Πάρτι των μαθητών του 45ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου

 

Πριν φύγουμε διακοπές στο αγαπημένο μας μέρος  ελάτε να περάσουμε όμορφα στο πάρτι μας

  • Πού;
  • Στο 45ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου
  • Πότε;
  • Στις 15 Μαΐου 2021 στις 17.00

 

Το πάρτι θα περιλαμβάνει τραγούδια, μικρά θεατρικά και εκπλήξεις.

 

Τα έσοδα θα διατεθούν για φιλανθρωπικό σκοπό.

18ο Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2016

Οι μικρές ιστορίες έχουν δύναμη.

Στην πορεία του ντοκιμαντέρ οι μικρές ανθρώπινες ιστορίες είναι εκείνες που μας ξαφνιάζουν περισσότερο και αφηγούνται πολύ περισσότερα από τη διαδρομή ενός μόνο ανθρώπου. Ξεκινούν από την ανακάλυψη του εαυτού μας και καταλήγουν στην κατανόηση του κόσμου γύρω μας. Αυτή είναι η μεγαλύτερη δύναμή τους. Δημήτρης Εϊπίδης.

 

 

Γιάνους Κόρτσακ

Ο Γιάνους Κόρτσακ έλεγε ότι τα παιδιά έχουν τα εξής δικαιώματα:

  • να διδάσκονται πράγματα που έχουν νόημα για τα παιδιά στο παρόν.
  • να τα σεβόμαστε και να τα εκτιμάμε γι’ αυτό που είναι τώρα και όχι γι΄αυτό που θα γίνουν στο μέλλον.
  • στο θάνατο. Με τη δικαιολογία ότι προστατεύουμε τα παιδιά από πιθανούς κινδύνους τα απαγορεύουμε να έχουν κάποιες δραστηριότητες. Αυτό είναι λάθος.
  • να ζήσουν τη παιδική τους ηλικία και ό,τι συνεπάγεται αυτό.
  • στην αγάπη. Δεν αγαπάμε μόνο τα δικά μας παιδιά. Αγαπάμε όλα τα παιδιά.

Κάποτε του είχε πει κάποιος ότι προσπαθεί να βοηθήσει τα παιδιά να μορφωθούν σε συνθήκες που δεν είναι και οι πιο κατάλληλες.  Τότε αυτός απάντησε ότι γι΄αυτό παλεύουμε κάτω από αυτές τις αντίξοες συνθήκες για να υπάρξει κάποτε αυτή η ιδανική εποχή.

Το πρωί της 5ης ή της 6ης Αύγουστου 1942 την περιοχή του Μικρού Γκέτο είχαν περικυκλώσει τμήματα των SS και των ουκρανικών και λετονικών αστυνομικών δυνάμεων. Κατά τη διάρκεια της λεγόμενης «μεγάλης δράσης», δηλαδή του κύριου σταδίου της εξόντωσης από τους Γερμανούς του πληθυσμού στο γκέτο της Βαρσοβίας, ο Κόρτσακ εκ νέου απέρριψε τις προτάσεις διαφυγής του, μη θέλοντας να εγκαταλείψει τα παιδιά και το ορφανοτροφείο του. Την ημέρα της απέλασης από το γκέτο οδήγησε την πομπή των προστατευόμενων του στο Umschlagplatz, από όπου αναχωρούσαν οι μεταφορές για τα στρατόπεδα θανάτου. Στην πορεία συμμετείχαν περίπου 200 παιδιά και μερικές δεκάδες επιμελητές τους, μεταξύ τους και η Stefania Wilczyńska. Η τελευταία τους πορεία έγινε θρυλική. Αποτέλεσε έναν από τους μύθους του πολέμου και συχνό θέμα αναμνήσεων, ωστόσο όχι πάντα συνεπών και αξιόπιστων στις λεπτομέρειες τους. «Δεν θέλω να γίνω εικονοκλάστης και να απομυθοποιήσω μερικά πράγματα, αλλά πρέπει να πω, πώς το είδα τότε. Η ατμόσφαιρα ήταν διαποτισμένη με μια τεράστια αδράνεια, αυτοματισμό και απάθεια. Δεν υπήρξε ορατή συγκίνηση για το πρόσωπο του Κόρτσακ, δεν υπήρχαν στρατιωτικοί χαιρετισμοί (όπως περιγράφουν κάποιοι), σίγουρα δεν υπήρχε παρέμβαση του Judenrat – κανείς δεν πλησίασε τον Κόρτσακ. Δεν υπήρχαν χειρονομίες, δεν υπήρχαν τραγούδια, ούτε υπερήφανα σηκωμένα κεφάλια, δεν θυμάμαι αν κάποιος κρατούσε το λάβαρο του ορφανοτροφείου, όπως λέγεται. Υπήρξε μόνο μια τρομερή, εξαντλητική σιωπή. (…) Κάποιο από τα παιδιά κρατούσε τον Κόρτσακ από τα ρούχα του, ίσως από το χέρι, περπατούσαν σαν σε έκσταση. Τους συνόδευσα μέχρι και την πύλη του Umschlag…» [66]. Σύμφωνα με άλλες εκδοχές τα παιδιά βάδιζαν σε τετράδες και βαστούσαν την σημαία του Βασιλιά Ματία Α´, του ήρωα ενός από τα μυθιστορήματα του δάσκαλού τους. Κάθε παιδί κρατούσε από ένα αγαπημένο του παιχνίδι ή βιβλίο. Ένα από τα αγόρια, που ήταν στην κεφαλή της πορείας, έπαιζε βιολί [67]. Οι Ουκρανοί και οι άντρες των SS τίναζαν τα μαστίγια τους και πυροβολούσαν πάνω από το πλήθος των παιδιών, αν και την πορεία την οδηγούσε ένας από αυτούς, ο οποίος προφανώς έτρεφε για τα παιδιά κάποιο είδος συμπάθειας [68]. Ο Γιάνους Κόρτσακ θανατώθηκε μαζί με τους μαθητές του στο ναζιστικό στρατόπεδο θανάτου στην Τρεμπλίνκα (Treblinka).

Λέγεται ότι στο στάθμο των τρένων κάθως τα παιδιά του ορφανοτροφείου επιβιβάζονταν για να κατευθυνθούν στην Τρεμπλίνκα κάποιος Γερμανός αξιωματικός αναγνώρισε τον Γιάνους Κόρτσακ και του αποκρίθηκε “δεν αφορά εσάς να μεταβείτε στην Τρεμπλίνκα”

Αυτός όμως απάντησε “Απατάστε. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είναι παλιάνθρωποι. Εγώ όμως δεν είμαι παλιάνθρωπος.”

 

Η βία δεν έχει θέση στο σχολείο μας!

Τη σχολική χρονιά 2009-2010, στο 3ο Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου σε συνεργασία με τη φιλόλογο Αλεξάνδρα Χαραλαμπίδου και με την υποστήριξη του Συνηγόρου του παιδιού πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις για το ζήτημα της σχολικής βίας.

Ζητήσαμε από τους μαθητές να μπούνε στη θέση ενός θύματος της σχολικής βίας. Έγραψαν το γράμμα του θύματος (επιστολή)Στη συνέχεια δόθηκε Ερωτηματολόγιο προς συμπλήρωση σε όλους τους μαθητές του σχολείου.

Στο τέλος της χρονιάς παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας(ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΑ) και ένα σκετς.

Οι μαθητές Αλέξανδρος Τζεντίκου και ο Κωνσταντίνος Τσιτσιλίκος έγραψαν και δυο τραγούδια σε χιπ χοπ ρυθμούς με το πρόγραμμα audacity έκαναν τη μουσική επένδυση στα τραγούδια τους.

Αυτή είναι μια δική μου προσπάθεια via2

 

Οι μαθητές της ΣΤ’ δίνουν πρώτες βοήθειες

DSC00157

DSC00136

Οι μαθητές στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πολιτιστικό κέντρο του δήμου Θεσσαλονίκης στην Τούμπα (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΗΣ) έδειξαν τις πρώτες βοήθειες που δίνονται σε περίπτωση καρδιοπνευμονικής ανακοπής.

Το σκετς αυτό ήταν ένα δείγμα της δουλειάς που προηγήθηκε όλη την σχολική χρονιά.

Το σχολείο μας είχαν επισκεφθεί εθελοντές της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων,(Ο.ΔΙ.Κ.) ο Γεώργιος Ντινόπουλος και η Χρυσή Κόντα οι οποίοι συζήτησαν με τα παιδιά και τους έμαθαν σχετικά που με τις πρώτες βοήθειες που δίνονται στην αντίστοιχη περίπτωση.

Τα παιδιά έστειλαν και ευχαριστήρια Επιστολή και προς τα μέλη προσωπικά και στην Ο.ΔΙ.Κ.

header_logo

 

 

Μαθαίνουμε για την εθελοντική αιμοδοσία

PHGH-ZWHS

Τη σχολική χρονιά 2012-1013 οι μαθητές του 67ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης  συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας σε συνεργασία με το σύλλογο προώθησης της εθελοντικής αιμοδοσίας στη Θεσσαλονίκη “Πηγή ζωής”Αποτέλεσμα των εργασιών ήταν να δώσουν τα παιδιά το δικό τους μήνυμα για την αιμοδοσία με ζωγραφιές και  συνθήματα. και η Περίληψη επεισοδίων της σειράς που είδαμε και ήταν προσφορά της πηγής της ζωής.

Επίσης η μαθήτρια Μπάγγου Νικολέτα έγραψε ένα σκετς όπου παρουσιάστηκε στο πολιτιστικό κέντρο Δήμου Θεσσαλονίκης στη Τούμπα το (Πρόγραμματης εκδήλωσης )και στο Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης(Πρόγραμμα εκδήλωσης της πηγής της ζωής)

 

944432_567570573285813_1187072703_n

1000190_567568756619328_1195577880_n600396_567614789948058_1797880823_n

Η παρουσίαση του προγράμματος αγωγής υγείας στο Ν. Ρύσιο

Στο τέλος της χρονιάς 2011-2012 στο Νέο Ρύσιο παρουσιάσαμε 2 σκετς . Η αφίσα εκδήλωσης μαζί με ένα ενημερωτικό φυλλάδιο που μοιράσαμε στα παιδιά που βρίσκονταν στην εκδήλωση και ήταν από άλλα σχολεία.

Αγάπα τον εαυτό σου…

Όσα μάθαμε από το βιβλίο Αγάπα τον εαυτό σου από τις εκδόσεις Φυτράκη, στο πλαίσιο της εργασίας αγωγής υγείας,  με θέμα την εφηβεία βρίσκονται εδώ Μαθαίνω να αγαπώ τον εαυτό μου.

Οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Μηχανιώνας και του 12ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης παίρνουν μέρος σε έκθεση φωτογραφίας.

eisagwgiki nero

Οι μαθητές συμμετείχαν με τις  φωτογραφίες

Η μαθήτρια Τερζοπούλου Βασιλική απέσπασε έπαινο για το καλύτερο περιβαλλοντικό μήνυμα

 

Τα τρία στάδια της εφηβείας

Οι μαθητές του Στ1 φτιάξανε μια παρουσίαση σε PowerPoint  Τα τρία στάδια της εφηβείας  στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας.

Αξιοποιώντας τη μέθοδο της ιστοεξερεύνησης αντλήσαμε πληροφορίες από την ιστοσελίδα του Ψυχοθεραπευτή παιδιών, εφήβων και νέων Αντώνιου Στυλιανάκη και από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρία.

Οι πληροφορίες που αντλήσαμε  από κάθε ιστοσελίδα παρουσιάστηκαν στα παιδιά με εννοιολογικούς χάρτες.

Για να κάνουν τα παιδιά την εργασία, χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες εργασίας. Κάθε ομάδα ανέλαβε να ασχοληθεί με ένα από τα τρία στάδια της εφηβείας. Δούλεψαν ακολουθώντας τις οδηγίες του φύλλου εργασίας που ετοίμασα για κάθε ομάδα.

Φύλλο εργασίας για την προεφηβεία.

Φύλλο εργασίας για τη μέση εφηβεία.

Φύλλο εργασίας για τη τελική εφηβεία.