ΕΞΙ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ….

Γράφει η Παιδίατρος Ευγενία Καράμπελα, www.paidiatros.eu

  1. Το καθημερινό του πρόγραμμα δεν πρέπει να είναι εξαντλητικό

Κάθε μέρα τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο για 7 ώρες, συνεχίζουν με εξωσχολικές δραστηριότητες και ολοκληρώνουν τη μέρα τους με μελέτη στο σπίτι. Όλα αυτά μέχρι την επόμενη μέρα που θα τα επαναλάβουν. Πότε όμως θα προλάβουν να ανακτήσουν δυνάμεις για την επόμενη μέρα; Φροντίστε το καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού σας να μην είναι εξαντλητικό και να υπάρχει πάντα χρόνος για ξεκούραση. Το μυαλό και το σώμα χρειάζονται χαλάρωση για να μπορέσουν να αποδώσουν και να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της καθημερινότητας. (περισσότερα…)

ΔΙΩΞΤΕ ΥΓΙΕΙΝΑ ΜΙΑ ΚΙ ΕΞΩ ΤΙΣ ΨΕΙΡΕΣ….

   

Ένας εναλλακτικός τρόπος απομάκρυνσης των ψειρών είναι το προσεκτικό, επαναλαμβανόμενο χτένισμα των μαλλιών. Είναι μια καλή επιλογή σε μικρά παιδιά ή σε περιπτώσεις που δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τοπικά αντιφθειρικά.

Οι ψείρες είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στα παιδιά, ειδικά τους πρώτους μήνες της σχολικής χρονιάς. Η εμφάνισή τους προκαλεί μεγάλο πονοκέφαλο στους γονείς, γιατί θεωρούν ότι πολύ δύσκολα μπορούν να απαλλαχθούν από αυτές. Δεν υπάρχει, όμως, στην πραγματικότητα κανένας λόγος ανησυχίας… Υπάρχουν τρόποι να απαλλαχθείτε. Αλλωστε, συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Διαβάστε στο επιστημονικό άρθρο που ακολουθεί συμβουλές υγείας για να απαλλαγείτε μια και έξω από τις ψείρες.

(περισσότερα…)

ΠΩΣ ΘΑ ΜΑΘΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΣ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΕΤΑΙ…

Μερικές φορές τα παιδιά μας, όταν βρίσκονται με άλλα παιδιά, συμβαίνει να τσακώνονται για τα παιχνίδια τους. Ειδικά στις πολύ μικρές ηλικίες μπορεί να υπάρχουν κλάματα και φωνές γιατί το ένα παιδί δε θέλει να αφήσει το άλλο να παίξει με τα παιχνίδια του. Γιατί γίνεται όμως αυτό; Τι μπορούμε να κάνουμε για να μάθουμε στο παιδί μας να παίζει αρμονικά με τα άλλα παιδιά και να μοιράζεται τα παιχνίδια του;

Σε γενικές γραμμές, τα παιδιά δυσκολεύονται να παίξουν μαζί με ένα άλλο παιδί μέχρι την ηλικία των τριών-τεσσάρων χρονών,  αν και κάθε παιδί ωριμάζει συναισθηματικά με διαφορετικούς ρυθμούς. Έτσι, ένα παιδί τριών ετών παίζει δίπλα σε ένα άλλο παιδί αλλά δεν αλληλεπιδρά άμεσα μαζί του, ενώ ένα παιδί τεσσάρων και πέντε ετών μπορεί εν δυνάμει να συμμετέχει σε κοινές δραστηριότητες με άλλα παιδιά και να ανταλλάσσει μαζί τους παιχνίδια-αντικείμενα. Όμως, σε αυτή την ηλικία τα παιδιά δεν έχουν κατακτήσει ακόμα την έννοια του χρόνου και κάποιες φορές δυσκολεύονται να αντιληφθούν πως όταν ένα παιδί παίρνει το παιχνίδι τους, αυτό δε σημαίνει ότι είναι για πάντα. Οι γονείς, επομένως, όταν το παιδί αρχίζει να αντιλαμβάνεται την έννοια «δικό μου»,  θα ήταν καλό να ξεκινήσουν τις προσπάθειες για να κατακτήσει το παιδί τους την έννοια του «μοιράζομαι».

Τι μπορούν λοιπόν να κάνουν οι γονείς;

(περισσότερα…)

70 ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ!

Καθοριστικός παράγοντας στην ανατροφή και στο σχηματισμό της προσωπικότητας των παιδιών είναι η αγάπη που δέχονται από τους γονείς τους είτε με εκφράσεις είτε βιώνοντάς την έμπρακτα. Τα παιδιά οποιασδήποτε ηλικίας έχουν συνεχώς ανάγκη να αισθάνονται την αγάπη, την εκτίμηση και την υποστήριξη και από τους δύο γονείς τους. (περισσότερα…)

Xριστουγεννιάτικα έθιμα Θράκης

Στη Θράκη, οι Σαρακατσάνες εξακολουθούν να ζυμώνουν την «Χριστόκλουρα». Στρογγυλή κουλούρα με κεντήματα διάφορα που αναπαριστάνουν συνήθειες και από το παρελθόν όπως στάνη, στρούγκα και άλλα. Της βάζουν μέλι και την τρώνε όλοι μαζί περιμένοντας την γέννηση του Χριστού. Ένα ακόμα έθιμο είναι και οι «Μπαμουσιαραίοι». Την δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων, δύο άντρες μεταμφιέζονται ο ένας σε Μπαμουσιαραίο και ο άλλος στην γυναίκα του. Ο Μπαμπουσιαραίος φορά μία νεροκολοκύθα στο πρόσωπο που της έχει ανοίξει τρύπες για μάτια και στόμα, προβιές προβάτων, και κρεμασμένα κουδούνια στην μέση. Οργανοπαίκτες με νταούλια, ζουρνάδες και γκάιντες τους συνοδεύουν και με την έντονη μουσική τους ξεσηκώνουν το χωριό.