28η Οκτωβρίου

Με αφορμή την 28η Οκτωβρίου του 1940, ασχοληθήκαμε όχι μόνο με τα ιστορικά γεγονότα , αλλά και με τις γενικότερες έννοιες της ειρήνης και του πολέμου. Αρχικά φτιάξαμε το ιστόγραμμα μας…

108

Διαβάσαμε Το Κανόνι της Ειρήνης και την Ειρήνη του Αριστοφάνη… στη συνέχεια κάναμε μια ομαδική σύνθεση: «Αν η ειρήνη ήταν…θα ήταν…». Φανταστήκαμε την ειρήνη και τη ζωγραφίσαμε σε ατομικό επίπεδο. Είδαμε τα διεθνή σύμβολα της ειρήνης, φτιάξαμε το διχαλωτό σύμβολο με διάφορα αντικείμενα και το μεταφέραμε στο χαρτί διακοσμώντας το με δαχτυλίτσες ή πούλιες.

043

002 (3)

076

037

042

035

 

004 (2)

014

013

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Πικάσο «Γκουέρνικα». Καταγράψαμε τις αρχικές μας σκέψεις και στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 2 ομάδες. Έχοντας εκτυπώσει τον πίνακα σε Α3, τον κόψαμε σε κομμάτια. Η μια ομάδα έκρυβε τα κομμάτια της άλλης και η άλλη ομάδα έπρεπε να τα βρει σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στη συνέχεια οι 2 ομάδες προσπάθησαν να ανασυνθέσουν τον πίνακα.

Είδαμε τον πίνακα στην τρισδιάστατη μορφή του στο you tube και συνεχίσαμε την επεξεργασία του:

 

  • Αντιστοιχήσαμε κάρτες συναισθημάτων με τα συναισθήματα των ανθρώπων του πίνακα.

 

  • Φανταστήκαμε τι θα μπορούσαν να έλεγαν τα πρόσωπα του πίνακα και το αποδώσαμε λεκτικά.

 

  • Χρησιμοποιήσαμε το σώμα μας και τα μουσικά όργανα για να αποδώσουμε τους ήχους του.

 

  • Αναπαραστήσαμε τις μορφές του πίνακα ατομικά και ομαδικά.

 

  • Τέλος ζωγραφίσαμε το κομμάτι του πίνακα που μας άρεσε περισσότερο και φτιάξαμε τη δική μας Γκουέρνικα.
077
013 (3)
005 (2)
002 (3)
004 (3)
010 (3)
009 (2)
019 (4)
034 (3)
015 (3)
033 (3)
028 (3)
031 (3)
039 (3)
045 (3)
051

Παίξαμε κουκλοθέατρο με την ιστορία του Γίγαντα και του νάνου και στη συνέχεια τη δραματοποιήσαμε.

024

018

Παρακολουθήσαμε απόσπασμα από την ταινία «Το ξυπόλητο τάγμα», το σχολιάσαμε και ακολούθησε  η δραματοποίηση του από τα ξυπόλητα παιδιά, που προσπαθούν να κλέψουν από τους Γερμανούς στρατιώτες τις φραντζόλες ψωμί (βιβλία) ,προσέχοντας να μην τους δουν.

 

177

179

182

184

Διαβάσαμε «Το έπος του΄40» του Φ. Μανδηλαρά. Ανασυνθέσαμε το ΟΧΙ, το σχηματίσαμε με στεφάνια και ξυλάκια γυμναστικής και το κατασκευάσαμε με δαχτυλομπογιές. Φτιάξαμε τους στρατιώτες του 1940. Μιλήσαμε για την ελληνική σημαία και μάθαμε για το τετράγωνο.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

