ΕΔΕΑΥ 10ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

                                                   ΕΔΕΑΥ 10ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Αγαπητοί γονείς, Πολλά από τα δεδομένα στην καθημερινότητά μας αλλάξανε. Καλούμαστε να ανταποκριθούμε σε μία νέα πραγματικότητα και να προσαρμοστούμε σε καινούργια δεδομένα. Η αλλαγή αυτή έγινε γρήγορα και χωρίς προετοιμασία. Για αυτό το λόγο μπορεί να χρειαστεί να διαχειριστούμε τη σχέση με τον εαυτό μας και με τους άλλους. Η καθημερινή επικοινωνία με τους οικείους μας μπορεί να περάσει από δοκιμασία και να δοκιμαστούν οι μεταξύ μας ισορροπίες. Η επικοινωνία και η έκφραση των συναισθημάτων είναι σημαντική για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε στους άλλους πώς νιώθουμε και να τους δώσουμε την ευκαιρία να εκφραστούν και αυτοί. Τα παιδία που βιώνουν μια νέα πραγματικότητα είναι σημαντικό να έχουν την ευκαιρία να εξωτερικεύσουν τις ανάγκες και τις απορίες τους. Οι γονείς καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτές των παιδιών και να διαμορφώσουν μια καθημερινότητα που θα λειτουργήσει ως προστατευτικός παράγοντας και ως πεδίο ανταλλαγής σκέψεων και ευκαιριών για αλληλεπίδραση και επικοινωνία. Ως γονείς είναι σημαντικό να κάνετε επανεκτίμηση των προσωπικών σας δυνάμεων και των χαρακτηριστικών εκείνων που σας βοήθησαν να τα καταφέρετε. Η συνειδητοποίηση των προσωπικών σας δυνάμεων, των προηγούμενων εμπειριών επιτυχίας και υπέρβασης δυσκολιών οδηγεί στην αίσθηση ότι θα τα καταφέρουμε. Ακόμη η επανεξέταση και η αναγνώριση όλων των δυνατών πηγών στήριξης στο περιβάλλον μας μπορεί να οδηγήσει σε πρόσωπα και καταστάσεις που θα αναδειχθούν σε πολύτιμα στηρίγματα. http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/psychologiki-stirixi-paidiwnapo-goneis-gia-koronoio-covid19.pdf http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/Kalws-irthame-sto-Sxoleio-Covid19.pdf Τα παιδιά θα ρωτήσουν τι συμβαίνει και τι είναι αυτός ο ιός. Πώς όμως μιλάμε στα παιδιά για αυτό το θέμα.

  • Δεν πιέζουμε τα παιδιά να μιλήσουν, ωστόσο είναι καλό να νιώσουν τα παιδιά ότι είμαστε εκεί για να τα ακούσουμε και ότι οι σκέψεις και οι ανησυχίες τους έχουν αξία.
  • Υπενθυμίστε τους ότι είναι κάτι που δε θα κρατήσει για πάντα.
  • Καθησυχάστε τα παιδία ότι είναι ασφαλή και ότι παίρνετε τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης, χωρίς να λέτε ότι κανένας δεν πρόκειται να αρρωστήσει.
  • Μεταδίδουμε υπεύθυνη και αξιόπιστη ενημέρωση απευθείας στους εφήβους είτε τους βοηθούμε να αναζητήσουν οι ίδιοι αξιόπιστες και επιστημονικά έγκυρες πηγές πληροφόρησης. Οι υπερβολές και οι ανακρίβειες χρειάζεται να εντοπίζονται και να αποσαφηνίζονται. Οι έφηβοι θέλουν ειλικρινή, σαφή, έγκυρη και πρόσφατη πληροφόρηση. • Μην τα αφήνετε να βλέπουν συνεχώς ειδήσεις και αντίστοιχες εκπομπές στην τηλεόραση. Μπορεί να ακούσουνε πληροφορίες και να δούνε εικόνες που θα τα τρομάξουν και θα τους δημιουργήσει επιπρόσθετο άγχος. Συζητούμε με τους εφήβους σχετικά με τον ρόλο των Μ.Μ.Ε. και συμβάλλουμε να αναπτύξουν κριτική στάση απέναντι στα γεγονότα.
  • Να δείχνετε κατανόηση στα συναισθήματά τους και να τους δείχνετε ότι δεν υπάρχει σωστό και λάθος σε αυτά που νιώθουν. Ενθαρρύνετέ τα να μιλάνε και να εκφράζουν τα άγχη και τις αγωνίες τους. • Αν κάποιο παιδί έχει βιώσει στο παρελθόν απώλεια, παρουσιάζει το ίδιο ή κάποιο μέλος της οικογένειας πρόβλημα υγείας είναι πιο ευάλωτο και χρειάζεται στήριξη και προσοχή. Αν κάποιο παιδί παρουσιάζει συμπεριφορές που μας ανησυχούν, όπως διαταραχές στον ύπνο και στην πρόσληψη τροφής, επίμονες σκέψεις θανάτου και ασθένειας, επίμονη ενασχόληση με την καθαριότητα και μικροβιοφοβία, σωματικό άλγος και πονοκεφάλους είναι καλό να απευθυνθείτε σε ειδικό ψυχικής υγείας για παροχή στήριξης και βοήθειας. Κάποια λινκ που θα σας βοηθήσουν να βρείτε δραστηριότητες και να μιλήσετε στα παιδιά. https://www.paidika-paramythia.gr/ https://www.openbook.gr/coronavirus-paramythia/ Προτάσεις για δραστηριότητες στο σπίτι έτσι ώστε να περνάει δημιουργικά και ευχάριστα ο χρόνος.
  • Διατηρήστε ένα σταθερό καθημερινό πρόγραμμα. Τα παιδιά χρειάζεται να έχουν μια σταθερή ρουτίνα για να νιώθουν ασφάλεια. Να έχουν σταθερή ώρα ύπνου, φαγητού, ενασχόλησης με δραστηριότητες στο σπίτι.
  • Παίζουμε επιτραπέζια με τα παιδία. Μέσα από τα επιτραπέζια μπορούμε να περάσουμε χρόνο με τα παιδία, να διασκεδάσουμε και να τα βοηθήσουμε να χαλαρώσουν και να αποκτήσουν γνώσεις.
  • Τα φέρνουμε σε επαφή με εξωσχολικά βιβλία. Τα βιβλία βοηθάνε να ξεφύγουμε από την καθημερινότητα και ενισχύουν την κριτική σκέψη των παιδιών. Είναι ευκαιρία να τα φέρουμε σε επαφή μαζί τους. Στα μικρότερα παιδία που δυσκολεύονται να διαβάσουν μόνα τους, τους διαβάζουμε παραμύθια
  • Ακούμε μουσική με τα παιδιά, ενθαρρύνετε τα να χορεύουν και να τραγουδούν.
  • Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μας βοηθάνε στις δουλειές του σπιτιού.
  • Μαγειρεύουμε μαζί με τα παιδία. Φτιάχνουμε μαζί τους το αγαπημένο τους φαγητό ή κάποιο γλυκό.
  • Βλέπουμε μαζί ταινίες και παιδικά. Ωστόσο μην αφήνετε τα παιδιά να είναι κολλημένα σε οθόνες. Θέστε όριο ενασχόλησης με οθόνες και παρακολουθήστε το περιεχόμενο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και των σελίδων που μπαίνουν.
  • Γυμναστείτε μαζί με τα παιδιά. Περπάτημα, τρέξιμο, ποδήλατο, γυμναστική στο σπίτι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και τη μεταξύ σας σχέση.
  • Αν έχετε φυτά ή κήπο στο σπίτι ενθαρρύνετε τα παιδιά να ασχοληθούν με την κηπουρική και τη φροντίδα των φυτών.
  • Διατηρήστε την επικοινωνία με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους. Μπορεί να υπάρχει καθημερινή τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους ή όπου υπάρχει δυνατότητα επικοινωνία μέσω της τεχνολογίας. • Τα παιδιά θέλουν να διατηρούν επαφή με τους φίλους τους. Ιδίως τα μεγαλύτερα παιδία δε θέλουν να νιώθουν αποκομμένα από τον κοινωνικό τους κύκλο. Για αυτό τα ενθαρρύνουμε να μιλάνε με τους φίλους τους και να έχουν καθημερινή επικοινωνία. • Τα ενθαρρύνουμε να κρατάνε ένα καθημερινό ημερολόγιο, όπου θα καταγράφουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. • Ενισχύουμε τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες και τα χόμπι των παιδιών. Για παράδειγμα αν σε κάποιο παιδί αρέσει η ζωγραφική το ενθαρρύνουμε να ζωγραφίζει και να φτιάξει κάτι για εσάς ή τον παππού και τη γιαγιά. Αν του αρέσει η μουσική, το τραγούδι, ο χορός, το ενθαρρύνουμε να ασχολείται καθημερινά και να εξασκεί τα ταλέντα του. Αν το παιδί έχει φαντασία το ενθαρρύνουμε να γράψει κάτι, όπως μια έκθεση ή ένα θεατρικό.

Χρήσιμα λινκ https://www.ebooks4greeks.gr/%cf%88%ce%b7%cf%86%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%b1- %ce%b2%ce%b9%ce%b2%ce%bb%ce%b9%ce%b1 http://www.pi-schools.gr/ https://www.cyberkid.gov.gr/ http://edidaskalia.blogspot.com/search/label/%CE%93%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82

Είμαστε στη διάθεσή σας για ό,τι χρειαστεί.

Η ψυχολόγος Ντελέζου Κωνσταντίνα

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση