Ομαλή μετάβαση και παιδαγωγικές παρεμβάσεις στο Ενιαίο Σχολικό μας Συγκρότημα.

Η Ομαλή μετάβαση των νηπίων αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την προσαρμογή των μαθητών και την καλή πορεία τους στο Δημοτικό σχολείο.  Κατά τη διάρκεια της χρονιάς η τάξη μας, εξελικτικά, ως μία κινητική τάξη είχε ξεναγηθεί και γνώρισε χώρους του Ενιαίου σχολικού συγκροτήματος( τάξεις, γραφεία Διευθυντών, βιβλιοθήκη, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, εργαστήριο υπολογιστών, αύλειο χώρο) είχε και πολλές ευκαιρίες στο πλαίσιο της συνεργασίας με το Ενιαίο σχολικό Συγκρότημα να έρθει σε αλληλεπίδραση με παιδιά και εκπαιδευτικούς των δύο συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων.( Α και Β τάξη)

Ωστόσο η Προϊσταμένη και νηπιαγωγός  προς το τέλος της σχολικής περιόδου προχώρησε και σε άλλες παιδαγωγικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της Ομαλής Μετάβασης των νηπίων στην Α τάξη.

20220609 090401 20220609 083442

1. Αρχικά κάλεσε στην τάξη δύο μαθητές της Ε τάξης του 29ου συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου, μαθητές που και αυτοί θα μεταβούν στην Α τάξη του Γυμνασίου για να μοιραστούν αλλά και να ανταλλάξουν με τους μαθητές μας τα συναισθήματά τους. Επίσης κατά την επικοινωνία των μαθητών διατυπώθηκαν και αναδείχτηκαντα τα κοινά ανάμεικτα συναισθήματά τους. Ακόμη τα παιδιά της Ε τάξης μίλησαν στα νήπια για την πορεία τους στο Δημοτικό σχολείο, για τους νέους φίλους που απέκτησαν, τις νέες γνώσεις  αλλά και τις δυσκολίες που συνάντησαν και πως τις ξεπέρασαν. Στο τέλος τα παιδιά ενθάρρυναν και εμψύχωσαν τα νήπια για την μετάβασή τους στο Δημοτικό δίνοντάς τους κίνητρα μαθησιακά αλλά και κοινωνικά(πιο πολλούς εκπαιδευτικούς, νέοι φίλοι, περισσότερες και μακρινές εκπαιδευτικές επισκέψεις).

Με την παιδαγωγική παρέμβαση αυτή οι μαθητές νήπια είχαν την καλύτερη ευκαιρία(από παιδιά σε παιδιά) για να εκφράσουν και να μοιραστούν τα συναισθήματά τους, κατάλαβαν ότι δεν είναι μόνοι τους, ότι και άλλοι νιώθουν όπως αυτοί και ότι τα συναισθήματά τους μπορούν να τα διαχειριστούν με θετικό τρόπο. Τα παιδιά χάρηκαν πολύ από αυτή την επίσκεψη των μεγάλων μαθητών στην τάξη τους, ένιωσαν όμορφα και κυρίως συναισθηματική ασφάλεια.

Από την άλλη και τα μεγάλα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν τα χρόνια τους στο Δημοτικό σχολείο, να ενεργοποιήσουν την κριτική τους σκέψη και με αυτοπεποίθηση να προσφέρουν λύσεις στα μικρά παιδιά αλλά ταυτόχρονα και στον εαυτό τους!!

20220609 115834 20220609 115959

2. Ακόμη έπειτα από συνεννόηση έγινε κάλεσμα στην τάξη μας από την νηπιαγωγό στην δασκάλα της Α τάξης του 29ου, δασκάλα που την γνωρίζουν ήδη πολύ καλά μέσα από τις τακτικές μας επισκέψεις στην Α τάξη κατά την περίοδο υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για να τους μιλήσει κυρίως για τις όποιες μικρές αλλαγές θα συναντήσουν ως προς τα μαθήματά τους ,υλικά , την τάξη τους(βιβλίο, τσάντα και κασετίνα, θρανία-έδρα, ειδικότητες εκπαιδευτικών). Η δασκάλα ρώτησε τα νήπια πως νοιώθουν που θα αφήσουν το νηπιαγωγείο  , τα παιδιά εξέφρασαν τα ανάμεικτα συναισθήματά τους (χαρά-λύπη). Η δασκάλα τους είπε ότι είναι φυσιολογικό να αισθάνονται έτσι αλλά όλα θα πάνε καλά, τα καθησύχασε ότι θα βλέπετε την νηπιαγωγό σας, εδώ θα είναι δεν θα φύγει όπως και οι μικρότεροι φίλοι σας, εξάλλου θα έρχονται συχνά στην τάξη σας όπως και φέτος εσείς ερχόσασταν στη δική μου τάξη. Ναι, έτσι είναι: είπαν χαρούμενα και θα ερχόμαστε και εμείς εδώ να τους βλέπουμε.

20220610 084723 20220610 085754 

3. Επίσης ήρθε στην τάξη μας και η Διευθύντρια του 18ου συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου, την οποία γνώριζαν τα παιδιά αφού είχαμε επισκεφτεί το γραφείο της, την χαιρετούσαν συχνά όταν περνούσε, κατά την διάρκεια της χρονιάς κατά την ώρα των διαλειμμάτων . Η διευθύντρια συστήθηκε σε όλα τα παιδιά, ρώτησε ποια είναι τα παιδιά που θα μεταβούν στο Δημοτικό σχολείο, τα ρώτησε τα ονοματά τους, πως νοιώθουν κ.λ.π. δημιούργησε ένα φιλικό κλίμα επικοινωνίας με τα παιδιά και στη συνέχεια τους μίλησε για το ωράριο, ότι θα πρέπει να τηρούν τους κανόνες όπως έκαναν και μέχρι τώρα στο νηπιαγωγείο, να μην απουσιάζουν χωρίς σοβαρό λόγο, ότι όταν τους απασχολεί κάτι θα πρέπει να το λένε στη δασκάλα τους , ότι θα κάνουν νέους φίλους που θα παίζουν στα διαλείμματα, θα έχουν περισσότερους εκπαιδευτικούς και ότι θα περάσουν όμορφα και θα αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις εντός και εκτός σχολείου. Στο τέλος η Νηπιαγωγός παρότρυνε τα παιδιά νήπια να πάνε να προσφέρουν μία όμορφη  αγκαλιά στην Διευθύντρια και να πουν το μήνυμά τους που επέλεξαν για τη γιορτή λήξης: Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω,  αγκαλιά μεγάλη απλώνω(Εργαστήριο δεξιοτήτων).

Όλα τα παραπάνω ως μία πρώιμη παρέμβαση  θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά και ενισχυτικά για μία ομαλή Μετάβαση των μαθητών μας στο Δημοτικό σχολείο.

Ευχαριστούμε τους δύο μαθητές και την εκπαιδευτικό του 29ου .

Ευχαριστούμε την Διευθύντρια του 18ου Δημοτικού σχολείου, ευχαριστούμε τους δύο μαθητές και την εκπαιδευτικό του 29ου για τη συνεργασία τους!!

Μπράβο σε όλα τα παιδιά!!

Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.