Οι φίλοι μας … τα ζώα

Το μεγάλο ενδιαφέρον που έδειξαν τα παιδιά από την αρχή της χρονιάς για τα ζώα που ζουν κοντά στον άνθρωπο αποτέλεσε το έναυσμα για την υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου εργασίας. Συζητήσαμε τι γνωρίζουμε και τι θέλουμε να μάθουμε, φτιάξαμε το ιστόγραμμα μας και ξεκινήσαμε…

PB010020

Διαβάσαμε τα παρακάτω παραμύθια:

Φτιάξαμε τις παρακάτω κατασκευές:

Παίξαμε πολλά παιχνίδια:

Βρες το όμοιο ζώο (τα παιδιά που έχουν καρτέλες με το ίδιο ζώο γίνονται ομάδα, μιμούνται τη φωνή του ζώου και προσπαθούν να βρουν κάποιο τραγούδι για αυτό).

Ο ταχυδρόμος ( το παιδί- ταχυδρόμος μοιράζει από ένα ζώο-δώρο στα παιδιά και αυτό πρέπει να το δείξει στους άλλους με παντομίμα).

PB040149

-Ο αχυρώνας καίγεται ( τα παιδιά-ζώα σε ομάδες μοιράζονται σε φωλιές, εκτός από ένα. Όταν ακούγεται η φράση: « Ο αχυρώνας καίγεται» αλλάζουν φωλιές και το παιδί που είναι χωρίς φωλιά επωφελείται από την αναστάτωση και προσπαθεί να βρει. Τη θέση του παίρνει το παιδί που έμεινε όρθιο).

-Μια αλεπού στο κοτέτσι ( Η αλεπού προσπαθεί να πιάσει τα κοτοπουλάκια που κινούνται ελεύθερα στο χώρο του παιχνιδιού. Όποιος πιαστεί παίρνει τη θέση της).

-Η κότα και η γάτα ( Η γάτα βρίσκεται στη φωλιά της-στεφάνι και όταν ακούγεται η φράση: « Έρχεται η γάτα» βγαίνει  και προσπαθεί να πιάσει τις κοτούλες που για να μην πιαστούν πρέπει να καθίσουν κάτω. Όποια κοτούλα πιαστεί γίνεται γάτα.

-Ποιο είναι αυτό το ζωάκι; ( Ένα παιδί βρίσκεται στο κέντρο του κύκλου με κλειστά μάτια και προσπαθεί να βρει ποιος/ποια  κάθε φορά μιμείται ένα ζωάκι της φάρμας).

-Μάντεψε ποια είναι η γάτα ( Τα παιδιά- γάτες σχηματίζουν ένα κύκλο με καρέκλες. Το παιδί- σκύλος βρίσκεται στη μέση του κύκλου και προσπαθεί να μαντέψει ποιος/ ποια μιμείται τη φωνή της γάτας. Όταν τον/την βρει αλλάζουν θέσεις.

-Γατούλα, πρόσεξε το ψάρι σου ( Η γατούλα στο κέντρο του κύκλου με κλειστά μάτια έχει μπροστά της το ψαράκι της. Ένα παιδί από τον κύκλο προσπαθεί πολύ προσεχτικά να αρπάξει το ψάρι χωρίς να το καταλάβει η γάτα. Όταν κάποιος/κάποια γίνει αντιληπτός οι ρόλοι αλλάζουν)

102

-Διαλέξαμε κάρτες με θέμα τη φάρμα και μιμηθήκαμε αυτό που μας έδειχνε η εικόνα.

-Δραματοποιήσαμε την ιστορία «Γατάκια και ποντικάκια» και το παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι: « Το γάντι» με μάσκες.

Είχαμε την ευκαιρία για αρκετές μαθηματικές δραστηριότητες. Με αφορμή το παραμύθι «Το γάντι», τοποθετήσαμε με τη σειρά που παρουσιάζονται στην ιστορία τα ζώα και αντιστοιχήσαμε αριθμούς(τακτικά αριθμητικά).

Ομαδοποιήσαμε τα ζώα:

-σε αυτά που ζουν και σε αυτά που δεν ζουν στη φάρμα

PB070158

 

-σε αυτά που έχουν 2 και σε αυτά που έχουν 4 πόδια

-σε αυτά που γεννούν αβγά και σε αυτά που γεννούν μωρά.

063

 

Ταξινομήσαμε 5 ζώα της φάρμας από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και το αντίστροφο, μετρήσαμε το πόσο μεγάλα είναι με χάρακα και τουβλάκια και στη συνέχεια σε δυάδες βρήκαμε το μήκος χρησιμοποιώντας τουβλάκια, γράψαμε τον αριθμό και ζωγραφίσαμε τα κουτάκια.

Ταξινομήσαμε προϊόντα με βάση το ζώο από το οποίο προέρχονται.

Φτιάξαμε οικογένειες ζώων και αντιστοιχήσαμε τα ζώα με τα μικρά τους.

PB080249

Τοποθετήσαμε με τη σωστή σειρά εξέλιξης τις εικόνες (από το αβγό στην κότα).

Μάθαμε τον αριθμό 5 και φτιάξαμε τις παρεούλες του με ζωάκια της φάρμας (πρόσθεση).

Παιχνίδι με ζάρια: Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες, κάθε ομάδα έριχνε το ζάρι και κολλούσε στο πρόβατο τόσα πον-πομ όσα έλεγε ο αριθμός. Νικήτρια η ομάδα που γέμισε πρώτη το πρόβατο της.

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση