Γιορτή της Μητέρας

Για την αγαπημένη μας μαμά διαβάσαμε τα παραμύθια:

και την ιστορία: « Οι δυο μητέρες μπροστά στο Σολομώντα», την οποία και δραματοποιήσαμε.

Ανασυνθέσαμε τη λέξη μαμά, βρήκαμε λέξεις που τελειώνουν σε –έρα ( όπως μητέρα) και παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι: « Μπούντου μπουντουλάκια».

Τα δωράκια μας για τη μαμά:

-Βιβλίο με ζωγραφιές

379

 

-Καρδιά – μπρελόκ από πηλό

-Κύπελλο για τη μαμά

325

 

Έντομα

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το: «Μια πολύ πεινασμένη κάμπια», αντιστοιχήσαμε τις ημέρες της εβδομάδας με τα πράγματα που έφαγε και παίξαμε με αριθμημένα φύλλα (1-12) το παιχνίδι: «Ποιο φύλλο κρύβει την κάμπια;»

Μάθαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας με τη βοήθεια του βιβλίου: «Εξαφανίστηκε, εξαφανίστηκε η κάμπια», βάλαμε στη σωστή σειρά αντίστοιχες εικόνες και φτιάξαμε πεταλούδες από φίλτρα καφέ με πολύχρωμες δαχτυλίτσες και σύρμα πίπας.

Μιλήσαμε για τα μυρμήγκια ,διαβάσαμε: «Το τζιτζίκι και το μυρμήγκι» και ακούσαμε το τραγούδι: «Τα τρία μυρμηγκάκια». Βάλαμε στη σωστή σειρά τις καρτέλες από το εικονόλεξο του τραγουδιού και τις αριθμήσαμε.

Διαβάσαμε: «Η κατσούφα πασχαλίτσα» με ταυτόχρονο συγχρονισμό του ρολογιού. Μάθαμε την ώρα, σειροθετήσαμε και αριθμήσαμε( 1-10) τα ζώα με την σειρά που εμφανίζονται στο βιβλίο και στη συνέχεια κρύβαμε ένα ζώο και ψάχναμε να βρούμε ποιο λείπει. Παίξαμε και ένα μαθηματικό παιχνίδι: Τα παιδιά φόρεσαν στο χέρι τους πασχαλίτσες και με το σταμάτημα της μουσικής γινόταν ζευγάρι ανάλογα με τον αριθμό από βουλίτσες που είχε το κάθε παιδί, έπειτα έπρεπε να καθίσουν  στο φύλλο με το σωστό αριθμό.

Ακούσαμε το τραγούδι: «Το πιο μεγάλο» και βρήκαμε λέξεις με τις καταλήξεις (όνι, ίδα, άρι, ούρι) δίνοντας τη μπάλα ο ένας στο άλλο. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες, κάθε ομάδα πήρε από μια μέλισσα με μια λέξη από το τραγούδι και ζωγράφισε μόνο τα λουλούδια με την εικόνα- κατάληξη της μέλισσας που είχε.

Ομαδοποιήσαμε τα έντομα σε αυτά που πετούν ,πηδούν, περπατούν και φτιάξαμε και αριθμήσαμε οικογένειες εντόμων. Παίξαμε τα παραδοσιακά παιχνίδια: « Περνά- περνά η μέλισσα» και « Πετάει- πετάει».Γίναμε « αράχνες και μύγες» και δημιουργήσαμε παρέες εντόμων (τζιτζίκια, μέλισσες, μύγες, μυρμήγκια) μιμηθήκαμε τον τρόπο που κινούνται και τους ήχους τους.

 

 

 

Άνοιξη

Λουλούδια – Πρωτομαγιά

Αρχικά επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο «Άνοιξη», τον ζωγραφίσαμε και με βάση αυτά που είδαμε και παρατηρήσαμε ξεκινήσαμε να μιλάμε για  τα λουλούδια.

019

Διαβάσαμε το βιβλίο: « Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό…» και δραματοποιήσαμε τα στάδια εξέλιξης ενός φυτού.

Αντιστοιχίσαμε εικόνες λουλουδιών με τα ονόματα τους και ψηφίσαμε το λουλούδι που μας άρεσε περισσότερο.

Παίξαμε memory game με τα λουλούδια της Άνοιξης και ένα memory με καρτέλες – λέξεις που ταίριαζαν μεταξύ τους. Με τα ζευγάρια των εικόνων τα παιδιά έφτιαξαν και ζωγράφισαν σχετικές προτάσεις.

Γυρίσαμε τον τροχό των λουλουδιών, ζωγραφίσαμε το αντίστοιχο λουλούδι και το αρχικό του γράμμα και παίξαμε με τόμπολα ταύτισης εικόνας και αρχικού γράμματος της λέξης της εικόνας.

Παρατηρήσαμε τέσσερα λουλούδια φτιαγμένα από διαφορετικά υλικά (πλαστικό, ξύλο, χαρτί, αληθινό) και προσπαθήσαμε με κλειστά μάτια να μαντέψουμε το λουλούδι που είχαμε πιάσει.

Ρίξαμε το ζάρι και ζωγραφίσαμε στο λουλούδι μας, τόσα πέταλα, όσα μας έλεγαν οι κουκκίδες του ζαριού μας.

Ανασυνθέσαμε τη λέξη Πρωτομαγιά, διαγωνιστήκαμε σε δυάδες για το ποιος θα τη φτιάξει πιο γρήγορα και τη λέξη Μάιος (πεζά και κεφαλαία).

Σχολιάσαμε και περιγράψαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Thomas Marshall: «Οι γιρλάντες της Πρωτομαγιάς», βρήκαμε τα χρώματα που υπάρχουν και αντιστοιχήσαμε κάθε χρώμα με το όνομα του.

Οι κατασκευές μας:

Παίξαμε παιχνίδια:

-Ο χορός του λουλουδιού

-Ποιος θα μαζέψει τα περισσότερα λουλούδια;

-Ο κηπουρός

-Τα μουσικά λουλούδια

-Τοποθετήσαμε τα λουλούδια σε σχέση με το σώμα μας και το χώρο και δημιουργήσαμε ομάδες με το ίδιο χρώμα λουλουδιών

-Παιχνίδι με στεφάνια

-Σκυταλοδρομία: Ποια ομάδα θα βάλει πρώτη τα λουλούδια στο πρωτομαγιάτικο στεφάνι;

-Τα λουλούδια (τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες: κάθε ομάδα έχει το δικό της λουλούδι και το δικό της μουσικό όργανο… ρίχνουν το ζάρι  και γεμίζουν τα λουλούδια με όσπρια)

Πρόγραμμα ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο

Την Τρίτη 16 Μαΐου επισκεφτήκαμε με τα νήπιά μας το 1ο Δημοτικό Σχολείο Χίου στα πλαίσια του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

Πριν από την επίσκεψη…..

Πριν από την επίσκεψή μας στο Δ.Σ. πραγματοποιήσαμε κάποιες δραστηριότητες και φύλλα εργασίας με τα παιδιά για να διευρευνήσουμε τις γνώσεις τους, να δούμε πως φαντάζονται το νέο τους σχολείο και τι απορίες έχουν. Με τη βοήθεια των στεφανιών γυμναστικής φτιάξαμε ένα διάγραμμα VENN όπου δεξιά – αριστερά τα παιδιά τοποθετούσαν εικόνες με αντικείμενα που είχαν σχέση με το Δ.Σ. και νηπιαγωγείο αντίστοιχα και στη μέση εικόνες που ανήκαν και στα δύο σχολεία. Φτιάξαμε ένα κολάζ με λουλούδια που το ονομάσαμε «Ο κήπος με τις απορίες» όπου στη γύρη του κάθε λουλουδιού κάθε παιδί έγραφε την απορία του για το Δ.Σ.

Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο….

Με χαρά μας υποδέχτηκαν στις τάξεις τους οι δασκάλες της Α’ Δημοτικού κ. Αναστασία, κ. Βάσια και οι μαθητές. Καθίσαμε στα θρανία δίπλα στους μαθητές, παρακολουθήσαμε λίγο από το μάθημα της Γλώσσας, παίξαμε το παιχνίδι των ερωτήσεων με το κολάζ «Ο κήπος με τις απορίες», είδαμε και μετρήσαμε τα βιβλία της Α’ Τάξης. Τέλος παίξαμε και ένα ωραίο παιχνίδι όλοι μαζί.  Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε και άλλους χώρους του Δ.Σ., όπως την αίθουσα φυσικών επιστημών, Η/Υ και τη βιβλιοθήκη. Παίξαμε λίγο στον προαύλιο χώρο και αποχωρήσαμε για το Νηπιαγωγείο μας με καλές εντυπώσεις και ενθουσιασμό για το νέο μας σχολείο.

Μετά από την επίσκεψη…

Όταν γυρίσαμε ψηφίσαμε ποιο σχολείο μας αρέσει περισσότερο. Η πλειοψηφία είπε το Νηπιαγωγείο γιατί έχει περισσότερα παιχνίδια!!!! Τέλος ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από το Δ.Σ. και έτσι ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα.