e-Twinning Program “Blue Adventure” – Code Week 2024

etwinning logo 656x369

Την φετινή σχολική χρονιά το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό e-Τwinning πρόγραμμα με τίτλο “Blue Adventure”.

Σύντομη περιγραφή

Είναι πραγματικά συναρπαστικό να βυθίζεται κανείς στον κόσμο του ωκεανού, ανακαλύπτοντας τα μυστικά του.

Σκοπός: Μέσα από μια διευρυμένη συνεργασία, οι μαθητές θα διερευνήσουν τη σημασία της προστασίας των ωκεανών και της θαλάσσιας ζωής.

Το πρόγραμμα στοχεύει να ενισχύσει την περιβαλλοντική ευθύνη, να υποστηρίξει τη συνεργατική μάθηση, να ενσωματώσει τις έννοιες του STEAM και να συμπεριλάβει στοιχεία βασισμένα σε παιχνίδια για μια διαδραστική εμπειρία.

Διαδικασία εργασίας

Μέσω αυθεντικών και αναπτυξιακά κατάλληλων μαθησιακών εμπειριών που βασίζονται στη μάθηση βάσει διερεύνησης και στη χρήση του παιχνιδιού, ο στόχος είναι να καλλιεργηθεί μια σωστή στάση απέναντι στον επιστημονικό τρόπο σκέψης σχετικά με τη διατήρηση των ωκεανών. Μέσω της συνεργασίας, όχι μόνο θα ενισχυθούν οι γνώσεις των μαθητών για τη θάλασσα και τους ωκεανούς, αλλά θα έχουν επίσης την ευκαιρία να αναπτύξουν συναισθηματική σύνδεση και σεβασμό προς το περιβάλλον.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία από Ελλάδα, Πολωνία, Κύπρο, Ρουμανία, Ισπανία και Κροατία.

Μασκότ του προγράμματος είναι το χταπόδι…

Octopus picture 1

Αρχικά, οι μαθητές εντόπισαν στον χάρτη της Ευρώπης και της Ελλάδας τις χώρες και τις πόλεις των συνεργαζόμενων σχολείων, παρακολούθησαν στην πλατφόρμα ESEP βίντεο με παρουσιάσεις των σχολείων και έπαιξαν στον διαδραστικό πίνακα της τάξης παιχνίδι εντοπισμού των χωρών στους χάρτες.

10  9

11 6

4 71 3

8 13

12

Στον σύνδεσμο παρακάτω μπορείτε να δείτε την σύντομη παρουσίαση του δικού μας σχολείου στα συνεργαζομένα σχολεία.

https://youtu.be/63HbvMa4g4U?si=Tkp-8L5JVBrf-_9z

Screenshot 2024 11 01 192939

Η πρώτη μας συνεργατική δραστηριότητα δημιουργήθηκε με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα του Κώδικα – Code Week 2024.

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου συμμετέχουν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού μέσα από διάφορες δραστηριότητες. Θα εξοικειωθούν με βασικές έννοιες προγραμματισμού και θα μάθουν να γράφουν κώδικα.

Στόχοι:

·        Γνωριμία με τις έννοιες του προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης, με τρόπο παιγνιώδη.

·        Εισαγωγή στη χρήση υλικών και λογισμικού προγραμματισμού.

·        Ανάπτυξη θετικής στάσης για τις δραστηριότητες προγραμματισμού.

·        Καλλιέργεια ενεργητικής συμμετοχής, δημιουργικότητας, πρωτοβουλίας, συνεργασίας και αυτοπεποίθησης.

·        Ψυχαγωγία

αρχείο λήψης 1

Ο κ. Χταπόδης σε μια περιπλάνηση του στο βυθό της θάλασσας έχασε τα 8 του παππούτσια και ψάχνει να τα βρει!!

Εμπόδια του είναι οι 3 καρχαρίες που θα πρέπει να αποφύγει!

Η δράση αποτελείται από 3 στάδια:

1ο στάδιο: Το κάθε σχολείο δημιουργεί ένα διαδραστικό παιχνίδι σε συνεργατική παρουσίαση διαδικτυακά. Οι μαθητές μετρούν και τοποθετούν τις φιγούρες (καρχαρίες, παππούτσια, κουμπί αφετηρίας και τερματισμού) στο τετραγωνισμένο πλαίσιο.

2ο στάδιο: Οι μαθητές επιλέγουν ένα διαδραστικό παιχνίδι που έχει δημιουργήσει ένα άλλο σχολείο. Τοποθετούν τις φιγούρες στο επιδαπέδιο – αυτή την φορά- τετραγωνισμένο πλαίσιο. To επιδαπέδιο ρομπότ Beebot μεταμορφώνεται σε χταπόδι!

Σε αυτό το στάδιο οι μαθητές επέλεξαν το παιχνίδι που είχε δημιουργήσει η Κροατία, ενώ το δικό μας παιχνίδι το επέλεξε το σχολείο της Πολωνίας.

3ο στάδιο: Οι μαθητές κάποια άλλη μέρα παίζουν πάλι με το επιδαπέδιο παιχνίδι, δημιουργώντας αλγόριθμους με κάρτες που περιλαμβάνουν βελάκια και σχηματίζουν τον κώδικα της διαδρομής του επιδαπέδιου ρομπότ Beebot.

Στον σύνδεσμο παρακάτω μπορείτε να δείτε την δράση :

https://youtu.be/bfRhF1OyXeE?si=LIPK3zqgAm2SxzQJ

 

Screenshot 2024 10 18 201052

Μία ακόμη δράση για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα του Κώδικα έγινε με αφορμή το παραμύθι “Χάθηκα” του συγγραφέα Chris Houghton.

FBB9C97D4BC3013A86E0E9FFB24D3D20

H μικρή κουκουβάγια πέφτει από το δέντρο και αναζητά την μητέρα της! Ο σκίουρος συνοδοιπόρος στην αναζήτηση της προσπαθεί να την βοηθήσει. Τελικά ο βάτραχος έχει την λύση.

Τα επιδαπέδια ρομπότ Beebot μεταμορφώνονται σε μικρή κουκουβάγια και σκίουρο αντίστοιχα. Οι μαθητές προγραμματίζουν τα ρομπότ, ανακαλύπτουν τα ζωάκια και οδηγούν την μικρή κουκουβάγια στην μητέρα της!

13 1 4 1 10 1 11 1 12 1

15 1 1 2 3 1 5 6 1 7 1 8 1 9 1 14

Και συνεχίζουμε ….

 

World Octopus Day – Παγκόσμια Ημέρα Χταποδιού

Screenshot 2024 10 08 194146

Η 8η Οκτωβρίου έχει οριστεί ως η Παγκόσμια Ημέρα χταποδιού.

Το χταπόδι θα αποτελέσει έναν από τους κεντρικούς ήρωες στο ευρωπαϊκό e-Twinning πρόγραμμα που θα ασχοληθούμε την φετινή σχολική χρονιά.

Η σημερινή μέρα στάθηκε ευκαιρία οι μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα το χταπόδι, ως θαλάσσιο οργανισμό, να παίξουν διάφορα ψηφιακά παιχνίδια στον διαδραστικό πίνακα της τάξης και να δημιουργήσουν ομαδική κατασκευή αξιοποιώντας την τεχνική των τυπωμάτων με φελλούς και τέμπερες.

Ήταν μία πολύ ευχάριστη εμπειρία για όλα τα παιδιά!!

Παρακολουθείστε το βίντεο παρακάτω..

https://youtu.be/rVhoq5ep88w?si=IniM4JzwJlYEyFPa

 

Ευρωπαϊκή Ημέρα των Γλωσσών 2024

Η 26 Σεπτεμβρίου έχει οριστεί ως η Ευρωπαϊκή Ημέρα των Γλωσσών!

Screenshot 2024 09 26 185147

Μπορείτε να δείτε τον σχεδιασμό της δραστηριότητας μας στο χάρτη του επίσημου ιστότοπου European Day of Languages https://edl.ecml.at/Events/EventsDatabase/tabid/1772/language/en-GB/Default.aspx?EventID=29035

Screenshot 2024 09 26 183619

Ο σχεδιασμός της δράσης είναι:

Οι μαθητές εκφράζουν ευγενικές λέξεις στο πλαίσιο της καλής συμπεριφοράς προς τους συμμαθητές τους. Ακούνε ευγενικές λέξεις στα ελληνικά, αγγλικά, αλβανικά, πολωνικά, ρουμανικά και λιθουανικά. Στη συνέχεια θα δημιουργήσουν μια αφίσα με ένα βάζο γεμάτο καραμέλες και ευγενικές λέξεις σε διάφορες γλώσσες.

Η αφίσα που δημιουργήσαμε:

459244728 1636027473796097 6377923896115617705 n

 

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι μέρες προσαρμογής και συχνά άγχους κάποιων παιδιών λόγω του νέου περιβάλλοντος, των νέων προσώπων και του αποχωρισμού από τα πρόσωπα του οικογενειακού περιβάλοντος.

Ωστόσο, αυτές οι πρώτες μέρες κύλησαν πολύ ομαλά σε φυσιολογικά πλαίσια με πολλά παιχνίδια γνωριμίας, ενασχόληση των παιδιών στις γωνιές, μια πρώτη γνωριμία με το παιδαγωγικό υλικό του νηπιαγωγείου, εκμάθηση των ημερών της εβδομάδας και οριοθέτηση μαζί με τα παιδιά των όμορφων συμπεριφορών μέσα στην τάξη για μια χρονιά ήρεμη και δημιουργική!

Όλα τα παραπάνω υλοποιήθηκαν με παιγνιώδεις και μουσικοκινητικές  δραστηριότητες, που ενθουσίασαν τους μικρούς μας μαθητές!

Μία πολύ μικρή γεύση από την ενασχόληση των παιδιών μπορείτε να δείτε πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο.

https://youtu.be/vXbNZW5FVoA?si=husLcGmbipjhxUIX

Screenshot 2024 09 20 204617

Καλή και δημιουργική χρονιά με πολλά χαμόγελα!!

Η τέχνη της φωτογραφίας – Συνεργατική Δραστηριότητα Απριλίου

A la C Art 1 removebg preview

Στα πλαίσια του e-Twinning προγράμματος “A la cA(R)T”, που υλοποιούμε στο νηπιαγωγείο και συγκεκριμένα τον μήνα Απρίλιο, οι μαθητές γνώρισαν την τέχνη της φωτογραφίας.

Οι μαθητές ανακάλυψαν την βαλίτσα, που περιείχε σχετικά αντικείμενα.

Μπορείτε να δείτε την δράση εδώ

Screenshot 2024 05 13 185941

Παρακολούθησαν παρουσίαση σε μορφή κόμικ σχετικά με την τέχνη της φωτογραφίας και συνέλεξαν πολλές πληροφορίες για αυτό το είδος τέχνης.

Screenshot 2024 05 13 190148

10th Kindergarten Neapoli Thessalonki

Οι μαθητές έπαιξαν online παιχνίδια σχετικά με την ιστορία της φωτογραφίας και των φωτογραφικών μηχανών στο πέρασμα του χρόνου.

Online Games

Πραγματοποίησαν διάφορες δραστηριότητες μέσα στην τάξη, παρουσίασαν φωτογραφίες από τα γενέθλια, τις διακοπές και τις όμορφες στιγμές με την οικογένεια τους!

Τέλος, είχαμε την τιμή να μας επισκεφθεί η γιαγιά μαθήτριας του σχολείου μας και να μας παρουσιάσει υπέροχες φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες από το προσωπικό της αρχείο!

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν καθώς δοκίμασαν διάφορα εργαλεία του φωτογράφου και έγιναν και οι ίδιοι μικροί φωτογράφοι!!!

Δείτε εδώ όλες τις δραστηριότητες.

Screenshot 2024 05 13 191450

Οι μαθητές από 4 συνεργαζόμενα σχολεία (10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης, 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου- 2ο τμήμα, 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης, Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tony Halika, Βαρσοβία, Πολωνίας) συνεργάστηκαν…

Οι μαθητές φωτογράφισαν αντικείμενα, αντάλλαξαν τις φωτογραφίες τους, τράβηξαν νέες φωτογραφίες, τις εκτύπωσαν και δημιούργησαν μοναδικές φωτογραφίες προσθέτοντας τις νέες και αξιοποιώντας την τεχνική του κολάζ!

Τα τέσσερα κολάζ φωτογραφιών, που δημιουργήθηκαν :

10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης1714221503010

1ο Νηπιαγωγείο ΠροσοτσάνηςScreenshot 2024 05 13 193113

1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου (2ο τμήμα)Screenshot 2024 05 20 180630

Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tony Halika, Βαρσοβία, Πολωνία

Screenshot 2024 05 20 180606

και συνεχίζουμε με την αξιολόγηση του έργου από τους μαθητές, εσάς τους γονείς και τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς!