ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Την Τετάρτη 26 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε προληπτικό οδοντιατρικό πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο, από την οδοντίατρο Ταρσίτσα Γάτου, μέλος του οδοντιατρικού συλλόγου Πειραιά.
Η κυρία Ταρσίτσα, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον,ενημέρωσε τους μικρούς μαθητές για το πρόβλημα που δημιουργεί στα δόντια τους η τερηδόνα και τους έδειξε τον σχολαστικό τρόπο που πρέπει να βουρτσίζουν τα δόντια τους για να είναι γερά.
Στη συνέχεια τα παιδιά με οδοντόκρεμα και οδοντόβουρτσα έπλυναν τα δόντια τους με τις οδηγίες της οδοντιάτρου!
Ακολουθούν φωτογραφίες από το πρόγραμμα.
Οι νηπιαγωγοί

 

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΜΑΡΤΙΟ

Τον Μάρτιο είχαμε τη γιορτή για την επέτειο της 25 ης Μαρτίου 1821 στην αυλή του νηπιαγωγείου.
Παρά τα τεχνικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της γιορτής, τα παιδιά είπαν τα ποιήματά τους, τραγούδησαν και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς και απέσπασαν δυνατό χειροκρότημα από τους γονείς και τους επισκέπτες στη γιορτή.Χρόνια πολλά για την εθνική μας γιορτή .
Οι νηπιαγωγοί

IMG ec48b25e5f1072084ead02f2fd644cc6 V

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ

Τον Φεβρουάριο στο νηπιαγωγείο γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη τα δύο τμήματα μαζί με σουβλάκια πίτες και πατάτες, προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.Χορέψαμε και διασκεδάσαμε
Την επόμενη εβδομάδα, γιορτάσαμε τις απόκριες φορώντας τις στολές μας, χορεύοντας το <<γαϊτανάκι>> στην αυλή, φτιάχνοντας αποκριάτικες μάσκες.Περάσαμε όμορφα και σας στέλνουμε μερικές εικόνες από τις αποκριάτικες δράσεις μας.
Οι νηπιαγωγοί

20250227 105851

Η ΚΥΡΑ – ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025 και στα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας στήθηκε εργαστήρι για την κατασκευή της κυρα-Σαρακοστής με ζυμάρι και μπαχαρικά.
Με τη βοήθεια των μελών του συλλόγου γονέων, ετοιμάστηκε η ζύμη( δύο ποτήρια αλεύρι, ένα ποτήρι αλάτι και νερό).
Στη συνέχεια η ζύμη μοιράστηκε στα παιδιά και άρχισε η δημιουργία.Σε λίγη ώρα οι μικρές Σαρακοστές ήταν έτοιμες, στολισμένες με γαρύφαλλα, πιπέρι και σπόρους, έτοιμες για ψήσιμο.
Ήταν πολύ ωραία εμπειρία για μικρούς και μεγάλους.Καλή Σαρακοστή σε όλους.
Μην ξεχνάτε, κάθε Σάββατο ή Κυριακή να κόβετε ή να ζωγραφίζετε ένα ποδαράκι μέχρι το…Πάσχα.
Ευχαριστούμε τις μαμάδες που μας βοήθησαν!
Οι νηπιαγωγοί

IMG 1b0c50187981c1917eb445497b37b294 V

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, τα παιδιά του νηπιαγωγείου παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση:<<Φοίβος, ο γίγαντας που μπέρδεψε τις εποχές>> από τη θεατρική ομάδα:<<Μαγικό πεφταστέρι>>
Τα παιδιά διασκέδασαν πάρα πολύ και βοήθησαν τον γίγαντα και τη νεράϊδα των εποχών να ξεχωρίσουν τον κάθε μήνα και την κάθε εποχή με τα χαρακτηριστικά τους, να τα τοποθετήσουν στη σωστή σερά.
Ακολουθούν φωτογραφίες από την παράσταση.

