τα στάδια διπλώνονταν, εμφανιζόταν μία πεταλουδίτσα.
Στόχοι των δραστηριοτήτων της ημέρας μας ήταν τα παιδιά να γνωρίζουν το ταξίδι που κάνει μία κάμπια μέχρι να μεταμορφωθεί σε πεταλούδα και τα παιδιά να μπορέσουν να εξοικειωθούν και να κατανοήσουν τις έννοιες συμμετρία κενολογία.
Η Μέντορας Νηπιαγωγός
Ζούζουλα Αικατερίνη