Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. Προσέγγιση του αριθμού 1, διαθεματική προσέγγιση.

Τα παιδιά από την αρχή της χρονιάς, μέσα από αναδυόμενη γραφή του αριθμού ένα(1), αρκετές φορές καλέστηκαν να τον γράψουν όπως μπορούσαν, τον ανακαλύπτουν κάθε αρχή του μήνα από την ημερομηνία , οπότε θα έλεγε κανείς ότι ήδη υπάρχει  μία κάποια εξοικείωση..

Έτσι λοιπόν η νηπιαγωγός θέτει στην τάξη τον εξής προβληματισμό: με μία ράβδο μπορώ να σχηματίσω τον αριθμό 1 αν όχι τι  θα κάνατε.Αμέσως τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν και αφού απάντησαν αρνητικά κατέθεσαν κάποιες προτάσεις, όπως θα προσθέσω στο πλάι καπάκια, μαρκαδόρους,ξύστρες κ.λ.π  Άρχισαν οι δημιουργίες των παιδιών με τα βοηθητικά υλικά που πρότειναν και όντως κατάφεραν να σχηματίσουν τον αριθμό ένα. Κατά την ώρα των σχηματισμών η νηπιαγωγός παρατήρησε ότι τα περισσότερα παιδιά σχημάτιζαν πρώτα την κάθετη γραμμή με την ράβδο και μετά τοποθετούσαν τα βοηθητικά υλικά για την διαγώνια γραμμή, με αποτέλεσμα κάποια να μπερδεύονται και να σχηματίζουν την διαγώνια γραμμή από την άλλη πλευρά, εκεί η νηπιαγωγός έλεγε ότι δεν έχεις σχηματίσει το 1, για κοίτα καλύτερα τι πρέπει να διορθώσεις, τι θα σε βοηθούσε στο να μην μπερδεύεσαι, μήπως είναι καλύτερα να σχεδιάσεις πρώτα την διαγώνια και μετά την κάθετη?Για δοκίμασε..

 

Έπειτα συνεχίστηκε η δράση έξω στην αυλή όπου τα παιδιά σε ανομοιογενείς ομάδες(φύλλο-ηλικία), όπου η κάθε ομάδα είχε ως όνομα το υλικό που χρησιμοποιούσε όπως: μαρκαδόροι, καπάκια από νερό, καπάκια από μαρκαδόρους, με στόχο να σχηματίσουν τον αριθμό ένα(1)  με την προϋπόθεση να ξεκινούν από την διαγώνια και μετά την κάθετη.

   

Μετά τα παιδιά έπαιξαν το παιχνίδι: ένας και μοναδικός.Τ α παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες:Κάποια παιδιά δημιουργούν ένα κύκλο χέρι χέρι και γύρω – γύρω αφήνοντας ένα μικρό άνοιγμα στον κύκλο ,ως πορτούλα, όπου από εκεί θα έπρεπε να προλάβει και να μπει ένα και μοναδικό παιδί από την άλλη ομάδα. Όσο ένα παιδί παίζει το ταμπουρίνο τα παιδιά τρέχουν γύρω από τον κύκλο και μόλις σταματήσει το ταμπουρίνο, ένα παιδί θα πρέπει να μπει στον κύκλο, και αμέσως μετά η πορτούλα κλείνει Όποιο παιδί καταφέρει περισσότερα περάσματα είναι και ο νικητής.

Επίσης τα παιδιά στα τετράγωνα των αριθμών αναγνώρισαν τον αριθμό (1) και αποφάσισαν να παίξουν το παιχνίδι το γκολφ των αριθμών.Κάθε παιδί με την ράβδο, προσπαθεί μία μικρή μπάλλα, να την βάλει μέσα στο τετράγωνο του (1).

Μετά η νηπιαγωγός μπαίνοντας στην τάξη δίνει ένα χαρτί με τελείες, που αν ενωθούν σχηματίζουν τον αριθμό (1).Η νηπιαγωγός παρατηρεί αν τα παιδιά ξεκινούν να ενώνουν τις τελείες από την διαγώνια.Τα νήπια αφού σχηματίσουν τον αριθμό ένα, γεμάτα αυτοπεποίθηση λένε το κάναμε κυρία και τότε η νηπιαγωγός αφού επιβραβεύει τα παιδιά τους θέτει ένα νέο προβληματισμό: για κοιτάξτε σε αυτό το χαρτί καλά, αν ενωθούν οι τελείες τι πιστεύετε ότι θα σχηματιστεί. Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις και στο τέλος ένα παιδί καλείται να ενώσει τις τελείες, για να γίνει η επαλήθευση – διάψευση των υποθέσεων.

  

Τα παιδιά που έκαναν την σωστή υπόθεση εισπράττουν το χειροκρότημα της τάξης.

    

Η επόμενη δράση είναι συνέχεια της προηγούμενης, όπου τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν μέσα στον αριθμό ένα (1)τον ένα και μοναδικό εαυτό τους, γράφοντας δίπλα το αρχικό γράμμα του ονόματός τους και μετά με ψηφοφορία στην τάξη να επιλέξουν το χρώμα του φόντου.Δεν προλάβαμε να αποφασίσουμε για το φόντο, θα ολοκληρωθεί σε επόμενο μάθημα.

Παίζοντας , σκεφτόμαστε και μαθαίνουμε!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Κατηγορίες: ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.