Εσωτερικός κανονισμός του σχολείου

ΕΙΣΑΓΩΓΗ 

Ο Εσωτερικός κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου ( άρθρο 37, Ν. 4692/2020)  επιδιώκει με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού και του διευθυντή του  σχολείου να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των  διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών/τριών

ΣΚΟΠΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ 

Το Σχολείο είναι ο χώρος, όπου οι μαθητές/-τριες με την καθοδήγηση του  εκπαιδευτικού προσωπικού και του/της διευθυντή/-τρια του σχολείου, περνούν πολλές  ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν και χαίρονται. Η ζωή στο  σχολείο πρέπει να ρυθμίζεται από κανόνες, που έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις  προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία  και το σχολείο να λειτουργεί ως μια ΑΣΦΑΛΗΣ κοινότητα μάθησης.

Έτσι, σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η  Θεμελίωση ενός πλαισίου που να υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την  απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος  που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών και η  εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των  μελών της σχολικής κοινότητας. Η τήρηση του από/τις μαθητές/τριές του/τις  εκπαιδευτικούς και του/τις γονείς/κηδεμόνες, οφείλει να διέπεται από αμοιβαίο  σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους και να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και  εφαρμογή.

Το σχολικό συγκρότημα των συστεγαζόμενων σχολείων (5ου κ΄ 10ου ) αποτελεί μία από  τις μεγαλύτερες σχολικές μονάδες, με περισσότερους από 300 μαθητές και ανάλογο  προσωπικό και γονείς. Το γεγονός αυτό αποτελεί βασική αιτία ύπαρξης εσωτερικού  κανονισμού που να ρυθμίζει τις ιδιαιτερότητες λειτουργίας του σχολικού  συγκροτήματος , σύμφωνα πάντα με την κείμενη νομοθεσία της Ελληνικής πολιτείας.

Στη σχολική μας μονάδα εφαρμόζεται ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού  σχολείου με ενιαίο διδακτικό υποχρεωτικό πρόγραμμα. Από την φετινή χρονιά θα εφαρμοστεί ο σχολείο ο νέος τύπος του διευρυμένου ολοήμερου που θα περιλαμβάνει δύο ώρες δραστηριοτήτων από τις 16.00 έως τις 17:30 με την δημιουργία ‘’ομίλων’’ δημιουργικής απασχόλησης Εγγράφονται οι μαθητές/-τριες  ηλικίας έξι (6) ετών που διαθέτουν Πιστοποιητικό Φοίτησης από το Νηπιαγωγείο και  ανάλογα με τις ισχύουσες κάθε φορά εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Η φοίτηση στην  Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι υποχρεωτική. Γίνονται δεκτοί μαθητές/-τριες που  ανήκουν στη δική μας σχολική περιφέρεια, τα όρια της οποίας έχουν αναρτηθεί στην  ιστοσελίδα του Σχολείου, καθώς και στις ανακοινώσεις της κεντρικής εισόδου.

 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ 

Μέσα από τις αρχές και κατευθύνσεις του Κανονισμού του Σχολείου μας, επιδιώκεται  να:

  1. Εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία  το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική  διαδικασία.
  2. Διασφαλίζεται μέσα από τη διατήρηση ενός ήρεμου κλίματος, η ομαλή  λειτουργία της σχολικής ζωής.
  • ∙Δημιουργούνται οι συνθήκες για τη διαμόρφωση ευχάριστου και συνεργατικού  κλίματος μέσα στο σχολείο, ώστε να επιτυγχάνεται η σωματική και ψυχική  υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ – ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ    ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ  ΑΠΟ ΑΥΤΟ

 

Ι. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ 

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά το σχολείο λειτουργεί από τις 7:00 πμ για τους μαθητές που έχουν εγγραφεί  στην πρωινή ζώνη του ολοήμερου ενώ  η προσέλευση θα γίνεται στις 8:00 π.μ. για τους/τις  εκπαιδευτικούς και 8:00-8:15 π.μ. για τους/τις μαθητές/-τριες, οι οποίοι  θα συγκεντρώνονται στο προαύλιο με την επίβλεψη των εκπαιδευτικών εφημερίας. Στις 8:15 χτυπά  το κουδούνι και  οι μαθητές συγκεντρώνονται για  την πρωινή προσευχή στις προκαθορισμένες θέσεις και την ενημέρωση  για τυχόν δραστηριότητες από τους εκπαιδευτικούς .Οι μαθητές/τριες αποχωρούν κατά τάξη και  τηρώντας τις  αποστάσεις εισέρχονται στις τάξεις τους  με τους εκπαιδευτικούς

ΙΙ. ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ 

Με τη λήξη των μαθημάτων σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα, οι μαθητές/-τριες κατά τμήματα και οργανωμένα κατευθύνονται στην έξοδο του σχολείου συνοδεία των  εκπαιδευτικών που διδάσκουν την τελευταία διδακτική ώρα. Η αποχώρηση των

μαθητών/τριών του Δημοτικού πραγματοποιείται με τον παρακάτω τρόπο: Οι μαθητές-τριες  αποχωρούν μετά το χτύπημα του κουδουνιού στις 13:15 με τους εκπαιδευτικούς  έως τις εξόδους του  σχολείου, επί του πεζοδρόμου (οδός Χίου). Η Α΄ τάξη αποχωρεί από την πόρτα του  γυμναστηρίου, εκτός της Τρίτης, όπου και αυτή αποχωρεί από τις δυο πόρτες του  πεζοδρόμου (οδός Πάρνηθος). Οι μαθητές της Α΄ τάξης παραδίδονται αποκλειστικά στους γονείς ή κηδεμόνες που αναφέρονται στις δηλώσεις.

Για να μην παρατηρηθεί συνωστισμός, θα ζητηθεί από τους γονείς να τηρούν αυστηρά  τις προβλεπόμενες ώρες αποχώρησης των μαθητών.

Τη φετινή χρονιά θα γίνονται τρία  διαλείμματα: Το 1ο από τις 9:40΄ έως 10:00 ΄το 2ο από τις 11:30΄έως 11:45΄ και το 3ο από τις 12:25΄ έως  12:35΄.

Στη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές θα βρίσκονται σε συγκεκριμένους χώρους  ανά τμήματα. Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης θα βρίσκονται κοντά στα παιδιά  που επιβλέπουν.

Οι γονείς – κηδεμόνες που παραλαμβάνουν τα παιδιά κατά την αποχώρησή τους,  πρέπει να περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και να βρίσκονται στην ώρα  τους για την παραλαβή τους. Η ευθύνη για τα παιδιά και την ασφάλειά τους μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου, βαρύνει αποκλειστικά και μόνο τον γονέα/κηδεμόνα. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των  παιδιών τους και να ενημερώνονται για τυχόν αλλαγές στο πρόγραμμά τους.

*Σημείωση: Στην έναρξη του σχολικού έτους οι γονείς οφείλουν να προσκομίσουν  Υπεύθυνη Δήλωση για τον τρόπο αποχώρησης του παιδιού τους (το παιδί μπορεί να  αποχωρήσει μόνο του ή με συνοδεία γονέα, όπως επίσης και εξουσιοδοτημένου  ατόμου).

Οι μαθητές/-τριες που παρακολουθούν το ολοήμερο σχολείο, συγκεντρώνονται στον  ισόγειο διάδρομο του σχολείου και με τη συνοδεία του/της εκπαιδευτικού πηγαίνουν  στις αίθουσες που έχουν οριστεί για το ολοήμερο πρόγραμμα.

Οι ενήλικοι που παραλαμβάνουν τους/τις μαθητές/-τριες κατά την αποχώρησή τους, θα  πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και να περιμένουν έξω από  την είσοδο του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια  των μαθητών/-τριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους/όσες  συνεχίζουν το μάθημα (στο Ολοήμερο).

ΙΙΙ. ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

  • 00 – 07.15 15΄      Υποδοχή  μαθητών πρωινής ζώνης

 

  • 00 – 08.15 15΄      Υποδοχή  μαθητών/τριών

 

Προσευχή  (Ανακοινώσεις )

 

  • 15΄ – 09.00΄ 45΄       1η Διδακτική  περίοδος

 

  • 40΄- 10.40΄ 45΄      2η Διδακτική  περίοδος

 

10.40΄ – 10.00΄            20΄      Διάλειμμα  

 

  • 05΄ – 10.4΄5 45΄       3η  Διδακτική  περίοδος

 

  • 45΄ – 11.30΄ 45΄      4η  Διδακτική  περίοδος

 

11.30΄ – 11.45΄                        20΄     Διάλειμμα  

 

  • 45΄ – 12.25΄ 40΄      5η Διδακτική περίοδος

 

12:25΄-  12:35΄           10΄       Διάλειμμα  

 

  • 30΄ – 13.15΄ 40΄      6η Διδακτική  ώρα

 

Ολοήμερο  

  • 1η ώρα 13:20΄ -14:00΄

 

  • Διάλειμμα 14:00΄- 14:15΄

 

  • 2η ώρα 14:15΄- 14:55΄

 

  • Διάλειμμα 14:55΄-15:15΄

 

  • 3η ώρα 15:15΄:15:50΄

 

Ο παρόν Εσωτερικός Κανονισμός τροποποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά  συνθήκες.

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Όλοι οι μαθητές/-τριες λειτουργούν σε πλαίσιο αμοιβαιότητας, αλληλοκατανόησης και  αγάπης αποφεύγοντας τις εντάσεις και οποιαδήποτε μορφή βίας (λεκτική, σωματική,  ψυχολογική ) προς τους/τις συμμαθητές/τριές τους. Η βία απαγορεύεται κάτω από  οποιεσδήποτε συνθήκες και τιμωρείται αυστηρά. Για όποιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν  οι μαθητές/-τριες εντός της τάξης ενημερώνουν τον/την δάσκαλο/-α, ενώ κατά τη  διάρκεια του διαλείμματος ενημερώνουν τους/τις εφημερεύοντες/-ουσες δασκάλους/- ες, που βρίσκονται στην αυλή ή στον διάδρομο του διδακτηρίου.

 

 Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος :  

  1. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/-τριών στις αίθουσες ή στους  διαδρόμους. Όλοι οι μαθητές/-τριες βγαίνουν έξω στο προαύλιο με νερό,  φαγητό, (μάσκα προαιρετικά)
  2. ∙ Κάθε τμήμα έχει τον συγκεκριμένο χώρο διαλείμματος και δεν μετακινείται  από εκεί.
  • ∙ Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει στην αίθουσα μόνος του.

 

∙  Όταν κατεβαίνουν από τους ορόφους – πάντα με συνοδεία εκπαιδευτικού- δεν  τρέχουν στους διαδρόμους, και τηρούν τις αποστάσεις μεταξύ τους. Στην αυλή  βγάζουν τις συσκευασίες  τους για το φαγητό και δεν συνωστίζονται.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές συντάσσονται σε σειρές  κατά τάξη στο προαύλιο και περιμένουν τον εκπαιδευτικό να τους συνοδεύσει  στην αίθουσα διδασκαλίας. Σε καμία περίπτωση δεν ανεβαίνουν μόνοι τους και  χωρίς επίβλεψη. Ο εκπαιδευτικός που θα έχει κάθε φορά μάθημα μαζί τους θα  τους συνοδεύει στην αίθουσα διδασκαλίας και στο τέλος κάθε διδακτικής ώρας  θα τους οδηγεί με τάξη στο προαύλιο.

