Ήρθε ο Φεβρουάριος!

20230202 080727 20230202 080518

Καλό μήνα, λέει η Νηπιαγωγός στα παιδιά και στη γωνιά ρουτίνας βάζουν την ημερομηνία και τον καιρό, όπου τα παιδιά κατανοούν την αλλαγή του μήνα, ποιος μήνας ήρθε και λένε όλοι μαζί την ευχή: καλό μήνα!!

Στη συνέχεια η Νηπιαγωγός λέει στα παιδιά θα σας πω ένα ποίημα που έγραψα για τον μήνα Φεβρουάριο και να μου πείτε αν σας αρέσει και αν θα θέλατε να το μάθετε και εσείς.

Καλώς μας ήρθες  ΦΛΕΒΑΡΗ

Καλώς  ήρθες Κουτσοφλέβαρε

με τα κρύα τα πολλά

και τα χιόνια στα βουνά.

Οι μέρες σου λιγότερες

ή εικοσιοκτώ ή εικοσιενιά.

Είσαι ο μήνας ο μικρός,

ο κουτσός και ο τρελλός!!

Με χορό και με τραγούδια

και με τα τρελά μυαλά

μας φέρνεις την Αποκριά!!

Στα παιδιά άρεσε το ποίημα και με ερωτήσεις της Νηπιαγωγού τα παιδιά άρχισαν να ενεργοποιούν την σκέψη τους , να δίνουν διάφορες απαντήσεις γιατί αυτός ο μήνας είναι μικρός- κουτσός και τρελός, να μιλούν για τον καιρό του μήνα σύμφωνα με το ποίημα και να ρωτούν :σε πόσες ημέρες θα ντυθούμε καρναβάλια? αν θα κάνουμε αποκριάτικο πάρτυ στο σχολείο.

Η Νηπιαγωγός απαντά στις ερωτήσεις των παιδιών με ερώτηση: Σύμφωνα με αυτά που μας λέει το ποίημα σας αρέσει ο μήνας Φεβρουάριος και γιατί, προσφέροντας στα παιδιά την ευκαιρία για περισσότερη προφορική έκφραση και επιχειρηματολογία. Τα περισσότερα παιδιά είπαν ότι τους αρέσει γιατί μας φέρνει τις Απόκριες, κάποια άλλα είπαν ότι με τον μήνα Φεβρουάριο θα τελειώσει γρήγορα ο Χειμώνας.

Ηχογράφηση του ποιήματος: Τα παιδιά λένε το ποίημα

Αφού σας αρέσει ο μήνας αυτός ας τον γνωρίσουμε καλύτερα.. Και θα φθάσουμε γρήγορα και στις Απόκριες, όπως είπατε και εσείς :θα περάσει γρήγορα ο καιρός!! Αν και κουτσός μια χαρά γρήγορα περπατά..

20230203 100909 20230203 101209 20230203 101317

Μετά τα παιδιά με το σώμα τους απέδωσαν βήματα περπατώντας με κουτσό. Επίσης έκαναν γρήγορο κουτσό-μετά αργό κουτσό.   Η Νηπιαγωγός ρώτησε τα παιδιά: Ο Κουτσοφλέβαρος τι κουτσό κάνει γρήγορο ή αργό? Τα παιδιά είπαν: γρήγορο.

20230201 094221 20230202 084425 20230202 090354 20230202 122625

Στη συνέχεια εργάστηκαν δημιουργικά ζωγραφίζοντας τον μήνα Φεβρουάριο, ασκήθηκαν στη γραφή(οπτικοκινητικός συντονισμός), στην αναγνώριση της λέξης: ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ. Επίσης καλέστηκαν να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους και ένα αγαπημένο φίλο τους από την τάξη.

Μελέτη Περιβάλλοντος: Ξαφνική αλλαγή του καιρού- Ανάλογο ντύσιμο 

20230203 085512 20230203 085326 20230203 085047

Στην συνέχεια των μαθημάτων μιλήσαμε στην ξαφνική αλλαγή του καιρού και μπήκαμε στον υπολογιστή για να δούμε αν έχει χιονίσει στο Πήλιο και αν έχει χιόνι το χιονοδρομικό στα Χάνια, στον Όλυμπο. Επίσης είδαμε και τις θερμοκρασίες της ημέρας που είναι χαμηλές και με πολύ κρύο. Τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο καιρός είναι όπως λέει και στο ποίημα , κρύο και χιόνια.

20230203 085922

Στην ολομέλεια συζητήσαμε για το ντύσιμο της εποχής και τα παιδιά εργάστηκαν δημιουργικά σε χαρτί Α4.

Π/Γλώσσα, Σύνθετες λέξεις

20230203 084659

Επίσης αναζητήσαμε  στον υπολογιστή εικόνα με χιονάνθρωπο και η νηπιαγωγός είπε στα παιδιά ότι η λέξη Χιονάνθρωπος είναι σύνθετη λέξη: χιόνι -άνθρωπος=χιονάνθρωπος(δύο λέξεις μαζί σε μία λέξη). Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά αν ξέρουν και άλλες σύνθετες λέξεις με τη λέξη χιόνι και είπαν: χιονοπόλεμο, χιονόμπαλα. Έπειτα η νηπιαγωγός δίνει στα παιδιά φύλλο εργασίας για τις σύνθετες λέξεις και μέσα από ερωτήσεις- απαντήσεις τα παιδιά ανακαλύπτουν και άλλες λέξεις, τις οποίες τις αποτυπώνουν και στο φύλλο εργασίας που τους δόθηκε. Τα παιδιά ασκήθηκαν  αρχικά προφορικά στο φύλλο εργασίας και μετά εργάστηκαν στο χαρτί τους.

Ηχογράφηση των σύνθετων λέξεων:

20230203 122843

Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Παρατηρώ την εικόνα, μετρώ και γράφω τον αριθμό.

20230203 094254     20230210 090623

Τα παιδιά εργάστηκαν στα μαθηματικά με δημιουργικό τρόπο και ασκήθηκαν στην παρατήρηση, στην μέτρηση και στη γραφή των αριθμών.

 

Παροιμία για τον Φλεβάρη: Ο Φλεβάρης αν φλεβίσει, Καλοκαίρι θα μυρίσει. Αν θυμώσει, μες στο χιόνι θα μας χώσει.

 

Τα παιδιά έμαθαν την παροιμία και μετά σε χαρτί Α4 εκφράστηκαν δημιουργικά.

20230201 094642

 

20230210 122936 20230210 122928 20230210 122933

Αναστοχασμός των μαθητών, όπου οι μαθητές κυρίως επικεντρώθηκαν στις εργασίες που τους άρεσαν αλλά κυρίως στα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την πόλη μας, με το κρύο το πολύ, το χιόνι και τον παγετό. Άρα θύμωσε ο Φλεβάρης!!

20230210 085811
Τα παιδιά ξαναείπαν το ποίημα για τον Φλεβάρη και περιμένουν πως και πως την Αποκριά!!

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Κατηγορίες: Θεματική. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.