Χρήσιμα αρχεία geogebra για γεωμετρικούς τόπους

Geogebra_για_γεωμετρικους_τοπους

Τα παραπάνω αρχεία δείχνουν πώς το μάθημα των Γεωμετρικών Τόπων της Γεωμετρίας Α Λυκείου μπορεί να εμπλουτιστεί με χρήση geogebra. Τα αρχεία “kef3_6_theorima_iv” και “kef3_7_Erotisis_katanoisis” είναι από το εμπλουτισμένο σχολικό βιβλίο, ενώ τα αρχεία “angle_bisector” και “perpedicular_bisector_1” είναι δύο από τις πολλές και καλές δουλειές της συναδέλφου Σούφαρη Αθανασίας.

Μία καλή παρουσίαση για την εν λόγω παράγραφο (3.7 του βιβλίου της Γεωμετρίας Α Λυκείου) είναι η παρακάτω:
ΚΕΦ 3 παρ.3.7

Μία απλή άσκηση αντιστοίχισης που εξετάζει τη θεωρία αυτής της παραγράφου είναι η ακόλουθη:
antistoixish_gewm_topoi

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χρήσιμα αρχεία geogebra για γεωμετρικούς τόπους

Τα Μαθηματικά ως διασκέδαση

Ένα από τα blogs που μας θυμίζουν ότι τα Μαθηματικά είναι πάνω από όλα διασκέδαση, είναι το εξής:

http://eisatopon.blogspot.gr/

Στο μέλλον θα ακολουθήσουν και άλλα παρόμοια, που αναδεικνύουν την διασκεδαστική πλευρά των Μαθηματικών, μία τέτοια συλλογή φαντάζομαι θα είναι ενδιαφέρουσα.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα Μαθηματικά ως διασκέδαση

Χρήσιμα εκπαιδευτικά λογισμικά για Μαθηματικά

1) Geogebra
https://www.geogebra.org/?lang=el

To GeoGebra δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τους μαθητές να
αποκτήσουν μια καλύτερη κατανόηση των μαθηματικών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ενεργή και προσανατολισμένη σε προβλήματα διδασκαλία, ενισχύοντας τον μαθηματικό πειραματισμό και την διερεύνηση τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι. Ενώνει τη γεωμετρία, άλγεβρα, πίνακες, γραφήματα, στατιστικά και λογισμός σε ένα εύκολο στη χρήση πακέτο. Τα περισσότερα τμήματά του αποτελούν ελεύθερο λογισμικό.

2) Φωτόδεντρο
http://photodentro.edu.gr/aggregator/search/all/field_cl_discipline/1821

Το Φωτόδεντρο περιλαμβάνει μια σειρά από Ψηφιακά Αποθετήρια Εκπαιδευτικού Περιεχομένου τα οποία είναι ανοιχτά σε όλους, μαθητές, δασκάλους, γονείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο. Στο φωτόδεντρο μπορείτε να βρείτε αυτόνομες και επαναχρησιμοποιήσιμες μονάδες ψηφιακού υλικού που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διδασκαλία και τη μάθηση, όπως πειράματα, διαδραστικές προσομοιώσεις, διερευνήσεις, εικόνες, εκπαιδευτικά παιχνίδια, τρισδιάστατους χάρτες, ασκήσεις και άλλα.

3) Cabri II Plus
http://www.cabri.com/cabri-2-plus.html

To Cabri επιτρέπει στον χρήστη, με εργαλεία τα βασικά γεωμετρικά σχήματα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας, τις στοιχειώδεις κατασκευές και τους βασικούς μετασχηματισμούς να κατασκευάζει οποιοδήποτε γεωμετρικό σχήμα, και να το επεξεργάζεται. Το πρόγραμμα μπορεί να ενταχθεί στο κύριο διδακτικό έργο και την καθημερινή πραγματικότητα του σχολείου και ανταποκρίνεται τόσο στις ανάγκες των μαθητών, όσο και των εκπαιδευτικών. Συμπληρώνει τη μαθησιακή και διδακτική διαδικασία. Προκαλεί και διατηρεί το ενδιαφέρον των μαθητών. Ενισχύει τη διερευνητική και ενεργητική μάθηση. Αξιοποιεί την προσομοίωση φαινομένων. Προσφέρει την δυνατότητα για πολλαπλή αναπαράσταση της γνώσης. Είναι απλό και φιλικό στη χρήση του από εκπαιδευτικούς και μαθητές που δεν έχουν ιδιαίτερη ειδίκευση σε υπολογιστές.

4) IQ+
http://e-yliko.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=146:iq-mathimatika-a-v-g-gymnasiou&Itemid=135

Το εκπαιδευτικό λογισμικό IQ+ περιέχει έτοιμο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο είναι αυστηρά προσαρμοσμένο στην ύλη του σχολικού βιβλίου. Με την εικονογράφηση και την κίνηση των εικόνων και των κειμένων κεντρίζεται το ενδιαφέρον του μαθητή και ενισχύεται η ενεργητική προσέγγισή του στη γνώση. Με τις Προσομοιώσεις, (simulation, application, applets) ο μαθητής θα μπορεί να διερευνά και να πειραματίζεται πάνω στο γνωστικό αντικείμενο. Ο τρόπος αυτός διδασκαλίας και μετάδοσης της γνώσης, κάνει τις δραστηριότητες διερεύνησης και πειραματισμού αποδοτικές, τόσο για τον μαθητή όσο και για τον εκπαιδευτικό.

5) Το Πείραμα στα Μαθηματικά
http://e-yliko.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=226:to-peirama-sta-mathimatika&Itemid=135

Ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο με κεντρικό άξονα την έννοια του πειραματισμού στα Μαθηματικά: μέσα από διαφορετικούς τρόπους πειραματισμού (γνωστικές συγκρούσεις, επαλήθευση σχέσεων σε αλληλεπιδραστικά περιβάλλοντα, πειραματισμός σε γνωστικές περιοχές, πειραματισμός σε περιβάλλοντα που έχουμε αποκρύψει ένα μέρος του μαθηματικού μοντέλου), οι μαθητές μαθαίνουν να ερευνούν, να αιτιολογούν, να εκτιμούν την ισχύ πιθανών λύσεων, να επιχειρηματολογούν υπέρ της λύσης που προτείνουν καθώς και να εκφράζονται στη μαθηματική γλώσσα. Ενδείκνυται για την Γ΄ Λυκείου θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο