Δευτέρα 08-04-2024
«Πώς προστατεύουμε τη Γη μας;»
1η Δραστηριότητα:
Ως αφόρμηση είδαμε έκανα εκπαιδευτικό βίντεο
EKΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ VIDEO ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – O ΠΕΡΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ για το πώς μαζί με την ανακύκλωση μπορούμε να έχουμε καθαρό το περιβάλλον μας, τα παιδιά ανέπτυξαν συμπεράσματα και κάναμε διάλογο.
2η Δραστηριότητα:
Στη συνέχεια, τα παιδιά έκαναν ένα φύλλο αξιολόγησης στο οποίο κλήθηκαν να ζωγραφίσουν και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού/φοιτητριας να καταγράψουν έναν τρόπο που μπορούμε να προστατεύσουμε τη Γη μας.
3η Δραστηριότητα:
Μάθαμε το παρακάτω τραγούδι για την ανακύκλωση Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Ανακύκλωση (Official Audio)
Και το παρακάτω σύνθημα: «Τα σκουπίδια δεν πετώ μα τα χρησιμοποιώ, μας νοιάζει όλους πολύ να είναι η Γη μας καθαρή»
Βίντεο μαθητών στο chatter pix
Στόχοι των δραστηριοτήτων ήταν τα παιδιά να μπορέσουν να αναγνωρίσουν τρόπους διάσωσης του περιβάλλοντος και να εξομοιωθούν με τον όρο της ανακύκλωσης.
Τρίτη 09-04-2024
«Γιατί είναι σημαντικό να κάνουμε ανακύκλωση;»
1η Δραστηριότητα:
Ξεκινήσαμε με μια παρουσίαση των 4 διαφορετικών κάδων ανακύκλωσης (πράσινος, μπλε, κόκκινος, κίτρινος) και τι είδους αντικείμενα ανακυκλώνονται σε κάθε κάδο, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημαντικότητα του χωρισμού των σκουπιδιών.
2η Δραστηριότητα:
Ομαδοσυνεργατική εργασία: Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, κάθε ομάδα είχε ένα φύλλο με έναν ξεχωριστό κάδο ανακύκλωσης, τους δόθηκαν φυλλάδια από προϊόντα σούπερ μαρκετ, κλήθηκαν να βρουν, να κόψουν και να κολλήσουν τα αντικείμενα που ανακυκλώνονται στον κάδο που τους έχει δοθεί.
Το βίντεο των μαθητών
3η Δραστηριόυητα:
Ατομική εργασία: σε κάθε παιδί δόθηκε ένα φύλλο αξιολόγησης με τους τέσσερις κάδους ανακύκλωσης, δίπλα σε κάθε κάδο (πράσινο, μπλε, κίτρινο, κόκκινο) κλήθηκαν να ζωγραφίσουν 3 ανακυκλώσιμα υλικά.
4η Δραστηριότητα:
Ομαδικό παιχνίδι: Βάλαμε 4 στεφάνια στα χρώματα των 4 κάδων ανακύκλωσης. Τα παιδιά έπρεπε να βρουν μέσα στον χώρο του νηπιαγωγείου οργανικά σκουπίδια, χαρτί-πλαστικό, γυάλινες συσκευασίες, αλουμίνια και μέταλλα και να τα τοποθετήσουν στο σωστό στεφάνι σύμφωνα με το χρώμα (πράσινο, μπλε, κίτρινο, κόκκινο).
Στόχος ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι τα σκουπίδια να ανακυκλώνονται και να χωρίζονται ανάλογα με το χρώμα του κάδου. Συγκεκριμένα: στον πράσινο κάδο μπαίνουν τα οργανικά σκουπίδια, στον μπλε χαρτί και πλαστικό, στον κίτρινο γυαλί συσκευασίες και στον κόκκινο αλουμίνια και μέταλλα.
Τετάρτη 10-04-2024
«Φτιάχνοντας τον δικό μας κάδο»
Ως αφόρμηση είχαμε την περσινή κατασκευή των παιδιών το απορριμματοφόρο και τη συνδέσαμε με φέτος φτιάχνοντας τον δικό μας κάδο ανακύκλωσης.
Τα παιδιά χωρίστηκαν και 3 ομάδες εργασίας η πρώτη ομάδα είχε αναλάβει να βάψει μπλε τον κάδο (μια χαρτόκουτα), η δεύτερη ομάδα είχε αναλάβει να φτιάξει τα σήματα της ανακύκλωσης που θα στόλιζαν τον κάδο και η τρίτη ομάδα ανέλαβε να φτιάξει τις ρόδες του κάδου από χάρτινα πιατάκια, βάφοντας τα μαύρα. Αφού έγιναν οι επιμέρους εργασίες τις αφησαμε να στεγνώσουν και θα ολοκληρώναμε τον κάδο την επόμενη ημέρα.
Στόχος ήταν τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και να κατανοήσουν τον καταμερισμό εργασιών.
Πέμπτη 11-04-2024
«Η περιπέτεια της κυρίας Χάρτινης»
1η Δραστηριότητα:
Ξεκινήσαμε με την αφήγηση του παραμυθιού
«Η περιπέτεια της κυρίας Χάρτινης» https://www.agiaparaskevi.gr/portal/images/album/nea_dimou_2017/xartini.pdf. Μετά την αφήγηση έγινε συζήτηση με τις τοποθετήσεις των παιδιών για το περιεχόμενο του παραμυθιού και τι συμβαίνει όταν κάποιο ανακυκλώσιμο υλικό καταλήγει στη χωματερή.
2η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά κλήθηκαν να λύσουν δύο φύλλα εργασίας βασιζόμενα στο παραμύθι, ώστε να παρατηρήσουμε εάν έγινε κατανοητό.
3η Δραστηρίοτητα:
Βίντεο μαθητών
Ολοκληρώσαμε τον κάδο ανακύκλωσης της τάξης μας και τον παρουσιάσαμε και στους γονείς.
Παρασκευή 12-04-2024
«Τι μάθαμε τελικά για την ανακύκλωση;»
1η Δραστηριότητα:
Έγινε παρουσίαση του βιβλίου «Το φορτηγό ανακύκλωσης του Φώτη» από έναν μαθητή, καθώς εκείνος το έφερε στην τάξη επειδή είχε θέμα την ανακύκλωση.
2η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά έκανα 2 φύλλα εργασίας με θέμα την ανακύκλωση έχοντας όμως ως μαθησιακές περιοχές τα μαθηματικά (ποσότητες) και τη γλώσσα (σταυρόλεξο).
3η Δραστηριότητα:
Για να γίνει ακόμα πιο βιωματική η μάθηση και για να εντάξουμε και την πληροφορική τα παιδιά έπαιξαν το παρακάτω ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι για την ανακύκλωση https://wordwall.net/el/resource/26398760
Φυσικά, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού/φοιτήτριας.
4η Δραστηριότητα:
Για να είναι πιο εμπειρική η διδασκαλία επισκεφτήκαμε με τα παιδιά τους κοντινούς κάδους ανακύκλωση, βλέποντας στην πράξη αυτά που είπαμε για την ανακύκλωση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.
Στόχος της τελευταίας ημέρα της εβδομάδας ήταν τα παιδιά να δουν στην πράξη πως γίνεται η ανακύκλωση και που καταλήγουν τα σκουπίδια και φυσικά να δούμε τι αποκόμισαν από τις νέες γνώσεις που έλαβαν.
Η Μέντορας νηπιαγωγός
Ζούζουλα Αικατερίνη