Θεματική: Η Άνοιξη

Τα παιδιά παρακολουθούν https://www.youtube.com/watch?v=4l2g0UR06gs,στο you tube, το βίντεο: Η Άνοιξη ήρθε ξανά, όπου πληροφορούνται για τις ανθισμένες αμυγδαλιές, τα χελιδόνια που επέστρεψαν, τα λουλούδια που ανθίζουν και αρχίζουν να εκφράζονται δημιουργικά για την Άνοιξη: ζωγραφίζουν για την Άνοιξη, δημιουργούν τα χελιδόνια και τη μολυβοθήκη της τάξης, την αμυγδαλιά που άνθισε.

  

    

Mπράβο στα παιδιά μας!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

 

Τα χελιδόνια στην γειτονιά μας..

  

Τα παιδιά εκτός σχολείου τοποθέτησαν τα χελιδόνια τους σε διάφορα μέρη της γειτονιάς τους: στα δένδρα, στο χώμα, σε πεζούλες, σε αυλές σπιτιών, σε λουλούδια κ.λ.π.

  

Αυτή η δράση αξιοποιήθηκε για το πρόγραμμά μας στο e-twinning.

Τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Το Χελιδόνι, Παιδί και Αίνιγμα.

Τα παιδιά μέσα από το αίνιγμα προσέγγισαν το Χελιδόνι.

Μετά ακολούθησε βιωματικό παιχνίδι με αινίγματα που δημιούργησαν οι μαθητές στην τάξη, προς κατανόηση-εμπέδωση του τι είναι αίνιγμα.

Μπράβο στα παιδιά μας!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Η ΦΥΣΗ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ. Δραστηριότητα στην γειτονιά μας.

   

Τα παιδιά παρατηρούν – αγγίζουν την φύση την Άνοιξη.. Τα λουλούδια στις αυλές, στις γλάστρες και στα παρτέρια, τα δένδρα, το χώμα της γης.

     

Αυτή η δράση αξιοποιήθηκε για το πρόγραμμά μας στο e-twinning.

  

Στα παιδιά άρεσε πολύ αυτή η δραστηριότητα εκτός σχολείου!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

TO ΧΩΜΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ: Τα παιδιά αγγίζουν με αγάπη το χώμα της μάνας γης!!

Δραστηριότητα στη γειτονική μας φύση.

  

Τα παιδιά αγγίζοντας το χώμα για λίγη ώρα καλέστηκαν να πουν πως νοιώθουν, τα περισσότερα παιδιά είπαν ότι αισθάνονται όμορφα και χαλαρά. Μετά με ηρεμία είπαν το Συμβόλαιό τους για την φύση: Αγαπάμε τη φύση, αγαπάμε το χώμα της.

Τα παιδιά χαλάρωσαν και αισθάνθηκαν πολύ όμορφα!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

To παρτέρι μας την Άνοιξη.

Τα παιδιά αποφασίζουν να ασχοληθούν δημιουργικά εκτός της τάξης, στο παρτέρι του σχολείου τους.

     Κάποια παιδιά παρατηρούν το χώμα του και διάφορα φυσικά υλικά στο χώμα(ξύλάκια, φύλλα, κ/λ.π)  με μεγεθυντικούς φακούς, μία άλλη ομάδα ασχολείται με τον καθαρισμό του παρτεριού(σκάψιμο και ξεχορτιάρισμα, βγάζουν τις πετρούλες που συναντούν), μία άλλη ομάδα συλλέγει χώμα, το καθαρίζει και αφού σκεφτεί καλείται να προτείνει  δημιουργικές ιδέες με το χώμα.

     

Οι παραπάνω δραστηριότητες συνδέονται και με το πρόγραμμά μας στο eTwinning

Τα παιδιά ήταν παραγωγικά και το διασκέδασαν πολύ!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Aναδυόμενο μάθημα στην Ανοιξιάτικη φύση του γειτονικού μας πάρκου.

Τα παιδιά εκφράζουν την επιθυμία τους να κάνουμε μάθημα  εκτός της τάξης μας, στο γειτονικό μας πάρκο. Η νηπιαγωγός με δημοκρατικό τρόπο αποδέχεται την πρόταση των μαθητών και αρχίζει με τα παιδιά να οργανώνει τις δράσεις που θα κάνουμε.

Επίσης βρήκαμε και τους συνοδούς γονείς σε αυτή την εξόρμησή μας. Η νηπιαγωγός εξήγησε στις μητέρες συνοδούς πως θα μπορούσαν να συνεργαστούν με τα παιδιά ανά ομαδούλα.

  

Κατά την διαδρομή των μαθητών προς το πάρκο τα παιδιά παρατηρούν τις αλλαγές της φύσης παρατηρώντας τα δένδρα και συζητούν για το πριν και το τώρα και κάνουν προβλέψεις για το μέλλον.

  

Έτσι λοιπόν ξεκίνησε μία όμορφη ημέρα μας στο πάρκο, όπου αρχικά υλοποιήσαμε την ενεργοποίηση των ομάδων με τρέξιμο στο πάρκο, χορό και τραγούδι στο πάρκο.

Τα παιδιά τραγουδούν και χορογραφούν ένα ποίημα-τραγούδι  που έγραψε η νηπιαγωγός τους με τίτλο: ΣΩΣΤΕ ΤΟ ΧΩΜΑ

Το τραγούδι μας:

 

     

Μετά οι ομάδες άρχισαν να εξευρενούν το φυσικό περιβάλλον του πάρκου και να συλλέγουν και να παρατηρούν διάφορα φυσικά υλικά και να τα παρατηρούν με μεγεθυντικό φακό, αναγνωρίζοντας τα χαρακτηριστικά όπως χρώμα, όνομα λουλουδιού π.χ. μαργαρίτα, να ενημερώνονται για τα μέρη του λουλουδιού μίσχος, πέταλα, κοτσάνι ή βλαστός, άνθη κ.λ.π.

Επίσης με φυσικό υλικό που μάζεψαν  τα παιδιά, αξιοποιήσαμε τα άνθη του μετρώντας τα ανθάκια στα κλαδάκια.

  

Ήταν για όλους μας μία όμορφη βιωματική εμπειρία!!

Ευχαριστούμε τους γονείς συνεργάτες για την συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, που εν γένει κάθε φορά όλοι τους όπως μπορούν, πάντα, μας υποστηρίζουν με τη συνεργασία τους σε τέτοιες όμορφες δραστηριότητες ενδυναμώνοντας την ουσιαστική σχέση Σχολείο-Οικογένεια.

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Τα φρούτα της Άνοιξης και Υγιεινή διατροφή

 

1η  Εβδομαδιαία διδασκαλία φοιτήτριας, του ΠΤΕΑ, Π.Θ.

20220404 113527

Ενεργοποίηση ομάδας: Ένα κουτί στη γωνιά παρατήρησης, το οποίο το είδαν οι μαθητές και άρχισαν να ρωτούν τι έχει μέσα. Έκαναν διάφορες μαντεψιές και η ολομέλεια αποφάσισε να ανοιχτεί στο τέλος της εβδομάδας.

20220404 123557  Παρουσίαση των ανοιξιάτικων φρούτων μέσα από το κουκλοθέατρο: Φρουτο-ιστορία.

Διαθεματική δραστηριότητα: Το αγαπημένο φρούτο της τάξης.

20220404 122852 20220404 122633    20220404 130324

Τα παιδιά αρχικά ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους ανοιξιάτικο φρούτο, έπειτα μία ομάδα παιδιών κάνει την καταμέτρηση-καταγραφή των φρούτων που ζωγραφίστηκαν, έπειτα μία άλλη ομάδα ανακοινώνει το αποτέλεσμα. Η ολομέλεια της τάξης ηχογραφεί ποιο είναι το αγαπημένο ανοιξιάτικο φρούτο της τάξης.

Τα παιδιά αναγνωρίζουν και παίρνουν τα φρούτα της Άνοιξης μέσα από το καλάθι, επίσης και από τη βιβλιοθήκη του Tux Paint.

20220405 090553   20220405 121315  20220405 123941

Βιωματικό παιχνίδι: Το Φρουτοπωλείο. Ποιο φρούτο είχε τις περισσότερες πωλήσεις?

Τα παιδιά ονομάζουν το μαγαζάκι τους: Φρουτοπωλείο, Κάποιοι γίνονται πωλητές και αρχίζουν να  πωλούν ανοιξιάτικα φρούτα στα παιδιά πελάτες. Καταγράφουν τα φρούτα, τις τιμές πώλησης  στον τιμοκατάλογο, τσεκάρουν τις πωλήσεις. Στο τέλος κάποια άλλα παιδιά κάνουν καταμέτρηση των συνολικών  πωλήσεων ανά φρούτο και ανακοινώνουν στην ολομέλεια ποιο φρούτο είχε τις περισσότερες πωλήσεις. Στο τέλος όλη η τάξη ηχογραφεί το προιόν που είχε  τις περισσότερες πωλήσεις.

20220405 091521    20220405 093213 

20220405 093441   20220405 094145   20220405 094556

 

Το δεκατιανό μας με φρούτα της άνοιξης.

20220406 124133

Ενεργοποίηση ομάδας: Η φοιτήτρια με την κιθάρα της παίζει και τραγουδά στην τάξη, ένα ποίημα της νηπιαγωγού με τίτλο: Τα Ανοιξιάτικα φρούτα, που το μελοποίησε. Τα παιδιά μαθαίνουν και τραγουδούν το τραγούδι.

Δραστηριότητα: Κάθε παιδί παρουσιάζει το δεκατιανό του και μετά ζωγραφίζει τη φρουτοσαλάτα του.

20220406 100427 20220406 100207 20220406 100233   20220406 122306 

Διαθεματική Δραστηριότητα: Τα παιδιά με ομαδοσυνεργατικό τρόπο γράφουν το ποίημα και το διακοσμούν.

20220406 122629 

 

Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Ενεργοποίηση ομάδας: Η ολομέλεια της τάξης τραγουδά το τραγούδι: Τα Ανοιξιάτικα φρούτα.

Διαθεματική δραστηριότητα: Τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν την καρδιά της υγιεινής διατροφής με ομαδοσυνεργατικό τρόπο. Κάποια παιδιά κόβουν με το ψαλίδι τα φρούτα και τα ονόματά τους, κάποια άλλα παιδιά γράφουν τον τίτλο της δραστηριότητας, κάποια ζωγραφίζουν την καρδιά ,κάποια άλλα παιδιά κάνουν αντιστοίχιση φρούτο-όνομα και κάποια κολλούν  τα φρούτα-ονόματα μέσα στην καρδιά. Τα παιδιά προτείνουν για τη διακόσμηση  του  τελικού προιόντος να αξιοποιήσουν και το ποίημα διακόσμησης για τα Ανοιξιάτικα φρούτα.

20220407 0949380 20220407 115645

 

Σύνδεση της θεματικής με την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Δημιουργία ενός εξώφυλλου για βιβλίο

Ενεργοποίηση ομάδας:

20220408 111749 20220408 114012

Η φοιτήτρια φανερώνει στην τάξη ένα βιβλίο σχετικό με τα φρούτα και ζητά από τα παιδιά να το παρατηρήσουν καλά. Έπειτα γίνεται συζήτηση μέσα από την μαιευτική μέθοδο: ερωτήσεις – απαντήσεις όπου τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν τί βλέπουν στην εικόνα, να βρουν τον τίτλο του βιβλίου, πως ονομάζουμε την έξω εικόνα ενός βιβλίου, κ.λ.π.

20220408 121426

Διαθεματική δραστηριότητα: Τα παιδιά δημιουργούν το εξώφυλλο ενός βιβλίου, μία ομάδα βρίσκει όνομα για τον συγγραφέα, μία άλλη ομάδα βρίσκει τον τίτλο, μία άλλη ομάδα ζωγραφίζει μία εικόνα για το εξώφυλλο, μία άλλη ομάδα γράφει την έκδοση του βιβλίου. Στο τέλος ένα παιδί διαβάζει ότι έχει γραφτεί στο εξώφυλλο.

Μετά η φοιτήτρια λέει στα παιδιά: νομίζω ότι ήρθε η ώρα να ανοίξουμε το κουτί μας.. τι λέτε? Τα παιδιά με χαρά είπαν ναι και αφού άνοιξε το κουτί τα παιδιά άρχιζαν να λένε τι υπάρχει στο κουτί.

Τα παιδιά συνειδητοποίησαν την αλλοίωση των φρούτων  και διατύπωσαν προτάσεις- συμπεράσματα για την συντήρησή τους.

Έπειτα όλοι μαζί τραγουδούν το τραγούδι: Τα Ανοιξιάτικα φρούτα.

Εδώ τελειώνει η εβδομαδιαία διδασκαλία της αγαπημένης μας φοιτήτριας!!

Μπράβο στη φοιτήτριά μας και ένα μεγαλύτερο μπράβο στα παιδιά μας που συνεργάστηκαν όμορφα μαζί της!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

 

Κατηγορίες: Θεματική. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.