Με τίτλο: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου.
Δεξιότητες Μάθησης: Επικοινωνία (Communication),
Δεξιότητες Ζωής:κοινωνικές δεξιότητες/ ενσυναίσθηση και ευαισθησία προσαρμοστικότητα ,ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία
Δεξιότητες του νου:
Στρατηγική σκέψη
Επίλυση προβλημάτων
Μελέτη περιπτώσεων
Κατασκευές
Το συγκεκριμένο εργαστήριο του ΙΕΠ υλοποιείται από τη νηπιαγωγό του τμήματος και έχει διάρκεια 7 εβδομάδες(Νοέμβριος-Δεκέμβριος). Όπου χρειάστηκε έγιναν διάφορες παρεμβάσεις ώστε να υλοποιηθεί αποτελεσματικά από το μαθητικό δυναμικό της τάξης, σύμφωνα με το μαθησιακό προφίλ των μαθητών.
1ο εργαστήριο:
Τίτλος: «Ας γνωριστούμε. Ποιοι είμαστε;»
Το εργαστήριο ξεκινά με αισθητικοκινητική δράση, παιχνίδια συγκρότησης ομάδας και τόνωσης των δεσμών της ομάδας.
Δραστηριότητα 1η
«Αισθητικοκινητική δράση –χρήση σώματος για ζέσταμα» (κινητική δραστηριότητα
Τα παιδιά με τη συνοδεία χαλαρωτικής μουσικής από το YouTube κινούνται ελεύθερα και κυκλικά στο χώρο στο χώρο,, μετά με τις υποδείξεις της νηπιαγωγού σηκώνουν τα χέρια ψηλά, στο πλάι και με το σταμάτημα της μουσικής καλούνται γρήγορα να γίνουν ζευγαράκια και να μπουν στα στεφάνια που είναι στο πάτωμα. Ένα παιδί περισσεύει και με την υπόδειξη της νηπιαγωγού έρχεται στο κέντρο και απλώνει τα χέρια στο πλάι, η μουσική συνεχίζει, όπου στη συνέχεια τα ακουμπούν όλα τα παιδιά που είναι μέσα στα στεφάνια, ώστε χωρίς να μιλούν να συνδεθούν ως ομάδα. Στο τέλος πιάνονται τα χεράκια όλων των παιδιών και περπατούν προς το παιδί του κέντρου, κλείνοντας τον κύκλο, σηκώνοντας τα χέρια ψηλά.
2η : «Αισθησιοκινητική δράση –χρήση σώματος ως εκφραστικό μέσο» (κινητική δραστηριότητα με αξιοποίηση παιχνιδιών Α΄ φάσης Θεατρικού Παιχνιδιού)
Μιμητικό παιχνίδι, παρέμβαση νηπιαγωγού
Μετά τα παιδιά γυρίζουν στα στεφάνια τους και παρατηρούν καλά το παιδί του κέντρου του κύκλου, το οποίο κάνει κάτι π.χ. στέκεται στο ένα πόδι και τα ζευγαράκια κάνουν ακριβώς το ίδιο.
Δραστηριότητα 3η :«Φρουτοσαλάτα»
(κινητική δραστηριότητα με αξιοποίηση παιχνιδιών Α΄ φάσης Θεατρικού
Παιχνιδιού) δεν υλοποιήθηκε.
Παρέμβαση νηπιαγωγού
Υλοποιήθηκε όμως η δραστηριότητα: Όλοι μαζί ας δημιουργήσουμε ένα πύργο.
Τα παιδιά καλούνται αρχικά να διαλέξουν από ένα κυβάκι στο χρώμα που τους αρέσει και να το τοποθετήσουν ανά ζευγάρια μέσα στα στεφάνια του δαπέδου. Μετά με τη συνοδεία έντονης μουσικής χορεύουν τα ζευγαράκια.
Τα παιδιά ακούν στον υπολογιστή το παραδοσιακό τραγούδι Μήλο μου κόκκινο και σέρνουν το χορό!
Στο τέλος η νηπιαγωγός τους προτείνει μέσα σε ένα κύκλο να δημιουργήσουν ένα πύργο με τα κυβάκια τους. Τα παιδιά με χαρά δημιούργησαν τον πύργο τους.
4η : «Το δέντρο της ομάδας μας» (δραστηριότητα σε Ολομέλεια με κατασκευή και κολλάζ)
Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά να εκφραστούν ελεύθερα και να δημιουργήσουν το Δένδρο της Ομάδας σε χαρτί του μέτρου. Να σχεδιάσουν κάτι που τους αρέσει, να παρουσιάσουν τον εαυτό τους με όποιον τρόπο προτιμούν. Τα παιδιά εκφράστηκαν ελεύθερα και σχεδίασαν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους γράφοντας το όνομά τους , άλλα σχεδίασαν και ζωγράφισαν την παλάμη τους, ήλιο, λουλούδι, πεταλούδα, ομπρέλα, αυτοκίνητο, διάφορα φρούτα, βαλίτσα κ.λ.π.
προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Να προετοιμαστούν κινητικά
Να επικοινωνήσουν μέσα από την κίνηση και μη λεκτική επικοινωνία.
Αναστοχασμός του εργαστηρίου
Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, κατάφεραν να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν μη λεκτικά, προετοιμάστηκαν να δημιουργήσουν και να λειτουργήσουν όλα μαζί!!
20 Εργαστήριο
Τίτλος: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»
Δραστηριότητα 1η :«Συμβόλαιο της ομάδας»
Η Νηπιαγωγός φέρνει στον πίνακα το Κοινωνικό Συμβόλαιο που ήδη έχουν κάνει τα παιδιά στην τάξη τους και τους λέει πάμε να το διαβάσουμε όλοι μαζί. Τα παιδιά το λένε και η Νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά: αν σας έλεγα να δημιουργήσουμε ένα νέο Συμβόλαιο τι θα κρατούσατε από το παλιό και τι άλλο θα προσθέτατε? Τα παιδιά άρχισαν να λένε τις απόψεις τους και τελικά κατέληξαν να κρατήσουν κάποιες λέξεις και να προσθέσουν τις λέξεις: Βοήθεια και κατανόηση. Η Νηπιαγωγός μετά τους διαβάζει και κάποιους κανόνες που θα πρέπει να τηρούμε στο εργαστήριό μας, γίνεται συζήτηση στην τάξη σχετική με τους κανόνες και τελικά η Ολομέλεια αποφασίζει την τήρηση των κανόνων.
Τα παιδιά αρχίζουν να δημιουργούν το Συμβόλαιο της Ομάδας,: επιλέγουν να γραφούν οι λέξεις μέσα σε ένα σπίτι, επιλέγουν χρώματα, και να ζωγραφίσουν γύρω γύρω από το σπιτάκι τον εαυτό τους.
Τελικό προιόν
Τα παιδιά λένε το Συμβόλαιο της Ομάδας:
Δραστηριότητα 2η: «Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό» 8 (κινητική δραστηριότητα με αξιοποίηση τεχνικών Θεάτρου)
Δραστηριότητα 3η:«Η αλυσίδα της τάξης μας» (δραστηριότητα στην Ολομέλεια με
συζήτηση και κατασκευή.
Μετά από συζήτηση με την Ολομέλεια:
Τα παιδιά αρχικά δημιουργούν από μία καρδούλα για τον εαυτό τους.
Μετά η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά να επιλέξουν μία λέξη που τους εκφράζει από το Συμβόλαιο της Ομάδας ή μία φράση από τους κανόνες.
Τα παιδιά επιλέγουν
Μετά καλούνται σε φύλλο Α4 να σχεδιάσουν-ζωγραφίσουν την καρδούλα και μέσα σε αυτή να αντιγράψουν τη λέξη ή τη φράση που επέλεξαν.
Η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ας φτιάξουμε την αλυσίδα της τάξης.
Κατόπιν καλούνται τα παιδιά στην αρχική καρδούλα που έχουν ήδη κόψει να κολλήσουν το χαρτί με την λέξη ή τη φράση που επέλεξαν. Μετά ανοίχτηκαν τρύπες σε όλες τις καρδούλες και περάστηκε κορδέλα από καρδούλα σε καρδούλα, σχηματίζοντας την αλυσίδα της τάξης.
προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Να αναπτύξουν τα παιδιά μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους.
Να απαριθμούν θετικές ιδιότητες ως χαρακτήρες και δεξιότητες που έχουν τα ίδια,
Να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως άτομο ξεχωριστό.
Αναστοχασμός του εργαστηρίου
Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, κατάφεραν να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν την άποψή τους
3ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;»
Δραστηριότητα: «Η αρχική μου ιδέα για την έννοια της διαφορετικότητας»
Δραστηριότητα κινητική συγκέντρωσης με ατομικό ιχνογράφημα και κολλάζ
Τα παιδιά με την συνοδεία μουσικής επιλέγουν το πράσινο χαρτί τους και κινούνται γύρω από τα πράσινα χαρτιά Α4 που βρίσκονται στο πάτωμα. Αν και η μουσική έντονη, τα παιδιά θα πρέπει να κινούνται γύρω από το χαρτί τους προσεκτικά, χωρίς να το πατήσουν ή να το σπρώξουν με τα πόδια τους. Στο σταμάτημα της μουσικής, τα παιδιά κάθονται κούκου.
Μετά η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά να πιάσουν το χαρτί τους και να το σηκώσουν. Το γυρίζουν από την άλλη πλευρά και η νηπιαγωγός τους λέει να γυρίσουν στα τραπεζάκια και να ζωγραφίσουν κάτι για την διαφορετικότητα.
Έπειτα τα παιδιά αναρτούν τις δημιουργίες τους, τις παρατηρούν καλά , ακολουθεί συζήτηση στην τάξη και σχηματίζουν τον εννοιολογικό χάρτη με τις αρχικές τους ιδέες περί διαφορετικότητας.
προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Να εκφράσουν τις αρχικές τους ιδέες μέσα από το σχέδιο, την προφορική παρουσίαση των
σχεδίων και τη δημιουργία κολλάζ.
Αναστοχασμός του εργαστηρίου
Τα παιδιά με ευχάριστο τρόπο ήταν συμμετοχικά, εκφράστηκαν κινητικά, δημιούργησαν για τη διαφορετικότητα, παρουσίασαν τα έργα τους και σχημάτισαν τις αρχικές τους ιδέες για τη διαφορετικότητα.
4ο Εργαστήριο
Τίτλος: «Ομοιότητες και Διαφορές στο περιβάλλον (φύση και ζώα)»
Σε αυτό το εργαστήριο η νηπιαγωγός έκανε σχεδόν ολική παρέμβαση: Συνέδεσε το εργαστήριο με τη θεματική: Το Φθινόπωρο, αξιοποιώντας αυθεντικά φρούτα που είχαν ήδη φέρει οι μαθητές στην τάξη, καθώς και ζωάκια από το γνωστικό πεδίο: Φυσικό περιβάλλον. Επίσης έκανε κινητική την τάξη προς το φυσικό περιβάλλον της γειτονιάς, η οποία άσκησε παρατήρηση σε αυθεντικά στοιχεία της φύσης: δέντρα και λουλούδια.
Οπότε δεν χρησιμοποίησε τον υπολογιστή και τα μπαλόνια του προτεινόμενου σχεδίου -εργαστηρίου από το ΙΕΠ.
1η Δραστηριότητα
Αρχικά τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν κάποιο αυθεντικό φρούτο ή κάποιο ζώο που προτιμούν, από το πίνακα αναφοράς του εργαστηρίου.
Έπειτα με τη συνοδεία σιγανής μουσικής καλούνται να κρατούν προσεκτικά το αντικείμενο που έχουν επιλέξει κάνοντας μικρά και προσεκτικά βήματα.
Στο σταμάτημα της μουσικής κοκκαλώνουν και κοιτούν με προσοχή το αντικείμενο που κρατούν.
Όταν η μουσική ξαναρχίσει ξεκινούν να κινούνται με σκοπό να γίνουν ζευγαράκια με διαφορετικά αντικείμενα. Όσο η μουσική παίζει παρατηρούν πολύ καλά το αντικείμενο που δεν κρατούν τα ίδια.
Στο σταμάτημα της μουσικής ανταλλάσσουν πολύ προσεκτικά τα αντικείμενά τους, ώστε να καταφέρουν να μην πέσει κάτω κάποιο αντικείμενο λέγοντας ταυτόχρονα το όνομα του αντικειμένου που ανταλλάσσουν.
2η Δραστηριότητα
Τα παιδιά καλούνται να φέρουν και να ακουμπήσουν προσεκτικά , με σεβασμό, τα στοιχεία της φύσης που κρατούν σε ένα κεντρικό τραπέζι της τάξης. Η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά να παρατηρήσουν πολύ καλά τα στοιχεία της φύσης, αφού μετά την παρατήρησή τους θα τους κάνει διάφορες ερωτήσεις.
Μετά την παρατήρηση η Νηπιαγωγός θέτει στην Ολομέλεια τις εξής ερωτήσεις :
- Ποια στοιχεία της φύσης υπάρχουν πάνω στο τραπέζι?
- Γνωρίζετε τα ονόματά τους?
- Αυτά τα στοιχεία είναι όμοια ή διαφορετικά?
- Υπάρχουν ομοιότητες και διαφορές?
- Ποιες ομοιότητες και διαφορές βλέπετε?
Στη συνέχεια η νηπιαγωγός καλεί όποια παιδιά θέλουν να συνεργαστούν ως ζευγαράκι και να προβούν σε διάφορες κατηγοριοποιήσεις.
Επίσης κάποια παιδιά παρουσίασαν στην τάξη τρία διαφορετικά μήλα ως προς το χρώμα και το μέγεθος μεταξύ τους.
Τα παιδιά μετά από τις παραπάνω δραστηριότητες διατυπώνουν τα συμπεράσματά τους:
3η Δραστηριότητα
Η Νηπιαγωγός θέτει τον εξής προβληματισμό στην ολομέλεια της τάξης:
Τι λέτε τα δέντρα, τα λουλούδια έξω στη φύση πως είναι? όμοια ή διαφορετικά?
Τα παιδιά διατυπώνουν τις απόψεις τους και κάνουν τις υποθέσεις τους, όπου μιλάνε για τη διαφορετικότητα των δέντρων(μικρά-μεγάλα), διαφορετικά φύλλα-χρώματα, μονόχρωμα -πολύχρωμα λουλούδια, κ.λ.π.
Πως μπορούμε να διαπιστώσουμε το τι συμβαίνει?
Τα παιδιά είπαν: να το ψάξουμε στον υπολογιστή, να βγούμε έξω από το σχολείο μας στη γειτονιά μας. Η Νηπιαγωγός είπε στα παιδιά: Ποιον από τους δύο τρόπους προτιμάτε?
Τα παιδιά επέλεξαν τον εκπαιδευτικό περίπατο στη γειτονιά τους, ώστε να ανακαλύψουν τη διαφορετικότητα στη φύση.
Ξεκινάμε λοιπόν
Τα παιδιά περπατούν και όπου χρειάζεται σταματούν , παρατηρούν και εκφράζονται ελεύθερα: να δύο λουλούδια σε διαφορετικά χρώματα, να ένα μωβ λουλούδι κ.λ.π., ανακαλύπτοντας με βιωματικό τρόπο τη Διαφορετικότητα στη φύση.
Φθάσαμε στο πάρκο της γειτονιάς μας, όπου τα παιδιά τρέχουν προς τα δέντρα και λένε ναι είναι διαφορετικά.
Τα παιδιά παίζοντας με τη φύση, δημιουργούν διάφορους σχηματισμούς όπως:
Τα παιδιά με παρότρυνση της Νηπιαγωγού ξαπλώνουν , χαλαρώνουν στο πράσινο χαλί της φύσης και ονειρεύονται ένα κόσμο μαγικό κάτω από το χαλί της..
Ενδεικτικά:
Λένε είδα πολύ μεγάλα μαγικά λουλούδια, είδα ένα δεινόσαυρο καφέ, είδα μια τεράστια πεταλούδα με πολλά χρώματα, είδα ένα τρενάκι με διάφορα ζώα.
Τα παιδιά επέστρεψαν χαρούμενα στο σχολείο μιλώντας στη διαδρομή για τη διαφορετικότητα στη φύση..
Απολαύσαμε όλοι πολύ αυτή τη δραστηριότητα!!
προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Να παρατηρήσουν και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον μέσα
από φωτογραφίες φυτών, δέντρων και ζώων
Να συζητούν για τις διαφορές και τις ομοιότητες και να καταλήγουν σε συμπεράσματα
σχετικά με την κοινή κατηγορία του είδους και τις διαφορές στη μορφολογία και την εμφάνιση.
Αναστοχασμός του εργαστηρίου
Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, ευχαριστήθηκαν την υλοποίηση του εργαστηρίου, ασκήθηκαν στην παρατήρηση, στη συνεργασία, διέκριναν ομοιότητες και διαφορές στη φύση κατέληξαν σε συμπεράσματα.
5ο Εργαστήριο
Υλοποιήθηκε ύστερα από παρεμβάσεις-προσαρμογές της νηπιαγωγού.
Τίτλος: Ο Picasso και η Margaret –Πρόσωπα και συναισθήματα
1η Δραστηριότητα
Τα παιδιά με τη συνοδεία χαλαρωτικής μουσικής, κινούνται προσεκτικά στο χώρο, κοιτώντας τις ζωγραφιές Picasso – Margaret που βρίσκονται στο πάτωμα. Στο σταμάτημα της μουσικής, επιλέγουν και γονατίζουν δίπλα στη ζωγραφιά που επέλεξαν και την παρατηρούν.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε χαρτί Α4 πως αισθάνονται αυτή τη στιγμή
Τα παιδιά μέσα από συζήτηση και παρατήρηση των έργων τους, αναγνωρίζουν τα διαφορετικά συναισθήματα που προέκυψαν.
2η Δραστηριότητα
Α Φάση
Τα παιδιά καλούνται σύμφωνα με τα έργα που παρατήρησαν, να σχηματίσουν δύο ομάδες με τα έργα των καλλιτεχνών και να τα παρουσιάσει η κάθε ομάδα στην άλλη, δίνοντας έμφαση έμφαση σε στάσεις σώματος, εκφράσεις προσώπου, συναισθήματα, ομοιότητες διαφορές.
Τα παιδιά μετά από συζήτηση καταλήγουν σε συμπέρασμα
Β Φάση
Τα παιδιά μέσα από παρατήρηση δικών τους φωτογραφιών προσώπου, συζητούν για τις διαφορές και ομοιότητες. Κατηγοριοποιούν τις φωτογραφίες σε χαμογελαστά παιδιά και μη χαμογελαστά παιδιά συζητούν για τα διαφορετικά συναισθήματα και καταλήγουν σε συμπεράσματα ως προς την διαφορετικότητα.
Συμπεράσματα: Τα παιδιά μέσα από συζήτηση και παρατήρηση
3η Δραστηριότητα
Οι μικροί ζωγράφοι-Τα πορτραίτα της τάξης.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους σύμφωνα με τον ζωγράφο που επέλεξαν.
προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Να παρατηρήσουν και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους
μέσα από πίνακες ζωγραφικής. Να παρατηρούν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους
Να συζητούν για τις διαφορές και να καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με τα κοινά συναισθήματα και τις διαφορές των αιτίων που τις προκαλούν.
Αναστοχασμός του εργαστηρίου
Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, ασκήθηκαν στην παρατήρηση, στον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών ως προς τα συναισθήματα και μπόρεσαν να καταλήξουν σε συμπεράσματα.
6ο εργαστήριο
Τίτλος: Η ΑΞΙΑ της Διαφορετικότητας
1η Δραστηριότητα
«Το Κάτι Άλλο»
Ανάγνωση και Επεξεργασία παραμυθιού που διαπραγματεύεται τη
Διαφορετικότητα. Συζήτηση στην Ολομέλεια .
Τα παιδιά αρχικά ακούν το παραμύθι από τον Υπολογιστή και ακολουθεί συζήτηση με την Ολομέλεια για την διαφορετικότητα.
Μετά η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά, ότι θα σας ξαναδείξω τις εικόνες του παραμυθιού, θα τις παρατηρήσετε καλά ώστε στο τέλος σε χαρτί Α4 να ζωγραφίσει ο καθένας ότι του άρεσε από το παραμύθι.
Επίσης η νηπιαγωγός ως προέκταση της πρώτης δραστηριότητας παρουσιάζει στην τάξη και ένα άλλο παραμύθι για την διαφορετικότητα του Ντέηβιντ Μακ κιν με τίτλο: ΕΛΜΕΡ και ζητά από τα παιδιά να παρατηρήσουν καλά το εξώφυλλο του παραμυθιού, ώστε να εντοπίσουν το ζώο της εικόνας(Ελέφαντας), να απαντήσουν αν είναι ένας διαφορετικός ελέφαντας και να εντοπίσουν τη διαφορετικότητά του, να εκφράσουν πως νοιώθουν για τον διαφορετικό ελέφαντα.
Στο τέλος τα παιδιά καλούνται σε χαρτί Α4 να ζωγραφίσουν τον ΕΛΜΕΡ, δημιουργώντας το παζλ της εικόνας είτε να δημιουργήσουν ένα δικό τους διαφορετικό ελέφαντα. Τα παιδιά επέλεξαν να δημιουργήσουν τον ΕΛΜΕΡ, από το εξώφυλλο του παραμυθιού.
Δραστηριότητα 2η
«Ίδιοι ή διαφορετικοί; Πώς νιώθω πιο καλά;»
Κινητική δραστηριότητα με κατευθυνόμενους και ελεύθερους
αυτοσχεδιασμούς
Τα παιδιά κινούνται στον χώρο με τη συνοδεία μουσικής, όπου αρχικά κάνουν τις ίδιες κινήσεις και λένε τα ίδια..
Μετά ξανακινούνται στο χώρο και το κάθε παιδί είναι ελεύθερο να εκφραστεί όπως θέλει..
Στη συνέχεια η νηπιαγωγός θέτει ερωτήσεις στα παιδιά για το πως ένοιωσαν όταν έκαναν και έλεγαν όλα το ίδιο και πως όταν εκφράστηκαν ελεύθερα. Μέσα από συζήτηση κατέληξαν ότι τους αρέσει η διαφορετικότητα.. ότι υπάρχει γύρω τους, κατανοώντας την αξία της.
προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Να αναδειχθεί η αξία της διαφορετικότητας στη ζωή μας.
Να αναγνωρίσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε
μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους
Να αναγνωρίσουν την αξία της διαφορετικής άποψης του καθενός
Να υιοθετήσουν θετική στάση για ανοχή απέναντι στο διαφορετικό
Αναστοχασμός του εργαστηρίου
Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, εκφράστηκαν για τη διαφορετικότητα, αναγνώρισαν την αξία της.
7ο Εργαστήριο
Ιδέες παιδιών για τη διαφορετικότητα-Αξιολόγηση
Δραστηριότητα 1η : «Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν ίδια;» Δραστηριότητα κατασκευής και κουκλοθέατρου
Δραστηριότητα 2 η : «Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν διαφορετικά;» Δραστηριότητα κατασκευής και κουκλοθέατρου
Δραστηριότητα 3η
Οι ιδέες μας-Διάχυση του εργαστηρίου μας.
- Δημιουργία αφίσας για την Διαφορετικότητα μέσα από τα δημιουργικά έργα των μαθητών και ανάρτησή της στο κοινωνικό δίκτυο του Face book.
- Επίσκεψη στην Α Τάξη του 29ου με τα έργα του εργαστηρίου μας με σκοπό να δημιουργήσουμε ένα κοινό βίντεο για την Διαφορετικότητα στην σχολική μας κοινότητα.
- Έκθεση του εργαστηρίου στο χώρο των Δημοτικών σχολείων(συμπερίληψη και σχολική κοινότητα)
Η Αφίσα μας
Επίσκεψη στην Α Τάξη ,Παρουσίαση του εργαστηρίου-Συμπερίληψη
Αφού τα παιδιά παρουσίασαν το εργαστήριό τους και ασκήθηκαν σε μεταγνωστικές δεξιότητες, πρότειναν στα παιδιά της Α Τάξης να φωτογραφηθούν με την αφίσα που δημιούργησαν και να δημιουργήσουν ένα κοινό βίντεο στο οποίο όλα τα παιδιά λένε το μήνυμα της αφίσας.
Βίντεο μαθητών
Επισκέφτηκαν την έκθεσή μας τα νήπια των δύο τμημάτων του συστεγαζόμενου 32ου Ν/Γ Βόλου.
Επισκεφθήκαμε μετά και εμείς την έκθεση του 32ου
Από την δράση αυτή τα νήπια και οι εκπαιδευτικοί των δύο νηπιαγωγείων επικοινώνησαν τα έργα τους και αντάλλαξαν απόψεις .
Έκθεση του Εργαστηρίου μας.
Υλοποιήσαμε την έκθεσή μας, σε χώρο κεντρικού διαδρόμου των δύο συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων, όπου υπάρχει έντονη κινητικότητα των μαθητών-εκπαιδευτικών του σχολικού μας συγκροτήματος.
Τα νήπια με καμάρι παρουσίασαν τα τελικά τους προϊόντα του εργαστηρίου τους στην σχολική κοινότητα, απαντούσαν σε ερωτήσεις των επισκεπτών, έλαβαν μία θετική αξιολόγηση του εργαστηρίου τους, από τους επισκέπτες.
Οι γονείς μας επισκέπτονται την έκθεσή μας.
Δραστηριότητες προέκτασης του εργαστηρίου
Τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο για τα συναισθήματα.
Ακόμη άκουσαν στον υπολογιστή το τραγούδι των συναισθημάτων του Χάρη Λουφόπουλου και εργάστηκαν σε δύο φύλλα εργασίας όπου είχαν την ευκαιρία με δημιουργικό τρόπο να παρουσιάσουν τα συναισθήματα μέσα από εικόνες που εμπνεύστηκαν και ζωγράφισαν αναδεικνύοντας για ακόμη μία φορά τη Διαφορετικότητα. Επίσης ζωγράφισαν τι τους κάνει χαρούμενους, όπου πάλι προέκυψε η Διαφορετικότητα μέσα από τα έργα τους.
προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Να εκφράσουν τις ιδέες τους μέσα από δημιουργική απασχόληση: δημιουργία κούκλων και αυτοσχέδιο κουκλοθέατρο, σχετικά με την έννοια της διαφορετικότητας και να αναστοχαστούν επάνω σε αυτές.
Να εκφράζουν τις ιδέες τους για τη διάχυση του εργαστηρίου τους.
Αναστοχασμός: Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, κατέθεσαν τις ιδέες τους, συνεργάστηκαν με δημιουργικό τρόπο. Σκέφτηκαν τρόπους για τη διάχυση του εργαστηρίου τους.
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα | Τα παιδιά μέσω της υλοποίησης του εργαστηρίου τους δημιούργησαν το Συμβόλαιο του εργαστηρίου- κανόνες, κατάφεραν να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν ιδέες, να εκφραστούν δημιουργικά αναπτύσσοντας ένα αλληλεπιδραστικό σχολικό περιβάλλον με φιλικό και θετικό κλίμα. |
Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας
Στο πλαίσιο της συμπερίληψης καταφέραμε να δημιουργηθεί ένα θετικό και φιλικό κλίμα στην σχολική μας κοινότητα, όπου οι μαθητές συζητούν μεταξύ τους, με εκπαιδευτικούς και γονείς αναπτύσσοντας τις διαπροσωπικές- επικοινωνιακές τους δεξιότητες. |
Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα
Στείλαμε την αφίσα μας στον Δήμο μας ώστε να την τοποθετήσει στο χώρο του Δημαρχείου όπου καθημερινά πολίτες του τόπου μας μπορούν να την βλέπουν και να λάβουν τα μηνύματά μας για τη Διαφορετικότητα. |
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών
Έγιναν αρκετές παρεμβάσεις και προσαρμογές, οι οποίες περιγράφονται αναλυτικά παραπάνω |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης |
Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν
|
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. |
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη