ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 1ος Θεματικός άξονας (ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ), Υλοποίηση 2ου Εργαστηρίου(2η εβδομάδα τρεις ώρες)

 Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Με τίτλο: “Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”

Υλοποίηση 2ου Εργαστηρίου

Τίτλος:

ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΘΕΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ.

Η Νηπιαγωγός χρησιμοποιεί δύο κούκλες στην τάξη: Την γιαγιά Σοφία που παρακολουθεί και επικροτεί την διαδικασία και το φίλο Φολάμι που το όνομά του σημαίνει:Σεβασμός και Τιμή.(παραλλαγή του σχεδίου από την νηπιαγωγό)

Διαδικασία

Αρχικά:

Παρουσίαση κούκλας περσόνας ως φίλος στην τάξη που ζητά βοήθεια από τα παιδιά.(Αφήγηση ιστορίας: Ο  Φολάμι             ήρθε από την Αφρική πρόσφατα και τα παιδιά της γειτονιάς του, τον κοροϊδεύουν για το χρώμα του όπως και την αδελφή του που δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται σε αναπηρικό καροτσάκι.

 Ενεργοποίηση ομάδας: Τα παιδιά μέσα από παιχνίδι ρόλου με τίτλο Ανησυχώ για κάτι περπατούν στην τάξη, έπειτα κάθονται και λένε πως αισθάνονται και τι πρόκειται να κάνουν για να  αλλάξει η συναισθηματική τους κατάσταση(παραλλαγή από τη νηπιαγωγό)

  

 

Μετά

 Παρουσίαση μιας ιστορίας κοινωνικής ιστορίας για την διαχείριση των συναισθημάτων



Λήψη αρχείου

 Τα παιδιά παρακολουθούν βήμα βήμα την κοινωνική ιστορία και δραματοποιούν κάποιες νέες προτάσεις που δεν είχαν σκεφτεί και λένε πως αισθάνονται. Επίσης συγκρίνουν τις δικές τους προτάσεις και εντοπίζουν αν περιλαμβάνονται στην κοινωνική ιστορία. Έπειτα μοιράζεται σε κάθε παιδί το κοινό αντίστοιχο φύλλο πρότασης της κοινωνικής ιστορίας: γράφει το όνομά του, ζωγραφίζει την πρότασή του. Το φύλλο αυτό μπαίνει στο portfolio του κάθε μαθητή.

          

     

   

Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά: θέλετε να χαιρετήσετε τον Φολάμι ή θέλετε να παραμείνει στην τάξη μας όλη την εβδομάδα και να του θυμίζετε τις προτάσεις σας? Τα παιδιά αποφάσισαν ο Φολάμι να μείνει στην τάξη μας.(παραλλαγή από την νηπιαγωγό.)

  

Στο τέλος η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά και τους προτείνει να σκεφτούν όλη την εβδομάδα αν θα προσθέσουν κάποια άλλη νέα πρόταση από την κοινωνική ιστορία, ώστε να ολοκληρώσουν το 2ο εργαστήριο με ένα πίνακα διπλής εισόδου ως αναφορά τις τελικές τους προτάσεις

Δημιουργία πίνακα διπλής εισόδου με τις νέες προτάσεις των μαθητών

  

  

 

  

Αφήγηση από την νηπιαγωγό παρόμοιων καθημερινών καταστάσεων ,συζήτηση με τα παιδιά και τα παιδιά επιλέγουν τρόπο επίλυσης.

   

Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά: Μπορούμε να δώσουμε ένα μήνυμα αξιοποιώντας το όνομα του Φολάμι?

Τα παιδιά βρήκαν το μήνυμα το οποίο καταγράφηκε ηχητικά.

Ηχητικό μήνυμα της τάξης: Όλοι μας αξίζουμε Σεβασμό και Τιμή!!(παραλλαγή από την νηπιαγωγό)

 

Στο τέλος τα παιδιά αποχαιρετούν τον νέο τους φίλο τον Φολάμι.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

 Ανάπτυξη του σεβασμού για τους άλλους.

Επίλυση προβλημάτων συνεργατικά και δημιουργικά.

Αναγνώριση προκαταλήψεων και αδικιών και τρόπων αντίδρασης.

 Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης

Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και κατανόηση της διαφορετικότητας,

Ευαισθητοποίηση σε θέματα ανθρώπινων σχέσεων με στόχο τη διαμόρφωση ανθρωπιστικής συνείδησης.

Έκφραση των συναισθημάτων τους με τρόπο άμεσο, κατανοητό

Αξιολόγηση του εργαστηρίου: Στα παιδιά άρεσε το συγκεκριμένο εργαστήριο, ήταν συμμετοχικά και συνεργατικά, καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση αφού κατέθεσαν τα συναισθήματά τους και  τις προτάσεις τους, παρατηρούμε μία εξελικτική πορεία στις προτάσεις τους, κατανόησαν την έννοια της διαφορετικότητας, ενεργοποιήθηκε η κριτική τους σκέψη: αφού πρότειναν λύσεις σε νέες καθημερινές καταστάσεις- καταγράφοντας το μήνυμά τους.

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση