Επέτειος του Πολυτεχνείου

1. Διαβάσαμε την ιστορία της Ντενεκεδούπολης, σχολιάσαμε, συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τους ήρωες του παραμυθιού. Τα παιδιά μας είπαν τον αγαπημένο τους ήρωα και αφού παρακολουθήσαμε την ιστορία σε μορφή κουκλοθέατρου πήραμε ιδέες και παίξαμε το δικό μας κουκλοθέατρο με κούκλες που φτιάξαμε.
2. Με τη βοήθεια εποπτικού υλικού (εικόνες και αφίσες με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου) δώσαμε μια ιδέα στα παιδιά για το τι έγινε. Μάθαμε τα συνθήματα τις εποχής «Ψωμί, παιδεία, ελευθεριά» αναλύσαμε τις λέξεις και παίξαμε παιχνίδι με τα γράμματα.
3. Φτιάξαμε περιστέρια και γράψαμε τα συνθήματα των φοιτητών.
4. Ακούσαμε τραγούδια επετειακά αλλά δώσαμε  ιδιαίτερη έμφαση στο τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο». Το είδαμε στο διαδραστικό πίνακα με εικόνες και μετά τα παιδιά ζωγράφισαν τον δικό τους «τοίχο» όπως τον ήθελαν εκείνα με φωτεινά και χαρούμενα χρώματα.

Εδώ Πολυτεχνείο!!!

Διαβάσαμε τη Ντενεκεδούπολη, βρήκαμε τα φαγητά που ζήτησε να φάει ο «Λαδένιος» και γράψαμε κάτω από το καθένα τις ποσότητες. Ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα συμπληρώνοντας πίνακα διπλής εισόδου και ακούσαμε το τραγούδι της Ντενεκεδούπολης. Παίξαμε με το «Λαδένιο» και τις διαταγές του: Ένα παιδί έγινε ο αρχηγός μας (Λαδένιος) και μας έδινε διάφορα προστάγματα που οι υπόλοιποι έπρεπε να τα εκτελέσουμε.

Ακούσαμε το πολύ αγαπημένο τραγούδι: «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο».  Το τραγουδήσαμε καθισμένοι στον κύκλο και τα  παιδιά είχαν στο χέρι τους από μια εικόνα σχετική με το τραγούδι.  Κάθε φορά που λέγαμε τη λέξη που αντιστοιχούσε στην εικόνα τους έπρεπε να σηκωθούν όρθια. Διαβάσαμε το τραγούδι μέσα από το εικονόλεξο του και αντιστοιχήσαμε καρτέλες με τη σωστή εικόνα. Στο τέλος ζωγραφίσαμε και διακοσμήσαμε την εικόνα: « Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο δυο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση».

Από την πρώτη μου ιστορία του Φ. Μανδηλαρά διαβάσαμε: « Η εξέγερση του Πολυτεχνείου». Ανασυνθέσαμε το σύνθημα: ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ  και το ζωγραφίσαμε. Τα παιδιά έφτιαξαν επίσης το κτίριο του Πολυτεχνείου στην αυλή με τουβλάκια και κώνους. Ακούσαμε το τραγούδι:  « Ένα το χελιδόνι» και φτιάξαμε τα περιστέρια της ειρήνης. Παρακολουθήσαμε επίσης ένα πολύ συγκινητικό animation: «12410 και ένα Τριαντάφυλλο»  που μας έδωσε αφορμή για προβληματισμό και συζήτηση.

 

 

11η Νοέμβριου – Απελευθέρωση του νησιού μας

Επίσκεψη 1ου Τμήματος στο Λαογραφικό Μουσείο Καλλιμασιάς

Θεατρική Παράσταση: «Η Αυγή και ο Ανθός»

Την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2017 τα παιδιά του 10ου και 11ου Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση της διεθνής ομάδας Hippo, «H Αυγή και ο Ανθός», ένα θεατρικό έργο εμπνευσμένο από το Λάμπρο του Διονύσιου Σολωμού.

Λίγα λόγια για το έργο….

Στην σκοτεινή χώρα όπου τα όνειρα των ανθρώπων φυλακίζονται στο μενταγιόν του βασιλιά και κάθε έννοια ελευθερίας έχει εξαφανιστεί, υπάρχει ένας μύθος: το φως θα επιστρέψει όταν ενωθούν ξανά τα δίδυμα αδέλφια Αυγή και ΑνθόςΟ βασιλιάς όμως κρατάει φυλακισμένη την ΑυγήΘα μπορέσει ο Ανθός να βρει την χαμένη αδελφή του; Ένας κόσμος γεμάτος τρελά ξωτικά, δέντρα που μιλάνε, συναχωμένα πηγάδια, μάγισσες, μαύρους καβαλάρηδες και δράκους, που πάσχουν από αμνησία, απλώνεται μπροστά στους δυο ήρωες άλλοτε βοηθώντας και άλλοτε υπονομεύοντας την πορεία τους. Στο τέλος, όμως, θριαμβεύει το καλό…

Την παράσταση ακολούθησε ένας σχεδιασμός εκπαιδευτικού δράματος. Τα παιδιά μέσα από θεατρικές δραστηριότητες, μπήκαν σε ένα κόσμο φανταστικό, εμπνευσμένο από την παράσταση που παρακολούθησαν.

Η Επέτειος του «ΟΧΙ»

-Είδαμε και σχολιάσαμε με τα παιδιά εποπτικό υλικό με τα γεγονότα της εποχής καθώς και αντίγραφο της εφημερίδας «Η Καθημερινή» της 29ης Οκτωβρίου 1940.

138

-Διαβάσαμε το παραμύθι: «Οι μεγάλοι παίζουν τον πόλεμο. Γιατί;» και «Το έπος του 40» (Φ. Μανδηλαράς). Συζητήσαμε για το τι μπορεί να έλειπε στους Έλληνες στρατιώτες και ζωγραφίσαμε τις σκέψεις μας.

-Γνωρίσαμε τις σημαίες 4 χωρών (Ελλάδας, Αλβανίας, Ιταλίας, Γερμανίας) και αντιστοιχήσαμε σε κάθε μια τα χρώματα της. Παίξαμε το παιχνίδι: Ποιος θα μαζέψει τις περισσότερες σημαίες, γίναμε ομάδες (παιδιά που είχαν ίδιες σημαίες) και μετρήσαμε τις σημαίες μας για να βρούμε τη νικήτρια χώρα.

-Σειραθετήσαμε ελληνικές σημαίες και βρήκαμε αντικείμενα της τάξης μας στα χρώματα της ( μπλε-άσπρο). Τη φτιάξαμε με λωρίδες από γκοφρέ και αριθμήσαμε τις γραμμές της.

-Είδαμε τα μέρη της στολής του στρατιώτη και διαγωνιστήκαμε( ανά 2) για το ποιος θα τον ντύσει πιο γρήγορα. Παίξαμε το « Στρατιωτάκια, αμίλητα, ακούνητα, αγέλαστα» και ζωγραφίσαμε και κόψαμε φαντάρους και φανταρίνες.

028

-Φωνάξαμε Αέρα,αέρα υπό τους ήχους του Ντούτσε, ανασυνθέσαμε το ΟΧΙ και το αναγνωρίσαμε από παρόμοιες λέξεις και κάναμε παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας με σημαίες και προστάγματα (πάνω, κάτω, ανάμεσα).

-Διαβάσαμε « Το κανόνι της Ειρήνης» (Φ.Χατόγλου) και ζωγραφίσαμε το δικό μας κανόνι, που δεν πετάει βόμβες, αλλά (λουλούδια μπαλόνια, καρδιές, γλειφιτζούρια, κτλ). Είδαμε εικόνες πολέμου και ειρήνης και τις τοποθετήσαμε κάτω από τη σωστή λέξη.

-Την παραμονή της 28ης σε συνεργασία με τις νηπιαγωγούς του 1ου τμήματος παρουσιάσαμε την κουκλοθεατρική παράσταση «Το κανόνι της ειρήνης» της Φρόσως Χατόγλου. Την παράσταση παρακολούθησαν και τα παιδιά του 11ου Νηπιαγωγείου.

Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Καλλιμασιάς

Την Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017 οι μαθητές του 2ου τμήματος του Νηπιαγωγείου μας επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο Καλλιμασιάς για να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα

«Από το Σιτάρι στο Ψωμί»

Μεταφερθήκαμε στα  χρόνια των παππούδων μας και μάθαμε για το περίφημο ταξίδι του σιταριού. Πως από σπόρος, γίνεται στάχυ, γίνεται αλεύρι, γίνεται ψωμί. Ταξίδι τόσο κουραστικό όμως ταυτόχρονα δημιουργικό και ευλογημένο! Για συντροφιά του έχει το γεωργό. Ποιες εργασίες κάνει ο γεωργός (σπορά, όργωμα, θέρισμα, αλώνισμα), μαζί και η φαμίλια του, και τι εργαλεία χρησιμοποιεί. Όλα αυτά, ζωντάνεψαν στα μάτια των μαθητών, μπροστά στο αλώνι του Μουσείου, με προβολή φωτογραφιών, βιωματικό παιχνίδι για τον κύκλο του ψωμιού, δραματοποίηση των εργασιών ανδρών και γυναικών για την παρασκευή ψωμιού και τραγούδι. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον σε όλες τις δραστηριότητες.

Το σκιάχτρο

Το σκιάχτρο