Καλό μήνα, λέει η Νηπιαγωγός στα παιδιά και στη γωνιά ρουτίνας βάζουν την ημερομηνία και τον καιρό, όπου τα παιδιά κατανοούν την αλλαγή του μήνα, ποιος μήνας ήρθε και λένε όλοι μαζί την ευχή: καλό μήνα!!
Στη συνέχεια η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά θα σας πω ένα ποίημα που έγραψα για τον μήνα Φεβρουάριο και να μου πείτε αν σας αρέσει και αν θα θέλατε να το μάθετε και εσείς.
Καλώς μας ήρθες ΦΛΕΒΑΡΗ
Καλώς ήρθες Κουτσοφλέβαρε
με τα κρύα τα πολλά
και τα χιόνια στα βουνά.
Οι μέρες σου λιγότερες
ή εικοσιοκτώ ή εικοσιενιά.
Είσαι ο μήνας ο μικρός,
ο κουτσός και ο τρελλός!!
Με χορό και με τραγούδια
και με τα τρελά μυαλά
μας φέρνεις την Αποκριά!!
Στα παιδιά άρεσε το ποίημα και με ερωτήσεις της Νηπιαγωγού τα παιδιά άρχισαν να ενεργοποιούν την σκέψη τους , να δίνουν διάφορες απαντήσεις γιατί αυτός ο μήνας είναι μικρός- κουτσός και τρελός, να μιλούν για τον καιρό του μήνα σύμφωνα με το ποίημα και να ρωτούν :σε πόσες ημέρες θα ντυθούμε καρναβάλια? αν θα κάνουμε αποκριάτικο πάρτυ στο σχολείο.
Η Νηπιαγωγός απαντά στις ερωτήσεις των παιδιών με ερώτηση: Σύμφωνα με αυτά που μας λέει το ποίημα σας αρέσει ο μήνας Φεβρουάριος και γιατί, προσφέροντας στα παιδιά την ευκαιρία για περισσότερη προφορική έκφραση και επιχειρηματολογία. Τα περισσότερα παιδιά είπαν ότι τους αρέσει γιατί μας φέρνει τις Απόκριες, κάποια άλλα είπαν ότι με τον μήνα Φεβρουάριο θα τελειώσει γρήγορα ο Χειμώνας.
Ηχογράφηση του ποιήματος: Τα παιδιά λένε το ποίημα
Αφού σας αρέσει ο μήνας αυτός ας τον γνωρίσουμε καλύτερα.. Και θα φθάσουμε γρήγορα και στις Απόκριες, όπως είπατε και εσείς :θα περάσει γρήγορα ο καιρός!! Αν και κουτσός μια χαρά γρήγορα περπατά..
Μετά τα παιδιά με το σώμα τους απέδωσαν βήματα περπατώντας με κουτσό. Επίσης έκαναν γρήγορο κουτσό-μετά αργό κουτσό. Η Νηπιαγωγός ρώτησε τα παιδιά: Ο Κουτσοφλέβαρος τι κουτσό κάνει γρήγορο ή αργό? Τα παιδιά είπαν: γρήγορο.
Στη συνέχεια εργάστηκαν δημιουργικά ζωγραφίζοντας τον μήνα Φεβρουάριο, ασκήθηκαν στη γραφή(οπτικοκινητικός συντονισμός), στην αναγνώριση της λέξης: ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ. Επίσης καλέστηκαν να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους και ένα αγαπημένο φίλο τους από την τάξη.
Μελέτη Περιβάλλοντος: Ξαφνική αλλαγή του καιρού- Ανάλογο ντύσιμο
Στην συνέχεια των μαθημάτων μιλήσαμε στην ξαφνική αλλαγή του καιρού και μπήκαμε στον υπολογιστή για να δούμε αν έχει χιονίσει στο Πήλιο και αν έχει χιόνι το χιονοδρομικό στα Χάνια, στον Όλυμπο. Επίσης είδαμε και τις θερμοκρασίες της ημέρας που είναι χαμηλές και με πολύ κρύο. Τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο καιρός είναι όπως λέει και στο ποίημα , κρύο και χιόνια.
Στην ολομέλεια συζητήσαμε για το ντύσιμο της εποχής και τα παιδιά εργάστηκαν δημιουργικά σε χαρτί Α4.
Π/Γλώσσα, Σύνθετες λέξεις
Επίσης αναζητήσαμε στον υπολογιστή εικόνα με χιονάνθρωπο και η νηπιαγωγός είπε στα παιδιά ότι η λέξη Χιονάνθρωπος είναι σύνθετη λέξη: χιόνι -άνθρωπος=χιονάνθρωπος(δύο λέξεις μαζί σε μία λέξη). Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά αν ξέρουν και άλλες σύνθετες λέξεις με τη λέξη χιόνι και είπαν: χιονοπόλεμο, χιονόμπαλα. Έπειτα η νηπιαγωγός δίνει στα παιδιά φύλλο εργασίας για τις σύνθετες λέξεις και μέσα από ερωτήσεις- απαντήσεις τα παιδιά ανακαλύπτουν και άλλες λέξεις, τις οποίες τις αποτυπώνουν και στο φύλλο εργασίας που τους δόθηκε. Τα παιδιά ασκήθηκαν αρχικά προφορικά στο φύλλο εργασίας και μετά εργάστηκαν στο χαρτί τους.
Ηχογράφηση των σύνθετων λέξεων:
Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Παρατηρώ την εικόνα, μετρώ και γράφω τον αριθμό.
Τα παιδιά εργάστηκαν στα μαθηματικά με δημιουργικό τρόπο και ασκήθηκαν στην παρατήρηση, στην μέτρηση και στη γραφή των αριθμών.
Παροιμία για τον Φλεβάρη: Ο Φλεβάρης αν φλεβίσει, Καλοκαίρι θα μυρίσει. Αν θυμώσει, μες στο χιόνι θα μας χώσει.
Τα παιδιά έμαθαν την παροιμία και μετά σε χαρτί Α4 εκφράστηκαν δημιουργικά.
Αναστοχασμός των μαθητών, όπου οι μαθητές κυρίως επικεντρώθηκαν στις εργασίες που τους άρεσαν αλλά κυρίως στα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την πόλη μας, με το κρύο το πολύ, το χιόνι και τον παγετό. Άρα θύμωσε ο Φλεβάρης!!
Τα παιδιά ξαναείπαν το ποίημα για τον Φλεβάρη και περιμένουν πως και πως την Αποκριά!!
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη