Η Ανακύλωση. 2η Εβδομάδα της Πρακτικής άσκησης της φοιτήτριας του ΠΤΕΑ του Π.Θ.

Δευτέρα 08-04-2024

«Πώς προστατεύουμε τη Γη μας;»

20240408 080056 2

1η Δραστηριότητα:

Ως αφόρμηση είδαμε έκανα εκπαιδευτικό βίντεο

EKΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ VIDEO ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – O ΠΕΡΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ για το πώς μαζί με την ανακύκλωση μπορούμε να έχουμε καθαρό το περιβάλλον μας, τα παιδιά ανέπτυξαν συμπεράσματα και κάναμε διάλογο.

20240408 115706

2η Δραστηριότητα:

20240408 124753

Στη συνέχεια, τα παιδιά έκαναν ένα φύλλο αξιολόγησης στο οποίο κλήθηκαν να ζωγραφίσουν και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού/φοιτητριας να καταγράψουν έναν τρόπο που μπορούμε να προστατεύσουμε τη Γη μας.

3η Δραστηριότητα:

Μάθαμε το παρακάτω τραγούδι για την ανακύκλωση Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Ανακύκλωση (Official Audio)

Και το παρακάτω σύνθημα: «Τα σκουπίδια δεν πετώ μα τα χρησιμοποιώ, μας νοιάζει όλους πολύ να είναι η Γη μας καθαρή»

Βίντεο μαθητών στο chatter pix

 

Στόχοι των δραστηριοτήτων ήταν τα παιδιά να μπορέσουν να αναγνωρίσουν τρόπους διάσωσης του περιβάλλοντος και να εξομοιωθούν με τον όρο της ανακύκλωσης.

Τρίτη 09-04-2024

«Γιατί είναι σημαντικό να κάνουμε ανακύκλωση;»

20240409 095249

1η Δραστηριότητα:

Ξεκινήσαμε με μια παρουσίαση των 4 διαφορετικών κάδων ανακύκλωσης (πράσινος, μπλε, κόκκινος, κίτρινος) και τι είδους αντικείμενα ανακυκλώνονται σε κάθε κάδο, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημαντικότητα του χωρισμού των σκουπιδιών.

2η Δραστηριότητα:

20240409 095905 20240409 095933 20240409 095948 20240409 100130

Ομαδοσυνεργατική εργασία: Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, κάθε ομάδα είχε ένα φύλλο με έναν ξεχωριστό κάδο ανακύκλωσης, τους δόθηκαν φυλλάδια από προϊόντα σούπερ μαρκετ, κλήθηκαν να βρουν, να κόψουν και να κολλήσουν τα αντικείμενα που ανακυκλώνονται στον κάδο που τους έχει δοθεί.

Το βίντεο των μαθητών

3η Δραστηριόυητα:

image 67213825

Ατομική εργασία: σε κάθε παιδί δόθηκε ένα φύλλο αξιολόγησης με τους τέσσερις κάδους ανακύκλωσης, δίπλα σε κάθε κάδο (πράσινο, μπλε, κίτρινο, κόκκινο) κλήθηκαν να ζωγραφίσουν 3 ανακυκλώσιμα υλικά.

4η Δραστηριότητα:

image 67228673

Ομαδικό παιχνίδι: Βάλαμε 4 στεφάνια στα χρώματα των 4 κάδων ανακύκλωσης. Τα παιδιά έπρεπε να βρουν μέσα στον χώρο του νηπιαγωγείου οργανικά σκουπίδια, χαρτί-πλαστικό, γυάλινες συσκευασίες, αλουμίνια και μέταλλα και να τα τοποθετήσουν στο σωστό στεφάνι σύμφωνα με το χρώμα (πράσινο, μπλε, κίτρινο, κόκκινο).

Στόχος ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι τα σκουπίδια να ανακυκλώνονται και να χωρίζονται ανάλογα με το χρώμα του κάδου. Συγκεκριμένα: στον πράσινο κάδο μπαίνουν τα οργανικά σκουπίδια, στον μπλε χαρτί και πλαστικό, στον κίτρινο γυαλί συσκευασίες και στον κόκκινο αλουμίνια και μέταλλα.

Τετάρτη 10-04-2024

«Φτιάχνοντας τον δικό μας κάδο»

20240410 090513

Ως αφόρμηση είχαμε την περσινή κατασκευή των παιδιών το απορριμματοφόρο και τη συνδέσαμε με φέτος φτιάχνοντας τον δικό μας κάδο ανακύκλωσης.

20240410 093533 20240410 113743 20240410 114031 20240410 120251 20240410 121631

20240410 124110

Τα παιδιά χωρίστηκαν και 3 ομάδες εργασίας η πρώτη ομάδα είχε αναλάβει να βάψει μπλε τον κάδο (μια χαρτόκουτα), η δεύτερη ομάδα είχε αναλάβει να φτιάξει τα σήματα της ανακύκλωσης που θα στόλιζαν τον κάδο και η τρίτη ομάδα ανέλαβε να φτιάξει τις ρόδες του κάδου από χάρτινα πιατάκια, βάφοντας τα μαύρα. Αφού έγιναν οι επιμέρους εργασίες τις αφησαμε να στεγνώσουν και θα ολοκληρώναμε τον κάδο την επόμενη ημέρα.

Στόχος ήταν τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και να κατανοήσουν τον καταμερισμό εργασιών.

Πέμπτη 11-04-2024

«Η περιπέτεια της κυρίας Χάρτινης»

20240411 084910

 

1η Δραστηριότητα:

 Ξεκινήσαμε με την αφήγηση του παραμυθιού

«Η περιπέτεια της κυρίας Χάρτινης» https://www.agiaparaskevi.gr/portal/images/album/nea_dimou_2017/xartini.pdf. Μετά την αφήγηση έγινε συζήτηση με τις τοποθετήσεις των παιδιών  για το περιεχόμενο του παραμυθιού και τι συμβαίνει όταν κάποιο ανακυκλώσιμο υλικό καταλήγει στη χωματερή.

2η Δραστηριότητα:

20240411 093704 20240411 095852

 Τα παιδιά κλήθηκαν να λύσουν δύο φύλλα εργασίας βασιζόμενα στο παραμύθι, ώστε να παρατηρήσουμε εάν έγινε κατανοητό.

3η Δραστηρίοτητα:

20240411 115908 20240411 120541   20240411 120749      20240411 120901 20240411 13014220240411 131846

Βίντεο μαθητών

Ολοκληρώσαμε τον κάδο ανακύκλωσης της τάξης μας και τον παρουσιάσαμε και στους γονείς.

 

Παρασκευή 12-04-2024

«Τι μάθαμε τελικά για την ανακύκλωση;»

 

1η Δραστηριότητα:

20240412 100047 20240412 100011

Έγινε παρουσίαση του βιβλίου «Το φορτηγό ανακύκλωσης του Φώτη» από έναν μαθητή, καθώς εκείνος το έφερε στην τάξη επειδή είχε θέμα την ανακύκλωση.

 

2η Δραστηριότητα:

20240412 093156 20240412 115655

Τα παιδιά έκανα 2 φύλλα εργασίας με θέμα την ανακύκλωση έχοντας όμως ως μαθησιακές περιοχές τα μαθηματικά (ποσότητες) και τη γλώσσα (σταυρόλεξο).

 

3η Δραστηριότητα:

 

Για να γίνει ακόμα πιο βιωματική η μάθηση και για να εντάξουμε και την πληροφορική τα παιδιά έπαιξαν το παρακάτω ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι για την ανακύκλωση https://wordwall.net/el/resource/26398760

Φυσικά,  με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού/φοιτήτριας.

20240412 121144 20240412 121256

20240412 121400 20240412 121420

20240412 121715 20240412 122334

4η Δραστηριότητα:

20240412 122817 20240412 122949 20240412 123101 20240412 123149 20240412 123247

Για να είναι πιο εμπειρική η διδασκαλία επισκεφτήκαμε με τα παιδιά τους κοντινούς κάδους ανακύκλωση, βλέποντας στην πράξη αυτά που είπαμε για την ανακύκλωση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Στόχος της τελευταίας ημέρα της εβδομάδας ήταν τα παιδιά να δουν στην πράξη πως γίνεται η ανακύκλωση και που καταλήγουν τα σκουπίδια και φυσικά να δούμε τι αποκόμισαν από τις νέες γνώσεις που έλαβαν.

Η Μέντορας νηπιαγωγός

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: Θεματική, ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.