«Προγράμματα Συμβουλευτικής στη σχολική κοινότητα “

Ο Δήμος Αγίων Ανάργυρων -Καματερού και η Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής
υλοποιούν το Έργο “Διευρύνω” στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης
(Ο.Χ.Ε). Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι η πρόληψη και αντιμετώπιση των
διακρίσεων, μορφών εκφοβισμού και παρενόχλησης στο σχολικό περιβάλλον και στην
κοινότητα γενικότερα, η προώθηση της ισότιμης πρόσβασης σε υπηρεσίες και ευκαιρίες.
Στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος σχεδιάζονται δράσεις βιωματικού ή
εκπαιδευτικού χαρακτήρα που απευθύνονται στους μαθητές των Νηπιαγωγείων και των
Δημοτικών Σχολείων και αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση τους σε θεματικές σχετικά με
το σεβασμό στη διαφορετικότητα, τη διαχείριση των συγκρούσεων κα. Ειδικότερα μέσα από
το πρόγραμμα μπορούν να πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες δράσεις:

Ο Δήμος Αγίων Ανάργυρων -Καματερού και η Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής
υλοποιούν το Έργο “Διευρύνω” στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης
(Ο.Χ.Ε). Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι η πρόληψη και αντιμετώπιση των
διακρίσεων, μορφών εκφοβισμού και παρενόχλησης στο σχολικό περιβάλλον και στην
κοινότητα γενικότερα, η προώθηση της ισότιμης πρόσβασης σε υπηρεσίες και ευκαιρίες.
Στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος σχεδιάζονται δράσεις βιωματικού ή
εκπαιδευτικού χαρακτήρα που απευθύνονται στους μαθητές των Νηπιαγωγείων και των
Δημοτικών Σχολείων και αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση τους σε θεματικές σχετικά με
το σεβασμό στη διαφορετικότητα, τη διαχείριση των συγκρούσεων κα. Ειδικότερα μέσα από
το πρόγραμμα μπορούν να πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες δράσεις:
Εργαστήρια συναισθηματικής αγωγής & δεξιότητες ζωής

Γίνονται ο κοινός τόπος συνάντησης των παιδιών, που συν-δημιουργούν και συν-υπάρχουν
διερευνώντας το εσωτερικό τους τοπίο, την σχέση τους με τον κόσμο γύρω και τα όρια που
χρειάζονται να θέσουν για να αισθανθούν, να προσφέρουν και να λάβουν ασφάλεια. Μέσα
από παιχνίδια κατάλληλα επιλεγμένα για τις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες των παιδιών
στοχεύουν στην επαφή με τα συναισθήματα τους, την διαχείριση τους και την
αλληλεπίδραση με τους άλλους ανθρώπους γύρω τους.
• Διαχείριση συγκρούσεων.
• Η διαφορετικότητα και η συνύπαρξη με τους «άλλους».
• Το bullying και η αντιμετώπιση του.
Τα εργαστήρια διαρκούν 1.30 ώρα και απευθύνονται στα παιδιά των νηπιαγωγείων
και των δημοτικών σχολείων όλων των τάξεων. (Ελάχιστος αριθμός 12 παιδιά και
μέγιστος αριθμός 25 παιδιά).

Θεματικές Εργαστηρίων Συναισθηματικής Αγωγής:

Α) Σου ’πα… μου ’πες
Ο εφοδιασμός των παιδιών με δεξιότητες επικοινωνίας. Μέσα από αυτή την διαδικασία, θα
δοθεί χώρος να αντιμετωπιστούν με έναν διαφορετικό τρόπο οι συγκρούσεις και οι

καβγάδες, που αποτελούν καθημερινά φαινόμενα της σχολικής ζωής. Το πρόγραμμα, με
στόχο την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ τους, εστιάζει στην ειρηνική αντιμετώπιση των
συγκρούσεων και στην ενίσχυση των ικανοτήτων αυτορρύθμισης της συμπεριφοράς.
Β) Φίλοι, φύλα και φυλές
Η γη είναι ένα πολύχρωμο χαλί που όλοι οι κόμποι του έχουν ισότιμη αξία… Μέσα από
παιχνίδια αντιθέσεων και ομοιοτήτων, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον εαυτό τους και
τον κόσμο γύρω τους. Στη συνέχεια παίρνουν ρόλους που τους οδηγούν να ανακαλύψουν,
τον πλούτο της διαφορετικότητας και το δρόμο της συνύπαρξης με τους «άλλους».
Γ) Σουσάμι άνοιξε!
Με πολλά διαφορετικά παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς, βρίσκουν το κλειδί που θα ανοίξει την
πόρτα για τον θησαυρό των συναισθημάτων. Η αγάπη, η χαρά, η λύπη, ο θυμός, ο φόβος
και η αηδία έρχονται στο φως, γίνεται κατανοητή η λειτουργία τους και ενισχύεται η ρύθμιση
τους
Δ) Μπου!!!
Ο εκφοβισμός ή αλλιώς το bullying στο σχολείο και η αντιμετώπιση του μέσα από την
επίλυση της μοναξιάς, την ενίσχυση της ομάδας και της συνεργασίας, με δραματοποιήσεις
και παιχνίδια.

Θεατρικές παραστάσεις για τα συναισθήματα

Στις παραστάσεις για τα συναισθήματα, οι ήρωες των παραμυθιών, οδηγούν τα παιδιά μέσα
από κωμικές καταστάσεις να ταξιδέψουν στον κόσμο των συναισθημάτων. Οι παραστάσεις
είναι διαδραστικές, διέπονται από τις αρχές του θεατρικού παιχνιδιού και διαπραγματεύονται
τη χαρά του ομαδικού παιχνιδιού, το μοίρασμα, την διαφορετικότητα, την προκατάληψη,
την μοναδικότητα, τον θυμό, τον φόβο, την αγάπη, την φιλία.
Οι παραστάσεις διαρκούν 1 ώρα και απευθύνονται στα παιδιά των νηπιαγωγείων
και των δύο πρώτων τάξεων των δημοτικών σχολείων (Α’ & Β’). (Ελάχιστος αριθμός
15 παιδιά και μέγιστος αριθμός 50 παιδιά).
Θεματικές θεατρικών Παραστάσεων:
Α) Για τις προκαταλήψεις και τον εκφοβισμό:
Οι περιπέτειες του λύκου
Μετά από ένα μεγάλο μοναχικό ταξίδι, ο λύκος φτάνει στο δάσος για να βρει φίλους και να
παίξει . Η Κοκκινοσκουφίτσα όμως, μαζί με τα ζωάκια του δάσους του στήνουν παγίδες για
να τον διώξουν. Οι κωμικές καταστάσεις διαδέχονται η μία την άλλη και οι παρεξηγήσεις
μεγαλώνουν. Στο τέλος ο λύκος χάνει την υπομονή του και αρχίζει τις σκανταλιές. Όλα
γίνονται μαλλιά-κουβάρια…
Β) Για την διαφορετικότητα και την φιλία
Πίκα-Πίκα Μπλουμ
Η μάγισσα Πίκα ανακάλυψε στο σεντούκι της γιαγιάς το βιβλίο των μαγικών συνταγών.
Στήνει το τσουκάλι της και βάζει τα υλικά, για να γίνει η ομορφότερη στον κόσμο!
Όμως κάτι πάει στραβά και αντί για κούκλα μεταμορφώνεται σε βάτραχο!
Η μαθητευόμενη μάγισσα Λουλούκα προσφέρεται να βοηθήσει.

Στην αρχή η Πίκα αρνείται αλλά στην συνέχεια αποφασίζει να αφήσει την Λουλούκα να
προσπαθήσει με μία άλλη συνταγή που βρήκαν μέσα στο βιβλίο.
Αλλά τα πράγματα χειροτερεύουν!
Θα τα καταφέρουν τουλάχιστον να γίνει όπως ήταν πριν;
Γ) Για την ομαδικότητα, το μοίρασμα και την φιλία:
Η Λαλά και το Γρου-γρου στην χώρα των παιχνιδιών
Στην χώρα των παιχνιδιών είχε πέσει πολύ δουλειά! Όσα παιχνίδια και αν έφτιαχνε η Λαλά,
η νεράιδα των παιχνιδιών, ποτέ δεν έφταναν! Συνέχεια τα παιδιά θέλανε άλλα! Για να
καταλάβει, ποιος ήταν ο λόγος που τα παιδιά χαλάγανε τα παιχνίδια τους, αποφάσισε να
μεταμφιεστεί και να μπερδευτεί ανάμεσα τους για να δει από κοντά τι συμβαίνει!
Αυτό που ανακάλυψε όμως ήταν πολύ τρομερό…

Δημοσιεύθηκε στην ΑΡΘΡΑ και χαρακτηρίσθηκε . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.