1o το 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ!!!

30 Νοεμβρίου 2013

ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στην πρώτη θέση, με την ψηλότερη βαθμολογία βρέθηκε το έργο «Τα Αγγλικά συναντούν την Τέχνη» που υποβλήθηκε από τους εκπαιδευτικούς Αγγλικής  Αμβροσίδου Αναστασία, Παπαγιαννοπούλου Ζωή και το μουσικό Δάγκα Δημήτρη, στο θεσμό Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.  Το έργο διακρίθηκε ανάμεσα σε περίπου 1000 έργα που υποβλήθηκαν τη φετινή χρονιά και η βράβευση έγινε την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013 στο Υπουργείο.

DSC00094

 

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές του 1ου Δ.Σ. Ελευθερίου -Κορδελιού ,Θεσσαλονίκης συνεχίζουν  για 3η  χρονιά την καινοτόμο δράση τους στην Κένυα η οποία έγκειται στο γεγονός ότι τα παιδιά «αλλάζουν» τη ζωή άλλων παιδιών, βελτιώνουν τις συνθήκες διαβίωσής τους, προσφέρουν! Οι μαθητές μας αλληλογραφούν με τους μαθητές του Amaf School of Nairobi της Κένυας .Παράλληλα όμως με την αλληλογραφία τους  καταφέραμε μέσω της ανθρωπιστικής παιδείας να καταστεί η μαθησιακή διαδικασία κοινωνική δραστηριότητα. Οι μαθητές μας γίνονται οι ίδιοι υπερασπιστές των δικαιωμάτων των παιδιών στην Κένυα αλλά ταυτόχρονα και πρεσβευτές του ελληνικού πολιτισμού στην Αφρική. Πιστεύοντας πως αν επιτευχθεί η ευαισθητοποίηση του παιδιού στον πολιτισμό, θα    δημιουργηθεί μια άλλη κοινωνία ,μια άλλη νοοτροπία, μια άλλη στάση απέναντι στη ζωή, προσπαθήσαμε μέσα από το μάθημα των Αγγλικών να συναντήσουμε την  Τέχνη και να γίνει αυτή  πηγή έμπνευσης  στο μάθημά μας σε ένα σχολείο εργαστήρι πολιτισμού  και  δημιουργικότητας, που θα σταθεί ανοιχτό στην κοινωνία .Σημαντικό γεγονός για την ενασχόληση μας με την Τέχνη αποτέλεσαν οι 78 πίνακες  batique  φτιαγμένοι από τα χέρια μαθητών του  Amaf  School  of  Nairobi  ως ένα ευχαριστώ στα δικά μας παιδιά για την προσφορά στην βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και σίτισής τους κατά το προηγούμενο έτος.     Οι πίνακές τους  έδωσαν   πνοή στην ιδέα μας και καλλιέργησαν το ενδιαφέρον μας για την τέχνη.     Άλλωστε ο    σκοπός του μαθήματος της Αγγλικής γλώσσας δεν είναι η κατάκτηση μιας  κατακερματισμένης γνώσης, αλλά η κατάκτηση στάσεων ζωής και συμπεριφορών, σε μια μεταβαλλόμενη, πολύγλωσση και πολυπολιτισμική κοινωνία.  Σκεφτήκαμε πως το σχολείο οφείλει να τολμήσει το «νέο» να κάνει τις υπερβάσεις στα    τυποποιημένα προγράμματα και να υιοθετήσει το καινοτόμο. Έτσι προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε μαζί με τους μαθητές μας τον υπέροχο κόσμο της Τέχνης και μέσα από  την  ζωγραφική ,την ποίηση, τη μουσική και το θέατρο  οι μαθητές μας  κατόρθωσαν να εκφραστούν, να δημιουργήσουν, να απελευθερώσουν τις αισθήσεις τους και να μάθουν  να λειτουργούν ομαδικά..Συνεργάστηκαν  σε ομάδες  writers,  poets,  actors/actresses,  painters,  photographers  ,έμαθαν να διαβαίνουν τα μονοπάτια της Τέχνης ,να ενθαρρύνονται να συμμετάσχουν ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης   ενεργοποιώντας τη φαντασία και την δημιουργικότητά τους. Άλλωστε η Τέχνη είναι μια διεθνής γλώσσα και μπορεί να αποτελέσει μέσο έκφρασης των παιδιών ώστε να εξυψώσει το μάθημά μας πάνω από τα συνηθισμένα, έχοντας την δύναμη να μας ανοίγει παράθυρα στον κόσμο και να είναι διαρκώς γύρω μας. Οργανώσαμε και παρουσιάσαμε:

1.Έκθεση έργων  των μαθητών του 1ουΔημοτικού Σχολείου Κορδελιού  στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας  με καλεσμένο τον κ. Ντούγκου Σαμουήλ, Ιατροδικαστή ,καθηγητή στην Ιατρική σχολή του πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης.  Ο κ.  Ντούγκου,  Κενυάτης στην καταγωγή μίλησε στα παιδιά για την  ζωή των μαθητών στην Κένυα με    ιδιαίτερη αναφορά στο  ρατσισμό    και την    διαφορετικότητα.

2. Έκθεση έργων  batique  των μαθητών του The Amaf  school of Nairobi στην αίθουσα Τέχνης της Φιλοπτώχου Αδελφότητας Ανδρών Θεσσαλονίκης(Αγ. Σοφίας 38).

Τα έσοδα της έκθεσης συνέβαλαν στην συνέχιση της δράσης  μας στην Αφρική,  ειδικότερα  στην εξεύρεση πόρων για τροφή  των μαθητών    του  Amaf  school  ώστε να  συνεχίσουμε να  συμβάλλουμε  για μια ακόμη χρονιά  στο πρόγραμμα σίτισης  του  Amaf  school. Ξεκινήσαμε την μύηση στην Ποίηση συνδυάζοντας τη ζωή των παιδιών στην Κένυα με ποιήματα Ελλήνων ποιητών. Στην συνέχεια    προσπαθήσαμε  να δημιουργήσουμε το δικό μας ποίημα.  Οι μαθητές  θέλησαν να γράψουν ο καθένας το δικό του ποίημα.  Τα ποιήματα των παιδιών έχουν σταλεί στην Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών  www.logotexnes.gr    ως συμμετέχοντα στο διαγωνισμό:  «Διαγωνισμός Παιδικής και Εφηβικής Ποίησης » Απόρροια  αυτής  της δραστηριότητας ήταν η  ιδέα    της  διοργάνωσης  πολιτιστικής εκδήλωσης    εκτός των τειχών του σχολείου.  Ο πρόεδρος της Ελληνικής Πολιτιστικής μη κερδοσκοπικής Εταιρίας Ανέγερσης Σχολικών Κτιρίων στην Κένυα «ΣΩΚΡΑΤΗΣ» μας κάλεσε να οργανώσουμε την εκδήλωση    μας  «Η μέρα ενός μαθητή στην Ελλάδα και στην Κένυα»  στο κτίριο της Φιλόπτωχου Αδελφότητας Ανδρών Θεσσαλονίκης. Τα παιδιά με την εκφραστικότητα και τις ικανότητες τους  συγκίνησαν  όλους όσους βρισκόταν στο χώρο της εκδήλωσης. Η επιβράβευση δεν άργησε να έρθει όταν με το πέρας της εκδήλωσης ο κ. Δαρδαβέσης(πρόεδρος της Φιλοπτώχου) ανακοίνωσε την δωρεά  191 βιβλίων  για την σχολική βιβλιοθήκη μας και    την προσφορά  υποτροφίας σε  μαθητή του σχολείου μας. Πολλά παιδιά ζήτησαν συμπληρωματικά να διοργανώσουμε    εκδηλώσεις για το τέλος της σχολικής χρονιάς. Σκεφτήκαμε πως θα ήταν μια ακόμα εμπειρία για τα παιδιά αλλά και για εμάς να ασχοληθούμε με την  παρουσίαση θεατρικής παράστασης.  Επιλέξαμε το έργο «Η κρουαζιέρα των Θεών» .Το εκπληκτικό ήταν ότι είχαν μάθει    τον τρόπο για το πώς πρέπει  να οργανωθούν  έχοντας την εμπειρία των προηγούμενων δραστηριοτήτων.  Η δημιουργία ομάδων ,η  κατανομή ρόλων, οι  αποφάσεις για την ενδυματολογική παρουσίασή τους ήταν  πλέον   δική τους ευθύνη. Δουλέψαμε όλοι με ιδιαίτερη χαρά ώρες εκτός σχολικού ωραρίου(κάθε Σάββατο απόγευμα) και το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό αλλά συνάμα και συγκινητικό βλέποντας το αποτέλεσμα των προσπαθειών μας.  Αποχαιρετήσαμε τα παιδιά μας ,με την πεποίθηση ότι τους μάθαμε πώς να μαθαίνουν, να αγαπούν την Τέχνη, να εμπνέονται και να δημιουργούν. Στείλαμε τους μαθητές μας στο επόμενο σκαλοπάτι της εκπαίδευσης με την πεποίθηση ότι αποτελούν την Ελπίδα για το αύριο. Δε σταματάμε όμως εδώ θέτουμε στόχους και δεν ξεχνάμε τα παιδιά στην Κένυα ,δεν ξεχνάμε τον Patrick που χρειάζεται ένα νέο τεχνητό μέλος για να μπορεί να περπατάει μέχρι το σχολείο.


ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ BAZAAR

12 Δεκεμβρίου 2012

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ BAZAAR

Μ’ ένα γιορτινό αγκάλιασμα θα σας υποδεχθούμε στο φετινό μας Bazaar.

Είστε όλοι καλεσμένοι να μοιραστείτε μαζί μας την ατμόσφαιρα

που δημιουργήσαμε για σας!

Ελάτε, μην το ξεχάσετε!

Σας περιμένουμε στην αίθουσα πολλαπλών

δραστηριοτήτων του 1ου Δημοτικού σχολείου

Ελευθερίου-Κορδελιού, την Τετάρτη 12, Πέμπτη 13 και

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012 από τις 8.30’ το πρωί

έως τις 17.00’.

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ !!!

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων


ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

14 Νοεμβρίου 2012

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει θεσπίσει από το 2010 τη δράση «Θεσμός αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Στόχος της δράσης είναι η αξιοποίηση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας που αναπτύσσεται στα σχολεία, ως βάση για τον εμπλουτισμό και την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου μέσα από την επιβράβευση και την δημόσια ανάδειξη «βέλτιστων πρακτικών» της μαθησιακής διαδικασίας. Η δράση αποτελεί μία πρωτοβουλία που επιχειρεί να ανοίξει το δρόμο σε ένα σχολείο που επιδιώκει τη συνεχή βελτίωση, την αλλαγή, την πολυμορφία καθώς και σε μηχανισμούς συνεχούς ανατροφοδότησης και υποστήριξης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.

Η φετινή βράβευση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου στην αίθουσα  “Jacqueline de Romilly” στο χώρο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και ανάμεσα στα 104 βραβευθέντα έργα βρίσκονταν και η εργασία των δύο εκπαιδευτικών  Αγγλικής του σχολείου μας κ. Αμβροσίδου Αναστασίας και κ. Παπαγιαννοπούλου Ζωής με τίτλο «ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΧΤΊΖΟΥΝ ΤΟ ΑΎΡΙΟ ΑΝ ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΤΗΣ  ΓΗΣ…»

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΟΥ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ   330

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΩΝ

Αξιολογητής   1

Το έργο στηριζόμενο άρτια θεωρητικά βασίζεται στην μετάδοση της γνώσης μέσω της συνεργατικής διδασκαλίας και προάγει την ανθρωπιστική παιδεία. Η όλη του πορεία είναι δομημένη με σαφή τρόπο και όλοι οι εμπλεκόμενοι, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς βοηθούν στο να προαχθεί μια κοινή ανθρωπιστική κουλτούρα με πανανθρώπινες διαστάσεις. Oι μαθητές μαθαίνουν συνεργαζόμενοι σε ομάδες να αναζητούν λύσεις σε προβλήματα της πραγματικής ζωής και της σύγχρονης κοινωνίας. Μαθαίνουν να αγαπούν την τέχνη και τον πολιτισμό κάθε λαού. Το έργο προωθεί τη διαπολιτισμικότητα λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες, τόσο της Ελλάδας αλλά και τις διεθνείς, της Αφρικής. Μπορούμε να τονίσουμε ότι μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε σχολείο, παρόλο που χρειάζεται αρκετή προσπάθεια εκ μερους των εμπλεκομένων. Είναι ένα άριστο έργο με πραγματικά άριστους δημιουργούς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και συγχαρητήρια αξίζουν και τα παιδιά στην Κένυα.

Αξιολογητής 2

Εκτιμώ ότι πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα, που πέρα από την θεωρητική του τεκμηρίωση, εδράζεται σε πρωτοβουλίες και δράσεις κινητροδοτικές και αποτελεσματικές στην ενεργοποίηση των μαθητών. Φαίνεται ότι κινητοποιήθηκαν οι μαθητές και οργανωμένοι σε ομάδες εργάσθηκαν πάνω σε ένα σαφή σχεδιασμό με κατεύθυνση  την προαγωγή της Ανθρωπιστικής Παιδείας και της Διαπολιτισμικής Αγωγής, στο μέτρο που μέσα από συγκεκριμένες τεχνικές εργασίας, στη διάρκεια ενός διδακτικού έτους εγκολπώθηκαν συναφείς ιδέες, στάσεις, αξίες, συμπεριφορές μιας τάξης και  ενός σχολείου που λειτουργεί με όρους συλλογικότητας. Επισημαίνω ιδιαίτερα το γεγονός ότι η συγκεκριμένη δράση υλοποποιήθηκε σε Δημοτικό σχολείο από εκπ/κούς ΠΕ06 αποτυπώνοντας εν τοις πράγμασιν ένα διαφορετικό μοντέλο παιδαγωγικής σκέψης και διδακτικού σχεδιασμού και δράσης των ειδικοτήτων. Παράλληλα είναι αξιομνημόνευτη η διάχυση της σχετικής δράσης μέσα από συγκεκριμένες παρεμβάσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και στο εξωσχολικό περιβάλλον, αναδεικνύοντας τον κοινωνικο-πολιτισμικό ρόλο του σχολείου, τις σχέσεις ώσμωσης με τα κοινωνικά περιβάλλοντα και την προαγωγή των μαθητών ως προσώπων σε κοινωνίες με οράματα και ιδανικά.





ΑΝΤΙΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ

14 Ιουνίου 2012

Τη Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012 αποχαιρετήσαμε τα παιδιά της Στ΄τάξης


Ζυμώνοντας ψωμί……..

6 Μαΐου 2012

Τα παιδιά του Γ2 αφού έμαθαν τη διαδικασία του ζυμώματος του ψωμιού  έφτιαξαν το δικό τους ψωμί μέσα στην τάξη.


ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΝΘΟΕΚΘΕΣΗ 2012

25 Απριλίου 2012

Σας προσκαλούμε την Πέμπτη 26 και την Παρασκευή 27 Απριλίου στην ετήσια ανθοέκθεση που διοργανώνεται στο σχολικό συγκρότημα των 1ου και 7ου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων Ελευθερίου-Κορδελιού από τις 08:00π.μ  έως και τις 18:00 μ.μ . Ελάτε να καλωσορίσουμε και φέτος την Άνοιξη βάζοντας λίγο χρώμα, λίγο άρωμα, λίγη αισιοδοξία στην καθημερινότητα μας, στα μπαλκόνια και στην καρδιά μας!


Ήρθε πάλι η Πασχαλιά..

18 Απριλίου 2012

Φτιάχνοντας λαμπάδες, κάρτες και καλαθάκια.
Καλό Πάσχα  Β1 τάξη

ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΠΑΖΑΡΙ (ΦΩΤΟ)

4 Απριλίου 2012

Λαμπάδες

Λαμπάδες

Χειροποίητα γλυκά κουταλιού

Χειροποίητα γλυκά κουταλιού

Μαμαδίστικα κουλουράκια και γλυκά

Μαμαδίστικα κουλουράκια και γλυκά

Καρτούλες από τα χεράκια των παιδιών!!

Καρτούλες από τα χεράκια των παιδιών!!

Πασχαλινά αυγά

Πασχαλινά αυγά

Αυγοθήκες

Αυγοθήκες


ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΠΑΖΑΡΙ

27 Μαρτίου 2012

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας διοργανώνει πασχαλινό παζάρι από την Τετάρτη 28 Μαρτίου μέχρι την Παρασκευή 30 Μαρτίου. Τα παιδιά έφτιαξαν μόνα τους πολλά από τα πράγματα που θα πωλούνται. Σας περιμένουμε !!!!!!!




ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

27 Μαρτίου 2012

Οι μαθητές της Ε΄και της ΣΤ΄τάξης παρακολούθησαν ένα σεμινάριο πρώτων βοηθειών για παιδιά από μέλος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού που ήρθε στο σχολείο μας.

Ακούγοντας με προσοχή

Απορίες???