ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 4ος Θεματικός άξονας (ΜΑΙΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ), Υλοποίηση 1ου Εργαστηρίου(3 τρεις ώρες)

Υλοποίηση   των εργαστηρίων από την εκπαιδευτικό Ζούζουλα Αικατερίνη ως προς την θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Με τίτλο: STEAM και η ΓΗ γυρίζει….”

Δεξιότητες δημιουργικής σκέψης, ψηφιακών εργαλείων και καινοτομίας.

Διάρκεια 3 εβδομάδες κατά την περίοδο του Γ Τριμήνου(ΜΑΙΟΣ)

Σύνδεση με τη βασική θεματική: STEAM και η ΓΗ γυρίζει….”

Ο συγκεκριμένος θεματικός άξονας υλοποιείται και συνδέεται ταυτόχρονα και με τη θεματική: Ο Πλανήτης μας η ΓΗ.. κι όμως γυρίζει, και το Υπόθεμα: Η Ανακύκλωση που υλοποιεί η φοιτήτρια του ΠΤΕΑ του Π.Θ. κατά τη διάρκεια της πρακτικής της άσκησης, από 9/5/2022 έως 13/5/2022 1η εβδομάδα και 2η εβδομάδα από 16/5/2022 έως 20/5/2022.

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Τίτλος: 1.Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις

20220509 102325 20220509 110107 20220509 110523 20220509 111209

1 Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική. Τα παιδιά κάθονται στα τραπεζάκια τους, ακούν μουσική και ανταλλάσσουν συναισθήματα.Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και χορεύουν κρατώντας κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος. Μουσική προτεινόμενη από το The Internet Archive πηγή ανοιχτού περιεχομένο παγκοσμίως ελεύθερο https://archive.org/details/MozartComplete9Vol44FullCD.Flac/ Mozart/Volume+1(CD01)+Symphonies+KV+16-19-19A-22-43- 45.flac (Arts, Ψηφιακές Δεξιότητες, Ασφάλεια). Τα παιδιά πειραματίζονται με τις εικόνες των πλανητών: Τους παρουσιάζουν σε τυχαία σειρά μαζί με τον ήλιο, τους τοποθετούν στο τραπέζι.

20220509 115829

2.Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και γράφουμε σε χαρτόνι ή στον πίνακα (ή και διαδραστικό πίνακα εάν υπάρχει) όλες τις ιδέες που έχουν οι μαθητές.

20220509 115123

3.Βλέπουμε το βίντεο από το YouTube «National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα» και μιλούμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες (Ψηφιακές Δεξιότητες – DigComp Edu -Γνώσεις Πληροφορησης και Δεδομένων)

20220509 115447 20220509 115458 20220509 115537

4.Δίνεται στα παιδιά μία καρτέλα εικόνων ονομάτων με τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος – καρτελάκια της εικόνας.Τα παιδιά ανά ζευγαράκια την παρατηρούν καλά και καλούνται να δημιουργήσουν την ίδια την εικόνα βάζοντας τα καρτελάκια τους στη σωστή θέση.

Μετρούν τα καρτελάκια και ανακαλύπτουν τον πλανήτη Πλούτωνα.

5. Δημιουργία puzzle με το ψηφιακό εργαλείο https://www.jigsawplanet.com/ με τον Ήλιο, τη Γη και τη Σελήνη., τη Γη και τις φάσεις της σελήνης, με εικόνες που επέλεξαν από το Googl .

20220513 082807 20220513 082958 20220513 083031

Συνεργατικό πάζλ

20220513 120955 20220513 121014 20220513 122224 20220513 123819 20220513 125348

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες τριών – τεσσάρων ατόμων. Κάθε ομάδα έχει ένα τουλάχιστον νήπιο το οποίο δημιουργεί στον υπολογιστή το παζλ, τα προνήπια της κάθε ομάδας παρατηρούν τη διαδικασία.και έπειτα παίζουν συνεργατικά το παζλ .

Ανεστραμμένη μάθηση: Τα παιδιά μπορούν να παίζουν στο σπίτι τους τα παζλ στα παρακάτω λινκ:

ΗΛΙΟΣ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=235851f09b1a

ΓΗ-ΣΕΛΗΝΗ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3bb5f550f6d8

Η ΓΗ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0b9f066aa48a

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b23dd27a549

ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Α)Παιχνίδι γνωριμίας που στόχο έχει τη δημιουργία ενός κλίματος συναισθηματικής ασφάλειας και φροντίδας

Β)Γνωριμία σε δυάδες με την τυχαία επιλογή καρτών πλανητών

Γ)Πρόκληση ενδιαφέροντος, περιέργειας και εσωτερικού κινήτρου αναφορικά με το υποδιερεύνηση θέμα.

Δ) Σύνδεση με την τεχνολογία (Flynn,1999) και προβολή βίντεο από το YouTube προετοιμάζοντας σωστά τους μαθητές στην ορθή και παραγωγική χρήση του διαδικτύου.

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τα παιδιά απόλαυσαν τη μουσική του Μότσαρτ, αντάλλαξαν συναισθήματα χόρεψαν σε ζευγαράκια με τις εικόνες πλανητών του ηλιακού συστήματος κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα κλίμα συναισθηματικής ασφάλειας. Δημιουργήθηκε στην τάξη η κατάλληλη παιδαγωγική ατμόσφαιρα η οποία ενεργοποίησε το ενδιαφέρον, την περιέργεια-εσωτερικό κίνητρο αναφορικά με τη διεερεύνηση θέμα. Τα παιδιά προετοιμάστηκαν για την ορθή και παραγωγική χρήση του διαδικτύου. Παρακολούθησαν το βίντεο στο Yuo tube, αναζήτησαν φωτογραφίες στο Google, δημιούργησαν παζλ στο ψηφιακό εργαλείο https://www.jigsawplanet.com/.

Μπράβο στα παιδιά μας!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Δημοσιεύθηκε στην Εργαστήριο δεξιοτήτων. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.