Ευρωπαϊκά προγράμματα

comenius_logo.gifΜε το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius Σωκράτης είχα μια πρώτη   επαφή το 1996 εργαζόμενη ως αναπληρώτρια και παρόλο που δεν είχα ενεργό συμμετοχή , η ιδέα της Ευρωπαϊκής συνεργασίας και η χαρά που ένιωθαν οι συνάδελφοι που το υλοποιούσαν, έθρεψε την επιθυμία να ασχοληθώ άμεσα μετά το μόνιμο διορισμό μου που ήρθε την επόμενη χρονιά. Έτσι η πρώτη έγκριση στην αίτηση που υπέβαλα, ήταν για το θέμα Local traditions, το οποίο έτρεξε κάτω από αντίξοες συνθήκες λόγω του ότι δεν κατείχα οργανική θέση στο σχολείο που το ξεκίνησα. Μετά από λίγα χρόνια συμμετείχα επίσης στην δράση 2.2γ ατομικές υποτροφίες ενδουπηρεσιακής κατάρτισης, που υλοποιήθηκε στο τμήμα school of education and training του πανεπιστημίου του Greenwich και η δράση μου στον τομέα των προγραμμάτων αυτών συνεχίστηκε ως σήμερα με συνεργασία στο etwinning καθώς επίσης και στις σχολικές Συμπράξεις του Comenius.

-Ποιός όμως ο λόγος γι αυτή τη δημοσίευση στο ιστολόγιο; (Αν το διαβάζει και κανείς-:)

-Δύο διαφορετικοί λόγοι εκ των οποίων ο δεύτερος απαντά και στον πρώτο.

      Δεν είναι λίγες οι φορές που άκουσα συναδέλφους να απαξιώνουν  αυτά τα προγράμματα , μιλώντας για χαμένο χρόνο και απουσία σύνδεσης με το αναλυτικό πρόγραμμα, επικαλούμενοι τις παρουσιάσεις  τέτοιων προγραμμάτων που οφείλω να ομολογήσω ότι (ευτυχώς σε λίγες περιπτώσεις) επικεντρώνουν στις φωτογραφίες και τα ταξίδια παρά στην εργασία των μαθητών. Επίσης η θεωρητική στήριξη είτε περιορίζεται στις γενικές διδακτικές αρχές του προγράμματος είτε απουσιάζει παντελώς.  Όμως και τα πιο απλά πράγματα όπως  η χαρά της συνεργασίας , η αποτελεσματική χρήση της Τεχνολογίας που δεν επιτυγχάνεται με λόγια και εισηγήσεις και φυσικά μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα, αλλά ακόμη και η αφιέρωση μιας ζωγραφιάς, που θέτουν τη βάση για ειρήνη και συνεργασία , σε πολλούς δεν είναι εύκολα αντιληπτά και πρέπει μάλλον να τονίζονται από τους ομιλητές.

    Κάποιος συνάδελφος μου ανέφερε, επιπρόσθετα ότι στο βιβλίο έχει πλούσιο υλικό και υπεραρκετό για γνώση. Καμία αντίρρηση και αμφισβήτηση πάνω σ αυτό απο την πλευρά μου. Όμως το πλούσιο αυτό υλικό σίγουρα δεν δημιουργείται εκ του μη όντος. Στα πλαίσια του παραγόμενου υλικού και των ιδεών που διακινούνται απο την υλοποίηση Ευρωπαικών προγραμμάτων, εναρμονίζονται και αρκετές από τις ιδέες που υλοποιούνται στις καινοτόμες δράσεις αλλά και στα σχολικά βιβλία.

  ΄Ενα μικρό παράδειγμα αποτελεί η εργασία μου Παρελθόν Παρόν και Μέλλον , που παρουσιάστηκε στο πανεπιστήμιο του Greenwich τον Μάιο του 2005  και απέσπασε τα καλύτερα σχόλια από όλους τους συμμετέχοντες στις εργασίες, για την πολυμεσική παρουσίαση το πλούσιο έντυπο υλικό και τις δημιουργίες  των παιδιών. Η ιδέα αυτή δεν έμεινε στα στενά πλαίσια της ενδουπηρεσιακής κατάρτισης αλλά παρουσιάστηκε σε συνέδριο την επόμενη σχολική χρονιά και δημοσιεύτηκε σε εκπαιδευτική πύλη ενώ  μετά από 3 χρόνια την βλέπω υλοποιημένη και στα νέα σχολικά βιβλία.

Ιδού η απόδειξη ειδικά για το κομμάτι που αφορά το μέλλον.

ΓλώσσαΒιβλίο Μαθητή Τάξη Δ’    και   πολυμεσική παρουσίαση της εργασίας μας , που σε αντίθεση με το έτοιμο κείμενο του βιβλίου, είναι αυθεντική και δημιουργήθηκε μέσα από τις απαντήσεις των παιδιών στο ερωτηματολόγιο (οδηγίες συμπλήρωσης)και παρουσιάστηκε μέσα από τετρασέλιδα ατομικά booklets με τη χρήση του publisher. Στο project My school through time η εργασία μας  διευρύνθηκε και αποτέλεσε συνεργασία σε πολλά επίπεδα με άλλα Ευρωπαϊκά σχολεία.

2 σχόλια στο “Ευρωπαϊκά προγράμματα”
  1. Μαρία σ ευχαριστώ για την επικοινωνία. Αναρωτήθηκα γιατί απλά κι εγώ δύσκολα βρίσκω χρόνο να διαβάζω και να συμμετέχω ενεργά στους προβληματισμούς στα blogs των συναδέλφων. Έχω πολλές σελίδες να συντηρώ πράγμα που με αναγκάζει να απομονώνομαι συχνά αλλά ένα blog δεν έχει και κανένα νόημα ύπαρξης αν δεν υπάρχει feedback

Αφήστε μια απάντηση