Χειμώνας

Με την επιστροφή στο νηπιαγωγείο μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές μας μιλήσαμε για το 2025 και φτιάξαμε καπελάκια για τη νέα χρονιά. την  Κόψαμε από ένα κομμάτι βασιλόπιτα, γράψαμε μια ευχή και φτιάξαμε την « Βασιλόπιτα των ευχών». Είδαμε ποίημα- εικονόλεξο για τον Ιανουάριο και τον ζωγραφίσαμε όπως τον φανταζόμαστε. Διαβάσαμε την παροιμία: «Του Γενάρη το φεγγάρι…» και κάναμε αντίστοιχη χειροτεχνία.

1 1 2 1 3 1 4 1 5 1 6 1 7 1 8 1

Διαβάσαμε βιβλία για το χειμώνα και συζητήσαμε για τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση, κτλ).Παίξαμε τροχό στο διαδραστικό πίνακα: «Γύρω- γύρω χειμώνας» , συγκεντρώσαμε στην παρεούλα πράγματα που μας τον θυμίζουν  και παίξαμε παιχνίδι μνήμης. Μιλήσαμε για τις ιώσεις  και για το πως μπορούμε να προφυλαχθούμε από αυτές ,διαβάσαμε το ποίημα : « Ο κύριος γκούχουγκουχ» και φτιάξαμε τους δικούς μας κόβοντας πρόσωπο και παλάμη.

9 1 10 1 11 1 12 1 13 1 14 15 1 16 1 81 82b 83 84b

IMG 20250124 152946 IMG 20250124 152949 IMG 20250124 152955

Είδαμε πίνακα αναφοράς με τα μέρη του χιονάνθρωπου και ολοκληρώσαμε ό.τι έλειπε από τον χιονάνθρωπο σε Φ.Ε. Διαβάσαμε το διαδραστικό παραμύθι: «Μια τέλεια χειμωνιάτικη μέρα» και φτιάξαμε το δικό μας χιονάνθρωπο( ομαδική εργασία). Βάλαμε στο χιονάνθρωπο τόσα κουμπιά (πομ πον), όσα μας έλεγε ο αριθμός του καπέλου του και κόψαμε και ζωγραφίσαμε χιονάνθρωπους. Φτιάξαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό το χιόνι ,κόψαμε και ζωγραφίσαμε χιονονιφάδες και φτιάξαμε τα παράθυρα του χειμώνα.

17 1 18 1 19 1 20 1 21 1 22 1 23 1 24 1 25 26 27 28 29 30 DSCF0096 DSCF0097 DSCF0098

Ακούσαμε το τραγούδι: «Στου χιονάνθρωπου τη μύτη», το ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε τα πουλάκια του χειμώνα. Διαβάσαμε το ποίημα: «Τα ζωάκια τo χειμώνα» και παίξαμε το παιχνίδι: «Σε ποια φωλιά θα κοιμηθώ;» ( αντιστοιχίζοντας ζώα με την κατάλληλη φωλιά). Είδαμε την ιστορία του φαλακρού σκαντζόχοιρου και διαβάσαμε το παραμύθι: «Άουτς». Βάλαμε στην πλάτη του σκαντζόχοιρου τα αντικείμενα που κόλλησαν πάνω του ( μήλο, αχλάδι, φύλλο, κτλ) καθώς και τα ζώα που συνάντησε. Ζωγραφίσαμε το παραμύθι και παίξαμε παιχνίδι και κουίζ στο wordwall.

31 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32

Παίξαμε κουίζ και αινίγματα για τα ρούχα του χειμώνα, ντύσαμε το Μαυρούλη με χειμωνιάτικα ρούχα, κάναμε μαθηματικές δραστηριότητες με τις κάλτσες του χειμώνα και κόψαμε και διακοσμήσαμε σκουφάκια και γαντάκια.

43 52 51 50 49 48 47 46 45 44

Μέσα από τα βιβλία: « Ο άρχοντας του Χειμώνα και η Νεράιδα του Καλοκαιριού» και «Όλες οι εποχές του χρόνου σ’ ένα ΔΕΝΤΡΟ» μιλήσαμε για τις 4 εποχές. Ψηφίσαμε και ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας και παίξαμε παιχνίδια στο wordwall. Είδαμε το εικονόλεξο του τραγουδιού: «Στου καινούριου χρόνου την αυλή», το ακούσαμε και ζωγραφίσαμε τις εικόνες που μας έφερε στο μυαλό.

58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71

Αναφερθήκαμε στα ροφήματα του χειμώνα, ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ,φτιάξαμε ρόφημα ζεστής σοκολάτας που απολαύσαμε με μπισκότα και κόψαμε τις δικές μας κούπες που διακοσμήσαμε με χρωματιστές χιονονιφάδες.

72 73 74 75 76 77b 78b 79b 80

Κάναμε winter yoga και φέτος ήμασταν τυχεροί καθώς είδαμε να πέφτουν χιονονιφάδες στην αυλή μας.

IMG 20250120 130852 IMG 20250120 130855 IMG 20250120 130949 IMG 20250120 131038b IMG 20250120 131042b IMG 20250221 100750 IMG 20250221 100829   IMG 20250221 101938 IMG 20250221 101940

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ήρθαν τα Χριστούγεννα ξανά !

Με τον ερχομό του Δεκεμβρίου ξεκινήσαμε να μπαίνουμε σιγά σιγά  σε χριστουγεννιάτικο κλίμα. Διαβάζαμε και ζωγραφίσαμε το ποίημα-εικονόλεξο της Ιωάννας Κυρίτση-Τζώρτζη «Δεκέμβριος» , ακούσαμε το τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού: « Δόξα Δεκέμβρη Μήνα» και γνωρίσαμε χριστουγεννιάτικα έθιμα της Ελλάδας. Μάθαμε για την ιστορία της γέννησης μέσα από καρτέλες-εικόνες και φτιάξαμε ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης με τον ΄Αγιο Βασίλη.

DSC01077 DSC01083 DSC01084 DSC01086 DSC01087 DSC01100 DSCF0071 DSCF0073 DSCF0068 DSCF0069

Στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας, διαβάσαμε το παραμύθι: «Αγαπώ τα Χριστούγεννα» και ζωγραφίσαμε και αιτιολογήσαμε για ποιο λόγο τα αγαπάμε εμείς.  Είδαμε την ιστορία του μπισκοτοανθρωπούλη( gingerbread man), την αναδιηγηθήκαμε και τη ζωγραφίσαμε. Λύσαμε χριστουγεννιάτικα αινίγματα και αντιστοιχίσαμε καρτέλες με χριστουγεννιάτικες λέξεις με το αρχικό τους γράμμα.

DSCF0074 DSCF0077 DSCF0093 DSCF0094 DSC01097 DSC01098 DSC01099 DSC01118 DSC01123 DSC01125

DSC01127 DSC01090

«Ο μαγικός τάρανδος της Όλι» μας μάγεψε με την περιπέτεια του και με τη βοήθεια του μάθαμε να ζωγραφίζουμε ταρανδάκια. Διαβάσαμε το παραμύθι: « Ο Αι- Βασίλης ακυρώνει τα Χριστούγεννα», συγκεντρώσαμε λαχανικά και άλλα τρόφιμα για να βοηθήσουμε τον Αι-Βασίλη να ξεκινήσει διατροφή και γυμναστήκαμε μαζί του.

1 2 2 2 3 2 4 2 5 2 6 2

Ομαδοποιήσαμε ( δέντρα , έλατα και δώρα) και αντιστοιχίσαμε σχέδιο και ποσότητα. Μέσα από καρτέλες ομαδοποίησης ( δώρα, έλκηθρα, άγιοι βασίληδες) κάναμε αντιστοιχήσεις ανά είδος και χρώμα. Βάλαμε στα χριστουγεννιάτικα δεντράκια τόσα πομ πον όσα μας έλεγε ο αριθμός των αστεριών και τοποθετήσαμε τα σωστά σχήματα στο χριστουγεννιάτικο στεφάνι.

DSCF0044 DSCF0045 DSCF0046 DSCF0047 DSCF0052 DSCF0062 DSC01104 DSC01106 DSC01107 DSC01108 DSC01112 DSC01092 DSC01093 DSC01094 DSC01095 DSC01079 DSC01080 DSC01081 DSC01082

Παίξαμε κουίζ και τροχό στο διαδραστικό πίνακα και βοηθήσαμε το ρομποτάκι beebot να βρει το σωστό δρόμο( οριοθέτηση , κατεύθυνση). Είδαμε κάρτες με χριστουγεννιάτικες εικόνες και παίξαμε ψυχοκινητικές παρομοιώσεις.

DSC01079 1 DSC01080 1 DSC01081 1 DSC01082 1 DSC01130 DSC01131 DSC01133 DSCF0066 DSCF0068 1 DSCF0069 1 DSCF0070 DSC01113 DSC01114 DSC01119 DSC01128 DSC01129

Διαβάσαμε διάφορα χριστουγεννιάτικα παραμύθια, φτιάξαμε χριστουγεννιάτικα μπισκότα, στολίσαμε την τάξη μας με πολλές χριστουγεννιάτικες κατασκευές και ζωγραφίσαμε σακούλες για να πάρουμε στο σπίτι τις δημιουργίες μας.

DSC01101 DSC01117 DSC01141 DSC01151 DSC01152 DSC01034 DSC01085 DSC01088 DSC01096 DSC01102 DSC01103 DSC01126 DSC01161 DSC01162 DSC01163

 

 

 

Σχήματα

Ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με τα σχήματα βλέποντας εποπτικό υλικό, αντιστοιχίζοντας τα με αντικείμενα της τάξης και πράγματα που υπάρχουν στο ευρύτερο περιβάλλον ( π.χ. κύκλος-ήλιος-φεγγάρι, κτλ) και ζωγραφίζοντας διάφορα σχήματα. Αντιστοιχίσαμε σχήματα με τη σωστή εικόνα ( με μανταλάκι) και με αντικείμενα της τάξης μας. Διαβάσαμε το ποίημα: «Τα Σχηματάκια», το ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε με τα σχήματα της τάξης μας διάφορα αντικείμενα ( αυτοκίνητο, τρένο, λουλούδι, κτλ).

DSC01036 DSC01037 DSC01038 DSC01043 DSC01044 DSC01045 DSC01046 DSC01047 DSC01048 DSC01049 DSC01050 DSC01052 DSC01053 DSC01055

Φτιάξαμε σχήματα με ξυλάκια και πλαστελίνη και αντιστοιχίσαμε τις πόρτες από τα σπιτάκια με το σωστό σχήμα. Ακούσαμε το παραμύθι: « Τα σχήματα μαλώνουν» και ζωγραφίσαμε τα 3 σχήματα της ιστορίας (κύκλος/ τρίγωνο/ τετράγωνο). Παίξαμε τον τροχό με τα σχήματα στο διαδραστικό πίνακα (αναγνώριση/ αντιστοίχιση/ ομαδοποίηση) και επιτραπέζιο παιχνίδι με σχήματα στην παρεούλα.

DSC01065 DSC01063 DSC01064 DSC01066 DSC01067 DSC01030 DSC01032 DSC01033 DSC01056 DSC01059 DSC01062 DSC01072 DSC01075 DSC01076

Είδαμε πίνακες από την εποχή του κυβισμού και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι έχουν ζωγραφίσει οι καλλιτέχνες. Παρατηρήσαμε πίνακες του Klee, του Kandinsky, του Picasso και ζωγραφίσαμε τη δική μας εκδοχή. Παίξαμε παιχνίδια και κουίζ στο διαδραστικό πίνακα, ζωγραφίσαμε ό,τι θέλαμε με ένα τυχαίο σχήμα και φτιάξαμε το δικό μας έργο τέχνης με σχήματα.

