ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 4ος Θεματικός άξονας (ΜΑΙΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ), Υλοποίηση 2ου Εργαστηρίου(3 τρεις ώρες)

Υλοποίηση   των εργαστηρίων από την εκπαιδευτικό Ζούζουλα Αικατερίνη ως προς την θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Με τίτλο: STEAM και η ΓΗ γυρίζει….”

Δεξιότητες δημιουργικής σκέψης, ψηφιακών εργαλείων και καινοτομίας.

Διάρκεια 3 εβδομάδες κατά την περίοδο του Γ Τριμήνου(ΜΑΙΟΣ)

Σύνδεση με τη βασική θεματική: STEAM και η ΓΗ γυρίζει….”

Υπήρξε συνεργασία και με τη φοιτήτρια που υλοποιούσε την πρακτική της άσκηση(Εβδομαδιαίες διδασκαλίες)

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ(2η εβδομάδα τρεις ωρες)

Τίτλος: 2.Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά….Υπάρχει ζωή εκεί έξω;

20220520 122554

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Ενεργοποίηση

Τα παιδιά σε ομαδούλες παρατηρούν διαφάνεια του ηλιακού συστήματος που τους έχει δοθεί-πειραματίζονται με τα καρτελάκια των πλανητών και του ήλιου-προσπαθούν να βάλουν στη σωστή σειρά τους πλανήτες με οδηγό τη διαφάνεια.

20220516 083151 20220516 084200 20220516 083830 20220516 084058 

1.Πλανήτες από κοντά…με τη ψηφιακή εφαρμογή Artificial Intelligence της NASA https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/ (Technology-Ψηφιακές Δεξιότητες)

Τα παιδιά στον υπολογιστή

20220516 095141 20220516 095623 20220516 095209 20220516 095308 20220516 095407 

2.Με το πρόγραμμα Cmap Tools από τη σελίδα http://cmap.ihmc.us/download ή από το πρόγραμμα https://www.mindomo.com/ δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες των παιδιών αναφορικά με το υπό διερεύνηση θέμα (Technology-Ψηφιακές Δεξιότητες) -Εξηγείται αναλυτικά παρακάτω με ερωτήματα που θέτεi ο/η νηπιαγωγός.

Εργαστήριο 2, Δραστηριότητα 2 – Επεξήγηση Ο/Η νηπιαγωγός θέτει ανοιχτά ερωτήματα προκειμένου να προάγει τη γνωστική δραστηριότητα και να μειώσει το γνωστικό φορτίο αλλά και να βοηθήσει τα παιδιά να εξασκήσουν την προσοχή και την παρατηρητικότητά τους όπως: Πόσοι είναι οι πλανήτες; Τι σχήμα έχουν; Τι χρώμα έχουν; Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν; Βλέπετε ή παρατηρείτε κάτι ιδιαίτερο σε κάποιους πλανήτες που να τους διαφοροποιεί; Πως κινούνται; Που βρίσκεται ο Ήλιος; Που είναι ο δικός μας πλανήτης, η ΓΗ; Ποιος είναι ο πιο κοντινός πλανήτης στο δικό μας; Ποιος είναι ο πιο μακρυνός πλανήτης από τον δικό μας; Υπάρχει ζωή στους άλλους Πλανήτες;

20220518 084104 

3. Τα παιδιά ανά ζευγάρια ζωγραφίζουν τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος σε μαύρα χαρτόνια Α4 με πινέλα-νερομπογιές. Βάζουν στη σωστή σειρά τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος. Κάνουν με το σώμα τους την κυκλική τροχιά των πλανητών.

20220512 105042 20220516 090101 20220516 090107 20220512 110952  

Το ηλιακό σύστημα με μπαλόνια

20220518 100129 

Όσα παιδιά ήθελαν, συμμετείχαν στο να βάλουν στη σειρά τους πλανήτες, τον πιο μικρό-κοντινό, πιο μεγάλο, πιο απόμακρο σε σχέση με τον ήλιο κρατώντας μπαλόνια με τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος(σύνδεση με την υλοποίηση της εβδομαδιαίας θεματικής που υλοποίησε η φοιτήτρια). Τα παιδιά που δεν συμμετείχαν όσα ήθελαν λειτουργούσαν υποστηρικτικά στα παιδιά της πιο πάνω ομάδας για την σωστή θέση των πλανητών.

20220519 114212 2 20220519 114354 

4. Τα παιδιά δημιούργησαν μία δική τους κατασκευή μηχανικής σε χαρτόνι: τους μακρινούς πλανήτες(Ποσειδώνας-Ουρανός) και τον πιο κοντινό (Ερμή) σε σχέση με τη Γη και ανά ομάδα έγραψαν τα βήματα των διαδρομών σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους, σε χαρτί Α4.

20220513 104759 20220516 082554 20220516 113014    20220516 11281320220516 110806 120220516 113247 

Τα παιδιά τοποθετούν ρομπότ δεινόσαυρο, παίζουν και διασκεδάζουν παρακολουθώντας τη διαδρομή του ρομπότ κάθε φορά σύμφωνα με τα βήματα των διαδρομών που έχουν σχεδιάσει ανά ομάδες.

20220520 122141 20220520 122315 20220520 122054 

5.Δημιούργησαν ανά δύο ομάδες έναν μεγάλο και ένα μικρό δικό τους πύραυλο.(σύνδεση με την υλοποίηση της θεματικής που υλοποιεί η φοιτήτρια, Ανακύκλωση και υλικά).

20220517 084121 20220517 094636 

Γίνονται αστροναύτες και οδηγούν  τον πύραυλο κάνοντας τα βήματα του ταξιδιού από τη Γη στους άλλους τρεις πλανήτες(Ερμή, Ποσειδώνα και Ουρανό)

20220520 121222 20220520 121641 20220520 121633 20220520 120439 

ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.

-Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος

-Να οπτικοποιήσουν τη σκέψη τους

-Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο

-Με βιωματικό τρόπο να αναπαραστήσουν την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος.

-Να σκεφτούν, να μετρήσουν και να υπολογίσουν προκειμένου να δημιουργήσουν μια κατασκευή μηχανικής

Ψηφιακές Δεξιότητες -Επαυξημένη πραγματικότητα (Technology- Artificial Intelligence) -Υπολογιστική Σκέψη (Engineering-Μηχανική)

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Έγιναν αρκετές παρεμβάσεις για την υλοποίηση του προγράμματος από τα παιδιά.

Δεν έγιναν τα 3 και 4, αντικατάστάθηκαν από τα παρακάτω:

Τα παιδιά έμαθαν τους πλανήτες, δημιούργησαν ανά ζευγάρι τον ήλιο και τους πλανήτες και τους βάζουν στη σωστή σειρά σε σχέση με τον ήλιο.

Τα παιδιά δημιούργησαν μία δική τους κατασκευή μηχανικής σε χαρτόνι: τους μακρινούς πλανήτες(Ποσειδώνας-Ουρανός) και τον πιο κοντινό (Ερμή) σε σχέση με τη Γη και ανά ομάδα έγραψαν τα βήματα των διαδρομών σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους, σε χαρτί Α4.

Δημιούργησαν έναν μεγάλο και ένα μικρό δικό τους πύραυλο.(σύνδεση με την υλοποίηση της θεματικής που υλοποιεί η φοιτήτρια).

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Δημοσιεύθηκε στην Εργαστήριο δεξιοτήτων. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.