Η Αυθεντική μάθηση στην τάξη.

Ως ένα σύγχρονο νηπιαγωγείο, η διαδικασία της διδασκαλίας μας βασίζεται κυρίως στην αυθεντική μάθηση, η οποία προσδίδει ουσιαστικό νόημα και όφελος στους μαθητές μας. Έτσι λοιπόν με αφόρμηση τα έντονα καιρικά φαινόμενα στην πόλη μας(πλημμύρα, αέρας, αστραπές και πτώση κεραυνού πολύ κοντά στο σχολείο μας) αναδύθηκε ένα πολύ όμορφο μάθημα όπου τα παιδιά μίλησαν για τα παραπάνω φαινόμενα, πληροφορήθηκαν από την νηπιαγωγό για τις ζημιές που προκάλεσε η κοντινή στο σχολείο πτώση του κεραυνού(διακοπή ρεύματος, κάψιμο του ρούτερ, χωρίς ίντερνετ, χωρίς τηλέφωνο), καθώς και τις διαδικασίες που πρέπει να γίνουν για την επίλυση των προβλημάτων(αποκατάσταση ρεύματος, να έρθει ο τεχνικός του Μy school στην τάξη για να δει τους υπολογιστές, να έρθει ο πάροχος της τηλεφωνικής γραμμής για την επανασύνδεση στο ίντερνετ).Τα παιδιά επίσης είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τι συναισθήματα ένοιωσαν κατά την ώρα της πτώσης του κεραυνού, αφού το βίωσαν την ώρα που επέστρεφαν από το σχολείο στο σπίτι τους.Τα παιδιά κατά την διάρκεια της ημέρας στην τάξη έβλεπαν ένα ένα να επιλύονται οι ζημιές και ένοιωθαν χαρούμενα.. Το συμπέρασμα της συζήτησης ήταν ότι σε τέτοιες στιγμές πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι, να μην αφήσουμε τον φόβο να μας ακινητοποιήσει, να βρούμε την δύναμη να κάνουμε τις σωστές ενέργειες ώστε να επιλύσουμε τις όποιες ζημιές..όπως ακριβώς έγινε και με τις ζημιές του σχολείου μας.

Κατόπιν αποφασίσαμε να εκφραστούμε δημιουργικά ανά ομάδες ζωγραφίζοντας τα γράμματα από την λέξη βροχή.

     

Μετά η νηπιαγωγός βάζοντας σε λανθασμένη σειρά τα χρωματιστά γράμματα ρώτησε τα παιδιά τι λέτε? εδώ λέει βροχή? αν όχι πως θα μπορούσαμε να βάλουμε τα γράμματα σε σωστή σειρά?  Τα παιδιά έπαιξαν με τα γράμματα κάνοντας διάφορες δοκιμές, εκτός από ένα παιδί που ήδη έχει κατακτήσει την αναγνωστική ικανότητα. Η νηπιαγωγός τους πρότεινε: θα κάνουμε το εξής,όπως και με το HELLO στα Αγγλικά, αφού γνωρίζετε τα χρώματα θα σας λέει ο Παύλος ποιο χρωματιστό γράμμα μπαίνει πρώτο, πιο μετά κ.λ.π.

Πράγματι ο μικρός φίλος ως βοηθός μου, είπε με την σωστή σειρά όλα τα χρωματιστά γράμματα και έτσι μπόρεσαν τα παιδιά να σχηματίσουν τη λέξη και μετά να την διαβάσουν.

Η νηπιαγωγός στο τέλος ρώτησε τα παιδιά αν θα ήθελαν αύριο στο μάθημα των Αγγλικών να κάνουν το ίδιο με την λέξη βροχή..τα παιδιά είπαν με χαρά: ναι θέλουμε!!Η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά ότι η σημερινή δραστηριότητά τους με την λέξη βροχή και η αυριανή θα αξιοποιηθεί και στο πρόγραμμα του e-twinning, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ!!

Κάπως έτσι μαθαίνουμε..πως να μαθαίνουμε!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.