054

224

039

048

«Η χειροβομβίδα που ήθελε να είναι σαν…τη βίδα»,( μια καταπληκτική ιστορία, με σπουδαίο αντιπολεμικό μήνυμα) μας έδωσε την αφορμή για ποικίλες δραστηριότητες. Αφού το διαβάσαμε, σκεφτήκαμε να μεταμορφώσουμε τη μικρή Βόμβη (τη χειροβομβίδα της ιστορίας). Έτσι έγινε γλάστρα με λουλούδια, πεταλούδα και μέλισσα, παιδάκι και στρατιώτης!!! Βρήκαμε εικόνες των αντικειμένων του παραμυθιού ( που συναντάει η Βόμβη στο ταξίδι της), τα αντιστοιχίσαμε με τις λέξεις τους και το αντίστροφο. Τέλος δώσαμε στη νέα μας φίλη συμβουλές για το πώς θα μπορεί να διαχειρίζεται το θυμό της και να συγκρατεί τον εαυτό της( όπως να παίρνει βαθιές αναπνοές, να χτυπάει ένα μαξιλάρι, να ασχολείται με ένα αγαπημένο της παιχνίδι, να τραγουδάει…)

 

145

199

191

146

Μάθαμε το Π,π του πολέμου με τη βοήθεια του παντοδύναμου βασιλιά Π! Συγκεντρώσαμε αντικείμενα της τάξης που αρχίζουν από Π και γράψαμε όσες περισσότερες λέξεις μπορέσαμε στον πίνακα μαρκαδόρου (το αποτέλεσμα πιστεύουμε ότι ικανοποίησε τον απαιτητικό βασιλιά μας).

 

008 (2)

007 (2)

 

Διασκεδάσαμε παίζοντας αρκετά κινητικά παιχνίδια. Σε κύκλο χορεύαμε με τη μουσική υπόκρουση του Ντούτσε…όταν η μουσική σταματούσε φωνάζαμε με τα χέρια ψηλά: Αέρα, αέρα. Περάσαμε από πολλά εμπόδια για να ανεβάσουμε την ελληνική σημαία στο βράχο (το αγαπημένο των παιδιών, όπως έδειξε και η αυτοαξιολόγηση του σχεδίου εργασίας ). Γίναμε φύλακες της σημαίας και παίξαμε μπάσκετ με στρατιωτικό κράνος!

 

018 (2)

019 (2)

112

124

126

129

 

Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την 28η και την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων. Τους άρεσε ιδιαίτερα να παίζουν το γίγαντα και το νάνο στη γωνιά της μεταμφίεσης, να γράφουν σχετικές λέξεις,  να φτιάχνουν πάζλ με τη Γκουέρνικα, την ελληνική σημαία και με εικόνες από τον πόλεμο του 1940.       

222 202

172

027

 

 

 

 

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης

a02ea1_f9837bfbb3ff4e36ac65a004ef371bde

Τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016 τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας θα παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Ωραία Κοιμωμένη²», που θα πραγματοποιηθεί στο 11ο Νηπιαγωγείο Χίου στις  11.00 π.μ. H Ωραία Κοιμωμένη² είναι μια ιστορία ενηλικίωσης, που μιλάει στην καρδιά και στο μυαλό των παιδιών. Θέμα της παράστασης είναι η προσωπική ελευθερία και τα όρια της.

Περίληψη:

«…Τότε κι οι δυο οι βασιλείς, πήρανε προφυλάξεις, έβγαλαν νόμους ειδικούς, προστάγματα, διατάξεις:
Από παντού εξαφάνισαν κάθε τύπου μαχαίρι, για να μην πάει να τρυπηθεί της κόρης τους το χέρι.
Κατήργησαν με προσοχή τα αιχμηρά σημεία και τα στρογγυλοποίησαν για να χουν ηρεμία,
Έτσι την κόρη τους νομίζαν πως θα σώσουν κι από της μοίρας το γραφτό πως θα τηνε γλιτώσουν…»

Η ηρωίδα μας επιθυμεί να ζήσει μια φυσιολογική ζωή, αλλά αυτό δεν είναι δυνατόν. Παρά τους περιορισμούς θα τρυπηθεί και θα πέσει σε έναν πολύ βαθύ ύπνο, που φτάνει μέχρι το σήμερα… Θα ξυπνήσει άραγε η Κοιμωμένη ή όχι; Η Ωραία Κοιμωμένη² αποτελεί άλλη μια πρωτότυπη ιδέα της ομάδας Hippo που δημιουργεί έναν πλούσιο παραμυθένιο κόσμο με δύο υπερ-ηθοποιούς, οι οποίοι τα κάνουν όλα!

Το ξεκίνημα της καινούργιας μας χρονιάς!

Στις 12 Σεπτεμβρίου 2016 η καρδιά μας άρχισε να χτυπάει     στο 10ο Νηπιαγωγείο Χίου, η πρώτη μας εργασία.

DSCN1003

Δημιουργία   ομάδων

Με τις δραστηριότητες αυτές έχουμε σαν βασικό σκοπό τα παιδιά να  γνωριστούν μεταξύ τους να νιώσουν οικεία, φιλικά και να ενταχθούν ομαλά στο καινούργιο σχολικό περιβάλλον. Πρώτα γινόμαστε ζευγάρια μέσα στα στεφάνια και μετά τα ζευγάρια ενώνονται και δημιουργείται μια μεγάλη  γλυκιά παρέα.

DSCN0991

DSCN0993

DSCN0994

 

DSCN0995

DSCN1000

Ομαδικά παιχνίδια στην παρεούλα για την ενίσχυση της ομάδας  με  σχοινάκι και φύλλα εφημερίδας.

DSCN1027

DSCN1029

DSCN1022

DSCN0951

DSCN0956

Θεατρικό παιχνίδι «Οι γωνιές της τάξης μας»

Tα παιδιά σε ομάδες αναπαριστάνουν το παιχνίδι της αγαπημένης τους γωνιάς.

DSCN1214

DSCN1219

DSCN1229

DSCN1230

DSCN1233

DSCN1235

Τα παιδιά δημιουργούν 4 ομάδες κόκκινη-κίτρινη-πράσινη-μπλε, βρίσκουν αντικείμενα ίδιου χρώματος και ζωγραφίζουν με το ίδιο χρώμα πάνω σε μεγάλο λευκό  χαρτόνι.

DSCN1077

DSCN1081

DSCN1085

DSCN1089

DSCN1091

DSCN1092

DSCN1095

DSCN1096

 

Χρησιμοποιώντας  πολύχρωμες  υφασμάτινες κορδέλες τα παιδιά σχηματίζουν στο πάτωμα το αρχικό γράμμα του ονόματός τους.

DSCN1051

DSCN1056

DSCN1060

DSCN1054

Ο εαυτός μου

Η διερεύνηση του εαυτού μας, μας έδωσε την ευκαιρία για πολλές και ποικίλες δραστηριότητες. Αρχικά φτιάξαμε το ιστόγραμμα μας και στη συνέχεια επί τω έργω…

063

Κόψαμε κυκλάκια και φτιάξαμε το όνομα μας με τη μορφή κάμπιας! Ψαρέψαμε τα γράμματα του ονόματός μας και το σχηματίσαμε.

065

059

053

057

 

Παίξαμε με τις συλλαβές των ονομάτων μας και τα κολλήσαμε στο δάχτυλο της παλάμης που είχε τον αντίστοιχο αριθμό.

004 (4)

 

Μετρήσαμε τα αγόρια και τα κορίτσια της τάξης μας και  φτιάξαμε το παρακάτω πινακάκι (ομαδική εργασία).

061

 

Επεξεργαστήκαμε τη μορφή ενός κυκλαδικού ειδωλίου. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και του δώσαμε μορφή(γιατί είχαμε στεναχωρηθεί επειδή του έλειπαν βασικά χαρακτηριστικά του προσώπου) και όνομα! Την επόμενη μέρα ψηφίσαμε (με ξυλάκια), αντιστοιχίσαμε τα ξυλάκια με το αριθμητικό σύμβολο και αναδείξαμε το ειδώλιο που μας άρεσε περισσότερο. Νικητής ο «Γιώργος» με 10 ψήφους!!!

011 (3)

075

 

Σχηματίσαμε με διάφορους τρόπους, περπατήσαμε και μάθαμε το Ε, ε του εαυτού μας.

005

011

008

014

 

Το παραμύθι «Αχ, γιατί να είμαι γάτα»,όχι μόνο μας διασκέδασε με τα αστεία  στιχάκια του, αλλά μας έδωσε την ευκαιρία για πολλές δραστηριότητες:

-Ζωγραφίσαμε τη μεταμόρφωση της γάτας που μας άρεσε περισσότερο ή προτείναμε κάποια δική μας.

