ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ – Γαλλικά
“Ρωτήστε τους ειδικούς – Από πού προέρχεται η σοκολάτα που τρώμε;”
Οι μαθητές/τριες του Ομίλου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια διαδικτυακή συνάντηση με τίτλο “Ρωτήστε τους ειδικούς – Από πού προέρχεται η σοκολάτα που τρώμε;”.
Η εισηγήτρια, κα Ελένη Σταμούλη, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων και Νέων μέσω Μη Τυπικής Μάθησης, με αφορμή την Μαθητική Εβδομάδα Δράσης της ActionAid, μοιράστηκε μαζί μας ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το ταξίδι του σπόρου κακάου από τη φυτεία έως το τελικό προϊόν, την αγαπημένη μας σοκολάτα.
Μέσα από ένα διασκεδαστικό παραμύθι, οι μαθητές/τριες ανακάλυψαν την έννοια και την πρακτική του δίκαιου εμπορίου. Συζήτησαν για τις συνθήκες εργασίας στις φυτείες κακάου, αναλογίστηκαν ζητήματα διατροφικής δικαιοσύνης και συνειδητοποίησαν τη σημασία της υπεύθυνης κατανάλωσης.
Η συνάντηση αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για τους μαθητές/τριες του Ομίλου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ενίσχυσε την κοινωνική τους συνείδηση, τους ευαισθητοποίησε σε θέματα ηθικής κατανάλωσης και τους ενέπνευσε να αναζητούν προϊόντα δίκαιου εμπορίου.
Συζήτησαν για ζητήματα διατροφικής δικαιοσύνης, σκέφτηκαν κριτικά τις επιλογές που κάνουν ως καταναλωτές και αναγνώρισαν την δύναμη που έχουν να επηρεάσουν τον κόσμο.
Ο περιβαλλοντικός όμιλος του σχολείου μας συμμετέχει στην Εβδομάδα Δράσης και στον διαγωνισμό της ActionAid για τη Διατροφική Δικαιοσύνη!
Ο Περιβαλλοντικός Όμιλος του σχολείου μας συμμετείχε στην Εβδομάδα Δράσης – Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η δύναμη στο πιάτο σου» και στον διαγωνισμό αφίσας της ActionAid με θέμα τη Διατροφική Δικαιοσύνη.
Η Μαθητική Εκστρατεία της ActionAid, που φέτος γιόρτασε τα 20 χρόνια της, έφερε κοντά χιλιάδες μαθητές από όλη την Ελλάδα με στόχο την ευαισθητοποίηση και την κινητοποίηση πάνω σε θέματα ενεργής πολιτειότητας. Φέτος, η θεματική εστίασε στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης 1 και 2, για την μηδενική φτώχεια και την μηδενική πείνα, με έμφαση στη Διατροφική Δικαιοσύνη.
Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Δράσης, ο περιβαλλοντικός όμιλος του σχολείου μας δημιούργησε μια αφίσα με σκοπό να αναδείξει την σημασία της ίσης πρόσβασης στην τροφή για όλους. Η αφίσα συμμετείχε στον Διαγωνισμό Αφίσας, όπου διαγωνίστηκαν σχολεία από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Παρόλο που δεν λάβαμε βραβείο, η εμπειρία συμμετοχής στην Εβδομάδα Δράσης και στον Διαγωνισμό ήταν πολύτιμη. Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές/τριες του Ομίλου μας είχαν την ευκαιρία να:
- Εμβαθύνουν στις έννοιες της Διατροφικής Δικαιοσύνης, της φτώχειας και της πείνας.
- Αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης και δημιουργικής έκφρασης.
- Συνεργαστούν και να ενεργοποιηθούν για ένα πιο δίκαιο και βιώσιμο μέλλον.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν!
“Οι Τροβαδούροι της Ασφάλτου”: Μουσικοθεατρική παράσταση για την Κυκλοφοριακή Αγωγή στο σχολείο μας!
Με μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε ότι, χάρη στην πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου μας, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα μοναδικό πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής, με τίτλο “Οι Τροβαδούροι της Ασφάλτου”.
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο πρόγραμμα της Αττικής Οδού, που υλοποιείται σε συνεργασία με το δημοφιλές συγκρότημα The Burger Project. Μέσα από μια διασκεδαστική μουσικοθεατρική παράσταση, οι “Τροβαδούροι της Ασφάλτου” ταξίδεψαν τα παιδιά στον κόσμο της Κυκλοφοριακής Αγωγής, με απολαυστικούς διαλόγους και τραγούδια που αγγίζουν με τους στίχους τους σημαντικά θέματα.
Κατά τη διάρκεια της παράστασης, τα παιδιά τραγούδησαν για το ποδήλατο, το αγαπημένο τους μέσο μετακίνησης και για τα “φωτεινά ανθρωπάκια” στο φανάρι. Έμαθαν να περπατούν με ασφάλεια, ακολουθώντας τις οδηγίες του “κυρίου Πρασινούλη”, και να περιμένουν υπομονετικά τον “κύριο Κοκκινούλη”. Παράλληλα, μέσω εύστοχων στίχων, ενσωμάτωσαν χρήσιμα μηνύματα για την Κυκλοφοριακή Αγωγή.
Γνωριμία με την Τυφλότητα: Μια Ξεχωριστή Δράση στο Σχολείο μας!
Με μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε για την πραγματοποίηση μιας ξεχωριστής δράσης στο σχολείο μας στις 15 Μαΐου 2024, με στόχο την εξοικείωση, ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των μαθητών μας σχετικά με την τυφλότητα. Η δράση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο διδασκόντων του σχολείου μας.
Προσκεκλημένη μας ήταν η κα Χριστίνα Σαρρή, τελειόφοιτη ψυχολογίας, ομιλήτρια και blogger για θέματα τυφλότητας, συγγραφέας και χειρίστρια σκύλου οδηγού η οποία μοιράστηκε μαζί μας τις γνώσεις και τις εμπειρίες της, προσφέροντας μια μοναδική ματιά στον κόσμο των τυφλών ατόμων.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας κάλυψε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως:
- Τι είναι η τυφλότητα: Ποια τα κριτήρια για τον ορισμό της τυφλότητας και τα αίτια που την προκαλούν.
- Ορολογία: Διάκριση μεταξύ βλάβης και αναπηρίας, ερμηνεία της προσβασιμότητας και της έννοιας της συμπερίληψης, σωστή χρήση λέξεων και προσέγγιση τυφλών ατόμων.
- Στερεότυπα: Κατάρριψη κοινωνικών μύθων και αντιλήψεων για την τυφλότητα, αναδεικνύοντας την πραγματική ζωή και δυνατότητες των τυφλών ατόμων.
- Καθημερινότητα: Δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης, εκπαίδευση, εργασία, κοινωνική ζωή και η χρήση της τεχνολογίας από τυφλά άτομα.
- Γραφή Braille: Ενημέρωση για το σύστημα γραφής και βιωματικές ασκήσεις.
- Κινητικότητα και προσανατολισμός: Χρήση λευκού μπαστουνιού, σκύλου οδηγού, εμπόδια, σημάδια και ενδείξεις, καθώς και τρόποι σωστής συνοδείας τυφλών ατόμων.
Ιδιαίτερη στιγμή της δράσης αποτέλεσε η παρουσία της Luna, του σκύλου οδηγού της καλεσμένης μας. Οι μαθητές έμαθαν για τα χαρακτηριστικά και τις δεξιότητες ενός σκύλου οδηγού, τις προϋποθέσεις, την εκπαίδευση, το ταίριασμα και τη νομοθεσία που τον αφορά και είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν μαζί του.
Για την καλύτερη κατανόηση των θεμάτων, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες ανά δύο τάξεις (Α-Β, Γ-Δ, Ε-ΣΤ) και συμμετείχαν σε βιωματικές ασκήσεις, όπως η χρήση λευκού μπαστουνιού και η γραφή Braille.
Η δράση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αφήνοντας στους μαθητές αξέχαστες εμπειρίες και πολύτιμες γνώσεις. Η κατανόηση και η ευαισθητοποίηση απέναντι στην τυφλότητα αποτελεί βασικό βήμα για την οικοδόμηση μιας πιο συμπεριληπτικής και δίκαιης κοινωνίας.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Σαρρή για την ενημερωτική και εμπνευσμένη παρουσίασή της, καθώς και τους μαθητές μας για την ενεργή συμμετοχή τους!
Ολυμπιακή Εβδομάδα 2024: Μία Εμπειρία Γεμάτη Ιστορία, Αθλητισμό και Δημιουργικότητα!
Το σχολείο μας συμμετείχε στην 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα που πραγματοποιήθηκε από τις 22 έως τις 26 Απριλίου 2024 με θέμα: «Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στο δρόμο για το Παρίσι 2024».
Στο πλαίσιο της εβδομάδας, οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σε βάθος την ιστορία και την παράδοση των Ολυμπιακών Αγώνων, τόσο των αρχαίων, όσο και των σύγχρονων. Μέσα από διαδικτυακές συνδέσεις με το Ολυμπιακό Μουσείο της Λωζάνης, την Αρχαία Ολυμπία, το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας και το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης, οι μαθητές/τριες ταξίδεψαν στον χρόνο, ανακάλυψαν μυστικά και εντυπωσιάστηκαν από τα εκθέματα και τις ιστορίες.
Επιπλέον, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διαδικτυακές συζητήσεις με Ολυμπιονίκες και διακριθέντες αθλητές, οι οποίοι μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τα μυστικά της επιτυχίας τους, εμπνέοντας τους μαθητές/τριες να ακολουθούν τα όνειρά τους με επιμονή και αφοσίωση.
Μία από τις πιο συναρπαστικές στιγμές της εβδομάδας ήταν η ζωντανή σύνδεση με το βιωματικό Εργαστήρι Ζωγραφικής, όπου οι μαθητές/τριες δημιούργησαν τα δικά τους Ολυμπιακά έργα τέχνης, εκφράζοντας με φαντασία και χρώμα τα συναισθήματά τους.
Η συμμετοχή του σχολείου μας στην Ολυμπιακή Εβδομάδα αποτέλεσε μια πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία, που συνέβαλε στην ολιστική ανάπτυξη των μαθητών/τριών μας και στην καλλιέργεια αξιών, όπως ο σεβασμός, η ακεραιότητα, η ισότητα και η αριστεία.
Μαθητές σε Δράση για το Κλίμα: Το Σχολείο μας στο Athens Science Festival!
Οι μαθητές/τριες του Περιβαλλοντικού Ομίλου του σχολείου μας με συντονίστρια την κα Μαρία Ρέντζιου και οι μαθητές/τριες του τμήματος Ε1 με συντονίστρια την κα Ευαγγελία Πάλλη είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την ιδέα τους για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του σχολείου στα πλαίσια του προγράμματος “Μαθητές σε Δράση για το Κλίμα” της WWF στο Athens Science Festival
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, οι μαθητές μας παρουσίασαν στους επισκέπτες:
- Τους στόχους και τις δράσεις του προγράμματος “Μαθητές σε Δράση για το Κλίμα”.
- Την ιδέα τους για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του σχολείου μας.
- Τις μεθόδους που χρησιμοποίησαν για να ερευνήσουν και να σχεδιάσουν την πρότασή τους.
- Τα οφέλη της υλοποίησης της πρότασής τους για το περιβάλλον και την σχολική κοινότητα.
Η παρουσίαση των μαθητών μας έλαβε θερμή υποδοχή από το κοινό, με πλήθος επισκεπτών να εκφράζουν τον ενθουσιασμό τους για την πρωτότυπη ιδέα τους και την δέσμευσή τους για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος του σχολείου.
Η συμμετοχή μας στο Athens Science Festival αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές μας να μοιραστούν τις γνώσεις και τις ιδέες τους με ένα ευρύ κοινό και να ευαισθητοποιήσουν για το κρίσιμο ζήτημα της κλιματικής κρίσης.
Συνεχίζουμε δυναμικά την υλοποίηση του προγράμματος “Μαθητές σε Δράση για το Κλίμα” με στόχο τη μείωση του ανθρακικού μας αποτυπώματος και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης! Ευχαριστούμε τη WWF Ελλάς και τις κ.κ. Ελένη Σβορώνου και Νάνσυ Κουταβά για την ευκαιρία που μας έδωσαν να παρουσιάσουμε την πρότασή μας για ένα σχολείο χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.
Η Τάξη του Μαζί: Προάγοντας τη Συνεργασία και την Ομαδικότητα στην Α’ Τάξη
Σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας ‘‘Αθηνά Πολύβουλος’’, υλοποιήθηκε το πρόγραμμα ‘‘Η ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΜΑΖΙ’’ με στόχο την προαγωγή της συνεργασίας και της ομαδικότητας στην Α’ τάξη.
Το πρόγραμμα, που διήρκεσε 4 συναντήσεις, βασίστηκε σε βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια, σχεδιασμένα για να ενισχύσουν την επικοινωνία, την αλληλεπίδραση και την αίσθηση του ανήκειν σε μια ομάδα.
Μέσα από παιχνίδια ρόλων, ομαδικά projects και συζητήσεις, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να:
- Αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης.
- Μάθουν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να ακούν με σεβασμό τους άλλους.
- Ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους και να αναγνωρίσουν τα δυνατά σημεία τους.
- Δημιουργήσουν ένα θετικό και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον.
Η ανταπόκριση των μαθητών/τριών στο πρόγραμμα ήταν ενθουσιώδης. Συμμετείχαν ενεργά στις δραστηριότητες, εξέφρασαν θετικά σχόλια και δημιούργησαν ισχυρούς δεσμούς συνεργασίας.
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας: 4η Απριλίου
Η 4η Απριλίου καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, με στόχο την ευαισθητοποίηση και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών σε θέματα φιλοζωίας και προστασίας των ζώων.
Φέτος, το σχολείο μας τίμησε την ημέρα αυτή με μια σειρά από δράσεις, μεταξύ των οποίων:
- Διαδικτυακή ενημέρωση: Μαθητές όλων των τάξεων παρακολούθησαν διαδικτυακή ενημέρωση από ειδικούς για την φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων και τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντί τους. (Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία)
- Εκπαιδευτικές δραστηριότητες: Διοργανώθηκαν εκπαιδευτικές δραστηριότητες κατάλληλες για κάθε ηλικία, με στόχο την καλλιέργεια ενσυναίσθησης και σεβασμού προς όλα τα ζωντανά όντα.
- Καμπάνια ενημέρωσης: Δημιουργήθηκε αφίσες και άλλο υλικό ενημέρωσης για την φροντίδα των αδέσποτων ζώων.
Συνολικά, η συμμετοχή στην Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για τους μαθητές/τριες του σχολείου μας. Στόχος μας ήταν να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας συνείδηση και ενσυναίσθηση απέναντι στα ζώα, ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες που σέβονται και προστατεύουν όλα τα ζωντανά όντα.