Στο σχολείο μας είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε την ομάδα “Κεφαλαία και Μικρά”, η οποία υλοποίησε μαζί μας το πρόγραμμα “Διαχείριση Συναισθημάτων”.
Ήταν μια υπέροχη και βιωματική εμπειρία, μέσα από την οποία μάθαμε περισσότερα για τα συναισθήματά μας και πώς μπορούμε να τα αναγνωρίζουμε, να τα εκφράζουμε και να τα διαχειριζόμαστε σωστά.
Τι μάθαμε για τα συναισθήματα
Στο πρόγραμμα γνωρίσαμε τα βασικά συναισθήματα—χαρά, λύπη, θυμό, φόβο, έκπληξη—και συζητήσαμε πώς “φαίνονται” στο σώμα και στο πρόσωπό μας.
Μάθαμε επίσης:
-
να ξεχωρίζουμε τα θετικά και τα δύσκολα συναισθήματα,
-
να βρίσκουμε τρόπους να ηρεμούμε όταν νιώθουμε ένταση,
-
να μιλάμε με λόγια για το πώς αισθανόμαστε,
-
να σεβόμαστε τα συναισθήματα των άλλων.
Δραστηριότητες στο εργαστήριο
Η ομάδα μάς οδήγησε σε ένα δημιουργικό εργαστήριο με πολλές δράσεις:
🔹 LEGO Ρομποτική:
Χρησιμοποιήσαμε τουβλάκια LEGO για να φτιάξουμε μικρές κατασκευές και ρομποτάκια που “εκφράζουν” συναισθήματα. Έτσι μάθαμε πώς ένα συναίσθημα μπορεί να μετατραπεί σε δημιουργία και συνεργαστήκαμε για να ολοκληρώσουμε τα μοντέλα μας.
🔹 Ζωγραφική Συναισθημάτων:
Κάθε παιδί ζωγράφισε το συναίσθημα που ένιωθε εκείνη τη στιγμή ή κάποιο που το εντυπωσιάζει. Με χρώματα, γραμμές και σχήματα δημιουργήσαμε έναν “χάρτη συναισθημάτων” της τάξης μας.
🔹 Παιχνίδια ρόλων και συζήτηση:
Παίξαμε μικρά θεατρικά παιχνίδια, όπου δοκιμάσαμε πώς διαχειριζόμαστε δύσκολες καταστάσεις, πώς ζητάμε βοήθεια και πώς εκφράζουμε με ήρεμο τρόπο ό,τι νιώθουμε.
Τι μας έμεινε από το πρόγραμμα
Φύγαμε πιο δυνατοί, πιο ενωμένοι και με περισσότερη κατανόηση για τον εαυτό μας και τους συμμαθητές μας. Μάθαμε ότι όλα τα συναισθήματα είναι σημαντικά και ότι όταν τα αναγνωρίζουμε, μπορούμε να τα αντιμετωπίζουμε με υγιή τρόπο.
Δραστηριότητες μέσα στην τάξη μας
Το ταξίδι μας δεν σταμάτησε στο εργαστήριο. Συνεχίσαμε και στην τάξη:
📘 Διαβάσαμε “το βιβλίο των συναισθημάτων”
Μέσα από ιστορίες και εικόνες μάθαμε να αναγνωρίζουμε ακόμα περισσότερα συναισθήματα και να συζητάμε για το τι τα προκαλεί.
🎨 Φτιάξαμε τη δική μας “Παλέτα Συναισθημάτων”
Κάθε χρώμα εκπροσωπούσε κι ένα συναίσθημα. Τα παιδιά διάλεξαν τα προσωπικά τους χρώματα και δημιούργησαν μια παλέτα που τα βοηθά να εκφράζουν πώς νιώθουν καθημερινά.