Επίσης οι μαθητές/-τριες δεν επιτρέπεται : να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα

πολύτιμα ή  επικίνδυνα,  να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικά παιχνίδια

και  άλλες  παρόμοιες συσκευές .

 

                  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ/ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ

ΕΛΕΓΧΟΣ 

 

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/-τριών στο Σχολείο αποτελούν  αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης, του Διευθυντή της  σχολικής μονάδας, του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών, του/της εκπαιδευτικού  του Τμήματος Ένταξης, του/της Συντονιστή/-τριας Εκπαιδευτικού Έργου Γενικής και  Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, των υποστηρικτικών δομών Ειδικής Αγωγής και  Εκπαίδευσης (ΚΕΔΑΣΥ), καθώς και των αρμοδίων υπηρεσιών και των φορέων για την  προστασία και υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών, προκειμένου να υπάρξει  η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και  πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της  προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Βασικός στόχος της σχολικής  κοινότητας για την προώθηση του παιδαγωγικού έργου είναι η ανάπτυξη σε  κάθε/καθεμία μαθητή/-τρια της ικανότητας της αυτοπειθαρχίας στην τήρηση των  κανόνων. Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον  κανονισμό λειτουργίας του σχολείου.

 

 

 

 

ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της  διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης,  εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς  σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η  προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια.

 

 

 

Οι μαθητές/-τριες δεν επιτρέπεται: 

  • Να μαλώνουν, να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική,  σωματική, ψυχολογική) προς τους/τις συμμαθητές/-τριες τους.

 

  • Να προσβάλλουν τους/τις συμμαθητές/-τριες τους για λόγους σωματικούς (π.χ.  για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς, θρησκευτικούς ή φυλετικούς.

 

  • Να διαδίδουν φήμες ή να αποκλείουν συμμαθητές/-τριες από ομαδικές  δραστηριότητες, παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο ή να ειρωνεύονται  και να ασκούν κακόβουλη κριτική.

 

  • Να προβαίνουν σε καταστροφή πραγμάτων συμμαθητών/-τριών τους.

 

Αντιθέτως οι μαθητές/-τριες πρέπει :  

  • Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν, να απευθύνονται στους/στις  εφημερεύοντες/-ουσες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.
  • Αν κάποιος/-α τους ενοχλήσει ή ασκήσει κάθε είδους βία, να ενημερώνουν  άμεσα τον/την δάσκαλο/-α και κατόπιν αυτός/-ή τον διευθυντή.

 

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 

 

Οι σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες του Σχολείου μας πραγματοποιούνται  σύμφωνα με τις εγκυκλίους που αποστέλλονται. Για τη συμμετοχή των μαθητών/- τριών στις δράσεις που πραγματοποιούνται εκτός σχολείου ή από ειδικούς, ύστερα από  πρόσκληση στο σχολείο, απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη των  γονέων/κηδεμόνων.  Αντίστοιχη ενημέρωση απαιτείται στην περίπτωση που πρόκειται  να πραγματοποιηθεί φωτογράφηση σε δραστηριότητες που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν σε δημοσιεύσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης η άλλα μέσα

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ- ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ/  ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 

 

Οι γονείς/κηδεμόνες συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να  παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση,  συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το σχολείο.  Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με  τους εκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή του Σχολείου στην επίλυση τυχόν ζητημάτων  που προκύπτουν. Η ενημέρωση για θέματα αγωγής και προόδου των μαθητών είναι  δικαίωμα των γονέων/κηδεμόνων και καθήκον των εκπαιδευτικών.

 

 

  • Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της  μαθητή/τριας, και με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων  όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο  σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο πρώτος που θα πρέπει  να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί  με το Σχολείο.
  • Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της  άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και  επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου.
  • Δίνεται μεγάλη σημασία στην ουσιαστική συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων  για τα θέματα που έχουν να κάνουν με την συνολική λειτουργία του σχολείου, των  ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων, την οργάνωση κοινών εκπαιδευτικών  δράσεων προς όφελος των μαθητών και της ευρύτερης σχολικής κοινότητας.
  • Μέσα από εποικοδομητικό διάλογο που διενεργείται στα πλαίσια των  συλλογικών οργάνων, αλλά και στις συχνές συναντήσεις με τα εκλεγμένα μέλη του  Συλλόγου Γονέων και τη Σχολική Επιτροπή, επιδιώκεται η αναζήτηση λύσεων σε κάθε  πρόβλημα λειτουργίας της σχολικής μονάδας, καθώς και η ποιοτική αναβάθμιση της  σχολικής ζωής.

 

ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ όπως συνέβη κατά τον καιρό  της πανδημίας εφαρμόζονται ειδικοί κανόνες και υπάρχουν  αλλαγές στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, όπως δυνατότητα για  συναντήσεις σε ανοιχτούς χώρους – όσο το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες – κυρίως  όμως τηλεφωνική ενημέρωση των γονέων ή μέσω email, από τους εκπαιδευτικούς,  ύστερα από σχετική συνεννόηση. Οι γονείς συνεργάζονται με το σχολείο για την σωστή  εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και των ειδικών οδηγιών για την αντιμετώπιση κατά περίπτωση. Για να υπάρξει συνεργασία στην επίλυση προβλημάτων, πρωτίστως  επιβάλλεται η ενημέρωση και επικοινωνία με τον διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς  του σχολείου.

 

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 

ΦΟΙΤΗΣΗ-ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 

 

Το Σχολείο αποτελεί τον φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης και εξασφαλίζει τις  προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των  στόχων της εκπαίδευσης. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο,  υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους.

  1. Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι  υποχρεωτική.
  2. Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος -ιδίως τηρούν  την ώρα έναρξης των μαθημάτων- και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης. Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός  λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).
  • Σε περιπτώσεις απουσίας μαθητών, θα πρέπει να ενημερώνεται άμεσα το  σχολείο για τον λόγο της απουσίας.
  1. Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί  του πριν τη λήξη των μαθημάτων ή αν παρουσιαστεί ανάγκη χρειάζεται να  ενημερώσει εγκαίρως τον εκπαιδευτικό της τάξης, τον Διευθυντή του Σχολείου  και να υπογράψει σε ειδικό έντυπο.
  2. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του  σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να  παραλάβει το παιδί του/της.
  3. Η φοίτηση στο πρόγραμμα του ολοήμερου για τους μαθητές που είναι  εγγεγραμμένοι σε αυτό είναι υποχρεωτική.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και  στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητο το Ατομικό  Δελτίο Υγείας σύμφωνα με το έντυπο που ορίζει το ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ, με  διάρκεια τρία χρόνια. Στις περιπτώσεις που υπάρχει οποιοδήποτε άλλο  πρόβλημα υγείας θα πρέπει να ενημερώνεται άμεσα το σχολείο.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ 

Η οργάνωση της σχολικής ζωής, το κλίμα μέσα και έξω από την τάξη, η επικοινωνία  ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο  είναι ανάγκη να ενταχθεί ο μαθητής. Το θετικό περιβάλλον στο σχολείο είναι πολύ  σημαντικό, διότι διαμορφώνει, κατά κύριο λόγο, τη συμπεριφορά, τη σχολική επίδοση,  τις αξίες που έχει ανάγκη ο μαθητής για την αποδοχή και την αναγνώρισή του από τη  σχολική κοινότητα.   Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις  δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση.

Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά  κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων.  Έτσι κάθε φορά πρέπει να επιλέγει τους κατάλληλους διδακτικούς και παιδαγωγικούς  χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών του.  Ο εκπαιδευτικός με την καθημερινή επαφή και επικοινωνία, φροντίζει να  εξασφαλίσει την τάξη, την ησυχία, το ήρεμο κλίμα και την αρμονική συνεργασία όλων.

Η αξιολόγηση των μαθητών συνδιαμορφώνεται από:

  • Τη συμμετοχή του στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης
  • Την καθημερινή προφορική επίδοσή του στο μάθημα της ημέρας
  • Την επίδοσή του στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες
  • Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι
  • Τη συμμετοχή και συμπεριφορά του στην ομάδα που ανήκει.

Στο τέλος κάθε τριμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών  του και παραδίδει τη βαθμολογία στον διευθυντή.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς θα  ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου.

 

 

 

 

 

ΔΟΜΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ  

 

Για την αντιμετώπιση προβλημάτων μάθησης ο εκπαιδευτικός της τάξης συνεργάζεται με:

Τον Διευθυντή του Σχολείου,

Tον εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης,

Tους γονείς/κηδεμόνες  στο πλαίσιο της λειτουργίας της ομάδας

Tα οικεία Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ.

Tον αρμόδιο Συντονιστή  Εκπαιδευτικού Έργου και

Τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής  Εκπαίδευσης.

 

ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ 

Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο  Διδασκόντων του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται  για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις  έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το σχολείο μόνο του. Τα παιδιά  παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/ κηδεμόνες  έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Όσον αφορά στην προστασία από σεισμούς και  φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του  Σεισμικού Κινδύνου στη σχολική μονάδα, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη  διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο Διευθυντής ενημερώνει τους μαθητές/τριες, καθώς  και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την  εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 

 

Το Σχολείο μας τα τελευταία χρόνια έχει ενταχθεί στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών και πρόσφατα απέκτησε ξεχωριστή αίθουσα Βιβλιοθήκης. Η Σχολική Βιβλιοθήκη αποτελεί εναλλακτικό περιβάλλον μάθησης, χώρο κοινωνικοποίησης   και   προαγωγής της φιλαναγνωσίας, καθώς και ένα χρήσιμο, υποστηρικτικό εργαλείο για    μαθητές και εκπαιδευτικούς.

 

 

         ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ 

Η σχολική τροχονόμος βοηθά για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών  κατά τις ώρες της παρουσίας τους που είναι 07:55 – 08:15 και 13:10 – 13:30.

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ  

Μέριμνα από τις καθαρίστριες για καθαρισμό σε θρανία, πόμολα και στην κουπαστή της  σκάλας δύο φορές στη διάρκεια της ημέρας με ειδικό υγρό απολύμανσης επιφανειών και  χειροπετσέτες μιας χρήσης για κάθε ένα από αυτά. Καθαριότητα στις τουαλέτες μία φορά  επιπλέον εκτός από το καθάρισμα στο τέλος της ημέρας και συνεχής επίβλεψη για την  καθαριότητά της. Μέριμνα για την επάρκεια των υλικών καθαριότητας και την παρουσία συνωστισμού  στους χώρους της από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς και από όλους τους  διδάσκοντες.

 

 

 

 

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΟΥ 

Το Υπουργείο Υγείας ορίζει με υγειονομικές διατάξεις τα προϊόντα που μπορούν να  διατίθενται στα Σχολικά Κυλικεία με στόχο την προστασία και προαγωγή της υγείας των  μαθητών/τριών και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος σε  θέματα υγιεινής διατροφής.

 

 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον  Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων , που φέρει την επωνυμία του σχολείου και  συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είναι ένας  σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό  είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση  συνεργασία με τον Διευθυντή, τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, αλλά και με τον  Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Covid-19 

Το σχολείο μας έχει ορίσει υπεύθυνο Covid-19 ,  όπως προβλέπεται από την σχετική εγκύκλιο. Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρωτόκολλο, οι μαθητές που θα διαγνωσθούν θετικοί σε έλεγχο covid θα πρέπει να παραμένουν στο σπίτι για πέντε ημέρες ενώ οι γονείς έχουν την υποχρέωση να ενημερώσουν το σχολείο στέλνοντας με e-mail το θετικό rapid test .Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής εμφανίσει  συμπτώματα στον χώρο του σχολείου γίνεται  ενημέρωση, των γονέων άμεσα από  τη  σχολική  νοσηλεύτρια, για έγκαιρη  αποχώρησή τους από τον σχολικό χώρο .

Στο σχολείο μας έχει διαμορφωθεί ειδικός χώρος Covid-19, όπου παραμένει ο/η  μαθητής/-τρια το διάστημα πριν την αποχώρηση.

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ  ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ  

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών  

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες  συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι  φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν  αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του Σχολικού Έτους και σε συνεργασία με τον  Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που  προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται  τακτικά το « ΣΧΕΔΙΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ»  και το « ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ ΑΚΡΑΙΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΧΒΡΠ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ» . Έτσι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο  διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται για τους βασικούς κανόνες και τρόπους  αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι και σε αυτή την περίπτωση οι μαθητές/τριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους,  αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι  γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι  εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντής οφείλουν να  συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε  αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, για  την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης  ενδεικτικό παράδειγμα

 

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 

Ο Διευθυντής φροντίζει ώστε στην επικοινωνία του με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου,  τους γονείς, τους μαθητές και τα άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας να εξασφαλίζει την  «έντιμη» διοικητικά και παιδαγωγικά σχέση, να αναγνωρίζει και να κατοχυρώνει τον ρόλο της  κάθε πλευράς. Κάθε παράγοντας της σχολικής κοινότητας ασκεί έναν ιδιαίτερο ρόλο, που  έχει το δικό του περιεχόμενο και τη δική του σημασία. Ο Διευθυντής του σχολείου οφείλει  να δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε να ασκεί ο καθένας σωστά τον ρόλο του.

Συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης, με τον Σύλλογο  Γονέων και Κηδεμόνων και τους τοπικούς φορείς, για όλα τα θέματα που αφορούν στους  μαθητές και στη γενικότερη λειτουργία του Σχολείου.

Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους αρμόδιους Σχολικούς Συντονιστές,  προχωρά σε προγραμματισμό, και παρακολούθηση του εκπαιδευτικού έργου και  βοηθά στον οριζόντιο και κάθετο συντονισμό του. Ενισχύει και υποστηρίζει την  εφαρμογή προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

Ενημερώνει τους γονείς για εκπαιδευτικά θέματα και εύρεση κοινού πλαισίου  αναφοράς. Προωθεί καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές και φροντίζει για την εφαρμογή τους στη σχολική μονάδα.

 

 

 

 

 

 

 

Ιστοσελίδα του Σχολείου-Επικοινωνία  

  • Το σχολείο μας για την επικοινωνία του με τη σχολική κοινότητα διαθέτει ιστοσελίδα στη διεύθυνση  http://10dim-ag-anarg.att.sch.gr/site

 

  • Όλες οι ανακοινώσεις και κυρίως οι επείγουσες αναρτώνται στην κατηγορία: «Νεότερες  Ανακοινώσεις»
  • Η επικοινωνία με το Σχολείο γίνεται με:

Τηλέφωνο: 2102311614

Email:  mail@10dim-ag-anarg.att.sch.gr

 

 

 

Διαδικασίες  διασφάλισης της εφαρμογής  Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

 

 

 

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα

νομοθεσία και στις  σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους  παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό  προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους  αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου μας και είναι το θεμέλιο  πάνω στο οποίο μπορεί αυτό να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το  όραμά του.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των  μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμοδίων συλλογικών οργάνων του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται  κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο  Διδασκόντων, καθώς και από τον Συντονιστή/στρια Εκπαιδευτικού Έργου,  σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε  πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

 

 

27 Σεπτεμβρίου 2022

Ο  Διευθυντής του Σχολείου

Τσαγκαράκης Γεώργιος

 

 

 

Κατηγορίες: ΑΡΘΡΑ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.