-Χωριστήκαμε σε ομάδες και φωτοτυπήσαμε σελίδες του παραμυθιού. Κάθε ομάδα έπρεπε να χειροκροτήσει όταν διαβάζαμε τη σελίδα της.

-Με τη βοήθεια ενός ζαριού με εικόνες (ζώου, πουλιού, δέντρου…κλπ) συμπληρώσαμε το Φ.Ε «Αν ήμουν…θα ήμουν…».

-Μάθαμε τη φωνούλα Γ,γ.

– Γίναμε μάγοι και μάγισσες και μεταμορφώσαμε τους φίλους μας, οι οποίοι χρησιμοποιώντας φωνή και κίνηση έπρεπε να «ζωντανέψουν τις μεταμορφώσεις τους» (μεγάλη επιτυχία!!!)

-Στο τέλος φτιάξαμε κι εμείς τη δική μας «Μαγδάλω» (το όνομα της γατούλας του παραμυθιού).

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

060

044

048

032

030

027

Γίναμε όλοι super ήρωες. Ζωγραφίσαμε τους ήρωες και αφού βάλαμε τη φωτογραφία μας για πρόσωπο καταγράψαμε όλα τα σημαντικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε (τέλειο!!!)

012 (3)

Δώσαμε στην οικογένεια κάθε παιδιού να σχηματίσει και να κόψει τις παλάμες  όλων των μελών της. Στη συνέχεια τις ταξινομήσαμε από τη μικρότερη στη μεγαλύτερη και το αντίστροφο και τέλος τις ενώσαμε με μια καρδιά. Ευτυχισμένοι μαζί, ο τίτλος της χειροτεχνίας μας.

097

096

094

 

«Ο λύκος Ζαχαρίας που θέλει να αλλάξει χρώμα» μας έμαθε να αποδεχόμαστε τον εαυτό μας, να θυμηθούμε τα χρώματα, τις ημέρες της εβδομάδας και να μετρήσουμε και να βρούμε την αγαπημένη μας μεταμόρφωση.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

088

085

082

 

Τα «Βήματα για τη ζωή» μας βοήθησαν να έρθουμε σε μια πρώτη επαφή με τα συναισθήματα μας. Είδαμε εικόνες, συζητήσαμε ,παίξαμε και εκφραστήκαμε με το πρόσωπο και το σώμα μας…βοηθός μας η μασκότ «Ο συναισθηματικούλης». Επίσης σχεδιάσαμε και κόψαμε φωτογραφικές μηχανές και ζωγραφίσαμε στο φακό το πρόσωπο μας ανάλογα με το συναίσθημα μας.

066

072

071

074

114

115

146

102

 

Δημιουργήσαμε το βιβλιαράκι :Είμαι μοναδικός/μοναδική με χρήσιμες πληροφορίες για τον εαυτό μας…

147

 

«Οι πρωταγωνιστές της τάξης» αποτέλεσαν το ξεχωριστό κομμάτι της διερεύνησης του εαυτού μας. Κάθε μέρα κάποιο παιδί έπαιρνε την πρόσκληση και την επομένη ημέρα έφερνε στην τάξη αγαπημένα του αντικείμενα ( όπως παιχνίδια, παραμύθια ,κτλ), κάποιο ζωάκι, ή μας παρουσίαζε κάποιο αγαπημένο του πρόσωπο(μαμά, γιαγιά…) Καθίσαμε στην παρεούλα , συζητήσαμε και σχεδόν κάθε μέρα είχαμε και το κέρασμα μας !!! Μετά το τέλος της παρουσίασης κάθε παιδί έπαιρνε το βραβείο του!

001

006 (3)

008 (2)

008 (3)

043

058

111

113

005 (2)

059 (2)

 

Παρακολούθηση Θεάτρου Σκιών – Καραγκιόζης

Την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016 τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας θα παρακολουθήσουν την παράσταση Θεάτρου Σκιών, “Ο Καραγκίοζης Γραμματικός”. Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στο 11ο Νηπιαγωγείο Χίου.

Περίληψη Έργου:

“Ο Καραγκίοζης προκειμένου να εργαστεί για να εξασφαλίσει το ψωμί της οικογένειάς του νομίζει ότι θα ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε είδους εργασία του ζητηθεί.

Στη Συγκεκριμένη περίπτωση καλέιται να εκτελέσει χρέη γραμματέα του Σεραγίου.

Ο αυθορμητισμός και η εφευρετικότητά του όμως δεν αποδεικνύονται ικανά να αντικαταστήσουν αναμφισβήτητη αναγκαιότητα της γνώσης και την δύναμη της μάθησης.”

 

1152530405-GRAMMATIKOS

Αρχή Σχολικής Χρονιάς…

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση σε παραμύθια με ήρωες που είχαν άγχος και αγωνία σχετικά με την  πρώτη μέρα στο σχολείο, σε παιχνίδια γνωριμίας, στη δημιουργία κανόνων(συμβόλαιο της τάξης) και σε δραστηριότητες για το δέσιμο της ομάδας. Ξεκινήσαμε διαβάζοντας την ιστορία του Τσέστερ(The kissing hand είναι ο πρωτότυπος τίτλος του παραμυθιού),όπου διαπραγματεύεται την ιστορία ενός ρακούν που δεν θέλει να αφήσει τη μαμά του και να πάει στο σχολείο…Αφού το διαβάσαμε, ζωγραφίσαμε τον Τσέστερ, τον κάναμε κούκλα με καλαμάκι, παίξαμε αυτοσχέδιο κουκλοθέατρο και φτιάξαμε το δικό μας kissing hand με το αποτύπωμα της παλάμης μας…επίσης διαβάσαμε και την ιστορία του Πιπ του βατράχου που αντιμετώπιζε το ίδιο πρόβλημα με τον Τσέστερ…

127

128

P8130021

P8170031

P8170032

P8120020

Παίξαμε πολλά παιχνίδια για να γνωριστούμε…θα αναφερθούμε μόνο σε δύο: Το «Μάντεψε ποιος κρύβεται»,όπου τα παιδιά καλούνται να βρουν το συμμαθητή /συμμαθήτρια τους, που κρύβεται κάτω από το ύφασμα και το «Μουσικό καπέλο, όπου το παιδί που τυχαίνει να το φοράει κάθε φορά λέει το όνομα του και οι υπόλοιποι το επαναλαμβάνουν σηκώνοντας τα χέρια ψηλά…

P8170029

P8100004

Τις γωνιές της τάξης μας τις μάθαμε με τη βοήθεια του αγαπημένου μας Τσέστερ αλλά και με τη βοήθεια του «Μαγικού κουτιού»…είχαμε κρύψει αντικείμενα από διάφορες γωνιές σ’ ένα κουτί και τα παιδιά με κλειστά μάτια διάλεγαν ένα αντικείμενο, το αναγνώριζαν και το τοποθετούσαν στην αντίστοιχη γωνιά….έτσι μάθαμε ότι κάθε αντικείμενο έχει τη δική του γωνιά και δεν πρέπει να μπερδεύονται…

P8100005

P8100007

P8100008

P8100009

Το βιβλιαράκι «20 κανόνες για να τα πας καλά χωρίς να τρελάνεις τη δασκάλα σου»(μάλλον αυτό είναι πολύ δύσκολο, για να μη πούμε ακατόρθωτο!!!), μας βοήθησε να δημιουργήσουμε τους κανόνες(συμβόλαιο της τάξης μας), που «σφραγίσαμε» με το αποτύπωμα της παλάμης μας που σχεδιάσαμε, κόψαμε, ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε.

125

126

Το δέσιμο της ομάδας επιτεύχθηκε μέσα από ποικίλες δραστηριότητες…ενδεικτικά αναφέρουμε «Το κουτί και τον τροχό της φιλίας»,με τον οποίο τα παιδιά γίνονταν ζευγάρια και εκτελούσαν από κοινού κάποια δραστηριότητα όπως(πλαστελίνη, ζωγραφική, κατασκευή με οικοδομικό υλικό…) και το παζλ της τάξης μας, όπου το κάθε παιδί έκοβε και ζωγράφιζε από ένα κομμάτι και στο τέλος δημιούργησαν από κοινού μια ενιαία σύνθεση.014

016

018

022

024

035

037