Περίοδος προσαρμογής των μαθητών μας, 2022-2023

Η περίοδος Προσαρμογής στην πρωτοσχολική τάξη είναι πολύ σημαντική!! Κατά την περίοδο αυτή τα παιδιά καλούνται σταδιακά και ομαλά να προσαρμοστούν στο πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου(ωράριο, διαπροσωπικές σχέσεις, δραστηριότητες ρουτίνας,  όρια και κανόνες), να πετύχουν ομαλά την φάση του πρώτου αποχωρισμού κυρίως από το πρόσωπο της μητέρας ή όποιο πρόσωπο είχε μέχρι τώρα την ουσιαστική επαφή με το παιδί.

Βασικός μας σκοπός λοιπόν είναι με ευχάριστο, ελκυστικό και παιδαγωγικό τρόπο να πετύχουμε την προσαρμογή των μαθητών μας μέσα σε ένα αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησης το οποίο τους παρέχει Αγάπη-Υγεία-Ασφάλεια για το ουσιαστικό όφελός τους, εκμαιεύοντας ταυτόχρονα το μαθησιακό προφίλ των μαθητών.

Αφόρμηση-Ενεργοποίηση σε παιχνίδια Γνωριμίας και επικοινωνίας

Κούκλα περσόνα της τάξης: Η Ντόρα!!

Προφίλ της κούκλας: Η Ντόρα είναι ένα κοριτσάκι που δεν μιλά πολύ, μιλάει δειλά δειλά και όχι σε όλους. Επίσης είναι ευχάριστη και χαμογελαστή και κάνει πολλά αστεία μέσα στην τάξη(πέφτει από τη θέση της, κάνει κολοτούμπες ).

20220920 111817 20220922 110453 20220920 112313

Η Ντόρα λοιπόν χαιρετά και καλημερίζει μόνο τα περσινά παιδιά, αφού αυτά γνωρίζει.. Η Νηπιαγωγός τη δικαιολογεί και εξηγεί στα παιδιά ότι πρέπει να σας γνωρίσει πρώτα, και παροτρύνει τα παιδιά να κάνουν ομαδούλες σε κύκλο και με τη συνοδεία μουσικής κάθε κύκλος να χορέψει με την Ντόρα, όπου τα νέα παιδιά θα της λένε και το όνομά τους. Στο τέλος όλα τα παιδιά μαζεύτηκαν και σήκωσαν την Ντόρα ψηλά λέγοντας ξανά ένα ενα το όνομά του. Κατόπιν ένα ένα παιδί καθόταν δίπλα στην Ντόρα και της έλεγε το όνομά του και ότι άλλο ήθελε.. Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν πολύ και με ελεύθερο-αβίαστο τρόπο αυτοπαρουσιάστηκαν στην τάξη.

Συνεχίσαμε με πολλά παιχνίδια γνωριμίας-επικοινωνίας..

20220914 083746   

Ενδεικτικά: Τα παιδιά κάθονται κανονικά στη θέση τους και η Νηπιαγωγός λέει σε κάθε ομάδα ότι θα τους μοιράσει από ένα μπαλάκι διαφορετικού χρώματος, που θα επιλέξουν εκείνα. Έτσι λοιπόν η κάθε ομάδα διάλεξε το μπαλάκι της ανά χρώμα και κάθε παιδί κρατώντας το μπαλάκι έλεγε το όνομά του προς την ολομέλεια της τάξης.

20220914 090645

Μετά τα παιδιά στην κάθε ομάδα αλληλεπιδρούν με το μπαλάκι όπου πετούν το μπαλάκι λέγοντας το όνομά τους και όποιο παιδί το πιάνει λέει το όνομά του και συνεχίζεται έτσι το παιχνίδι..

20220928 084634

Σε άλλη φάση τα παιδιά ανά ομάδα, σηκώνονται από τις θέσεις τους και προχωρούν τη μπάλα  από χέρι σε χέρι λέγοντας το όνομά τους στην ολομέλεια.

20220915 092657  20220915 092157

Επίσης όποιο παιδί πιάσει πρώτο το μπαλάκι λέει το χρώμα του και μετά το όνομά του.

Παιχνίδια επικοινωνίας

 

20220926 112201

Τα παιδιά χορεύουν ακούγοντας μουσική και όταν η μουσική σταματήσει απλώνουν και δίνουν το χέρι σε κάποιο παιδί, αγκαλιάζουν παιδιά.

Μιλάνε στο τηλέφωνο

Σηκώνονται ανά δύο παιδιά και συνομιλούν στο τηλέφωνο..

20220915 090816

Τα παιδιά οικειοποιούνται το σχολικό τους περιβάλλον: περπατούν στην τάξη, κάνουν τρενάκι και βγαίνουν από την τάξη, πηγαίνουν προς την εξωτερική πόρτα, εκεί παρατηρούν την ταμπέλα του σχολείου, ξαναγυρίζουν με τρενάκι στην τάξη τους..

20220919 091436 20220914 100559 20220919 091857 20220919 092055

Τα παιδιά μαθαίνουν και φροντίζουν για την υγιεινή της τάξης:

20220915 094542 20220919 111912 20220915 095708  20220915 095636

Τρώνε ήσυχα και υγιεινά, απολυμαίνουν τα χεράκια της Ντόρας, ορίζεται υπεύθυνος ημέρας για την καθαριότητα μετά το φαγητό..

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Δημοσιεύθηκε στην ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.