DSCF0027 DSCF0028 DSCF0029 DSCF0030 DSCF0032 DSCF0034 DSCF0035 DSCF0036 DSCF0037 DSCF0038 DSCF0039 DSCF0040 DSCF0041 DSCF0042

 

Βιβλιοβαλιτσοιστορίες!!!

Με αφορμή την έναρξη της δανειστικής βιβλιοθήκης στην τάξη μας διαβάσαμε το βιβλίο: «Ο Βασιλιάς και το βιβλίο-πουλί», δραματοποιήσαμε ήχους και κινήσεις και συγκεντρώσαμε αντικείμενα που αναφέρονται στο βιβλίο.

727b33ad 4510 4513 bb8a f132df71828d

Διαβάσαμε την ιστορία του Αστέρη του Βιβλιοφάγου, σειραθετήσαμε εικόνες από την ιστορία του και τον ζωγραφίσαμε με τη μέθοδο «κάνε ό,τι κάνω».  Διαβάσαμε διάφορα είδη βιβλίων (παραμύθια, βιβλία γνώσεων, κτλ) και είδαμε τα μέρη ενός βιβλίου( τίτλος, συγγραφέας, κτλ) Διαβάσαμε το παραμύθι: «Οι φίλοι του δάσους πηγαίνουν σχολείο» και ζωγραφίσαμε τι θέλει να μας πει η κουκουβάγια για τα βιβλία.

DSCF0010b DSCF0011 DSCF0014 DSCF0015 DSCF0016 DSCF0017 DSCF0018 DSCF0019 DSCF0021 DSCF0023

a391344b 33b5 41bc bb18 4c94c67c9dbd f843ad06 d3fd 43e2 9733 b2b2833a3cc7

Μιλήσαμε για τη φωνή Β,β, και κάναμε Φ.Ε για την εμπέδωση του γράμματος. Μέσα από τις Βαλιτσοιστορίες και τις βαλίτσες του Ακριθάκη προσεγγίσαμε το Β,β με διαφορετικό τρόπο και ζωγραφίσαμε με χρώματα και φαντασία τη δική μας βαλίτσα. Παίξαμε με τα γράμματα και τις λέξεις, συγκεντρώσαμε αντικείμενα που υπήρχαν στην ιστορία και ψάξαμε και βρήκαμε που ταξίδεψε και κρύφτηκε η κόκκινη βαλίτσα.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Η Βαλίτσα», δραματοποιήσαμε κάποια σημεία του χρησιμοποιώντας ( βαλίτσα, φλυτζάνι, κτλ) και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε περισσότερο. Αφηγηθήκαμε την ιστορία από την αρχή βάζοντας τις εικόνες στη σωστή σειρά τις αριθμήσαμε και κάναμε δραστηριότητες με τους αριθμούς (1-9).

15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Πρόγραμμα eTwinning “Nature is my future”

Στο Τμήμα μας φέτος ασχοληθήκαμε με ένα πρόγραμμα etwinning που έχει σχέση με τη φύση ” Nature is my Future”.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για την προστασία του περιβάλλοντος. Μέσω των προγραμμάτων αυτών δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη φύση, να παρατηρήσουν, να εξερευνήσουν και να εμπλακούν σε διάφορες δραστηριότητες με φυσικά υλικά.
Επίσης, τους δίνετε η δυνατότητα να έρθουν σε επικοινωνία και συνεργαστούν με παιδιά από άλλες χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα όπως η Ρουμανία, η Ελλάδα, η Πολωνία, η Κροατία και η Τουρκία.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια παρουσίαση με κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος.



Λήψη αρχείου

 

NATURE IS MY FUTURE