Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εισάγονται φέτος στα σχολεία μας (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπ.) με σκοπό την καλλιέργεια δεξιοτήτων που κρίνονται απαραίτητες για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις όλο αυξανόμενες απαιτήσεις και προκλήσεις της ζωής στον 21ο αι. Βασικές δεξιότητες είναι οι ακόλουθες:
Επικοινωνία-Συνεργασία-Κριτική Σκέψη-Δημιουργικότητα-Ενσυναίσθηση-Ενεργή Συμμετοχή-Δράση-Εφαρμοσμένη Μηχανική- Ψηφιακή Ιθαγένεια.
Τα παρακάτω σχήματα αναπαριστούν πώς διαρθρώνονται και διαπλέκονται οι επιδιωκόμενες Δεξιότητες, οδηγώντας στην καλλιέργεια υγειών, για το άτομο και την κοινωνία, στάσεων ζωής και αξιών.
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
“ΚΡΥΜΜΕΝΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ”
Αυτή η θεματική επιλέχθηκε γιατί μας έδωσε τη δυνατότητα να ασχοληθούμε με το παρόν και το παρελθόν της πόλης μας.
Γνωρίσαμε την Θεσσαλονίκη του σήμερα, μάθαμε για την ιστορική Θεσσαλονίκη και την αρχαία Ελλάδα και οραματιστήκαμε μία καλύτερη πόλη για το αύριο.
Μέσα από μία ποικιλία δραστηριοτήτων (συζήτηση, φωτογραφικό υλικό, βίντεο, περίπατο στη γειτονιά, κολάζ, πίνακες αναφοράς, ανοιχτά φύλλα εργασιών, χαρτογράφηση τάξης-σχολείου-γειτονιάς, ανάγνωση βιβλίων, επίσκεψη γονέα αρχιτέκτονα στη τάξη, ζωγραφική ατομική και ομαδική, κατασκευές και πειράματα) προσεγγίσαμε αυτό το ευρύ θέμα με τρόπο απτό και κατανοητό για τα παιδιά, παράξαμε έργο, μάθαμε και δημιουργήσαμε! Το φωτογραφικό άλμπουμ που ακολουθεί είναι ενδεικτικό και δεν περιλαμβάνει όλο το υλικό.
- Θεσσαλονίκη, η πόλη σήμερα.
- Θεσσαλονίκη και παραδοσιακοί οικισμοί : Άνω Πόλη / Συνοικία των Εξοχών ή Συνοικία Χαμιδιέ
3. Αρχαία Ελλάδα και σύνδεση με το σήμερα. Πειράματα στατικότητας και κατασκευές αρχαίων ναών.
4. Χαρτογράφηση τάξης-σχολείου-γειτονιάς.
5. Προετοιμασία περιπάτου. Γνωριμία με τη φωτογραφική μηχανή και το “κάδρο”
6. Πραγματοποίηση περιπάτου, τα παιδιά αποτυπώνουν τις εικόνες που βλέπουν. Ευτυχώς η γειτονιά μας έχει παλιές βίλες και νέες πολυκατοικίες κάνοντας τη σύγκριση πολύ απτή στα μάτια των παιδιών.
7. Δίνουμε μία πιο δημιουργική νότα στις φωτογραφίες και τις επεξεργαζόμαστε ώστε να ανακαλύψουμε κρυμμένα φαντάσματα!! Τι ιστορίες υπάρχουν εκεί; ποια σκανδαλιάρικα φαντασματάκια κρύβονται;;