Περίοδος προσαρμογής- Οργάνωση του χώρου- Γνωστικά πεδία

20220928 142856

Κατά την περίοδο της προσαρμογής σταδιακά και σε συνεργασία με τα παιδιά αλλά και τους γονείς υλοποιούμε την οργάνωση του χώρου στην τάξη μας και τα διάφορα γνωστικά πεδία στα οποία οι μαθητές μας εκφράζονται δημιουργικά με οργανωμένες ή ελεύθερες δραστηριότητες.

Δυστυχώς η τάξη μας μικρή, συνθήκη που μας οδηγεί στην ευελιξία και στις κάθε φορά προσαρμογές που χρειάζονται.. για την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού μας έργου.

Έχουμε φροντίσει να είναι φωτεινή και ελκυστική με ποικίλα χρώματα και εποπτικά μέσα, με κυρίαρχο χρώμα το πράσινο.

Μέρα με την ημέρα τα παιδιά οικειοποιούνται το χώρο μέσα από βιωματικές εμπειρίες στα διάφορα γνωστικά πεδία της τάξης, ώστε σιγά σιγά να τα κατανοούν και να τα διακρίνουν. Υπάρχουν εμφανείς γωνιές με τα υλικά τους αλλά υπάρχουν και μη εμφανείς που φροντίζουμε αρχικά να φανερώνονται με ένα μαγικό τρόπο στα παιδιά αλλά και να εξηγούμε ότι αυτή είναι η κρυφή τους θέση λόγω της έλλειψης του χώρου, ώστε οι μαθητές μας να εκπαιδεύονται και αυτοί συγχρόνως στην ευελιξία .Με τον τρόπο αυτό καταφέρνουμε το αρνητικό στοιχείο της μικρής μας τάξης να το μεταμορφώνουμε τελικά σε κέρδος ως προς το ουσιαστικό όφελος των παιδιών μας.

Θέλουμε η τάξη μας να έχει παιδαγωγική ατμόσφαιρα και εξελικτικά να διαμορφώνεται σε ένα παραγωγικό δημιουργικό εργαστήρι όπου όλοι οι μαθητές μας να έχουν το ζωτικό τους χώρο.

Τα παιδιά μας είναι σε θέση καθημερινά να ανακαλύπτουν την ίδια τους την τάξη αφού συμβάλλουν και στην οργάνωσή τους.

Τα παιδιά μας δούλεψαν σε φύλλο εργασίας που τους δόθηκε να αναγνωρίσουν και να τσεκάρουν γνωστικά πεδία της τάξης τους.

 

Η τάξη μας είναι μία ζωντανή τάξη που θα συνεχίζει να οργανώνεται κατά τη διάρκεια της χρονιάς..

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Δημοσιεύθηκε στην ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.