ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ 1ου ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ : Ζούζουλα Αικατερίνη

Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων

ως προς τη 1η Θεματική Ενότητα

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Αξιολόγηση του εργαστηρίου

Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, συνεργάστηκαν καλά όπου χρειάστηκε, αντιλήφθηκαν την διαφορετικότητα αλλά και την αξία της, έδωσαν στο τέλος το μήνυμά τους μαζί με τα παιδιά της Α Τάξης: Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αναμενόμενο  όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

 

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

 

 

 

 

 

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

 

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών Αναφέρονται οι πιο ενδεικτικές αν δεν έχουν αναφερθεί νωρίτερα

 

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

 

Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν

 

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

Με τίτλο: “Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”

Δεξιότητες μάθησης: κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα.

Δεξιότητες ζωής: κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, προσαρμοστκότητα, ανθεκτικότητα και υπαυθυνότητα.

Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης( ενσυναίσθηση και ευαισθησία, διαμεσολάβηση, επίλυση συγκρούσεων, δημοκρατική παιδεία.

Διάρκεια: 7 εβδομάδες κατά την περίοδο του Α τριμήνου

(ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ-ΝΟΕΜΒΡΊΟΥ)

Σύνδεση με την βασική θεματική: “3 Αλληλοσεβασμός και σεβασμός στην διαφορετικότητα, συνεργασία/ συνεργατικότητα, αντιμετώπιση διακρίσεων κοινωνική ευαισθησία, δημοκρατική παιδεία.”

ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ(Πρώτο εργαστήριο)

παιχνίδια ενεργοποίησης, δέσιμο της ομάδας

Με τη συνοδεία κατάλληλης μουσικής τα

παιδιά περπατούν στο χώρο, σφίγγουν το

δεξί χέρι κάποιου άλλου παιδιού που

συναντούν λέγοντα το όνομά τους και

έπειτα κρατώντας το δεξί χέρι σφιγμένο,

σφίγγουν με το αριστερό χέρι κάποιου

άλλου και συστήνονται.

 

Κάνουν κύκλο και απλώνοντας τα χέρια προς το κέντρο του κύκλου λένε εκφράσεις: είμαστε όλοι μια ομάδα, θα τα καταφέρουμε, μας αρέσει να δημιουργούμε!!

 

Μετά περπατούν στο χώρο κουτσαίνοντας, σα να φοράνε τακούνια, πηδούν, χοροπηδούν και σταματούν ξαφνικά με το χτύπημα του ταμπουρίνου και απλώνουν χέρια ψηλά και κοιτούν προς τον ουράνό.

 

Μετά καλούνται γρήγορα να φτιάξουν ένα κύκλο η νηπιαγωγός δίνει ένα μπαλάκι σε κάποιο παιδί και του λέει: πέτα το μπαλάκι σε άλλο παιδί, το άλλο παιδί το πιάνει και λέει το όνομά του και ότι πιστεύει στον εαυτό του και ότι θα βοηθά την ομάδα του και συνεχίζεται το ίδιο..

Μετά περπατούν στο χώρο αγκαλιάζοντας τον εαυτό τους και στο τέλος ξανακάνουν ένα κύκλο και λένε όλοι μαζί το ποίημα της Ενδυνάμωσης, με τίτλο: Δεν υπάρχει δεν μπορώ.

Ένα μπουκέτο με λουλούδια.

Τα παιδιά φτιάχνουν ένα λουλούδι με τη φωτογραφία και το όνομα τους στο κέντρο. Σχεδιάζουν τα φύλλα του λουλουδιού και ζωγραφίζουν μέσα σε αυτό το αγαπημένο τους παιχνίδι. Δημιουργείται ένα μπουκέτο από λουλούδια στο οποίο βάζουμε μια κορδέλα και διακοσμούν την τάξη.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Ενίσχυση της ομαδικής συνοχής και της αυτοεκτίμησης, προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης.

Αξιολόγηση εργαστηρίου: Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, ενδυνάμωσαν την ομαδική συνοχή και την αυτοεκτίμησή τους, εκφράστηκαν δημιουργικά με ενθουσιασμό και χαρά! Υπήρξε συνεργασία με γονέα προνηπίου, ενδυναμώνοντας την σύνδεση Σχολείου – Οικογένειας.

ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΘΕΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ.(Δεύτερο εργαστήριο)

Η Νηπιαγωγός χρησιμοποιεί δύο κούκλες στην τάξη: Την γιαγιά Σοφία που παρακολουθεί και επικροτεί την διαδικασία και το φίλο Φολάμι που το όνομά του σημαίνει:Σεβασμός και Τιμή.(παραλλαγή του σχεδίου από την νηπιαγωγό)

Διαδικασία

Αρχικά:

Παρουσίαση κούκλας περσόνας ως φίλος στην τάξη που ζητά βοήθεια από τα παιδιά.(Αφήγηση ιστορίας: Ο  Φολάμι             ήρθε από την Αφρική πρόσφατα και τα παιδιά της γειτονιάς του, τον κοροϊδεύουν για το χρώμα του όπως και την αδελφή του που δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται σε αναπηρικό καροτσάκι.

Συζητάμε και καταγράφει η νηπιαγωγός τα συναισθήματα του νέου φίλου και το πως αισθάνεται, τι θα κάναμε εμείς στη θέση του, αν τα ίδια έχουν αισθανθεί μόνα και διαφορετικά, τους ζητούμε να προτείνουν λύσεις.

Ενεργοποίηση ομάδας: Τα παιδιά μέσα από παιχνίδι ρόλου με τίτλο Ανησυχώ για κάτι περπατούν στην τάξη, έπειτα κάθονται και λένε πως αισθάνονται και τι πρόκειται να κάνουν για να  αλλάξει η συναισθηματική τους κατάσταση(παραλλαγή από τη νηπιαγωγό)
Μετά

 Παρουσίαση μιας ιστορίας κοινωνικής ιστορίας για την διαχείριση των συναισθημάτων



Λήψη αρχείου

Τα παιδιά παρακολουθούν βήμα βήμα την κοινωνική ιστορία και δραματοποιούν κάποιες νέες προτάσεις που δεν είχαν σκεφτεί και λένε πως αισθάνονται. Επίσης συγκρίνουν τις δικές τους προτάσεις και εντοπίζουν αν περιλαμβάνονται στην κοινωνική ιστορία. Έπειτα μοιράζεται σε κάθε παιδί το κοινό αντίστοιχο φύλλο πρότασης της κοινωνικής ιστορίας: γράφει το όνομά του, ζωγραφίζει την πρότασή του. Το φύλλο αυτό μπαίνει στο portfolio του κάθε μαθητή.

Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά: θέλετε να χαιρετήσετε τον Φολάμι ή θέλετε να παραμείνει στην τάξη μας όλη την εβδομάδα και να του θυμίζετε τις προτάσεις σας? Τα παιδιά αποφάσισαν ο Φολάμι να μείνει στην τάξη μας.(παραλλαγή από την νηπιαγωγό.)

Στο τέλος η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά και τους προτείνει να σκεφτούν όλη την εβδομάδα αν θα προσθέσουν κάποια άλλη νέα πρόταση από την κοινωνική ιστορία, ώστε να ολοκληρώσουν το 2ο εργαστήριο με ένα πίνακα διπλής εισόδου ως αναφορά τις τελικές τους προτάσεις

Δημιουργία πίνακα διπλής εισόδου με τις νέες προτάσεις των μαθητών

Αφήγηση από την νηπιαγωγό παρόμοιων καθημερινών καταστάσεων ,συζήτηση με τα παιδιά και τα παιδιά επιλέγουν τρόπο επίλυσης.

Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά: Μπορούμε να δώσουμε ένα μήνυμα αξιοποιώντας το όνομα του Φολάμι?

Τα παιδιά βρήκαν το μήνυμα το οποίο καταγράφηκε ηχητικά.

Ηχητικό μήνυμα της τάξης: Όλοι μας αξίζουμε Σεβασμό και Τιμή!!(παραλλαγή από την νηπιαγωγό)

Στο τέλος τα παιδιά αποχαιρετούν τον νέο τους φίλο τον Φολάμι.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Ανάπτυξη του σεβασμού για τους άλλους.

Επίλυση προβλημάτων συνεργατικά και δημιουργικά.

Αναγνώριση προκαταλήψεων και αδικιών και τρόπων αντίδρασης.

Αξιολόγηση του εργαστηρίου: Στα παιδιά άρεσε το συγκεκριμένο εργαστήριο, ήταν συμμετοχικά και συνεργατικά, καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση αφού κατέθεσαν τα συναισθήματά τους και  τις προτάσεις τους, παρατηρούμε μία εξελικτική πορεία στις προτάσεις τους, κατανόησαν την έννοια της διαφορετικότητας, ενεργοποιήθηκε η κριτική τους σκέψη: αφού πρότειναν λύσεις σε νέες καθημερινές καταστάσεις- καταγράφοντας το μήνυμά τους.

ΕΣΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ(3ο εργαστήριο)

Αφήγηση του παραμυθιού: Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια. Θίγονται  θέματα: ταυτότητας, της ένταξης σε ομάδες, της αποδοχής, της απόρριψης, της διαφορετικότητας.

Το παραμύθι θα διαβαστεί έως ένα σημείο και τα παιδιά ανά ομάδες καλούνται να δώσουν τη δική τους συνέχεια με καταγραφή ηχητικού μηνύματος και καταγραφή της συνέχειας σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζοντας   και το αντίστοιχο συναίσθημα.

Συνεχίζεται η αφήγηση του παραμυθιού όπου τα παιδιά μαθαίνουν πως εξελίσσεται η ιστορία.

Τα παιδιά καλούνται σε ομάδες να καταγράψουν με ζωγραφική ή με πάγωμα εικόνων να αποδώσουν πιθανά συναισθήματα που ένοιωσε η Σοφία στην ιστορία.

Θερμόμετρο συναισθημάτων:  Τα παιδιά δημιουργούν εξελικτικά το θερμόμετρο συναισθημάτων της Σοφίας

Με εργαλείο το θερμόμετρο συναισθημάτων της Σοφίας τα παιδιά επιχειρηματολογούν με βάση το παραμύθι για την θέση που πήραν(Συμφωνώ- διαφωνώ) με την ετεροαξιολόγηση  των  μαθητών.(φύλλο εργασίας)

Εσύ και εγώ μαζί: τα παιδιά δημιουργούν ένα πύργο με τουβλάκια, τόσα όσα είναι τα παιδιά της τάξης και πάνω σε κάθε τουβλάκι γράφουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους. Καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι χωρίς να πέσει ο πύργος.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Ερμηνεύουν και αναδεικνύουν τα οφέλη της διαφορετικότητας.

Αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης.

Συνδέουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα λιγότερα προνομιούχα άτομα με επίκαιρα προβλήματα της κοινωνίας όπως: η έλλειψη στέγης, η αδυναμία πρόσβασης σε δημόσιους χώρους.

Αναγνωρίζουν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις.

Εξοικειώνονται με διαφορετικά φυσικά και φυλετικά χαρακτηριστικά.

Διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις.

Αξιολόγηση εργαστηρίου:

Τα παιδιά δουλεύοντας ανά ομάδες,κατάφεραν να είναι όλα συμμετοχικά, να  συνεργαστούν, να συνειδητοποιήσουν βιωματικά την δυναμική της ομαδικής συνεργασίας ,κατανόησαν τα οφέλη της διαφορετικότητας. Επίσης κατάφεραν να  διακρίνουν τον αποκλεισμό-διακρίσεις, φυσικά και φυλετικά χαρακτηριστικά και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα που προκάλεσαν.Επίσης κατάφεραν να αξιοποιήσουν τα δεδομένα που είχαν από την ιστορία και να εκφράσουν-αξιολογήσουν με επιχειρηματολογία ως προς το τέλος της ιστορίας που έδωσαν. Ακόμη ως προέκταση ενεργοποίησαν την κριτική τους σκέψη για το ποιο συναίσθημα(φόβος), που αν υπήρχε στην ιστορία, θα διαφοροποιούσε το τέλος.Τα παιδιά κατανόησαν την αξία της έκφρασης των συναισθημάτων και μάλιστα στο τέλος διατύπωσαν το μήνυμά τους!!

Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ(4ο εργαστήριο)

Ομαδικό παιχνίδι: Ο ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ. Τα παιδιά όσο παίζει η μουσική περπατούν κατασκοπικά με μια εφημερίδα, στο σταμάτημα της μουσικής κοκκαλώνουν και κοιτούν κατασκοπικά τους άλλους παρατηρώντας καλά τα χαρακτηριστικά τους. Ακολουθεί μετά συζήτηση ως προς την παρατήρηση των παιδιών.

Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ:Κατασκευή με εφημερίδα: Ο εαυτός μου, όλες οι φιγούρες μπαίνουν σε κύκλο.

Ζωγραφίζουν σε χαρτόνι κάτι αγαπημένο χωρίς να γράψουν το όνομά τους, προσπαθούν να βρουν ομοιότητες με άλλες ζωγραφιές.

Δημιουργία κολάζ με τις εικαστικές αποτυπώσεις των παιδιών.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές

Ανάπτυξη ενσυναίσθησης  σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας,

Αναγνώριση στερεότυπων και προκαταλήψεων.

Αλληλεπίδραση με παιδιά από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά

Αξιολόγηση εργαστηρίου:Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά και ευχαριστήθηκαν το εργαστήριο, ίδιαίτερα με την δραστηριότητα του κατάσκοπου και την μουσική  του Ροζ Πάνθηρα. Είχαν την ευκαιρία να μάθουν να παρατηρούν καλά, να εντοπίζουν και να διατυπώνουν ομοιότητες-διαφορές των ανθρώπων μελών της τάξης, να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και να συνεργάζονται όπου χρειαζόταν για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων.Επίσης αναγνώρισαν την αξία της διαφορετικότητας των ανθρώπων ως προς τα χαρακτηριστικά τους αλλά και ως προς τις προτιμήσεις τους καταλήγοντας σε κάποιο συμπέρασμα.

 

….και οι άλλοι( 5ο εργαστήριο)

Προβολή βίντεο: Η ΕΧΘΡΟΠΙΤΑ, Ακολουθεί συζήτηση[επεξεργασία.

Συμβολικό παιχνίδι ανά ζευγάρι:   παρουσιάζουν  τις προτάσεις επίλυσης

Καταγραφή των προτάσεων των παιδιών και κρεμούνται στην τάξη, προς υπενθύμιση.

Θεατρικό παιχνίδι: Σε τυχαία ζευγάρια  λένε μία περίπτωση διένεξης, συμβουλεύονται την καταγραφή των προτάσεων λύσεων και παρουσιάζουν.

Ομαδική κατασκευή: Τα παιδιά καλούνται ατομικά να δημιουργήσουν καρδιές με μηνύματα αγάπης και ενώνονται ώστε να δημιουργήσουν την κουρτίνα της αγάπης.

Δημιουργία αφίσας με τίτλο: οι άλλοι είναι φίλοι μου

Η πίτα της φιλίας: Τα παιδιά σε μικρές ομάδες συζητούν για τα υλικά της πίτας, παρουσιάζονται τα υλικά και τελικά αποφασίζουν για τα υλικά της πίτας. Μία μητέρα συνεργάτης, φτιάχνει την πίτα της φιλίας με τα υλικά των παιδιών, την φέρνει στο σχολείο και την τρώνε τα παιδιά στο δεκατιανό τους.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας ,αλληλεγγύης και φιλίας. 

Διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις.

Κατανοούν την έννοια της φιλίας, ανακαλύπτουν το αντίθετό της: τη μοναξιά 

Ενεργοποίηση κριτικής σκέψης ανάμεσα σε φιλία και μοναξιά.

Αξιολόγηση  του εργαστηρίου: Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά και δημιουργικά,  συνεργάστηκαν για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων, εξοικειώθηκαν με τον υπολογιστή ως εργαλείο, κατανόησαν ακόμα περισσότερο την ύπαρξη των άλλων και την διαχείριση των σχέσεων μέσα από συγκρούσεις, μπόρεσαν να καταλήξουν σε ένα δικό τους μήνυμα ως προς την επιλογή φιλία ή μοναξιά.

 Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΟΥ(6ο εργαστήριο)

Αφήγηση του παραμυθιού * Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας*, συζήτηση, προβληματισμός, εικαστικές δράσεις σε ζευγάρια(ζωγραφίζουν από ένα κομμάτι του πάζλ-ελέφαντα και τα ενώνουν σε ένα χαρτόνι που υπάρχει προσχεδιασμένο το περίγραμμα του παρδαλού ελέφαντα)

 

*Όλοι είμαστε διαφορετικοί*

-Μοιράζονται φωτογραφίες ανθρώπων από:

Α. διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, β. διαφορετικές εικόνες-φυλετικές ομάδες, γ. διαφορετικές ενδυμασίες, δ. διαφορετική εξωτερική εμφάνιση(μαλλιά, χρώμα μαλλιών, χρώμα δέρματος.

Ομαδοποιούμε τις φωτογραφίες με βάση το φύλλο, την ηλικία και συζητούμε για τις ομοιότητες –διαφορές τους.

 

*Ταυτότητες*

– Σε ζευγάρια αναζητούν στο διαδίκτυο με την επίβλεψη της νηπιαγωγού, σε επιλεγμένους ιστότοπους πληροφορίες για στοιχεία που αναγράφονται στην ταυτότητα.

 – δημιουργούν τη δική τους ταυτότητα σε καρτελάκια που πλαστικοποιούνται και με πηλό φτιάχνουν αποτύπωμα της παλάμης τους.

– ομαδικό παιχνίδι: * Πες μου κάτι για σένα*, κάθονται σε κύκλο και ο βοηθός της ημέρας αρχίζει το παιχνίδι με την φράση: θέλω να μάθω για σένα, ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι απευθυνόμενο στο παιδί που κάθεται δεξιά του. Συνεχίζεται το παιχνίδι παίρνοντας τον λόγο όλα τα παιδιά, διατυπώνοντας παρόμοιες ερωτήσεις( αγαπημένο φαγητό, φρούτο, φίλος, χρώμα, σχήμα)

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να αντιλαμβάνονται τον χαρακτήρα της ταυτότητας.

Να εξοικειωθούν με διαφορετικά φυσικά και φυλετικά χαρακτηριστικά.

Αξιολόγηση του εργαστηρίου:

Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, δούλεψαν ατομικά αλλά και ανά ομάδα όπου συνεργάστηκαν και ήταν αποτελεσματικά.Από τις δραστηριότητες τους άρεσε πολύ το παζλ με τον Ελμερ και συνειδητοποίησαν την διαφορετικότητα αλλά και την αξία της συγκρίνοντας τον δικό τους Έλμερ με τον Έλμερ του παραμυθιού αλλά και από την αφήγηση του ίδιου του παραμυθιού.

Επίσης στο τέλος του εργαστηρίου, μετά από ερωτήσεις που έθεσε η νηπιαγωγός στην ολομέλεια όπως:Είμαστε διαφορετικοί ή ίδιοι, σε τι διαφέρουμε, τι είναι η ταυτότητα, γιατί υπάρχει, το δαχτυλικό αποτύπωμα που χρησιμεύει.. τα παιδιά ήταν σε θέση να αντιληφθούν  τις ερωτήσεις, να ενεργοποιήσουν την κριτική τους σκέψη και να απαντήσουν στις πιο πάνω ερωτήσεις, φανερώνοντας την κατανόηση της διαφορετικότητας και της ταυτότητας, σε τι διαφέρουμε σε τι μοιάζουμε, την μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου!

 

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ –ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ(7ο εργαστήριο)

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ

Κουκλοθέατρο «Το

Ζαμπντερφίλιο»( Zabderfilio). https://www.demopaideia.gr/wp-content/uploads/2016/01/councileurope_compasito_gr213-216.pdf

Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για

φίλους , αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το

κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο.

-Συζήτηση και επεξεργασία

-Τι θα συνέβαινε αν ένα …Ζαμπντερφίλιο

ήθελε να γίνει φίλος μας

Καταγραφή των ιδεών των

παιδιών σε ένα ψηφιακό νοητικό

χάρτη

-Δημιουργία αφίσας με τους κανόνες

συμπεριφοράς στην τάξη

-Τα παιδιά παίζουν κουκλοθέατρο

Παρουσιάζουν την ιστορία του

Ζαμπντερφίλιο σε άλλο τμήμα

Η οικογένειά μου

-Παρουσιάζουν την οικογένειά τους. Σε

συνεργασία με την οικογένεια,

επιλέγονται από κάθε παιδί ενδεικτικές

φωτογραφίες της οικογένειάς τους για τις

ανάγκες της παρουσίασης.

– Δημιουργούν το γεννεολογικό δέντρο της

οικογένειάς τους.

– Αποτυπώνουν εικαστικά την οικογένειά

τους.

– Παρουσιάζονται πίνακες ζωγραφικής με

θέμα την οικογένεια. Συζητούν για τις

ομοιότητες και διαφορές με τη δική τους

οικογένεια .

Τα παιδιά επισκέφθηκαν την Α τάξη του 29ου συστεγαζόμενου σχολείου και παρουσίασαν όλα τα έργα τους, κατέγραψαν όλα τα παιδιά μαζί το μήνυμά τους: ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ, οι μαθητές έκαναν αξιολόγηση στα έργα των νηπίων και επέλεξαν ως το καλύτερό τους έργο: την κουρτίνα της Αγάπης.

Τα παιδιά κυκλοφόρησαν με τα έργα τους σε όλη την σχολική κοινότητα..

Τα παιδιά γυρίζοντας στην τάξη ανέτρεξαν στο προσωπικό φάκελο των  έργων τους με σκοπό τον αναστοχασμό τους για την Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ.

αντιλαμβάνονται τις ομοιότητες και τις

διαφορές μεταξύ των ατόμων.

αναζητήσουν τρόπους καλλιέργειας της

ενσυναίσθησης.

συνειδητοποιούν ότι αυτό που

συμβαίνει σε κάποιους άλλους μπορεί

να συμβεί και στα ίδια.

αντιλαμβάνονται τις έννοιες της

διαφορετικότητας και της ανεκτικότητας

διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις.

Αξιολόγηση του εργαστηρίου

Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, συνεργάστηκαν καλά όπου χρειάστηκε, αντιλήφθηκαν την διαφορετικότητα αλλά και την αξία της, έδωσαν στο τέλος το μήνυμά τους μαζί με τα παιδιά της Α Τάξης: Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ(26//11/2021

Ακολουθεί ο αναστοχασμός του 1ου θεματικού άξονα

Αναμενόμενο  όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

Tα παιδιά ως ουσιαστικό όφελος είχαν την ενίσχυση ενός θετικού κλίματος μέσα από τις συνεργασίες που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων, την ανταλλαγή απόψεων και από την κοινού εξελικτική προσπάθεια διαμόρφωσης ενός αποδεκτού κοινωνικού συμβολαίου της τάξης.

 

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

Κατά την περίοδο υλοποίησης των εργαστηρίων υπήρξε διάδραση με τους μαθητές της Α τάξης των δύο συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων 29ο και 18ο, όπου τα παιδιά του νηπιαγωγείου παρουσίαζαν τις δημιουργίες τους, μοιράστηκαν κοινωνικά μηνύματα περί φιλίας, διαφορετικότητας, ισότητας, έκαναν την τελική τους παρουσίαση σε όλα τα ομαδοσυνεργατικά έργα τους όπου στα πλαίσια της αξιολόγησης οι μαθητές του 29ου ψήφισαν ως καλύτερη δημιουργία την κουρτίνα της Αγάπης. Σύμφωνα με τα παραπάνω καταφέραμε να υπάρχει μία συνδεσισιμότητα-κοινωνική αμοιβαιότητα μεταξύ των μαθητών, να αναπτυχθούν επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες, να βελτιωθούν-ενισχυθούν οι διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών μας , δημιουργώντας έτσι ένα θετικό, φιλικό κλίμα μεταξύ των μελών της ενιαίας σχολικής μας κοινότητας.

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

Τα παιδιά υλοποίησαν επίσκεψη στην Ενορία τους, όπου με χαρά πρόσφεραν την αφίσα που δημιούργησαν περί φιλίας.

 

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών

Έγιναν κάποιες παρεμβάσεις από την νηπιαγωγό, οι οποίες αναφέρονται στην παραπάνω περιγραφή ανά εργαστήριο, ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν τον ζωτικό τους χώρο στην υλοποίηση των δραστηριοτήτων.

 

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

Η Αφίσα που παρέδωσαν τα παιδιά στην ενορία μας θα θα μπει στο περιοδικό της εκκλησίας.

 

 

 

Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν

Έχουν αναρτηθεί ήδη τα τελικά προϊόντα των μαθητών ανά εργαστήριο στις σχετικές αναρτήσεις στην ιστοσελίδα.

 

 

 

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

Χρησιμοποιήθηκαν ενισχυτικά από την νηπιαγωγό, κάποια δικά της ποιήματα: Το ποίημα της ενδυνάμωσης, το ποίημα Εγώ και Εσύ, το τραγούδι της Αγάπης, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία για περισσότερη ψυχοκινητική-σωματική έκφραση. Επίσης η νηπιαγωγός παρουσίασε στην τάξη με την έναρξη των εργαστηρίων, μία νέα κούκλα την κυρά Σοφία: η κούκλα της σοφίας με στόχο να λειτουργεί υποστηρικτικά και εμψυχωτικά στην υλοποίηση των εργαστηρίων αλλά και μερικώς να επιβραβεύει την προσπάθεια των μαθητών.

 

 

 

 

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

 

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

 

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

 

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών Αναφέρονται οι πιο ενδεικτικές αν δεν έχουν αναφερθεί νωρίτερα

 

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

 

Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν

 

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

 

Κατηγορίες: Εργαστήριο δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.