25η Μαρτίου 1821

Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τα γεγονότα του 21, τον Ευαγγελισμό και ένα πολύ όμορφο παραμύθι για την ειρήνη.

Οι γλωσσικές μας δραστηριότητες:

-Παιχνίδι- πάζλ με τους ήρωες του 21 και τα ονόματα τους.

-Συγκρίναμε το σχολείο του τότε και του σήμερα ( με αφορμή τον πίνακα του Ν. Γύζη: « Το κρυφό σχολειό» ) και καταγράψαμε τις διαφορές.

-Βάλαμε στη σωστή σειρά  τα γράμματα  της φράσης: Ελευθερία ή θάνατος και του ονόματος του Διονύσιου Σολωμού.

-Αντιστοιχήσαμε  εικόνες-κάρτες με το εικονόλεξο του Εθνικού Ύμνου και μάθαμε τη φωνή Υ,υ

-Γράψαμε το κείμενο της πρόσκλησης για τη γιορτή μας και συμπληρώσαμε τα γράμματα που έλειπαν από τη φράση της πόρτας.

-Παιχνίδι- μπίνγκο φωνολογικής ενημερότητας για την 25η Μαρτίου.

Συνδυάσαμε γλώσσα και μαθηματικά:

-Παίξαμε με τις καρτέλες- εικόνες και τους αριθμούς του εικονόλεξου-τραγουδιού: «Eνας τσολιάς καθότανε».

-Επιλέξαμε λέξεις σχετικές με την 25η Μαρτίου, χτυπήσαμε τις συλλαβές τους σε παλαμάκια, βάλαμε μανταλάκι στο σωστό αριθμό και τις ομαδοποιήσαμε ανάλογα με τον αριθμό των συλλαβών τους.

Τα μαθηματικά μας:

-Σημειώσαμε σε χαρτί με τους μήνες την 25η Μαρτίου και την 25η Δεκεμβρίου και μετρήσαμε απαριθμώντας τους μήνες που έκανε η Παναγία να γεννήσει το Χριστό.

-Προσεγγίσαμε την έννοια της συμμετρίας συμπληρώνοντας το άλλο μισό πορτραίτο του Διονύσιου Σολωμού.

-Σημειώσαμε σε πίνακα τις μπάλες που ταΐσαμε την φάλαινα.

Οι δραματοποιήσεις μας:

-Το κρυφό σχολειό

-Ο όρκος της Φιλικής Εταιρίας

-Το απόσπασμα « Άκρα του τάφου σιωπή» από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους

-Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Τα παιχνίδια μας:

-Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και φτιάξαμε το «λημέρι μας».

118

-Εκτελέσαμε παραγγέλματα με τα κονταράκια- καριοφίλια μας.

-Παίξαμε κλεφτοπόλεμο.

Τα εικαστικά μας:

-Κρίνοι, παπαρούνες

-Φεσάκια.

001

-Περιστέρια μπλε- άσπρο.

162

-Κρυφό σχολειό.

074

-Ζωγραφική με θέμα το Θεόδωρο Κολοκοτρώνη.

171

-Το κάστρο και ο ήλιος( ομαδική χειροτεχνία βασισμένη στον πίνακα του Paul Klee)

168

Η γιορτούλα που ετοιμάσαμε με τα παιδιά είναι : » Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι». Τη μοιραζόμαστε μαζί σας παρακάτω. Η συγκεκριμένη γιορτή είναι για 19 παιδιά. Χρησιμοποιήσαμε αποσπάσματα και μουσικά κομμάτια που βρήκαμε στο elniplex.com, τα  στιχάκια του Φίλιππου Μανδηλαρά από το βιβλίο του «Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Μεσολογγίου» και ενσωματώσαμε και κάποια δικά μας στοιχεία δημιουργώντας έτσι το τελικό κείμενο της γιορτής. Καλή επιτυχία αν κάποιος/α από εσάς, θελήσει να την πραγματοποιήσει!

Οι Ελεύθεροι πολιορκημένοι του Μεσολογγίου

Διάστημα

Η επίσκεψη του κου Παναγιώτη Κατσάλα ήταν ένα πολύ καλό ερέθισμα για τα παιδιά για να γνωρίσουν το ηλιακό μας σύστημα, μιας και ήδη είχαμε ξεκινήσει να μιλάμε για τον πλανήτη γη. Η πρώτη επαφή έγινε με εικόνες που μας έδειξε ο κος Παναγιώτης στη συνέχεια με αρκετό εποπτικό υλικό γνωρίσαμε τους πλανήτες ειδικότερα το χρώματά τους , το μέγεθος τους και τη σειρά  που βρίσκονται. Το διαδίκτυο ήταν πολύ καλή πηγή πληροφοριών και οι εικόνες από το ηλιακό σύστημα πολύ εντυπωσιακές.
Το ταξίδι στην Σελήνη ενθουσίασε τα παιδιά. Γνωρίσαμε  τους αστροναύτες και τα διαστημόπλοια και τι ακριβώς κάνουν στα ταξίδια τους στον Άρη και την Σελήνη. Τα βιβλία πληροφοριών ήταν η μεγάλη πηγή μας για να γνωρίσουμε τους πλανήτες. Τα παιδιά έφεραν και εκείνα βιβλία από το σπίτι και τα παρουσίασαν στην υπόλοιπη ομάδα.

Το επόμενο βήμα μας ήταν να  μάθουμε τα ονόματα των πλανητών. Έτσι κάναμε φωνολογική ενημερότητα με λέξεις που σχετίζονται με το διάστημα (ονόματα πλανητών,διαστημόπλοιο, αστροναύτης, Σελήνη, ήλιος). Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με καρτέλες και κάναμε άσκησεις στον πίνακα κυκλώνοντας το αρχικό γράμμα των πλανητών.

Ο πλανήτης μας ήταν ο πρωταγωνιστής στο πρόγραμμα μας . Ανακαλύψαμε το εσωτερικό της γης μέσα από μια ωραία κατασκευή με πλαστελίνη, όπου είχαμε τη δυνατότητα να δούμε το φλοιό της γης. Στη συνέχεια μιλήσαμε για την κίνηση της γης γύρω από το εαυτό της και από τον ήλιο. Έτσι τα παιδιά κατανόησαν καλύτερα τις έννοιες μέρα -νύχτα και την εναλλαγή των εποχών σε σχέση με την κίνηση της γης. Τέλος το γνωστικό μέρος έκλεισε με την αναφορά στους κομήτες.

Μέσα από εργασίες μάθαμε τον αριθμό 5 ζωγραφίζοντας πυραύλους ,βάλαμε στην σωστή σειρά τους πλανήτες κάνοντας αρίθμηση από το 1 έως το 7  ξεκινώντας από τον πρώτο πλανήτη που βρίσκεται κοντά στον ήλιο. Ακόμα  έγιναν φύλλα εργασίας με λέξεις σχετικές με το θέμα καθώς και μια άσκηση συμμετρίας ζωγραφίζοντας τον μισό αστροναύτη. Τα παιδιά  φαντάστηκαν τον εαυτό τους ως αστροναύτη και ζωγράφισαν το ταξίδι  τους στη  Σελήνη .

Διαβάσαμε ιστορίες με θέμα το διάστημα και παίξαμε θεατρικό παιχνίδι  ανά δυο παιδιά  ακούγοντας τον ήχο των πλανητών και και κάνοντας την κίνηση τους. Τελος ακούσαμε τραγούδι σχετικό και το προγράμμά μας ολοκληρώθηκε με μια ομαδική εργασίας με τίτλο: «Τα παιδια του 10ου Νηπιαγωγείου ταξιδεύουν στη Σελήνη». Ολοκληρώνοντας το προγράμμά μας κάναμε αξιολόγηση όπου τα παιδιά ζωγράφισαν αυτό που τους άρεσε από όλα όσα μάθανε για το ηλιακό σύστημα.

 

Χειμώνας

Με αφορμή ένα ποίημα ξεκινάμε να δουλεύουμε τον χειμώνα. Διαβάσαμε, αναλύσαμε το ποίημα και τα παιδιά μας είπαν τι τους αρέσει να κάνουν το χειμώνα. Κάναμε φωνολογική ανάλυση της λέξης και βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα «Χ». Δουλέψαμε τις λέξεις και στη συνέχεια  τα παιδιά τις ξαναέφτιαξαν με πλαστικά γράμματα μόνοι τους. Βρήκαμε λέξεις σύνθετες που ξεκινούν από την λέξη «χιόνι» και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια. Φτιάξαμε την ακροστιχίδα του χειμώνα πρώτα με εικόνες και μετά με λεξούλες. Τέλος παρουσιάσαμε  στα παιδιά το αλφαβητάρι του χειμώνα όπου συνδυάζει γράμματα και λέξεις. Παίξαμε παιχνίδια γλώσσας και το βάλαμε σαν υλικό στην γωνία ανάγνωσης της τάξης μας.

Με τα πορτοκάλια που έφεραν τα παιδιά για να κάνουμε πορτοκαλάδα παίξαμε παιχνίδια αρίθμησης και μάθαμε τον αριθμό 4. Γράψαμε πάνω σε γάντια τον αριθμό 6 και παίξαμε παιχνίδι με καρτέλες για τους αριθμούς 1 έως 6.

Το διαδίκτυο μας έδωσε πολλές πληροφορίες για τα ζώα  που ζουν στο Βορείου Πόλο και την Πολική αρκούδα. Είδαμε  βιντεάκια με αριθμούς και μάθαμε τραγούδια με θέμα τον χειμώνα (Διονύσης Σαββόπουλος ) και ακόμα ένα τραγούδι για πουλιά που ταξιδεύουν και συμβολίζουν τους πρόσφυγες.

 

Η δημιουργία και η έκφραση πέρασε μέσα από τον χειμώνα με εργασίες ατομικές και ομαδικές καθώς επίσης και ψυχοκινητικά παιχνίδια με θέμα τη «Μέρα -νύχτα». Το τραγούδι του χειμώνα έγινε το ερέθισμα για να γνωρίσουμε τα φωνήεντα  και να παίξουμε ένα γλωσσικό παιχνίδι σε ομάδες όπου συνδυάζονταν γράμματα και ζωγραφική μιας και η κάθε ομάδα που είχε ένα φωνήεν έπρεπε να ζωγραφίσει πράγματα που ξεκινούσαν από  αυτό.

Διαβάσαμε παραμύθια με ζωάκια του χειμώνα και με τις δυο εποχές του χρόνου (χειμώνας-καλοκαίρι).

DSCN2495

 

Τέλος κάναμε φύλλα εργασίας μαθηματικών και γλώσσας.

Μέσα στην διάρκεια του προγράμματος για το χειμώνα είχαμε και τις απόκριες, αγαπημένο θέμα των παιδιών όπου φτιάξαμε μάσκες ,χορέψαμε και διασκεδάσαμε.

Τέλος είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε πολλά  πράγματα για την μαστίχα μιας και ο μπαμπάς ενός παιδιού μας έφερε  στο σχολείο ένα μαστιχόδεντρο και μας έμαθε τον τρόπο που μαζεύεται η μαστίχα και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν.

 

Αναστολή λειτουργίας νηπιαγωγείου λόγω διεξαγωγής σεμιναρίουΤΕ

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 8 Μαρτίου και την Πέμπτη 9 Μαρτίου το 2ο Τμήμα (κα Δέσποινα – κα Κέλλυ) θα λειτουργήσει μέχρι τις 13.00.

Την Παρασκευή 10 Μαρτίου το 1ο Τμήμα (κα Βιργινία – Κα Ιωάννα) θα παραμείνει κλειστό.

Οι νηπιαγωγοί θα λάβουν μέρος σε επιμορφωτικό σεμινάριο και θα απουσιάζουν εκ περιτροπής.

εγκύκλιος 2-17

Ο μαγικός κόσμος του τσίρκου

Με αφορμή τις Απόκριες, ασχοληθήκαμε με το τσίρκο. Διαβάσαμε τον «Ακροβάτη του ονείρου» και ταξινομήσαμε τα πρόσωπα του βιβλίου σε μουσικούς-κλόουν-ακροβάτες. Φτιάξαμε παρεούλες του αριθμού 10 σε τέντες του τσίρκου βάζοντας μέσα φιγούρες του Chagall ( ακροβάτες, μουσικοί, κλόουν) και  κάνοντας πρόσθεση. Γίναμε κι εμείς οι ίδιοι ακροβάτες ισορροπώντας σε τουβλάκια γυμναστικής.

Από τις πιο αγαπημένες μορφές του τσίρκου, ο κλόουν, μας έδωσε αφορμή για πολλές δραστηριότητες. Παίξαμε με τα γράμματα της λέξης κλόουν (σε μορφή πάζλ) και κάναμε επανάληψη της φωνής Κ,κ με τη βοήθεια του κλόουν Κάπα κάπα, ο οποίος διάλεγε κάθε φορά ένα παιδί και του ζητούσε μια λέξη από Κ. Όποιος την έβρισκε  έπαιρνε τη θέση του κλόουν. Τοποθετήσαμε 4 κλόουν από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και χωριστήκαμε σε ομάδες για να δούμε ποια θα ντύσει πιο γρήγορα τον κλόουν της. Διαλέξαμε καρτέλες και κάναμε ότι δείχνει ο κλόουν, παίξαμε με τα πολύχρωμα καπέλα του και τον ταΐσαμε με μπαλάκια. Διαβάσαμε από το διαδίκτυο το παραμύθι: « Η ζωή του  κλόουν» και παίξαμε 2 από τα παιχνίδια που βρήκαμε στο τέλος  του παραμυθιού.  Στο πρώτο ένα παιδί- κλόουν προσπαθεί να βρει και να μετρήσει τα παιδιά που κρύβονται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και στο δεύτερο γίναμε όλοι κλόουν βάφοντας κόκκινες τις μυτούλες μας και εκτελώντας διάφορα παραγγέλματα. Μεταμορφωθήκαμε σε κλόουν και παίξαμε παντομίμα σε ζευγάρια. Φτιάξαμε καπέλα κλόουν με χρωματιστούς κύκλους και παίξαμε μουσικό παιχνίδι ,κλόουν σε γλωσσοπίεστρα και  όλοι μαζί φτιάξαμε τον κλόουν-Ζωγραφούλη που ντύσαμε με τις πολύχρωμες ζωγραφιές μας.

Ακούσαμε από το Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού (τεύχος 73) το μουσικοκινητικό κομμάτι «Το τσίρκο» και κινηθήκαμε στο ρυθμό του. Προσεγγίσαμε το τσίρκο μέσα από τις 5 αισθήσεις μας και στη συνέχεια δραματοποιήσαμε αυτά που καταγράψαμε. Με αφορμή την αίσθηση της γεύσης φτιάξαμε μαλλί της γριάς με μπαλίτσες από γκοφρέ εξασκώντας έτσι τη λεπτή μας κινητικότητα και κάναμε πρόσθεση με ποπ κορν. Μάθαμε τον αρχικό δίφθογγο του τσίρκου και της Τσικνοπέμπτης και αντιστοιχήσαμε εικόνες από τσίρκο με το αρχικό γράμμα κάθε λέξης.

Είδαμε από τη σελίδα του Παραμυθά στο u tube το παραμύθι: «Το τσίρκο». Μάθαμε ότι τα ζώα έχουν απαγορευτεί από τέτοιου είδους παραστάσεις και συμφωνήσαμε ότι είναι καλύτερα να ζουν στο φυσικό τους περιβάλλον. Αποφασίσαμε όμως να τα συμπεριλάβουμε στις δραστηριότητες μας με την υπόσχεση ότι θα τα προσέχουμε και θα τα αγαπάμε πολύ!!!

Ταξινομήσαμε και μετρήσαμε τους ανθρώπους και τα ζώα που δουλεύουν στο τσίρκο και στη συνέχεια δείχνοντας τις εικόνες που είχαμε χρησιμοποιήσει τα παιδιά μιμούνταν αυτό που έβλεπαν… και επειδή οι ελέφαντες  μας εντυπωσίασαν περισσότερο από όλα τα ζώα  διαβάσαμε την ιστορία του Ελμερ του παρδαλού ελέφαντα και παίξαμε γλωσσικό παιχνίδι με τα χρώματα του. Μιμηθήκαμε τους ελέφαντες  στη ζούγκλα και φτιάξαμε ελεφαντάκια που ισορροπούν σε μπάλα.

Απόκριες χωρίς μάσκες και μεταμφιέσεις δεν γίνονται! Εξοπλίσαμε τη γωνιά της μεταμφίεσης και ιδού το αποτέλεσμα… Φτιάξαμε και μάσκες: Εξωγήινοι, Πειρατές, Πριγκίπισσες και φυσικά τους χαρταετούς μας με θέμα, τι άλλο…το τσίρκο!

Τέλος αποφασίσαμε να κάνουμε μια παράσταση με θέμα το  τσίρκο και να καλέσουμε τα παιδιά του άλλου τμήματος να μας δουν. Τα παιδιά διάλεξαν τους ρόλους που ήθελαν και η προετοιμασία ξεκίνησε…  κόψαμε και ζωγραφίσαμε εισιτήρια, ετοιμάσαμε μάσκες και  καπέλα, φτιάξαμε  το σκηνικό μας και το τσίρκο μας ήταν έτοιμο να προσφέρει ένα μοναδικό θέαμα…