eTwinning

Ευρωπαϊκό Έργο eTwinning για την Ψηφιακή Ιθαγένεια και την Ενεργό Πολιτειότητα!

Tο σχολείο μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning με θέμα “Ψηφιακή Ιθαγένεια και Ενεργός Πολιτειότητα” για το σχολικό έτος 2024-2025.

Στο πλαίσιο αυτού του έργου, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί από επτά διαφορετικές χώρες συνεργάστηκαν στενά για την ανάπτυξη της ψηφιακής ιθαγένειας και την καλλιέργεια της ενεργού πολιτειότητας. Οι χώρες που συμμετείχαν στο έργο είναι: Τουρκία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Σερβία, Ρουμανία, Μολδαβία και Ιταλία.

Το έργο μας αναπτύχθηκε σε διάφορες φάσεις, με στόχο την εις βάθος κατανόηση της ψηφιακής ιθαγένειας και των προκλήσεων που αυτή συνεπάγεται:

  • 1ο Θέμα: Ενημέρωση για την Ψηφιακή Ιθαγένεια

1ο Βήμα: Ξεκινήσαμε με την παρουσίαση του έργου και των δραστηριοτήτων στα σχολεία μας. Πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών και μια προκαταρκτική έρευνα για τις προσδοκίες και τις γνώσεις των συμμετεχόντων.

2ο Βήμα: Σχεδιάσαμε λογότυπα για το έργο και πραγματοποιήσαμε το πρώτο μας εργαστήριο με θέμα “Τι είναι η ψηφιακή ιθαγένεια;”. Δώσαμε στους συμμετέχοντες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια, την προστασία δεδομένων και την ψηφιακή ηθική. Δημιουργήθηκε επίσης τη γωνιά  του eTwinning  σε κάθε σχολείο αφιερωμένη στο έργο και την ψηφιακή ιθαγένεια.

3ο Βήμα: Επιλέξαμε το λογότυπο του έργου και πραγματοποιήσαμε το δεύτερο εργαστήριο με θέμα “Χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οι επιπτώσεις τους”. Δημιουργήσαμε ψεύτικους λογαριασμούς και τους αναλύσαμε με τη βοήθεια διαδικτυακού εργαλείου, προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα τους κινδύνους και τις πρακτικές τους.

4ο Βήμα: Αξιολογήσαμε τα εργαστήρια και δώσαμε ανατροφοδότηση. Πραγματοποιήθηκε έρευνα για τις επιπτώσεις της εκπαίδευσης και η πρώτη συνάντηση των μαθητών/τριών, όπου συζητήθηκαν οι κανόνες ορθής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο (Netiquette), το ψηφιακό αποτύπωμα, η προστασία των προσωπικών μας δεδομένων, η  υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου.

etwinning corner

LOGO CREATION

1 STUDENT MEETING COLLAGE

 

 

 

 

 

 

 

Συνεχίζουμε με την Ενεργό Πολιτειότητα στο eTwinning Έργο μας!

Μετά την επιτυχημένη πρώτη φάση του έργου eTwinning για την Ψηφιακή Ιθαγένεια, περάσαμε στη δεύτερη θεματική ενότητα, εστιάζοντας στην Ενεργό Πολιτειότητα. Οι μαθητές/τριες μας, σε συνεργασία με τους εταίρους μας από την Τουρκία, την Πορτογαλία, τη Σερβία, τη Ρουμανία, τη Μολδαβία και την Ιταλία, συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες που τους βοήθησαν να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τις αρχές της ενεργού συμμετοχής στα κοινά.

Δράσεις για την Ενεργό Πολιτειότητα

Το δεύτερο μέρος του έργου μας περιλάμβανε τα ακόλουθα βήματα:

1ο Βήμα: Σεμινάριο Πληροφοριακής Παιδείας για την Πολιτειότητα. Διοργανώσαμε σεμινάρια για όλους τους μαθητές/τριες, παρέχοντας πληροφορίες για το τι σημαίνει να είσαι ένας ενεργός πολίτης και πώς μπορεί κανείς να συμβάλει θετικά στην κοινωνία. Δημιουργήθηκε επίσης μια ειδική γωνιά στο σχολείο μας αφιερωμένη στο θέμα του μήνα, ενώ πραγματοποιήθηκε και η δεύτερη διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών για τον συντονισμό των δράσεων.

2ο Βήμα: Δημιουργία Διεθνών Ομάδων & Επίλυση Προβλημάτων. Οι μαθητές/τριες μας σχημάτισαν διεθνείς ομάδες με τους συμμαθητές τους από τις άλλες χώρες. Στο τρίτο εργαστήριο, οι ομάδες αυτές εργάστηκαν πάνω στην αναγνώριση και την πρόταση λύσεων για κοινά, δημόσια προβλήματα. Για την ανάλυση αυτών των προβλημάτων, οι μαθητές/τριες χρησιμοποίησαν ένα διαδικτυακό εργαλείο, προωθώντας τη συνεργασία και την κριτική σκέψη.

3ο Βήμα: Δημιουργία Μίνι-Κοινοβουλίου. Προχωρήσαμε στη δημιουργία ενός μίνι-κοινοβουλίου με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών, αναθέτοντας σε κάθε έναν/μία συγκεκριμένους ρόλους. Αυτή η δραστηριότητα είχε ως στόχο να τους εξοικειώσει με τη λειτουργία ενός κοινοβουλευτικού συστήματος και τη σημασία της αντιπροσώπευσης.

4ο Βήμα: Διαπραγματεύσεις στο Μίνι-Κοινοβούλιο. Στη δεύτερη συνάντηση των μαθητών/τριών, πραγματοποιήθηκαν διαπραγματεύσεις στο πλαίσιο του μίνι-κοινοβουλίου, όπου συζητήθηκαν και αναλύθηκαν τα δημόσια προβλήματα που είχαν εντοπιστεί προηγουμένως. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν στην επιχειρηματολογία, τον διάλογο και την αναζήτηση κοινών λύσεων. Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας μίλησαν για τη Σπατάλη Τροφίμων και πως αυτή μπορεί να αποφευχθεί.

ACTIVE CITIZEN

International Students Groups Problems and Solutions    MINI PARLIAMENT

 

 

Ψηφιακή Δημοκρατική Συμμετοχή: Το Τρίτο Βήμα του eTwinning Έργου μας!

Ολοκληρώνοντας τις θεματικές ενότητες της Ψηφιακής Ιθαγένειας και της Ενεργού Πολιτειότητας, το έργο eTwinning προχώρησε στο τρίτο και τελευταίο του στάδιο: την Ψηφιακή Δημοκρατική Συμμετοχή. Σε αυτή τη φάση, οι μαθητές/τριες μας, σε συνεργασία με τους διεθνείς τους εταίρους, διερεύνησαν πώς η τεχνολογία μπορεί να ενισχύσει τη συμμετοχή των πολιτών στα κοινά.

Οι Δράσεις μας για την Ψηφιακή Δημοκρατική Συμμετοχή

Οι κύριες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σε αυτή την ενότητα ήταν οι εξής:

1ο Βήμα: Συνεργασία με τους Δήμους. Διερευνήσαμε τη δυνατότητα συνεργασίας με τον Δήμο  για να μάθουμε αν χρησιμοποιούν κάποια εφαρμογή ή πλατφόρμα μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν τις απόψεις τους και να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων. Εφόσον εντοπίστηκε τέτοια εφαρμογή, την παρουσιάσαμε στους μαθητές/τριες, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες ψηφιακής συμμετοχής.

2ο Βήμα: Έναρξη Κοινής Εργασίας. Ξεκινήσαμε την κοινή εργασία γύρω από το θέμα της ψηφιακής δημοκρατικής συμμετοχής, ενθαρρύνοντας τους μαθητές/τριες να σκέφτονται κριτικά για τον ρόλο της τεχνολογίας στη δημοκρατία.

3ο Βήμα: Δημιουργία Κοινών Έργων και Απολογισμός. Οι διεθνείς ομάδες των μαθητών/τριών εργάστηκαν από κοινού για τη δημιουργία συλλογικών έργων που αντικατοπτρίζουν τις ιδέες και τις προτάσεις τους για την ψηφιακή δημοκρατική συμμετοχή. Γράψαμε στοίχους για τη Δημοκρατία και στη συνέχεια δημιουργήσαμε ένα κοινό βίντεο.Παράλληλα, εφαρμόσαμε έρευνες απολογισμού (Post-project surveys) για να αξιολογήσουμε τον αντίκτυπο του έργου στους συμμετέχοντες.

4ο Βήμα: Αξιολόγηση Έργου και Πιστοποιήσεις. Πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνάντηση των εκπαιδευτικών, κατά την οποία αξιολογήθηκε συνολικά η πορεία και τα αποτελέσματα του έργου. Στη συνέχεια, ετοιμάστηκαν τα  Πιστοποιητικά Συμμετοχής για όλους τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

ACTIVE CITIZEN

 

DEMOCRACY LYRICS ETWINNING 102

Διάχυση στη Σχολική Κοινότητα και Τελετή Αποφοίτησης!

Η κορύφωση αυτής της πολύμηνης προσπάθειας ήταν η παρουσίαση του έργου από τους μαθητές/τριές μας στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα, κατά την τελετή αποφοίτησης της ΣΤ’ τάξης.

Η διάχυση των γνώσεων και των εμπειριών που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο του έργου ήταν ένας από τους βασικούς μας στόχους. Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν, έχοντας λάβει πολύτιμες πληροφορίες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την κριτική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τους τρόπους ενεργού συμμετοχής στα κοινά, ανέλαβαν τον ρόλο των “πρεσβευτών” αυτών των αρχών.

Κατά την τελετή αποφοίτησης, οι μαθητές/τριες μας παρουσίασαν:

Τα βασικά θέματα που αναλύθηκαν (Ψηφιακή Ιθαγένεια, Ενεργός Πολιτειότητα, Ψηφιακή Δημοκρατική Συμμετοχή).

Τις σημαντικότερες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, όπως τα εργαστήρια, οι δημιουργίες λογοτύπων, οι διεθνείς συνεργασίες και η προσομοίωση του μίνι-κοινοβουλίου.

Τα αποτελέσματα της συνεργασίας με τους συμμαθητές τους από την Τουρκία, την Πορτογαλία, τη Σερβία, τη Ρουμανία, τη Μολδαβία και την Ιταλία, αναδεικνύοντας τη σημασία της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

Τα συμπεράσματα και τις δεξιότητες που απέκτησαν, τονίζοντας πώς το έργο τους βοήθησε να γίνουν πιο συνειδητοποιημένοι και υπεύθυνοι ψηφιακοί πολίτες.

Η παρουσίαση αυτή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για να μοιραστούμε τα επιτεύγματα των μαθητών/τριών μας με γονείς, εκπαιδευτικούς και τους μικρότερους μαθητές/τριες, εμπνέοντάς τους να αγκαλιάσουν τις αρχές της ψηφιακής ιθαγένειας και της ενεργού πολιτειότητας.

Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τους μαθητές/τριές μας, οι οποίοι όχι μόνο ολοκλήρωσαν με επιτυχία τις απαιτητικές δραστηριότητες του έργου, αλλά και ανέλαβαν ενεργά τον ρόλο της διάχυσης, μεταδίδοντας το μήνυμα της υπεύθυνης ψηφιακής συμπεριφοράς και της ενεργού συμμετοχής στην κοινωνία.

DISSEMINATION 14 06 2025