20250130 101130

Τον μήνα Ιανουάριο έγινε η κοπή της Βασιλόπιτας και στα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου.
Το κάθε τμήμα έκοψε τη δική του βασιλόπιτα και μοιράστηκαν τα κομμάτια σε όλα τα παιδιά και τις νηπιαγωγούς του τμήματος. Ο τυχερός στο τμήμα της κυρίας Μαρίνας ήτανε ο Πέτρος, και ο τυχερός στο τμήμα της κυρίας Μαρίας ήτανε ο Αναστάσης.Τα παιδιά που κέρδισαν το φλουρί, πήρανε και δώρο ένα πακέτο με εκπαιδευτικό υλικό.
Όλοι απολαύσαμε τη γευστικότατη βασιλόπιτα και μιραστήκαμε πολλές ευχές για τη νέα χρονιά.
Ευχαριστούμε πολύ τη νονά του Φίλιππου κυρία Ποθητή για την προσφορά της βασιλόπιτας και στα δύο τμήματα.
Ευχαριστουμε πολύ και τον μπαμπά του Βαγγέλη, κύριο Ηλία, για την προσφορά των των δώρων στους δύο τυχερούς.
Ευχαριστούμε και τα μέλη του συλλόγου κυρία Εύη και κυρία Κυριακή που μας βοήθησαν στη όλη διαδικασία.
Ευχόμαστε σε όλους καλή χρονιά με όμορφες στιγμές και με καλές συνεργασίες.
Οι νηπιαγωγοί

IMG 24ddc1d686316be50bf5850afe2ddbd6 V

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΓΛΥΚΑ

Την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου, στο νηπιαγωγείο μας φτιάξαμε χριστουγεννιάτικα μπισκότα.
Βάλαμε τα σκουφάκια μας, πλύναμε καλά τα χεράκια μας και αρχίσαμε να προσθέτουμε τα υλικά στο μίξερ για να γίνει η ζύμη:Αλεύρι, βούτυρο, αυγά, μπέικιν πάουντερ, πορτοκάλι,κανέλα,γαρύφαλλο,λάδι και ζάχαρη ανακατεύτηκαν και η ζύμη ετοιμάστηκε!
Οι μικροί ζαχαροπλάστες άρχισαν να πλάθουν με τα δυό χεράκια τους υπέροχα μπισκοτάκια και να τα στολίζουν με χρωματιστά κουφετακια.Στη συνέχεια βάλαμε τα μπισκότα  στο ταψί και μπήκαν στο φούρνο να ψηθούν.
Γέμισε η τάξη μας όμορφες μυρωδιές.
Τα μπισκότα μπήκαν σε σακουλάκια και τα παιδιά τα πήραν στο σπίτι τους να τα φάνε!
Κάνανε τόσο κόπο για να τα φτιάξουν!
Ευχαριστούμε την κυρία Εύα, την κυρία Μυρσίνη, την κυρία Κυριακή που μας βοήθησαν τόσο πολύ σε αυτή την όμορφη δραστηριότητα!
Καλές γιορτές σε όλους
Οι νηπιαγωγοί

 

20241211 112012 1

ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 γίνανε διάφορες δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο για να γιορτάσουμε την πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού:
-Τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου υποδέχτηκαν στην αυλή τον γυμναστή κ. Χρήστο που μίλησε στα παιδιά για το πόσο σημαντική είναι η άθληση στην καθημερινή μας ζωή και για τα διάφορα αθλήματα που θα μπορούσανε να κάνουν.
Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και παίξανε σκυταλοδρομία με εμπόδια και στεφάνια.
Μετά ακολούθησε αγώνας ποδοσφαίρου με τον κ. Χρήστο να δίνει οδηγίες για μικρές πάσες και την προσοχή των παιχτών να βάλουν γκολ.
-Την ώρα του διαλείμματος υπήρχαν πολλά υλικά γυμναστικής στην αυλή και τα παιδιά με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών σηκώσανε βάρη, κάνανε ισορροπία στη δοκό,παίξανε μπάσκετ με τη μπάλα, στήσανε κορίνες και προσπάθησαν να τις στοχεύσουν, ακολούθησαν διαδρομή με στεφάνια.
-Τέλος μετατρέψαμε την μία αίθουσα σε “κινηματογράφο’ και παρακολουθήσαμε όλοι μαζί, βίντεο για την ιστορία των ολυμπιακών αγώνων.Επίσης παρακολουθήσαμε βίντεο της περιφέρειας Αττικής με τους Έλληνες Ολυμπιονίκες των Ολυμπιακών αγώνων του Παρισίου.
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενδιαφέρον στις παραπάνω δραστηριότητες και η μέρα κύλλησε ευχάριστα για όλους!
Ευχαριστούμε πολύ τον κ.Χρήστο που πρόσφερε εθελοντικά τις υπηρεσίες του στο νηπιαγωγείο μας.
Οι νηπιαγωγοί

20240927 114303

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 10ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου/Δημοτικής κοινότητας. Εγκρίνεται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης Πειραιά.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός, όταν κριθεί αναγκαίο, αναπροσαρμόζεται, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός του Σχολείου αποτελεί το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του είναι:

  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών
  • Η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας

Το 10ο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού βρίσκεται στο ίδιο κτήριο με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού. Ακριβώς δίπλα του στην οδό Κουντουριώτου 25 βρίσκεται το 11ο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού, με το οποίο μοιράζονται τον αύλειο χώρο. Έχει δύο τμήματα βασικού υποχρεωτικού προγράμματος και κανένα ολοήμερο τμήμα. Τη φετινή χρονιά φοιτούν σε αυτό 41 μαθητές/τριες, 21 στο ένα τμήμα και 20 στο δεύτερο τμήμα. Είναι ένα «ανοιχτό» σχολείο που συνεργάζεται με φορείς, σχολεία, το τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΕΚΠΑ. Επίσης, επικοινωνεί τις δράσεις του στην τοπική κοινωνία και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα.

Το νηπιαγωγείο μας, όπως κάθε σύγχρονο νηπιαγωγείο, επιδιώκει το σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και το σεβασμό στις ατομικές του διαφορές. Και όλα αυτά μέσα σε μια ατμόσφαιρα στην οποία βασιλεύει η χαρά, το παιχνίδι, η δημιουργία και η πειθαρχημένη ελευθερία!

Στο νηπιαγωγείο μας ως σήμερα έχουν υλοποιηθεί πλήθος καινοτόμα προγράμματα Πολιτιστικών, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

 

Λειτουργία του Σχολείου– Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

 

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική, Καθημερινά, πριν την προσέλευση του στο σχολείο, η οικογένεια βεβαιώνεται για την καλή υγεία του παιδιού. Παιδιά με ενδείξεις ασθένειας δεν προσέρχονται στο σχολείο. Σε περίπτωση ασθένειας ενός παιδιού, η απουσία του πρέπει να δηλώνεται άμεσα στη Διεύθυνση του νηπιαγωγείου από τους γονείς του.

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο της κάθε τάξης του σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παραμένει χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου κλείνει στις 8:30 π.μ. ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης λόγω έκτακτης ανάγκης, θα υπάρξει τηλεφωνική επικοινωνία με την υπεύθυνη νηπιαγωγό του τμήματος.

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων εκτός αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης (π.χ. ασθένεια ή άλλο σοβαρό και έκτακτο συμβάν) οπότε, ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, δεδομένου ότι αυτό είναι ανήλικο. Οι γονείς οφείλουν να έχουν ανοιχτά τα κινητά τους κατά τη λειτουργία του σχολείου για παν ενδεχόμενο, καθώς και να έχουν προβλέψει με δήλωση τους άτομα παραλαβής του τέκνου τους, αν οι ίδιοι δεν δύνανται.

Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘΑ. Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους  και παράλληλα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου.

Για το σχολικό έτος 2023-2024 το πρόγραμμα του σχολείου, διαμορφώνεται ως εξής:

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

– Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8.15- 8:30 π.μ.

– Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00 μ.μ.

  • Ολοήμερο πρόγραμμα δεν θα λειτουργήσει κατά το τρέχον σχολικό έτος.

Προκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας (παρ. 7, άρθρο 2, Π.Δ. 79/2017).

Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, για την οποία ενημερώνονται ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης και ο/η Διευθυντής/Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 Π.Δ. 79/2017).

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης .

Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων της  Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.

              Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από την εκπαιδευτικό της τάξης. Η Προϊσταμένη καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του Νηπιαγωγείου, αλλά και όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν, αποκλειστικά, στο προαύλιο του νηπιαγωγείου, κατά τις ώρες που έχουν καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, αλλά υπάρχει πιθανότητα το πρόγραμμα να αναπροσαρμόζεται κατά περίπτωση με βάση τις ανάγκες των μικρών μαθητών ή τις ανάγκες που προκύπτουν από την συστέγαση των δύο νηπιαγωγείων . Στον προαύλιο χώρο, υπάρχει αφρώδης επίστρωση κατά το μεγαλύτερο μέρος για ασφαλές παιχνίδι. Επίσης χρησιμοποιούνται πλαστικά παιχνίδια και όργανα γυμναστικής αποκλειστικά από το τμήμα των μαθητών μας, τα οποία  καθαρίζονται  καθημερινά από την καθαρίστρια του νηπιαγωγείου .

Σε περίπτωση  κακοκαιρίας, ,το διάλειμμα πραγματοποιείται μέσα στις τάξεις, διότι οι αφρώδεις επιστρώσεις  έχουν ολισθηρότητα όταν βρέχονται.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού σωματικής ενδυνάμωσης, μάθησης και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στην υπεύθυνη νηπιαγωγό που βρίσκεται  στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να φωτογραφίζει, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου που συνορεύουν με το Δημοτικό.

Προετοιμασία Πρωινού

Το πρωινό γεύμα των μαθητών/μαθητριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Η νηπιαγωγός, ενθαρρύνει, βοηθά και καθοδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες, ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Με τον τρόπο αυτό, σύντομα οι μαθητές/τριες αποκτούν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.

Φαρμακευτική Αγωγή

Οι εκπαιδευτικοί δεν χορηγούν φάρμακα στους μαθητές/μαθήτριες του σχολείου. Αυτό δεν αποκλείει την υποχρέωση τους όμως να παρέχουν τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες όταν παραστεί ανάγκη. Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών οφείλουν να αιτούνται την άδεια της Προϊσταμένης του νηπιαγωγείου, προκειμένου να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου οι ίδιοι ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν, ώστε να τη χορηγήσουν.

 

Προστασία προσωπικών δεδομένων-φωτογραφήσεις/βιντεοσκοπήσεις/κάμερες ασφαλείας

Στο πλαίσιο της τήρησης των κανόνων προστασίας των προσωπικών δεδομένων, αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές/τριες στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων. Η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής), επιτρέπεται μόνο με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών.

Σχολικό πρόγραμμα

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή του. Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Σέβονται τους κανόνες του σχολείου, όπως διαμορφώνονται από τους ίδιους και την εκπαιδευτικό της τάξης, καθώς και το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση.

Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής λερωθεί (π.χ. ενούρηση) και δεν δύναται να αυτοεξυπηρετηθεί, ειδοποιούνται οι γονείς/κηδεμόνες να προσέλθουν Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών και τη διαμόρφωσή τους σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

     

       Το Νηπιαγωγείο

-Οργανώνει ενδοσχολικές εκδηλώσεις, σχολικές δραστηριότητες, σχολικές γιορτές κ.α. Εάν κάποιο παιδί θέλει, μπορεί να γιορτάσει τα γενέθλιά του ή την ονομαστική του εορτή στην τάξη, φέρνοντας  συσκευασμένο κέρασμα, το οποίο μοιράζεται στους μαθητές με τη λήξη του ωραρίου, για να καταναλωθεί με ευθύνη των γονέων, προς αποφυγή έκτακτων περιστατικών λόγω αλλεργικών αντιδράσεων.

– Πραγματοποιεί εκπαιδευτικές επισκέψεις (σε περίπτωση εκπαιδευτικής      επίσκεψης τηρείται το ημερήσιο σχολικό ωράριο και οι γονείς παραλαμβάνουν   κανονικά τους μαθητές από το νηπιαγωγείο).

-Στο πλαίσιο υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων/δράσεων δύναται να προσκαλεί στη τάξη άτομα ή φορείς για συγκεκριμένο λόγο και θέμα .

 

Η Προϊσταμένη

-Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς στο προσωπικό και μεταξύ μαθητών/μαθητριών και είναι  υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς  και το λοιπό προσωπικό, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

-Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων και διεκπεραιώνει σχετικά έγγραφα..

-Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

-Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.

-Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

-Αναλαμβάνει τις διαδικασίες σε οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη ως Υπεύθυνη για τη Σχολική Μονάδα.

 

Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025 είναι οι εξής:

Α) Λεπενιώτη Μαρίνα, Προϊσταμένη, Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Α1 Τμήματος

Β) Πιστιόλα Μαρία, Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Α2 Τμήματος

Γ) Καραπατάκη Κωνσταντίνα, Νηπιαγωγός παράλληλης στήριξης Α1 Τμήματος

Δ)Στεργίου Μαρία, Νηπιαγωγός παράλληλης στήριξης ,Α2 Τμήματος

Ε) Κορίζη Αγγελική, αναπληρώτρια  εκπαιδευτικός ,υπεύθυνη αγγλικών

Για όλους τους εκπαιδευτικούς ισχύουν τα παρακάτω καθήκοντα:

-Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.

-Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών.

-Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

-Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.

-Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική και αίσθημα ασφάλειας.

-Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

-Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

-Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

-Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και Ε.Β.Π., προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.

-Συνεργάζονται με την Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

-Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.

 

Οι μαθητές/μαθήτριες

-Επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

-Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

-Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου.

-Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).

-Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:

  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.
  2. Απευθύνονται στην υπεύθυνη νηπιαγωγό για βοήθεια.

-Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

Γονείς και κηδεμόνες

-Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση κάθε απουσίας του.

-Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

-Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων με την Προϊσταμένη και το εκπαιδευτικό προσωπικό για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

-Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου. Σε περίπτωση αδιαθεσίας δεν φέρνουν το παιδί στο σχολείο. Ελέγχουν για ψείρες τα κεφαλάκια τους .Είναι υπεύθυνοι για την υγιεινή των παιδιών τους , για την καθαριότητα των ρούχων , της τσάντας τους.

 

 Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με την εκπαιδευτικό της τάξης και όπου κρίνεται, με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η βέλτιστη παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του αμοιβαίου σεβασμού, του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε γίνονται οι κατάλληλες ενέργειες προκειμένου να βοηθηθεί ο μαθητής, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται προσωπικά από το Σχολείο, για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη και το σχολείο μας την επιδιώκει με κάθε πρόσφορο μέσο.

 

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.  Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

 

  Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με τη συνεργασία, και τις ιδέες των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

 Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η καλή επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών.. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στην εκπαιδευτικό της τάξης  και σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού επιλύονται οι υποθέσεις, με γνώμονα το όφελος των μαθητών και την τήρηση του νομικού πλαισίου. Σε περίπτωση δυσκολίας στην μεταξύ τους επικοινωνία, ενημερώνεται και η προϊσταμένη του σχολείου ,για να βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος.

Ένα ανοιχτό στην κοινωνία σχολείο έχει ανάγκη τη συνύπαρξη και τη συνεργασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας: μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, Προϊσταμένης, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, σχολικής επιτροπής, τοπικής αυτοδιοίκησης, προκειμένου να πετύχει την αποστολή του.

Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

– Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

-Για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών οι γονείς θα μπορούν να ενημερώνονται σε ατομικά ραντεβού.

-Γονείς μπορούν να προσέρχονται σε προκαθορισμένη από την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, ή /και κάθε φορά που η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.

– Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων και συνεργασίας.

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/συνεργασιών/εκδηλώσεων κ.λπ..

Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του σχολείου ή να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να ενημερώνονται για τα θέματα που τους αφορούν. Τέλος, επαναλαμβάνουμε πως οι γονείς/κηδεμόνες σε έκτακτες περιπτώσεις θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει , να είναι άμεσα διαθέσιμοι.

-Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων  υφίσταται στο σχολείο μας με αρκετά ενεργή δράση, υποστηρικτική προς τους εκπαιδευτικούς

-Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η προσφορά υποστήριξης σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου και των υποδομών του προς όφελος των μαθητών.

    – Η σημασία της συνέργειας όλων

Ένα ανοιχτό στην κοινωνία, συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας − μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Προϊσταμένης, Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης − προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του.

– Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού

χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Σε περίπτωση πρόκλησης φθορών ενημερώνονται οι γονείς και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τους ίδιους.

-Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Η απρόβλεπτη ή περιστασιακή κρίση είναι αυτή που συνδέεται ευθέως με την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισής της. Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο – σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου:

Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:

  1. Προσδιορισμός της κρίσης – γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά).
  2. Επίπεδο αντιμετώπισης.
  3. Ειδοποίηση – ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.
  4. Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων.
  5. Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, πρέπει σε κάθε σχολική μονάδα να δημιουργηθεί μια Ομάδα Διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων, που συνήθως είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων με επικεφαλής τον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη και αρχικώς να αναπτυχθεί ένα γενικό σχέδιο προετοιμασίας του σχολείου για την αντιμετώπιση κρίσεων.

Για την προστασία από σεισμούς και ακραία φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.

Ορίζεται ο χώρος καταφυγής των παιδιών και των εκπαιδευτικών που είναι το προαύλιο του Νηπιαγωγείου που συνορεύει με το προαύλιο του 2ου ΔΣ Κορυδαλλού , η είσοδος γίνεται από την οδό Κουντουριώτου. Ως δεύτερος χώρος καταφυγής ορίζεται το προαύλιο του 2ου ΔΣ Κορυδαλλού με είσοδο από την οδό Σπετσών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

 

-Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του.

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και το Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Η σύνταξη του παρόντος Εσωτερικού Κανονισμού έγινε από το εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής Μονάδας με την Πράξη  18-10-2024.

 

Κορυδαλλός,  18 Οκτωβρίου 2024

 

Η Προϊσταμένη

 

ΜΑΡΙΝΑ ΛΕΠΕΝΙΩΤΗ

 

 

Εγκρίνεται

 

 

Ο Σύμβουλος  Εκπαίδευσης ΠΕ60

 

 

 

 

 

 

Λουκέρης Στέφανος

 

Ημερομηνία:

 

 

 Η  Διευθύντρια  Εκπαίδευσης

 

 

 

 

Μεϊντάση Αθανασία

 

 

 

 

Ημερομηνία:

 

Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει μέχρι την έγκριση του νεότερου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγές

 

Νομοθετήματα

– Ν.4692/2020, «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

– ΠΔ 79/2020, «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων».

– Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020 (Η Eγκύκλιος για Νηπιαγωγεία σε μορφή pdf, Η Εγκύκλιος για Δημοτικά Σχολεία σε μορφή pdf).

– Καθηκοντολόγιο Εκπαιδευτικών (ΦΕΚ 1340/2002 – Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002).

 

 

Βιβλιογραφία

 

-Γιαννίκας, Α. & Αλεξόπουλος, Ν. (2016). Η ανάπτυξη πλαισίου σχεδιασμού διαχείρισης πιθανών κρίσεων, ως στρατηγική διοίκησης για την πρόληψη αλλά και την ορθολογική αντιμετώπιση των συγκρούσεων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, Έρκυνα, Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών-Επιστημονικών Θεμάτων, 9, σελ. 44-53.

-Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1989) – Συνήγορος του Παιδιού.

-Κατσαρός, Ι. (2008).Οργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αθήνα.

-Σχολικός Οδηγός – Για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών των Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

-Stevenson, R.G. (1994). Schools and crises. In R.G. Stevenson, (ed.) What will we do? Preparing a school community to cope with crises. NY, Amityville: Baywood Publishing Company, Inc.

 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός στο 10ο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού για τη νέα σχολική χρονιά θα γίνει στην αυλή του Νηπιαγωγείου την Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 10.00 π.μ.

Μετά τον αγιασμό τα παιδιά και οι γονείς θα περάσουν στα τμήματά τους για μια σύντομη ενημέρωση από τις νηπιαγωγούς.

Οι Νηπιαγωγοί