Θεματική: Η Ελιά

20231207 082610 20231207 135656 20231208 085815

Τα παιδιά παρακολούθησαν στον υπολογιστή φωτογραφίες του δέντρου, άκουσαν τραγουδάκια για την ελιά και είχαν επίσης την ευκαιρία να παρατηρήσουν αυθεντικά κλαδιά ελιάς-ελιές στην τάξη.

20231205 10431220231205 103242

Επίσης τα παιδιά μέσα από συζήτηση που έγινε και πλούσιο εποπτικό υλικό πληροφορήθηκαν για την μορφολογία του δέντρου, τις ιδιότητές του, το που βρίσκεται(ελαιώνας), το μάζεμα της ελιάς(εργαλεία συγκομιδής, τα προϊόντα που μας δίνει(ελιά και λάδι) την συμβολική του αξία(δέντρο ευλογημένο, στεφάνι ειρήνης).

20231205 103831

Τα παιδιά βγήκαν από την τάξη και είδαν ότι έξω από το σχολείο τους υπάρχει δέντρο ελιάς, παρατήρησαν το δέντρο, τα κλαδιά του , τα φύλλα του με αυθεντικό τρόπο, τον κορμό, είδαν επίσης ελιά φυτεμένη σε γλάστρα σε αυλή σπιτιού.

20231207 075240 20231124 112132

Πρόγραμμα Μεντόρων νηπιαγωγών

Κατόπιν  συνεννόησης με τη φοιτήτρια, η Μέντοράς της, νηπιαγωγός, της προτείνει αν θέλει να συνεργαστεί από τώρα με τα παιδιά ώστε να της δοθεί η ευκαιρία να επικοινωνήσει μαζί τους μέσα από τη μαθησιακή διαδικασία, πρόταση που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησής της αλλά και θα προσφέρει την ευκαιρία στα παιδιά για μια ακόμη συνεργασία. Οπότε μέσα από ένα πνεύμα αμοιβαίου αλληλοσεβασμού και ισοτιμίας, κάποιες από τις παρακάτω δραστηριότητες δεν υλοποιήθηκαν από τη νηπιαγωγό τελικά, αλλά από την ίδια τη φοιτήτρια, που αργότερα θα υλοποιήσει τις διδασκαλίες της στην τάξη μας

Συμβολικό παιχνίδι: επίσκεψη και κέρασμα ελιές και τσιπουράκι. Τα παιδιά έπαιξαν σε συνεργασία με την φοιτήτρια του ΠΤΕΑ, η οποία θα υλοποιήσει την πρακτική της στην τάξη μας.

20231207 091243 20231207 091346

Επίσης τα παιδιά εξοικειώθηκαν με την ελιά με διάφορα δημιουργικά παιχνίδια που υλοποιήθηκαν στην τάξη, όπου οι μαθητές δημιούργησαν με αυθεντικά υλικά κλαδιά ελιάς ανά ζευγαράκι, δημιούργησαν σπιτάκια. Στο τέλος τα παιδιά παρουσίαζαν τα έργα τους στην ολομέλεια λέγοντας τι χρησιμοποίησαν, πόσα είναι τα κλαδιά, οι ελιές, μεγάλο-μικρό σπίτι, σκεπή και σπίτι από κλαδιά -ελιές, οπότε ασκήθηκαν με βιωματικό τρόπο σε μετρήσεις και  συγκρίσεις.

20231207 114426 20231207 114759 20231207 115752 20231207 095357 20231207 100015

Ακόμη τα παιδιά μέσα από παιχνίδι κατέκτησαν την έννοια ανάμεσα, όπου η φοιτήτρια αρχικά τοποθέτησε τρία παιδιά στη σειρά και είπε στα παιδιά ότι το παιδί που είναι στη μέση, είναι ανάμεσα από τα δύο παιδιά. Μετά τα τρία παιδιά όσο η φοιτήτρια χτυπούσε το ταμπουρίνο έτρεχαν γύρω γύρω από το τραπέζι, όταν σταμάταγε το ταμπουρίνο τους έλεγε ποιο παιδί θα μπει ανάμεσα στα άλλα δύο.

20231207 120829 20231207 121218

Επίσης τα παιδιά καλέστηκαν πάλι με αυθεντικά υλικά να τοποθετήσουν στην αρχή μία ελιά ανάμεσα στα ποτήρια, στα ξυλάκια, στα πιάτα.

20231207 121607

Μετά αυξήθηκε ο βαθμός δυσκολίας αφού έπρεπε ο παίκτης να τοποθετήσει δύο ελιές όπου προκύπτει το ανάμεσα.

20231207 122111 20231207 122221

Επίσης τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εργαστούν και σε φύλλα εργασίας που τους δόθηκαν.

20231205 094531 20231205 094835 20231205 095030 20231205 114901 20231205 121939 20231207 09455120231207 12334520231208 08512320231208 091230

Στο τέλος οι μαθητές όπως πάντα έκαναν τον αναστοχασμό τους, όπου επέλεξαν και μίλησαν για τα έργα τους, ποια ήταν τα καλύτερα, ποια θα μπορούσαν να βελτιωθούν περισσότερο, ποια τους άρεσαν ποιο πολύ και γιατί.

20231208 092712 20231208 092746

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ60

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Κατηγορίες: Θεματική. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.